Vi som temper!

Negativ test i dag, da gidder jeg ikke kaste bort flere crinone doser. Får håpe tr dukker opp fort. Jeg har ikke tid til å vente.

Noen her som har fått påvist lavt peogesteron?

Jeg har lavt. Men ikke så lavt at jeg ikke har hatt el. Men jeg lurer da på en ting.

Hvis progesteronet gjør at tempen stiger etter el. Hvordan blir dette når man har lavt progesteron? Stiger tempen mer jo høyere progesteron man har?

Bare jeg som sitter filosoferer på alt mulig :p så kom til å tenke på det.

Noen her som har fått påvist lavt peogesteron?

Jeg har lavt. Men ikke så lavt at jeg ikke har hatt el. Men jeg lurer da på en ting.

Hvis progesteronet gjør at tempen stiger etter el. Hvordan blir dette når man har lavt progesteron? Stiger tempen mer jo høyere progesteron man har?

Bare jeg som sitter filosoferer på alt mulig :p så kom til å tenke på det.
Jeg er ingen ekspert, men jeg tror det er østrogen som gjør at man får el. Og etter el, så er det "det gule legemet" fra follikelen til egget som produserer progesteron, og gir tempøkning. Om du har lavt progesteron så vil egget ha problemer med å feste seg.

Jeg er ingen ekspert, men jeg tror det er østrogen som gjør at man får el. Og etter el, så er det "det gule legemet" fra follikelen til egget som produserer progesteron, og gir tempøkning. Om du har lavt progesteron så vil egget ha problemer med å feste seg.
Det er lh som modner egget, så det er viktig for å kunne få el.

Og progesteron som kommer etter el og øker tempen ja. Har du lavt progesteron kan det gjøre at mensen kommer uten at egget får festet seg.

Det er derfor jeg er spent på den progesteronprøven jeg tok hos gyn på mandag. Den skulle egentlig avklare om jeg har hatt el eller ei, men jeg er mer spent på om propper høyt nok, for el vet jeg at jeg har hatt.

Ja det vet jeg :) jeg har fått progesteron tilskudd :) men jeg lurer på om jeg kanskje ikke vil ha like stor tempøkning som andre med normal progesteron?

Ja det vet jeg :) jeg har fått progesteron tilskudd :) men jeg lurer på om jeg kanskje ikke vil ha like stor tempøkning som andre med normal progesteron?

Tempøkningen og progesteronnivå henger utrolig nok ikke helt sammen. Så selv en med lavt progesteronnivå kan få relativt høy tempøkning samtidig som en med høyt nivå kan få en liten økning i temp. Jeg fant en studie på dette for en stund siden. Så temp kunne ikke brukes til å bestemme progesteronnivået.

Tempøkningen og progesteronnivå henger utrolig nok ikke helt sammen. Så selv en med lavt progesteronnivå kan få relativt høy tempøkning samtidig som en med høyt nivå kan få en liten økning i temp. Jeg fant en studie på dette for en stund siden. Så temp kunne ikke brukes til å bestemme progesteronnivået.

Tusen takk ❤️ du er en knupp ! Fortsatt ikke noe særlig temphopp på meg. Men må vente å se i morgen tenker jeg :)

Tusen takk ❤️ du er en knupp ! Fortsatt ikke noe særlig temphopp på meg. Men må vente å se i morgen tenker jeg :)

De fleste finner en tempøkning etter EL uavhengig av høyt eller lavt progesteronnivå. :) Håper du har EL nå, og at tempen fyker opp de nærmeste dagene.

Da stemmer ikke mistanken min om at jeg siden tempen faller når jeg begynner å spotte sånn i disse dager, muligens har lav progesteronproduksjon ? At den faller for tidlig?

Dagens temp er fin den, men målt 7.30 mot normalt litt før seks, så er den ikke helt gyldig. Sånn blir det lett en dag som 1.1...

Vi får se i morgen, faller den ikke da, er det pent

Fortsatt lav temp her, og monitoren viser fortsatt "lav". Tar DQ, og hadde håpet jeg kanskje ville kommet opp på "høy" i dag (CD10), men... Nei.

Jeg har lavere temp enn jeg pleier å ha dpo, er dette vanlig? Sist pp lå temp på 36,40-ish nå ligger den på 36,20.

Da stemmer ikke mistanken min om at jeg siden tempen faller når jeg begynner å spotte sånn i disse dager, muligens har lav progesteronproduksjon ? At den faller for tidlig?

Dagens temp er fin den, men målt 7.30 mot normalt litt før seks, så er den ikke helt gyldig. Sånn blir det lett en dag som 1.1...

Vi får se i morgen, faller den ikke da, er det pent

Spotting er jo et tegn på lav progesteronproduksjon. Og det er progesreronproduksjon etter EL som gjør at tempen stiger, så om det slutter faller tempen, men hvor mye tempen stiger og faller - det sier ikke hvor mye progesteron det er. Hvis du forstår hva jeg mener? Da må man ta blodprøve. Jeg som har ganske god temp-stigning fra før EL til etter EL kan allikevel ha altfor lite progesteron i kroppen min i dpo-land.

Jeg kan forsøke å finne den studien på nytt.

Jeg tok jo prøve på progesteron 8 dpo denne gangen, så jeg får vel lite svar av det.

Nå begynner det å bli spennende, Sara! :D Håper tempen holder seg oppe i morgen og. Ser at du enda ikke har spottet, og det lover jo veldig veldig bra :)

Ja, ikke noe blod enda.

Det er dog ofte 12 det begynner, da med første spor ved leggetid 11 dpo, så vi får se.

Back
Topp