Vi som temper

Prøvde å la FF regne ut EL uten EL-tester (Nederste bilde), og krysset ble helt annerledes enn med EL-test-grafen (øverste bilde). Er rimelig sikker på EL skjedde rundt krysset på øverste bilde hvor EL-testene er lagt inn, men ganske mindblowing å se forskjell likevel:
B6B87B35-E7B8-4183-A9B7-0071CE480C3E.png
5E9C04FA-F4D7-41AC-A800-B5292B4DE8FC.png
 
Last edited:
Prøvde å la FF regne ut EL uten EL-tester, og krysset ble helt annerledes enn med EL-test-grafen. Er rimelig sikker på EL skjedde når EL-testen ble tatt, men tøft å se forskjell likevel:
Vis vedlegget 330200 Vis vedlegget 330201

Jeg har også opplevd at EL-testen viser eggløsning en dag før tempingen. Jeg endte opp med å stole på tempingen, men jeg har bare hatt tre (ustabile) sykluser etter p-pilleslutt så jeg har ikke så mye å basere det på. ;)
 
Prøvde å la FF regne ut EL uten EL-tester, og krysset ble helt annerledes enn med EL-test-grafen. Er rimelig sikker på EL skjedde når EL-testen ble tatt, men tøft å se forskjell likevel:
Vis vedlegget 330200 Vis vedlegget 330201
Jeg har lest det er ganske vanlig at tempen først stiger to dager etter EL, dette er individuelt. Så da kan det jo stemme veldig bra med EL-test dersom dette er tilfellet for deg. Positiv EL-test betyr vel som regel EL påfølgende dag?
 
Jeg har lest det er ganske vanlig at tempen først stiger to dager etter EL, dette er individuelt. Så da kan det jo stemme veldig bra med EL-test dersom dette er tilfellet for deg. Positiv EL-test betyr vel som regel EL påfølgende dag?
Ja, det er sant. Premom regner EL en dag før FF, så holder en knapp på begge to, jeg :) fikk uansett lagt inn godt med aksjer.
Men glad jeg tar tester i tillegg, ellers kunne jeg jo faktisk stoppa med aksjer alt for tidlig dersom jeg hadde sett på FF uten EL-tester.
 
Jeg tester hver dag rundt 5:30, men får aldri sammenhengende søvn da jeg blir vekket hyppig av mini. I dag hoppet tempen til 36.38 (fra 35.97 i går). Har lest at et temphopp på 0.2-0.4 som varer i minst 3 dager er et tegn på at EL har skjedd, så er spent på om tempen forblir forhøyet eller om den synker igjen:rolleyes:

Noen andre grunner til å få plutselig temphopp? Kan jeg egentlig ‘stole’ på noen av mine temper når jeg blir vekket så hyppig og sjelden sover godt? ;)
 
Screenshot_20200705-115919_FF Mobile.jpg


Nå skjønner jeg ikke helt hva som foregår. EL-testingen sier eggløsning på dag 17, mens tempen ikke har steget nevneverdig. På den høyeste temperaturen i syklusen var jeg på fest og sov derfor lite og målte til feil tid, men FF endrer ikke noe selv om jeg discarder den. Krysser fingrene for at tempen stiger mer i morgen.

Kan det være at egget ikke slapp etter den positive EL-testen? Burde jeg EL-teste videre? Jeg stoppet så fort jeg fikk negativ test etter den positive.
 
Vis vedlegget 330367

Nå skjønner jeg ikke helt hva som foregår. EL-testingen sier eggløsning på dag 17, mens tempen ikke har steget nevneverdig. På den høyeste temperaturen i syklusen var jeg på fest og sov derfor lite og målte til feil tid, men FF endrer ikke noe selv om jeg discarder den. Krysser fingrene for at tempen stiger mer i morgen.

Kan det være at egget ikke slapp etter den positive EL-testen? Burde jeg EL-teste videre? Jeg stoppet så fort jeg fikk negativ test etter den positive.
Tror jeg ville ventet med EL-test to dager til, for å se om tempen stiger. Om den daler mer, så ville jeg tatt EL-tester igjen.
Kan jo hende kroppen har prøvd på noe, men ikke fått det til, men håper jo at tempen din stiger og at du har hatt EL likevel :)
 
Jeg tester hver dag rundt 5:30, men får aldri sammenhengende søvn da jeg blir vekket hyppig av mini. I dag hoppet tempen til 36.38 (fra 35.97 i går). Har lest at et temphopp på 0.2-0.4 som varer i minst 3 dager er et tegn på at EL har skjedd, så er spent på om tempen forblir forhøyet eller om den synker igjen:rolleyes:

Noen andre grunner til å få plutselig temphopp? Kan jeg egentlig ‘stole’ på noen av mine temper når jeg blir vekket så hyppig og sjelden sover godt? ;)
Veldig spennende. Hvordan var tempen i dag, da?
Jeg hadde plutselig temphopp her om dagen, og jeg tenker det kan være alt fra dårlig søvn, varmt på rommet, kroppen litt i ulage (men ikke nok til feber) osv osv.
Et tips som går igjen på ulike sider om BBT er jo at man ikke skal henge seg opp i enkelttemper, men heller se helheten i grafen, og det tror jeg vi alle må bli flinkere til. Hilsen en som overanalyserer alt :hilarious:
 
Hadde ganske bra tempstigning post-o denne syklusen, men nå dalte den. Hadde jo en stor dip forrige syklus også, men da på 9dpo. Den økte dagen etter, men falt igjen og tanta kom 13dpo. Så vi får se om denne følger samme mønster eller ikke :)
Noen tanker fra dere andre tempere?
7dpo.PNG
overlay7dpo.PNG
 
Hadde ganske bra tempstigning post-o denne syklusen, men nå dalte den. Hadde jo en stor dip forrige syklus også, men da på 9dpo. Den økte dagen etter, men falt igjen og tanta kom 13dpo. Så vi får se om denne følger samme mønster eller ikke :)
Noen tanker fra dere andre tempere?
Vis vedlegget 330370 Vis vedlegget 330372
Syns det ser ut som du følger den vanlige kurven din fint. Bortsett fra tempen 6 dpo. Som enten kan være heeelt tilfeldig, feilmåling/feilkilde et sted, eller så har kanskje et egg festet seg :happy: Blir spennende å se!
 
Veldig spennende. Hvordan var tempen i dag, da?
Jeg hadde plutselig temphopp her om dagen, og jeg tenker det kan være alt fra dårlig søvn, varmt på rommet, kroppen litt i ulage (men ikke nok til feber) osv osv.
Et tips som går igjen på ulike sider om BBT er jo at man ikke skal henge seg opp i enkelttemper, men heller se helheten i grafen, og det tror jeg vi alle må bli flinkere til. Hilsen en som overanalyserer alt :hilarious:



Jeg la meg litt før 12 i går, og sov 30min-1 time av gangen hele natten pga sterke menssmerter (?) og mini som våknet hyppig :wacky: Tempet kl.05:15 og fikk 36.10.. Usikker på om jeg da ikke har hatt EL likevel i forigårs eller om jeg må se bort ifra tempen i dag pga veldig lite&avbrutt søvn i natt!

La ved grafen under her..
 

Vedlegg

  • B12EC33A-EBEC-4EFB-B5E4-3E5FBD5D22D4.png
    B12EC33A-EBEC-4EFB-B5E4-3E5FBD5D22D4.png
    50,1 KB · Visninger: 67
Jeg la meg litt før 12 i går, og sov 30min-1 time av gangen hele natten pga sterke menssmerter (?) og mini som våknet hyppig :wacky: Tempet kl.05:15 og fikk 36.10.. Usikker på om jeg da ikke har hatt EL likevel i forigårs eller om jeg må se bort ifra tempen i dag pga veldig lite&avbrutt søvn i natt!

La ved grafen under her..
Vanskelig å si. Mulig du får se om noen dager og se bort fra tempen i dag som du sier :)
 
Vanskelig å si. Mulig du får se om noen dager og se bort fra tempen i dag som du sier :)
Det er det som er så vanskelig i dette her- ventingen:rolleyes: Men det er jo det jeg må gjøre;)
Har iaf hatt veldige smerter nederst i magen/ryggen de siste 3/4 dagene (av&på), så føles som noe er i gjære iaf!
 
B1FFE110-3867-48BE-8D50-6844FC6AC866.png


Nå er jeg så spent! FF sier jeg hadde EL 3/7, og føler det stemmer mtp de sterke mensen/ELsmertene jeg har hatt noen dager! Ser det an, men er håpefull på at noe har skjedd her:rolleyes:
 
Her er min i dag. Har ikke mistet motet, men tenker den ikke trenger å synke mer nå:angelic:
35312229-DD7E-419A-AD5A-522BE875CEF3.jpeg
 
Er ganske ny med temping, men grafen fra forrige måned og denne måneden startet veldig likt, men fikk en veldig høy temperatur i dag! Er det et godt tegn, eller betyr det egentlig ikke noe? :nailbiting:

Bildt av denne måneden, og forrige overlappende denne.

20200706_090550.jpg
 
Er ganske ny med temping, men grafen fra forrige måned og denne måneden startet veldig likt, men fikk en veldig høy temperatur i dag! Er det et godt tegn, eller betyr det egentlig ikke noe? :nailbiting:

Bildt av denne måneden, og forrige overlappende denne.

Vis vedlegget 330488
I mitt tilfelle var høy temp bra, så krysser fingrene for deg :angelic: Når skal du teste?
 
Back
Topp