Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg hadde aldri klart å la være. Når jeg først får en svak strek, så tester jeg hver dag masse lykke til!Jeg har så lyst til å svi av testen. Skal skal ikke... ?
Enda veldig tidlig. Kryssr fingre for pos test i løpet av de nærmeste dageneTok den, negativ. Men ikke annet å forvente når jeg kun er 9 dpo
Bedre lykke neste gang, kanskje er den positiv om et par dager?Tok den, negativ. Men ikke annet å forvente når jeg kun er 9 dpo
Så lenge du ikke har hatt utskrapning, er det bare å prøve igjen med en gang (så fort man har sluttet å blø/to uker selvfølgelig). Det er misforstått at man må vente. Medisinsk er det ikke nødvendigTil dere som har hatt SA før: måtte dere vente med å bli gravide igjen i 2mnd? Ser det er anbefalt på nett, men har aldri hørt det selv fra min lege. Etter siste Kjemiske bøe jeg gravid igjen mnd etter.
Neste får strek vettuTok den, negativ. Men ikke annet å forvente når jeg kun er 9 dpo
Ja får håpe detNeste får strek vettu
Så lenge du ikke har hatt utskrapning, er det bare å prøve igjen med en gang (så fort man har sluttet å blø/to uker selvfølgelig). Det er misforstått at man må vente. Medisinsk er det ikke nødvendig
Til dere som har hatt SA før: måtte dere vente med å bli gravide igjen i 2mnd? Ser det er anbefalt på nett, men har aldri hørt det selv fra min lege. Etter siste Kjemiske bøe jeg gravid igjen mnd etter.
Før trodde legene at det var lurt for kroppen å vente. Det har man funnet ut at er ser ut til å være tull, det er ikke vist noen fordeler ved å vente. Etter utskrapning er det anbefalt å vente én menstruasjon.
Noen leger er fremdeles ikke oppdatert, og anbefaler å vente. Dessuten er det noen leger som anbefaler å vente fordi første syklus etter abort kan være så ustabil - da blir det vanskelig for legen å vurdere termin. Det bryr ikke jeg meg om, det kan de jo se på UL, dessuten finner jeg alltid EL med temping.
Den siste grunnen til å vente er den viktigste; man må selv føle seg psykisk klar for å prøve på nytt.
Da jeg gikk gjennom min medisinske abort på sykehuset fikk jeg beskjed om å holde meg helt unna samleie så lenge blødningen varte - pga infeksjonsfare, men så kunne vi prøve på nytt når vi selv ønsket det.
For en ustabil temp. Synket masse i dag. Da er det bare å slutte på crinone og heller vente på tr.
Ja det er sant det da. bare liten tro på at det har klaffet, og at det er crinone som gir meg kvalme og andre symptomer. Jeg tenker det er greit å forbedre seg på tr, så får jeg heller få en positiv overraskelse om jeg skulle være gravid. Tatt noen flere tester i dag?Det trenger da ikke å bety at du ikke er gravid? Ser du på gravidgrafene ser man at mange har hatt hakkete grafer! Krysser fortsatt fingrene for deg!!
Ja det er sant det da. bare liten tro på at det har klaffet, og at det er crinone som gir meg kvalme og andre symptomer. Jeg tenker det er greit å forbedre seg på tr, så får jeg heller få en positiv overraskelse om jeg skulle være gravid. Tatt noen flere tester i dag?
Tretthet og ømme pupper er de vanlige symptomene. Men jeg ble kvalm forrige gang også da jeg gikk på det. Våkner til og med på natta og er skikkelig kvalm. Åh, da må jeg inn å snikeJa, er det en vanlig bivirkning av crinone? Greit å mentalt forberede seg på det verste.. Jeg gjør alltid det samme selv, og var jo 100% sikker på at det ikke klaffet denne mnd..
Jeg har tatt en ny test i dag. Klarte ikke vente, selvfølgelig.. Har lagt den ut i dagboken min
For en ustabil temp. Synket masse i dag. Da er det bare å slutte på crinone og heller vente på tr.
Men da fortsetter jeg. Har veldig murring i magen hele tiden. Det kan vel ikke være crinonen vel?Du må ikke slutte på Crinone før du faktisk begynner å blø. Husk at fall i progesteron er å gi kroppen beskjed om å starte blødning - altså kan avslutning av progesteronstøtte gi abort.
Det er dessverre mulig å få en del symptomer når du får ekstra progesteron, men jeg anbefaler at du holder ut til tr kommer i tilfelle det en eller annen gang er et egg som har brukt litt ekstra tid ned i livmoren.