Vi som temper

Takk for svar!

Hvis jeg ikke er heeeelt sikker på at jeg hadde el, kan tempen min fra nå av gi meg en pekepinn på om den har vært eller ikke? Er det et intervall man ligger mellom etter el? Kanskje dumt spørsmål, men
Det varierer for de fleste (og etter hvor i kroppen man temper). Jeg f.eks. kan ligge under 36 før EL, men vet ikke om jeg noen gang har havnet over 37 etter EL. Noen har et spenn under 1 grad ila hele syklusen, noen over det. Handler bare om forskjellen. Men hvis tempen din nå ligger på nærmere 37 ville jeg jo trodd at EL har vært. Du får vel vite det hvis den dropper før TR

12dpo.. økt en del i temp siste dagene . .. men testene de vil ikke gi meg 2 streker ! :nailbiting:

Vedlegg

• IMG_1477.jpeg
    IMG_1477.jpeg
    985,1 KB · Visninger: 70
  • IMG_1472.jpeg
    IMG_1472.jpeg
    1,6 MB · Visninger: 71
Dagens. Begynte på progesteron igår. Så fort jeg trykker inn at jeg har begynt på det, så blir krysset striplete... :shy:

Vedlegg

• Screenshot_20240128-085802.png
    Screenshot_20240128-085802.png
    252,3 KB · Visninger: 56
Dagens. Begynte på progesteron igår. Så fort jeg trykker inn at jeg har begynt på det, så blir krysset striplete... :shy:
Er vanlig det. Er fordi at den da regner det som assistert på noe vis og derfor mener du skal høre på legen. Kommer en feilmelding på lista med det...

Hei!
Har aldri tempet før, men har noen spørsmål:
1. er det vits å begynne tempingen midt i syklus? (CD25, 4DPO)
2. kaaan man bruke termometer med 1 desimal?:angelic:
3. hvilket termometer med to desimaler anbefaler dere? Som de selger på apotek/matbutikk
Ang 2.: Hvis du kjøper et temp.mål med 2 desimaler, må du passe på at det har en nøyaktighet på 0,05. De fleste med to desimaler har en nøyaktighet på 0,1 og da er det jo ikke noe vits med den siste desimalen når den ikke stemmer. Det med to desimaler kommer fra usa der de bruker fahrenheit og desimalene er viktigere enn hos oss hvor 0,2grader celsius regnes som god nok stigning.

Helt fersk på temping og startet ikke før rundt el, det var kanskje litt dumt. Men leser at tempen «stiger like etter eggløsningen har funnet sted, og vil holde seg noe høyere i minst ti dager fremover. Synker den snarere, kan det hende du ikke har hatt eggløsning denne syklusen, og varer den lengre, er du kanskje gravid». Så får jeg denne i dag morges:
IMG_0142.jpeg

Er 2 dpo i dag, og har tempet ca samme tid hver dag med en gang jeg våkner, før jeg stod opp…
Noen som vil kommentere? Er dette normalt? Er slaget tapt?

Helt fersk på temping og startet ikke før rundt el, det var kanskje litt dumt. Men leser at tempen «stiger like etter eggløsningen har funnet sted, og vil holde seg noe høyere i minst ti dager fremover. Synker den snarere, kan det hende du ikke har hatt eggløsning denne syklusen, og varer den lengre, er du kanskje gravid». Så får jeg denne i dag morges: Vis vedlegget 426909
Er 2 dpo i dag, og har tempet ca samme tid hver dag med en gang jeg våkner, før jeg stod opp…
Jeg vil si det er ganske så umulig å si etter så kort tid med temping.

Hos meg ligger tempen under 36.00 mellom første mens dag og EL dagen. Dagen etter EL og frem til dagen før mens ligger tempen over 36.00.. Den kan fremdeles variere noe i det spekteret basert på hvor i syklus jeg er.

Nå vet jo jeg at jeg er blitt gravid denne syklusen, så forventer da ikke en temp dip dagen før IKM, men gjerne at den blir liggende likt som nå, eller går enda litt mer opp.

Testet positivt på mandag, men ser ikke ut til at jeg har hatt noen ordentlig såkalt festedipp. Øker det sjansen for nok en kjemisk?

Vedlegg

• B6081C70-5B71-40D7-98E8-A4DBA926D2DF.jpeg
    B6081C70-5B71-40D7-98E8-A4DBA926D2DF.jpeg
    195,3 KB · Visninger: 64
Testet positivt på mandag, men ser ikke ut til at jeg har hatt noen ordentlig såkalt festedipp. Øker det sjansen for nok en kjemisk?
Gjorde du?! Hurra!!!! Åh nå ble jeg glad!!!

Festedipp er ganske sjelden altså- ville ikke stressa. Ikke hatt det på noen av mine, verken vellykkede eller mist.

Gjorde du?! Hurra!!!! Åh nå ble jeg glad!!!

Festedipp er ganske sjelden altså- ville ikke stressa. Ikke hatt det på noen av mine, verken vellykkede eller mist.
Håper du har rett her. Har og i noen tidligere svangerskap kjent festesmerter, men ikke denne gangen. Da stresser jeg og innbiller meg at egget sikkert ikke er "ordentlig" festet om du skjønner, at det kan slippe igjen når som helst. Er IKM i morgen, og regner med TR kommer da eller dagen etter.

Håper du har rett her. Har og i noen tidligere svangerskap kjent festesmerter, men ikke denne gangen. Da stresser jeg og innbiller meg at egget sikkert ikke er "ordentlig" festet om du skjønner, at det kan slippe igjen når som helst. Er IKM i morgen, og regner med TR kommer da eller dagen etter.
Som @Smågoth skriver- jeg har hatt både triphasic pattern og festedipp uten å være gravid, så noen eksakt vitenskap er det ikke.

Håper denne spiren sitter helt inn for deg!!!

Jeg har aldri opplevd feste dipp i temp :)

Noen får det, andre ikke.. Begge deler like vanlig og normalt så vidt jeg har forstått oppover åra

Helt fersk på temping og startet ikke før rundt el, det var kanskje litt dumt. Men leser at tempen «stiger like etter eggløsningen har funnet sted, og vil holde seg noe høyere i minst ti dager fremover. Synker den snarere, kan det hende du ikke har hatt eggløsning denne syklusen, og varer den lengre, er du kanskje gravid». Så får jeg denne i dag morges: Vis vedlegget 426909
Den kan ha skjedd på første , selv om det er kort måling . Legger ved min som også gikk opp for så litt ned . CD15 var el , men FF sa CD16.

Vedlegg

• IMG_5430.jpeg
    IMG_5430.jpeg
    857,7 KB · Visninger: 41
Jeg hadde ingen såkalt festedipp, og jeg var også redd for kjemisk.
Men med hcg-måling på 4+3(17dpo) og 5+3(24)dpo, så har den steget fra 260 til 8964 :)

Vedlegg

• IMG_5181.jpeg
    IMG_5181.jpeg
    787,2 KB · Visninger: 47
Da er IKM her, og tempdropp. Da er dette enda en kjemisk? :confused:

Vedlegg

• BB193F6E-D837-4A6F-A442-319393BB06A1.jpeg
    BB193F6E-D837-4A6F-A442-319393BB06A1.jpeg
    191,2 KB · Visninger: 54
Lurt å slutte å temp ved positiv test nettopp pga slike dropp som mest sannsynlig ikke betyr noen ting :Heartred blør du?
Nei, blør ikke. Tar en lutinus-tablett per døgn. Kan det holde tilbake en kjemisk, eller burde jeg bare fortsette med lutinus- at evt blødning starter uansett?

Back
Topp