Vi som temper

Damn, altså. Jeg kan rekke opp hånden og si at jeg er på tempekjøret. Blir så frustrert over denne merkelige kurven at om det blir en neste PP skal jeg sette på alarm klokken 05:00 og håpe jeg klarer å sovne igjen etter temping...
Har hatt sent tempdropp de to andre månedene jeg har tempet også, men den har i alle fall droppet da mensen ble ferdig.
Nå droppet den jo egentlig ikke tydelig i det hele tatt! Samme hvor mye jeg leter klarer jeg ikke å finne noen svar på hvorfor tempen har fortsatt å holde seg høy lenge etter at jeg begynte å blø, og denne gangen til og med nesten hele follikkelfasen...
Hvis det fortsetter å se sånn ut selv om jeg temper grisetidlig om morgenen håper jeg å finne en ekspert som kan forklare meg grunner til sent dropp... Tips til ekspert?
:anyone
Vis vedlegget 329261 Vis vedlegget 329262
Måler du oralt eller vaginalt?
 
Vaginalt. Skulle ønske det var så enkelt å finne feilkilden...
Blæh :wtf:

Men altså. Utenom tempen på cd15, så er jo ikke kurven din rar. Da har du jo et temperaturskifte fra dagene før el til etter, bare ikke så markant. Kan du ha sovet utrolig den natten? Vet ikke hvordan ståa er der du bor, men her har det vært så varmt at jeg ikke har sovet ordentlig på en uke.
 
Blæh :wtf:

Men altså. Utenom tempen på cd15, så er jo ikke kurven din rar. Da har du jo et temperaturskifte fra dagene før el til etter, bare ikke så markant. Kan du ha sovet utrolig den natten? Vet ikke hvordan ståa er der du bor, men her har det vært så varmt at jeg ikke har sovet ordentlig på en uke.

Var på hyttetur CD 15 og CD16, så begge de to er litt iffy (har satt det som notat, og prøvd å ekskludere de to datapunktene men FF klarer fortsatt ikke å fastsette noen EL-dag tross at jeg har markert LH som positiv selv om EL-testene egentlig bare var halvpositive)... Det har vært veldig varmt her i det siste, så at tempen generelt er høy er kanskje derfor. Det jeg ikke skjønner bæret av er hvorfor den ikke droppet i første del av syklusen. Den har jo droppet sent de to tidligere månedene også, men da har det vært en slags logikk i galskapen på et nivå. Jeg har søkt meg gal etter hva det kan tyde på når tempen ikke dropper samtidig med at TR kommer, men ikke funnet noe annet enn "for mye ying" etc... Skjønner ikke hvor jeg skal finne pålitelig informasjon om det...
 
Blæh :wtf:

Men altså. Utenom tempen på cd15, så er jo ikke kurven din rar. Da har du jo et temperaturskifte fra dagene før el til etter, bare ikke så markant. Kan du ha sovet utrolig den natten? Vet ikke hvordan ståa er der du bor, men her har det vært så varmt at jeg ikke har sovet ordentlig på en uke.

Ble nysgjerrig på det med søvn, så sammenstilt mai og juni. Synes ikke det ser veldig forskjellig ut...
Og så vil jeg bare takke for at du gidder å diskutere det her med meg, man kan jo bli litt sprø av å gå seg vill i sine egne tanker noen ganger så det er deilig å lufte dem :p
8C1189A8-5290-4D0B-B480-EB6CFA28A05A.jpeg
 
Hei. Noen som vet hvordan jeg kan legge inn tidligere temperaturer? Jeg begynte å tempe på onsdag (for første gang). Har eggløsning i dag, eller i morgen, men vil gjerne ha med temperaturen i grafen. Takk for svar :)
 

Vedlegg

  • FDAA27A1-968C-47BB-92C0-5AAE7E57D247.png
    FDAA27A1-968C-47BB-92C0-5AAE7E57D247.png
    37,6 KB · Visninger: 65
Hei. Noen som vet hvordan jeg kan legge inn tidligere temperaturer? Jeg begynte å tempe på onsdag (for første gang). Har eggløsning i dag, eller i morgen, men vil gjerne ha med temperaturen i grafen. Takk for svar :)

Ja, gå til home og trykk på den dagen i kalenderen du vil legge inn data på :)
 

Vedlegg

  • 2D569627-A817-4116-940D-DD6BF870D54E.jpeg
    2D569627-A817-4116-940D-DD6BF870D54E.jpeg
    27,9 KB · Visninger: 53
  • C1FF7A47-CE9D-4D61-8B04-08304428A18D.jpeg
    C1FF7A47-CE9D-4D61-8B04-08304428A18D.jpeg
    27,4 KB · Visninger: 63
Tusen takk for at du svarer, det setter jeg stor pris på:) Jeg klarer å legge inn temperaturene (det har jeg gjort hele tiden, men ser jeg formulerte meg feil i første melding). Det jeg ikke klarer er å få de opp i grafen, fordi den har i dag som CD1 :shifty::)
 
Tusen takk for at du svarer, det setter jeg stor pris på:) Jeg klarer å legge inn temperaturene (det har jeg gjort hele tiden, men ser jeg formulerte meg feil i første melding). Det jeg ikke klarer er å få de opp i grafen, fordi den har i dag som CD1 :shifty::)

Aha! Da må du enten legge inn blødning på det du mener var CD1, eller manuelt stille inn når du vil at den skal regne at syklusen skal starte. Det siste er litt mer komplisert.
 
Tusen takk for at du svarer, det setter jeg stor pris på:) Jeg klarer å legge inn temperaturene (det har jeg gjort hele tiden, men ser jeg formulerte meg feil i første melding). Det jeg ikke klarer er å få de opp i grafen, fordi den har i dag som CD1 :shifty::)

Her kan du redigere manuelt når syklusen skal starte eller slå sammen to hvis det er det som har blitt feil.
 

Vedlegg

  • 1CCA8138-9B20-4716-91AF-0EB3799E342B.jpeg
    1CCA8138-9B20-4716-91AF-0EB3799E342B.jpeg
    28,1 KB · Visninger: 51
  • 85D92B96-6E00-445F-8693-B4A8A0A3BCE6.jpeg
    85D92B96-6E00-445F-8693-B4A8A0A3BCE6.jpeg
    28,6 KB · Visninger: 48
  • 9A04795C-9964-44A4-A2AB-46A37D1D8A46.jpeg
    9A04795C-9964-44A4-A2AB-46A37D1D8A46.jpeg
    13,6 KB · Visninger: 59
Hei:) Dette er første PP jeg temper. I går morges fikk jeg fast smilefjes på CB, og El-stimler er tydelig positive. Hadde også i går veldig ubehag i livmorsområdet. Var derfor ganske sikker på at EL var i går. Men så får jeg denne tempen. Tok den riktignok 25 min tidligere enn jeg pleier, fordi sønnen min vekket meg. Betyr det at jeg muligens har EL i dag?:)
 

Vedlegg

  • 24502672-9A96-4D71-B1D9-582EF274C69F.jpeg
    24502672-9A96-4D71-B1D9-582EF274C69F.jpeg
    34,1 KB · Visninger: 72
Hei! Jeg er helt ny på temping, men gir det et forsøk:) Tok siste cerazette 15/4 og verken hatt bortfallsblødning eller mens siden det, og bare negative g-tester..Så nå tenkte jeg å teste temping for å se om jeg kan ‘finne’ EL:p Jeg har små barn, og minsten sover i sengen vår, så sover ikke helt sammenhengende!

Ble vekket ca.2:30 i natt, men da han vekket meg igjen kl.04 tempet jeg. Slumret litt videre og tempet igjen kl.06. Hvilken temp burde jeg registrere da? Blir det for hyppige oppvåkninger til å kunne ‘stole på’ tempingen?
 
Hei! Jeg er helt ny på temping, men gir det et forsøk:) Tok siste cerazette 15/4 og verken hatt bortfallsblødning eller mens siden det, og bare negative g-tester..Så nå tenkte jeg å teste temping for å se om jeg kan ‘finne’ EL:p Jeg har små barn, og minsten sover i sengen vår, så sover ikke helt sammenhengende!

Ble vekket ca.2:30 i natt, men da han vekket meg igjen kl.04 tempet jeg. Slumret litt videre og tempet igjen kl.06. Hvilken temp burde jeg registrere da? Blir det for hyppige oppvåkninger til å kunne ‘stole på’ tempingen?
Dette er sannsynligvis et kjedelig svar, men det er svært individuelt i hvor stor grad enkelte faktorer påvirker tempingen. Man bør i teorien ha minst 3 timer sammenhengende søvn før temping, og tempe til ca samme tid hver dag. Men jeg ville uansett lagt inn kommentar om begge resultatene.
 
Dette er sannsynligvis et kjedelig svar, men det er svært individuelt i hvor stor grad enkelte faktorer påvirker tempingen. Man bør i teorien ha minst 3 timer sammenhengende søvn før temping, og tempe til ca samme tid hver dag. Men jeg ville uansett lagt inn kommentar om begge resultatene.
Jeg får vel bare prøve meg litt frem:p Finnes det er oversiktlig sted å lese om litt info rundt temping?
 
Jeg får vel bare prøve meg litt frem:p Finnes det er oversiktlig sted å lese om litt info rundt temping?
Du finner en del info i appen Fertility Friend, om du har den. Hvis ikke så ligger det en del nyttig info i denne tråden, men det er vel heller mindre oversiktlig :hilarious:
 
Noen som vet hvorfor jeg ikke får Coverline? :bored: er helt sikker på at EL var på mandag.. har prøvd å Google meg frem, men finner ikke. Denne tråden er så lang, så det er umulig å lete i denne :p Jeg har kjøpt en versjon hvor jeg betalte ca 220kr for 3 mnd (hvis det skulle hatt noe å si). Mener jeg har lest at Coverline kommer tredje dagen temperaturen har steget:)
 

Vedlegg

  • 85E4A9AF-ACD7-4945-8F57-B5BD4FA333C0.png
    85E4A9AF-ACD7-4945-8F57-B5BD4FA333C0.png
    37,5 KB · Visninger: 83
Back
Topp