Contesta
Betatt av forumet
Vis vedlegget 212140
Tempet en time senere enn vanlig, blir dette riktig da?
Jeg ville ikke discarded tempen for bare en time forskjell, spesielt ikke når den ikke gjorde noe stort hopp
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Vis vedlegget 212140
Tempet en time senere enn vanlig, blir dette riktig da?
Da endrer jeg det. Takk! Til uken har jeg to nattevakter (hvor vi går å legger oss frem til vi får tur.) da er det mulig jeg får 4 timer sammenhengende søvn, men ikke sikkert jeg får tempet til vanlig tid. Hvordan gjør jeg det da?Jeg ville ikke discarded tempen for bare en time forskjell, spesielt ikke når den ikke gjorde noe stort hopp
Jeg pleier å droppe tempinga når jeg jobber nattDa endrer jeg det. Takk! Til uken har jeg to nattevakter (hvor vi går å legger oss frem til vi får tur.) da er det mulig jeg får 4 timer sammenhengende søvn, men ikke sikkert jeg får tempet til vanlig tid. Hvordan gjør jeg det da?
men det er selfølgelig akkurat rundt el, så burde vel få tempet med tanke på å fange opp el?Jeg pleier å droppe tempinga når jeg jobber natt
Da endrer jeg det. Takk! Til uken har jeg to nattevakter (hvor vi går å legger oss frem til vi får tur.) da er det mulig jeg får 4 timer sammenhengende søvn, men ikke sikkert jeg får tempet til vanlig tid. Hvordan gjør jeg det da?
Kanskje du finner noe smart på FF's sider? Her er noe om turnusarbeid hvertfall https://www.fertilityfriend.com/Faqs/BBT-and-shift-work.htmlmen det er selfølgelig akkurat rundt el, så burde vel få tempet med tanke på å fange opp el?
Hvor lang lutealfase har du vanligvis? Uansett er jo 13 dpo vanligvis «nok», men jeg krysser fingrene for sen hCG-produksjon! Det er jo noen som først får positiv test flere dager over IKM. Kurven ser jo meget lovende ut, da!Skjønner ingenting jeg. Er i følge FF 15 dpo, men er 13 DPO etter positiv el test.
Har fortsatt høy temperatur og ingen tegn til tr. Ikke spottet eller noe.
Tok en test idag som var helt blenda.
Hva skjer med kroppen? Noen som har opplevd det samme?
Takk for svarHvor lang lutealfase har du vanligvis? Uansett er jo 13 dpo vanligvis «nok», men jeg krysser fingrene for sen hCG-produksjon! Det er jo noen som først får positiv test flere dager over IKM. Kurven ser jo meget lovende ut, da!
Hvis du både sover urolig og temper til forskjellige tider får du gjerne en veldig taggete kurve. Det kan godt hende du klarer å detektere EL likevel, men kurven kan bli vanskelig å tolke. Så langt det er mulig bør du prøve å få til å tempe til samme tid (har fått med meg at du jobber skift, så jeg skjønner at det ikke alltid går). Jeg har slitt med at jeg våkner så mye om natten/tidlig morgen, særlig etter EL fordi jeg er så nervøs for tempen ([emoji28]), så jeg har funnet ut at jeg må ha på alarm kl 05, slik at det er mer sannsynlig at jeg har sovet fram til jeg skal måle. Det har gitt meg en penere kurve denne gangen, iallfall.Vis vedlegget 212237
Bemerket meg at tempen har økt idag. Ikke at jeg aner hva det betyr, men jeg lurer jo på om det har noe med at jeg tempet litt sent? Legger ved klokkeslettene de siste dagene: 06:30, 05:45, 06:30, 06:30, 05:30, 06:55, 08:10, 08:30. Sover generelt urolig, før hver temping. Glemte å ta ukens første el-test, men tar en senere idag FF mente også at jeg var fertil for noen dager siden, da CF var creamy eller noe.
Det er sånt som vil kunne påvirke tempen, ja. Hos meg pleier den å bli høyere i stedet for lavere når jeg har sovet dårlig, men det er jo ikke dermed sagt at det er likt hos deg. Det er jo heller ikke uvanlig med en dipp et par dager etter EL, jeg har hatt det i flere sykluser (ikke festedipp, altså).Nå er jeg tilbake på forvirret igjen..
Positiv EL test fra lørdag kveld til i dag tidlig, og så hopper tempen ned igjen.. Forvirrende altså.
Kan den ha hoppet ned på grunn av dårlig søvn? Sove lite og veldig dårlig i natt.
Vis vedlegget 212275