Vi som temper

Huff det er så trist:( Det verste er at jeg føler at jeg blir tristere for hver dag som går nå, men det har vel med at tr nærmer seg og bekreftelsen på at det ikke gikk nærmer seg. Håper vi begge sitter med to streker på julaften:Heartred:Heartred

Det er drømmen. Hadde vært en perfekt slutt på et forferdelig år [emoji173]️
 
Men i alle dager, hvor lenge skal du vente før det egget slipper da? Jeg rekker snart å ta deg igjen med en runde!! Når pleier du å ha el, og hvor lange sykluser pleier du å ha?

Haha, ja du kan så si [emoji23] her tar ting tid, som du ser. Sykt irriterende når man prøver på smått!
Jeg bruker å ha EL at fra CD 22 til 35, så denne uka og neste uka er avgjørende :)
Så mellom 35 ca til ca 50 daga. Har hadd to sykluser uten EL også, de har vært kort - rundt 30 dager.
 
All grunn til å klage. Jeg sutret allerede etter pp1. Man vil jo gjerne få spire med én gang når man prøver, ellers hadde man jo ikke prøvd! Det er dritt når man får forventninger, og så er det plutselig rykk tilbake til start og en hel måned til neste sjanse. Enda mer frustrerende hvis kroppen ikke gidder å sende ut egg en gang! Klag i vei... Lykke til videre[emoji1303]
Ja, det er igrunn skikkelig dritt når ting ikke står til forventningene :meh: Tusen takk for gode ord :happy:
 
Hei alle tempere! Må først bare si at dere er knall flinke! Masse fine kurver å se på!
Nå har jeg lest opp og ned og i mente på denne tråden for å sitte meg godt inn i temping, for nå kaster jeg el tester og inn med temperaturmåler for å finne ut av denne merkelige syklusen min. Mistenker at jeg ikke har el i det hele tatt til tross for el slim og el smerter. Nå er det på tide å finne utav det. Lutealfasen min har vært på 8-9 dager de siste syklusene og en sykluslengde på 23-25 dager. Altfor kort med andre ord..
Har gått uten prevensjon i snart 1 år og er nå inni vår 6 ordentlige prøveperiode.
Blir spennende med temping, aldri gjort det før og med det kommer det noen spørsmål som jeg håper noen kan svare på.
Temping under tungen, er det godt nok?
Hvor mye må tempen stige før man kan være sikker på at EL har vært?
Den dagen tempen har gjort hopper sitt, var EL dagen før?
Har bestilt temperaturmåler og den kommer muligens i morgen. Er det forsent å starte temping på cd 8?

Mange spørsmål :):):):)
 
Hei alle tempere! Må først bare si at dere er knall flinke! Masse fine kurver å se på!
Nå har jeg lest opp og ned og i mente på denne tråden for å sitte meg godt inn i temping, for nå kaster jeg el tester og inn med temperaturmåler for å finne ut av denne merkelige syklusen min. Mistenker at jeg ikke har el i det hele tatt til tross for el slim og el smerter. Nå er det på tide å finne utav det. Lutealfasen min har vært på 8-9 dager de siste syklusene og en sykluslengde på 23-25 dager. Altfor kort med andre ord..
Har gått uten prevensjon i snart 1 år og er nå inni vår 6 ordentlige prøveperiode.
Blir spennende med temping, aldri gjort det før og med det kommer det noen spørsmål som jeg håper noen kan svare på.
Temping under tungen, er det godt nok?
Hvor mye må tempen stige før man kan være sikker på at EL har vært?
Den dagen tempen har gjort hopper sitt, var EL dagen før?
Har bestilt temperaturmåler og den kommer muligens i morgen. Er det forsent å starte temping på cd 8?

Mange spørsmål :):):):)

Velkommen i gjengen!
Jeg har tempet i over ett år nå, så er vel blant de mer erfarne her inne, selv om jeg er relativt ny på forumet.
Temper selv vaginalt, og tror det er litt mer stabilt, spesielt hvis man sover med åpen munn.
Har også korte lutealfaser, gikk på Letrozol forrige pp og prøver vitex, b6 og progesteronkrem denne pp for å se om det er mulig å forlenge.

En dag opp eller ned kan være innenfor naturlig variasjon, så fertility friend fastsetter el når man har hatt tre dager med høye temperaturer. Forskjellen er bare på ca 1/2 grad (kan variere), så det er lurt å se på flere syklustegn. El-slim, temperatur og evt el-tester er kanskje de vanligste. Følg gjerne kurset i ff, flere gode tips.

Ellers ville jeg tatt en time til legen for henvisning til gynekolog. Det var 3 mnd ventetid da jeg fikk time etter 9 mnd prøving.
 
Halvvåknet rundt kl 04 inatt og stakk tempmåleren rett i munn fordi jeg trodde det var morgen :wacky:

Nååå øyner jeg håp om EL igår :happy: Isåfall ble det ikke så god aksjelegging, men sånn er det når samboeren ikke er hjemme. Kjenner at det faktisk er helt ok nå, bare ting går rette veien!

89A01290-560F-47F8-A779-FBC03323CB1C.jpeg
 
Halvvåknet rundt kl 04 inatt og stakk tempmåleren rett i munn fordi jeg trodde det var morgen :wacky:

Nååå øyner jeg håp om EL igår :happy: Isåfall ble det ikke så god aksjelegging, men sånn er det når samboeren ikke er hjemme. Kjenner at det faktisk er helt ok nå, bare ting går rette veien!

Vis vedlegget 237015

Jeg hååååper! Legg inn den samme tempen to dager til fremover, og se om ff er fornøyd da [emoji1303] Krysser fingrene for at gullegget dro i går!! 2-3 dager før el, skal jo holde i massevis for å bli på tjukken [emoji39]
 
Hei alle tempere! Må først bare si at dere er knall flinke! Masse fine kurver å se på!
Nå har jeg lest opp og ned og i mente på denne tråden for å sitte meg godt inn i temping, for nå kaster jeg el tester og inn med temperaturmåler for å finne ut av denne merkelige syklusen min. Mistenker at jeg ikke har el i det hele tatt til tross for el slim og el smerter. Nå er det på tide å finne utav det. Lutealfasen min har vært på 8-9 dager de siste syklusene og en sykluslengde på 23-25 dager. Altfor kort med andre ord..
Har gått uten prevensjon i snart 1 år og er nå inni vår 6 ordentlige prøveperiode.
Blir spennende med temping, aldri gjort det før og med det kommer det noen spørsmål som jeg håper noen kan svare på.
Temping under tungen, er det godt nok?
Hvor mye må tempen stige før man kan være sikker på at EL har vært?
Den dagen tempen har gjort hopper sitt, var EL dagen før?
Har bestilt temperaturmåler og den kommer muligens i morgen. Er det forsent å starte temping på cd 8?

Mange spørsmål :):):):)

Velkommen i gjengen! Alltid gøy med flere [emoji1303] Det er ikke for seint å begynne på cd8. Ff ønsker seg egentlig 6 temper før el for å bli helt sikker, men registrerer du litt utflod og evt en el-test eller to, pleier den å finne ut av det...
 
67a29350735158db1aeee458fd034a00.png


Dagens. Det kryper oppover. Følger gjennomsnittskurven min helt, så tror ikke det er noe på gang her foreløpig... Det eneste stilige er at «charts like mine» statistikken plutselig passer med 32% gravide og 5% kjemiske. Pleier å ligge rundt 25% på dette tidspunktet [emoji12] Og ja, testen i morges - fremdeles like hvit Prøver nok igjen i ettermiddag [emoji56]. Spenningen lever i hvertfall til i morgen tidlig [emoji1303]
 
Dagens, den holdt seg høy :happy:
20171122_065043.png


Må den opp enda ett hopp for at det skal bli triphasic?

Hvorfor får jeg bare opp dag for dag? Ser at deres graf viser inntil CD 30. Min viser ikke lenger enn til inneværende CD.
 
Last edited:
Hvor langt ned er det egentlig mulig å synke da?
0a437175d7f846538cf100b0de770ecb.png

Jeg må vel litt opp i temp for at EL skal skje?[emoji848]

Artige er at den følger egentlig veldig godt kurven jeg hadde da jeg ble gravid i mai/juni, bare med lavere temp [emoji23]
ac45177f32aa09b4dd87cfe4e5ff8f39.png
 
67a29350735158db1aeee458fd034a00.png


Dagens. Det kryper oppover. Følger gjennomsnittskurven min helt, så tror ikke det er noe på gang her foreløpig... Det eneste stilige er at «charts like mine» statistikken plutselig passer med 32% gravide og 5% kjemiske. Pleier å ligge rundt 25% på dette tidspunktet [emoji12] Og ja, testen i morges - fremdeles like hvit Prøver nok igjen i ettermiddag [emoji56]. Spenningen lever i hvertfall til i morgen tidlig [emoji1303]

Så spennende! du er jo godt over cover line også:) krysser fingrene selv om du er i en litt ulovlig sone denne mnd[emoji6]
 
Dagens, den holdt seg høy :happy:Vis vedlegget 237016

Må den opp enda ett hopp for at det skal bli triphasic?

Hvorfor får jeg bare opp dag for dag? Ser at deres graf viser inntil CD 30. Min viser ikke lenger enn til inneværende CD.

Vakkert! Blir pos test på deg nå snart [emoji1303] Vet ikke hvorfor den bare viser dag for dag. Er det første temp-runde? Da har ff i såfall ingenting å sammenligne med fra tidligere, og vet ikke hvor lang syklus den skal foreslå... da får du estimert testdato på 18 dpo eller noe sånn (tror det var det jeg fikk første runde i hvertfall).
 
Jeg hååååper! Legg inn den samme tempen to dager til fremover, og se om ff er fornøyd da [emoji1303] Krysser fingrene for at gullegget dro i går!! 2-3 dager før el, skal jo holde i massevis for å bli på tjukken [emoji39]
Har allerede gjort det :D Og da kommer krysset på gårsdagen :happy:
 
Hei jeg sov veldig dårlig i natt, tror neppe jeg sov sikkerlig før rundt kl 02-0230, å ikke dypt. Pleier å sovne før kl 00. Våknet 0530 å tok temp til 36.58 så sovnet jeg igjen. Tok tempen på ny når klokka ringte kl 08 til 36.68.. Hva gjør jeg da? Tror ikke den første er helt riktig når jeg sov så dårlig.
 
Vakkert! Blir pos test på deg nå snart [emoji1303] Vet ikke hvorfor den bare viser dag for dag. Er det første temp-runde? Da har ff i såfall ingenting å sammenligne med fra tidligere, og vet ikke hvor lang syklus den skal foreslå... da får du estimert testdato på 18 dpo eller noe sånn (tror det var det jeg fikk første runde i hvertfall).
Første tempe.runde ja.
 
Hei jeg sov veldig dårlig i natt, tror neppe jeg sov sikkerlig før rundt kl 02-0230, å ikke dypt. Pleier å sovne før kl 00. Våknet 0530 å tok temp til 36.58 så sovnet jeg igjen. Tok tempen på ny når klokka ringte kl 08 til 36.68.. Hva gjør jeg da? Tror ikke den første er helt riktig når jeg sov så dårlig.

Enten registrerer du den første og krysser av for sleep deprived eller hva det nå heter. Ellers registrere du den andre. Da vil prikken uansett bli hul, og ff legger ikke så mye vekt på den fremover... [emoji1303]
 
Back
Topp