Vi som temper!

Merkelig, jeg er jo henvist videre for å få hjelp. Vi får ikke offentlig støtte til prøverør, men gyn er en av de som samarbeider med medicus, så om det blir aktuelt kan vi ta en del innledende greier hos ham. Men det må jo da betales privat.
Vi har to unger, felles, men får gå til gyn og prøve pergo og letrozol offentlige

Ser dere noe på denne?

Vedlegg

• IMG_0215.JPG
    IMG_0215.JPG
    465,5 KB · Visninger: 86
Trodde de fleste hjelp av det offentlige frem til IVF? At man gjennom offentlige tilskuddsordninger får dekket det som Sara får, eggløsningsstimulerende medisiner og lignende..

Trodde de fleste hjelp av det offentlige frem til IVF? At man gjennom offentlige tilskuddsordninger får dekket det som Sara får, eggløsningsstimulerende medisiner og lignende..
Jeg får jo sånnsett ikke dekket medisinene, men gyn er offentlig så jeg bare betaler litt mer enn hos fastlegen, og det går på det man samler mot frikort. Men medisiner er hvit resept da, og går ikke på det.

Jeg får jo sånnsett ikke dekket medisinene, men gyn er offentlig så jeg bare betaler litt mer enn hos fastlegen, og det går på det man samler mot frikort. Men medisiner er hvit resept da, og går ikke på det.

Nei, riktig.. Men er det ikke sånn at det er opp til en viss sum og så får man dekket det? Eller gjelder det noe annet? Mener å ha lest noe om det tidligere, men det er kanskje noe annet ;)

Merkelig, jeg er jo henvist videre for å få hjelp. Vi får ikke offentlig støtte til prøverør, men gyn er en av de som samarbeider med medicus, så om det blir aktuelt kan vi ta en del innledende greier hos ham. Men det må jo da betales privat.
Vi har to unger, felles, men får gå til gyn og prøve pergo og letrozol offentlige

Jeg har tre barn fra før. Men legen sa det her om dagen at jeg ikke vil bli henvist videre. Jeg vurderer også medicus, kanskje de kan gi meg hjelp? Trenger kanskje ikke pergo, men hadde vært spennende å prøvd letrozol :) når begynner dere med det? Rett etter eggløsning eller ved positiv g-test?

Letrozol er alternativ til pergo, og tas fem dager tidlig i syklusen for å få el.

Du tenker kanskje på progesteron?

Lykkeliten, når slutter du med progesterontilskuddet 12 dpo?

Crinone gikk jeg på helt til tr kom. Lutinus prøvde jeg det samme, men da tr ikke var kommet 18 dpo innså jeg at den høye dosen holder tr helt unna. Så på Lutinus så tar jeg g-test morgen 13 dpo og slutter med Lutinus dersom den er negativ. Jeg har alltid fått positiv test innen 13 dpo de gangene jeg har vært gravid.

Crinone gikk jeg på helt til tr kom. Lutinus prøvde jeg det samme, men da tr ikke var kommet 18 dpo innså jeg at den høye dosen holder tr helt unna. Så på Lutinus så tar jeg g-test morgen 13 dpo og slutter med Lutinus dersom den er negativ. Jeg har alltid fått positiv test innen 13 dpo de gangene jeg har vært gravid.
Er det så stor forskjell på dem? Bruker opp crinonen nå, tenkte å teste 12 dpo, om den er negativ så slutter jeg med crinone. Forsinker crinon mensen også?

Haha! Ja det er det jeg mener! Femar er vell også det samme som pergo og letrozol? Det er så mange navn, så jeg henger ikke helt med :p :)
Femar og letrozol er det samme. annen måte å virke enn pergo, men samme effekt, eggløsning.

Back
Topp