Vi som temper

Nå har jeg bestilt meg temperaturmåler med to desimaler :happy: Blir spennende å komme igang med temping, kanskje jeg blir litt mer klok på syklus og eggløsning :hilarious:
 
Hvor mye påvirker å brå våkne tempen ?? Blir så usikker ! På 20 min tok jeg disse (uten og stå opp, prøvde å ligge helt i ro etter å ha våknet som om jeg hadde forsovet meg). tempet 36,93, 36.87 , 36.85 , 36,74, 36,68 :p ble jo kun forvirret nå! Gikk for den laveste , hva blir rett?? Våknet ofte sånn :/
 
Hvor mye påvirker å brå våkne tempen ?? Blir så usikker ! På 20 min tok jeg disse (uten og stå opp, prøvde å ligge helt i ro etter å ha våknet som om jeg hadde forsovet meg). tempet 36,93, 36.87 , 36.85 , 36,74, 36,68 :p ble jo kun forvirret nå! Gikk for den laveste , hva blir rett?? Våknet ofte sånn :/

Jeg pleier å gå for den aller første tempen jeg får etter jeg våkner. Hvis jeg måler på nytt, eller de gangene jeg våkner før vekkerklokken og vrir meg litt, er tempen alltid litt lavere. Høye, fine temper uansett da!
 
Jeg pleier å gå for den aller første tempen jeg får etter jeg våkner. Hvis jeg måler på nytt, eller de gangene jeg våkner før vekkerklokken og vrir meg litt, er tempen alltid litt lavere. Høye, fine temper uansett da!

Ah ok, så da bør jeg allikevel gå for høyeste ? Vanlig m så forskjell ? Grønn på dette enda merker jeg [emoji85]Våkner til vanlig tid av kokka, skvatt bare veldig.
 
Da retter jeg på den fra i går også da jeg tempet flere ganger da også , syns det var rart den hoppet så høyt :p Gv test i dag 8 dpo, blenda så vidt jeg klarte se.
IMG_5720.jpg
 
Da retter jeg på den fra i går også da jeg tempet flere ganger da også , syns det var rart den hoppet så høyt :p Gv test i dag 8 dpo, blenda så vidt jeg klarte se. Vis vedlegget 235205

Det er slett ikke uvanlig med trifasisk kurve omtrent fra 6-9 dpo. Nydelig kurve. Jeg har troen på deg denne runden, selv om testen i dag var negativ. Ikke sikkert egget er festet en gang...
 
Tusen takk for svar :)
Her er min kurve, i den merkeligste syklusen på lenge :confused004

Men ingen festedip så langt :smiley-ashamed005
 

Vedlegg

  • AA1A8520-022D-4841-840A-1C350DD337C5.jpeg
    AA1A8520-022D-4841-840A-1C350DD337C5.jpeg
    454,4 KB · Visninger: 87
Tusen takk for svar :)
Her er min kurve, i den merkeligste syklusen på lenge :confused004

Men ingen festedip så langt :smiley-ashamed005

Du har jo DEN stilige oppoverbakken! Jeg ligger bare å surrer like over coverlinjen denne runden. Mistenker at det er medisinene (kortison) som tuller det til. 8 dpo. 4-6 dager til fasit foreligger... [emoji51]
 
Du har jo DEN stilige oppoverbakken! Jeg ligger bare å surrer like over coverlinjen denne runden. Mistenker at det er medisinene (kortison) som tuller det til. 8 dpo. 4-6 dager til fasit foreligger... [emoji51]
Takk. Har aldri vært oppe i 37 grader da. Så stusset litt på den. Men nå har jeg bare tempa i to sykluser sååå... :p kan jo være hva dom helst.
Er 7 dpo her. Tror jeg...
Heier på oss! :)
 
Takk. Har aldri vært oppe i 37 grader da. Så stusset litt på den. Men nå har jeg bare tempa i to sykluser sååå... :p kan jo være hva dom helst.
Er 7 dpo her. Tror jeg...
Heier på oss! :)

Det kan være fordi vi egentlig temper en time for seint de to siste dagene pga skru klokken greiene. Tempen stiger jo utover morgenen. Men det retter seg til neste runde tenker jeg (har ikke så stor tro på denne pp). Har tro på den stilige kurven din. Stø kurs til himmels. Må du ikke ende opp med feber 14 dpo
 
Det er slett ikke uvanlig med trifasisk kurve omtrent fra 6-9 dpo. Nydelig kurve. Jeg har troen på deg denne runden, selv om testen i dag var negativ. Ikke sikkert egget er festet en gang...

Ah ok, takk det håper jeg å[emoji7] Men er det vanlig m så mye stigning på trifasisk å alikevel få negativ test tro? Vet det ikke er noen garanti i følge ff men!
 
Dette er fra I går...greit nok..men idag våknet jeg nesten en time tidligere en når jeg tar tempen (ble vekket av guttungen) og da kom tempen på 35,94. Og da lurer jeg på...Denne tempen gjelder vel ikke? Siden jeg tempet en time tidligere? Eller?
Screenshot_2017-10-29-16-52-36-810x1440.png
 
Dette er fra I går...greit nok..men idag våknet jeg nesten en time tidligere en når jeg tar tempen (ble vekket av guttungen) og da kom tempen på 35,94. Og da lurer jeg på...Denne tempen gjelder vel ikke? Siden jeg tempet en time tidligere? Eller?Vis vedlegget 235214

Du vil få hul sirkel om du registrerer tempen, og ff vil ikke legge så mye vekt på den. Men hvis du har stilt klokken i helgen, er jo en time tidligere «riktig» tidspunkt... [emoji13]
 
Dette er fra I går...greit nok..men idag våknet jeg nesten en time tidligere en når jeg tar tempen (ble vekket av guttungen) og da kom tempen på 35,94. Og da lurer jeg på...Denne tempen gjelder vel ikke? Siden jeg tempet en time tidligere? Eller?Vis vedlegget 235214
Bare legg den inn. Men du kan ha i bakhodet at tempen stiger ca 0,1 °C per time (jeg pleide å legge inn korrigert temp som et notat i FF).
 
Hei! Er det flere her som temper i kombinasjon med småbarnstilværelsen? Jeg merker at jeg sliter med å få til temping på samme tid hver dag med en ettåring som kommer i senga hver morgen/natt Derrfor blir det ofte til at jeg tar tempen når babycallen går av og samboer henter ungen. Blir derfor fort litt ulike tidspunkter. Hva er deres erfaring og tips rundt dette? Når han først havner i senga blir det så mye tumbling og bevegelse at jeg tror tempen vil være for høy.

Er kanskje en diskusjon om dette her fra før, men orka ikke lese meg gjennom alle sidene:wacky::D
 
Last edited:
De dagene som har stipla linje hadde jeg feber, men det kan se ut som el har vært, eller? Kommer krysset mon tro når det er såpass mange dager med stipla linje?
072FE759-3A84-48C8-8C14-5DDF8A98513C.jpeg
 
De dagene som har stipla linje hadde jeg feber, men det kan se ut som el har vært, eller? Kommer krysset mon tro når det er såpass mange dager med stipla linje?
Vis vedlegget 235218
Du kan jo prøve å legg inn høy temp i morgen bare for å se. Usikker på om krysset kommer når du har flere dager uten temping, men du har jo registrert eltester så det bør være mulig :)
 
Back
Topp