Vi som temper

Hvor lenge før synker tempen når el kommer? Er det samme dagen eller kan man se den synke ett par dager først?

Det varierer veldig. Noen får et markant tempfall 2-4 dager før el, deretter litt sikksakk før tempen stiger. Noen siger nedover mot el på laveste punkt i tempkurven.
 
Det varierer veldig. Noen får et markant tempfall 2-4 dager før el, deretter litt sikksakk før tempen stiger. Noen siger nedover mot el på laveste punkt i tempkurven.
Åja blei litt klokere nå jeg også, tempfall og litt sikksakk også ned før oppigjenn. Sånn er jo min.
 
Blir spennende ja:)
Har du testa noe mer ennå da?

Jada, ble helt blank i dag tidlig. Litt usikker på den som ble tatt etter jobb, for den testen var liksom litt bulkete akkurat der hvor teststreken skulle vært. Tenkte å ta en ny i kveld og enda en i morgen tidlig [emoji56]. Har ingen symptomer i det hele tatt, så tviler på at det er noe på gang. Litt lettet [emoji8][emoji854]
 
Jada, ble helt blank i dag tidlig. Litt usikker på den som ble tatt etter jobb, for den testen var liksom litt bulkete akkurat der hvor teststreken skulle vært. Tenkte å ta en ny i kveld og enda en i morgen tidlig [emoji56]. Har ingen symptomer i det hele tatt, så tviler på at det er noe på gang. Litt lettet [emoji8][emoji854]
Spennende er det uansett:) gleder meg til å begynne med testing igjenn.
 
Enten registrerer du den første og krysser av for sleep deprived eller hva det nå heter. Ellers registrere du den andre. Da vil prikken uansett bli hul, og ff legger ikke så mye vekt på den fremover... [emoji1303]

Men forrige periode hadde jeg flere dager m samme temp rundt samme tid. Å den var 36,69 i går Hm Kompliserte saker!
 
I took my basal body temperature when I first woke up in the night and then again at my usual wake-up time. Which temperature should I use?

In general, you should use the basal body temperature (BBT) from your regular wake-up time. If you get up in the night for any reason and you know that you will go back to sleep and wake again at your usual wake-up time, resist the urge to take your temperature. Taking your BBT more than once usually just leads to confusion and anxiety and will often make you lose more sleep.

If you are not sure that you will be able to go back to sleep, you can take your temperature, but only use it on your chart if you are not able to go back to sleep. Always enter any special circumstances in the notes section of your Fertility Friend app so that you will remember what conditions might be affecting a temperature reading.

If you have learned through fertility charting over several cycles that you are more likely to get an accurate BBT reading after your longest resting time, rather than by taking your temperature at the same time, (when it is not possible to do both) then you can use the basal body temperature that was taken after the longest sleep period. Over time (if necessary) you will learn the way your own temperature reacts to changes in waking and sleeping times.
 
Okey, sikkert litt teit spørsmål. Men prøver å tenke ut alle mulige årsaker for ingen mens og ingen onklig positiv test.
Om jeg tar bort alt av utflod så endrer ff el, er det mulig jeg hadde el så sent som cd 27? eller er det mest sannsynlig jeg hadde det cd 18?
ff6d40534e042b23fea20b55bdd323ea.png
5e61262adcfa4c3abdf828e59b746541.png
 
Okey, sikkert litt teit spørsmål. Men prøver å tenke ut alle mulige årsaker for ingen mens og ingen onklig positiv test.
Om jeg tar bort alt av utflod så endrer ff el, er det mulig jeg hadde el så sent som cd 27? eller er det mest sannsynlig jeg hadde det cd 18?
ff6d40534e042b23fea20b55bdd323ea.png
5e61262adcfa4c3abdf828e59b746541.png

Jeg er ingen temp-ekspert, men synes det ser mest rimelig ut med el rundt CD18. Hva tror du selv da?
 
IMG_5838.jpg
ikke spesielt optimistisk denne runden :/
 
Da tror jeg jeg gir opp denne PP.

Er fremdeles 38% av charts like mine med min type kurve som er gravid, men det tallet sank kraftig sammen med tempen. i dag.

Neste PP har jeg egne data å sammenligne med.
20171123_062554.png
 
Dagens, den holdt seg høy :happy:Vis vedlegget 237016

Må den opp enda ett hopp for at det skal bli triphasic?

Hvorfor får jeg bare opp dag for dag? Ser at deres graf viser inntil CD 30. Min viser ikke lenger enn til inneværende CD.

Det er sånn for oss som har gratisversjon av ff.

Du må ikke ha trifasisk kurve for å være gravid, men ja, den skal evt opp enda høyere for å være trifasisk.
 
Da tror jeg jeg gir opp denne PP.

Er fremdeles 38% av charts like mine med min type kurve som er gravid, men det tallet sank kraftig sammen med tempen. i dag.

Neste PP har jeg egne data å sammenligne med.
Vis vedlegget 237087

38%! Det er høyere enn jeg noengang har hatt... Ikke veldig lovende at tempen faller på 9dpo, men håpet er ikke ute før tr kommer snikende! Fortsett å ruge litt til [emoji1303]
 
Hvor lenge før synker tempen når el kommer? Er det samme dagen eller kan man se den synke ett par dager først?

Det er ikke nødvendigvis et fast mønster for dette, tempen er egentlig ikke nok til å predikere når el kommer, den viser at den har vært, etter stigning.

At el er på vei kan imidlertid indikeres med flere tegn i kombinasjon; eggehvite-aktig eller vannete utflod, lav temperatur (min synker gjerne noen dager i forveien), og høy/åpen cervix. El-tester bidrar også til å pin-pointe når el er på vei.

Cervix har jeg aldri klart å finne ut av, så bruker de andre tre.
 
Takk for svar :):)
Skal lese meg opp inne på appen, ser ikke ut som den er så altfor avansert. Hva er forskjell på vanlig app og VIP app?
Har også bestilt time for å få henvisning til gyn. Vurderte privat for å få unnagjort det med en gang men etter at jeg så prisen revurderte jeg det:woot:

Det er en del funksjoner vi ikke har, som f.eks. Trafikklys på el, hvor mange linjer som vises under grafen, valgmuligheter for å sammenligne kurver, dpo-telling på grafen (men ligger på kalenderen) osv. Men registrering er likt, og jeg synes ikke det er noe savn. Du vil oppdage forskjellene ettersom du bruker appen, den sier ifra når du prøver å bruke en pro-funksjon. Enten har vi da en begrenset utgave, eller den er ikke tilgjengelig.
 
13c8e0605dd94c76d9c8059ef58b4124.png


Får nok gi opp denne perioden, negativ test i dag. Men spennende å se om jeg har klart å forlenge lutealfasen med vitex, b6 og progesteronkrem. (Gikk på alle på en gang, ble litt utålmodig.. [emoji849])
 
Back
Topp