Vi som temper

Lite spennende å melde her, jeg venter fortsatt på el :)

35d89c2116a29ac76de2a917ae8e568e.jpg

Og så må jeg bare vise hvor søt mannen min er, som synes tempinga er like spennende som meg [emoji14]

71f04b9508a831c46269962f17582850.jpg
Haha, så søt mann! [emoji23]

Last edited:
Hei :)

Har akkurat begynt med denna tempinga :) Vi har enda ikke begynt første prøveperiode, men tenkte jeg skulle begynne før mensen denna mnd så jeg ble vant til tempinga før vi går inn for real ;) Greia er at jeg nå er 3 dager på overtid... Har uregelmessig syklus fra før, men det er bare snakk om mellom 27 og 29 dager. Nå er jeg på dag 31. Tok en graviditetstest i dag, og den var negativ. Hvis jeg hadde eggløsning lørdag 11 februar som FF her viser, kan en graviditetstest være for tidlig å ta da? Eller er det bare forsinka eggløsning som har forskøvet mensen? Blir ikke klok på denna kroppen altså, hehe :P

Vedlegg

• b_CJxIJn.png
    b_CJxIJn.png
    29,3 KB · Visninger: 82
Takk for at dere er sånne irriterende optimister. [emoji23][emoji173]
Den spottingen ble aldri noe av, det var bare ørlite rosa en gang om formiddagen, og ikke noe mer (har hatt sopp, så antakelig derfor).
Sånn ser det ut i dag: [emoji6]
845703b35f77f518cc9869a2c8a8e3f5.jpg
Hurra!!! Gratulerer så mye :-)

Er vel ikke trifasisk den der, da hadde vel FF sagt fra. Synes ikke det er noe tydelig skift nummer to liksom?
Det blir november!
Ikke tydelig kanskje.. men synes liksom han har økt ytterligere etter 7 dpo med unntak av to tempdipp. Men spiller jo ingen rolle hva kurven sier så lenge du er gravid uansett. Kos deg i novemberforumet og lykke til videre. :happy::Heartred

Hei :)

Har akkurat begynt med denna tempinga :) Vi har enda ikke begynt første prøveperiode, men tenkte jeg skulle begynne før mensen denna mnd så jeg ble vant til tempinga før vi går inn for real ;) Greia er at jeg nå er 3 dager på overtid... Har uregelmessig syklus fra før, men det er bare snakk om mellom 27 og 29 dager. Nå er jeg på dag 31. Tok en graviditetstest i dag, og den var negativ. Hvis jeg hadde eggløsning lørdag 11 februar som FF her viser, kan en graviditetstest være for tidlig å ta da? Eller er det bare forsinka eggløsning som har forskøvet mensen? Blir ikke klok på denna kroppen altså, hehe :P

Det kan godt hende at du hadde el 11. februar, men for å pirke litt så er det ikke ff som sier det :) du har lagt inn el-smerter og el-slim, men ff angir el med et kryss (stiplet eller heltrukket linje). Kan det være at el var fredag 17.? Eller er det så seint at det er usannsynlig?

Det kan godt hende at du hadde el 11. februar, men for å pirke litt så er det ikke ff som sier det :) du har lagt inn el-smerter og el-slim, men ff angir el med et kryss (stiplet eller heltrukket linje). Kan det være at el var fredag 17.? Eller er det så seint at det er usannsynlig?

Ja, selvfølgelig :) Jeg forvirrer meg sjøl litt :p Jeg skulle jo hatt mensen den 21/22 februar, så den 17 er vel litt seint? Men samtidig så er det tydeligvis et eller anna kroppen tuller med nå ettersom jeg er såpass mye over tida enn normalt.. Er sikkert bare eggløsninga som har kommi seinere enn normalt. Men man håper jo uansett at det er en spire som har kommi ;) Skal begynne med eggløsningstester i tillegg etter at jeg eventuelt har fått mensen, så blir spennende fremover altså :D

Last edited:
Jeg blir litt forvirra nå kjenner jeg.. Kan noen forklare hvordan det egentlig funker ift tempinga? Har jeg forstått det rett at tempen først skal gå litt ned når man har eggløsning, for så å stige etter eggløsning, for så å synke igjen før mensen? Og hvis egget blir befrukta så skal tempen synke når det fester seg, for så å stige igjen og holde seg høy som tegn på at man er gravid? :anyone

Jeg blir litt forvirra nå kjenner jeg.. Kan noen forklare hvordan det egentlig funker ift tempinga? Har jeg forstått det rett at tempen først skal gå litt ned når man har eggløsning, for så å stige etter eggløsning, for så å synke igjen før mensen? Og hvis egget blir befrukta så skal tempen synke når det fester seg, for så å stige igjen og holde seg høy som tegn på at man er gravid? :anyone
Ja. Minus synkingen når egget fester seg.. det er det ikke alle som opplever [emoji4]

Har jeg forstått det rett at tempen først skal gå litt ned når man har eggløsning, for så å stige etter eggløsning, for så å synke igjen før mensen?

Tempen er lav før eggløsning. På eggløsningsdagen kan man (men må ikke) oppleve at temperaturen når et bunnivå, før den så stiger relativt mye på dag 1, 2 og 3 etter eggløsning: Se f.eks dette utsnittet fra en av grafene mine:

c1a00abc28d6fb15dd8f52be022dbba7.png

Tempen holder seg så høy i dagene mellom eggløsning og mens. Hvis tempen synker er det gjerne et tegn på at mensen kommer:

9172032acfe7e7fd9cfc697b083d0e52.jpg

Og hvis egget blir befrukta så skal tempen synke når det fester seg, for så å stige igjen og holde seg høy som tegn på at man er gravid?

Et såkalt festedipp (implantation dip) forekommer oftere på gravidgrafer enn ikke-gravidgrafer, men er ikke et sikkert tegn på hverken det ene eller det andre. Her ser du f.eks et sånt dip som jeg hadde nå i januar, men jeg var ikke gravid:

91cd05553570d84bddbec373919569ed.jpg

Men hvis man er sikker på når man hadde eggløsning (og vet når tempen vanligvis faller før mensen), så er forhøyet temperatur etter ikm et ganske sannsynlig graviditetstegn :-)

Håper det ga deg litt svar, og at du fortsetter med temping! Det er veldig gøy :D

Ja, selvfølgelig :) Jeg forvirrer meg sjøl litt :p Jeg skulle jo hatt mensen den 21/22 februar, så den 17 er vel litt seint? Men samtidig så er det tydeligvis et eller anna kroppen tuller med nå ettersom jeg er såpass mye over tida enn normalt.. Er sikkert bare eggløsninga som har kommi seinere enn normalt. Men man håper jo uansett at det er en spire som har kommi ;) Skal begynne med eggløsningstester i tillegg etter at jeg eventuelt har fått mensen, så blir spennende fremover altså :D

Det hadde jo vært lettere å lese grafen din hvis du hadde hatt flere målinger i løpet av syklusen, men det er altså en mulighet at el har vært forsinket, og at den var fredag 17. I så fall er du 7 dpo, og det er for tidlig til at gravididetstestene slår ut. Kanskje om noen dager?? Krysser fingrene for deg :-)

Det hadde jo vært lettere å lese grafen din hvis du hadde hatt flere målinger i løpet av syklusen, men det er altså en mulighet at el har vært forsinket, og at den var fredag 17. I så fall er du 7 dpo, og det er for tidlig til at gravididetstestene slår ut. Kanskje om noen dager?? Krysser fingrene for deg :)

Ja, det kan sikkert hende. Vi får se :) Har jo som sagt ikke prøvd aktivt å få det til enda, så har ingen store forhåpninger. Har vært uten p piller i et halvt år uten at det har skjedd tilfeldig. Men så snakka vi om det for noen uker siden at vi skulle begynne å prøve i mars. Så hadde jo vært morsomt om det blei nå :D Men vi får se ;)

Her er min graf:
IMG_6550.jpg

Er nå 5dpo (tror jeg) Har nettopp begynt å tempe for å få litt erfaring til neste pp,hvis vi ikke fikk det til denne gang.
Var litt vanskelig å komme i gang,å faktisk huske hva jeg skal gjøre når jeg våkner,men begynner å komme seg nå:p

Gleder meg til å lære mer om temping:happy: Og så er det morsomt å se på hvordan grafene deres ser ut i forhold til min:)

Hvordan gjør dere det hvis dere får feber? Jeg hadde el igår å ble såklart febersyk igårkveld.. tempen idag var jo da 38.63 og ladycompen lyste F (feber) . Skal jeg da bare droppe temping til jeg er feberfri?

Hvordan gjør dere det hvis dere får feber? Jeg hadde el igår å ble såklart febersyk igårkveld.. tempen idag var jo da 38.63 og ladycompen lyste F (feber) . Skal jeg da bare droppe temping til jeg er feberfri?

Jeg hadde nok tempet uansett bare for å se hvordan det går, og for å ikke miste vanen ved å tempe :)
Om ikke annet så kan du da se hva som er din "normale" feber temp i tilfelle det er kjekt til senere..

Back
Topp