Vi som temper!

Nå har jeg lest gjennom di siste sidene med skraving. Lykkeliten - jeg tror og håper du er dpo !!! Du som har hatt så perfekte sykluser, hvorfor skal kroppen begynne å surre nå. Så irriterende :-(

Hva tenker dere tempere om min forrige pp? Når tror dere en evnt eggløsning kunne ha funnet sted? Eller tror dere ikke eggløsning var i det hele tatt slik gynekologen sa.. Når jeg fjernet den positive eggløsningstesten jeg fikk på FF, mente FF at eggløsningen var tidligere. Hm. Håper vertfall eggløsning kommer denne pp. Litt usikker på om jeg skal teste med eggløsningtester, eller bare droppe det. Gynekologen mente jo at det ikke alltid slo riktig ut.. CD 3 idag, kun blødning på dag 1. Så tr er vertfall forsvunnet! :)

Nå har jeg lest gjennom di siste sidene med skraving. Lykkeliten - jeg tror og håper du er dpo !!! Du som har hatt så perfekte sykluser, hvorfor skal kroppen begynne å surre nå. Så irriterende :-(

Hva tenker dere tempere om min forrige pp? Når tror dere en evnt eggløsning kunne ha funnet sted? Eller tror dere ikke eggløsning var i det hele tatt slik gynekologen sa.. Når jeg fjernet den positive eggløsningstesten jeg fikk på FF, mente FF at eggløsningen var tidligere. Hm. Håper vertfall eggløsning kommer denne pp. Litt usikker på om jeg skal teste med eggløsningtester, eller bare droppe det. Gynekologen mente jo at det ikke alltid slo riktig ut.. CD 3 idag, kun blødning på dag 1. Så tr er vertfall forsvunnet! :)

Temper du oralt? For du har jo ganske ujevn graf. (Kan hende jeg har spurt om dette flere ganger før, klarer ikke å huske hvem som temper hvor). Synes det er vanskelig å si noe sikkert jeg.

Takk for at du håper for meg! :) Jeg håper jeg og, men legger inn aksjer i kveld for sikkerhetsskyld. Så er jeg veldig spent på tempen fremover. Ja, skikkelig irriterende at mine perfekte sykluser bestemte seg for å begynne å rote akkurat nå?!? Men på den annen side så har jeg jo rukket å komme godt inn i dette med temping og tyding av grafene mine, så nå vet jeg jo nøyaktig hva jeg ser etter. Den magiske tempen er 36,8 - da er jeg dpo.

Temper du oralt? For du har jo ganske ujevn graf. (Kan hende jeg har spurt om dette flere ganger før, klarer ikke å huske hvem som temper hvor). Synes det er vanskelig å si noe sikkert jeg.

Takk for at du håper for meg! :) Jeg håper jeg og, men legger inn aksjer i kveld for sikkerhetsskyld. Så er jeg veldig spent på tempen fremover. Ja, skikkelig irriterende at mine perfekte sykluser bestemte seg for å begynne å rote akkurat nå?!? Men på den annen side så har jeg jo rukket å komme godt inn i dette med temping og tyding av grafene mine, så nå vet jeg jo nøyaktig hva jeg ser etter. Den magiske tempen er 36,8 - da er jeg dpo.
Ja jeg temper oralt ja. Så kanskje derfor det er så ujevnt. Kjedelig å ikke se tydelig om eggløsning har vært eller ikke. Kjøpte meg babycomp for et par måneder siden, og den var DYR! Så håper jo at den skulle hjelpe meg til å finne eggløsning. :-/

Jeg tenker kanskje dag 14 hos deg, men så har du dag 18 med veldig lav temp. Det beste er nok om du begynner å følge med på el-slim og/eller tappen. Da burde det gi deg litt bedre informasjon :)

Jeg tenker kanskje dag 14 hos deg, men så har du dag 18 med veldig lav temp. Det beste er nok om du begynner å følge med på el-slim og/eller tappen. Da burde det gi deg litt bedre informasjon :)
Takk for svar :-) Det kunne jo kanskje se sånn ut :-D Var bortreist 17-20 oktober, så kanskje eggløsning fant sted rundt da. Da hadde jeg litt slim, og eggløsningssmerter. Selv om jeg har hatt eggløsningsmerter hele syklusen nesten. Blir spennende å se denne pp.

Hei jenter :) Nå er det noen uker siden jeg var her sist og jeg hoppet glatt fra side 38 med innlegg i tråden til side 68. haha

Jeg håper dere alle har det bra og at så mange som mulig har fått flytte over i terminforum.

På denne fronten er det bare godt. (sett bort i fra 2 dager der jeg ikke fikk tempet og at ff på mobilen gjør mye rart)

Sleit i begynnelsen med at det jeg lagret på mobilen forsvant eller ble til andre ting. Mista masse av "symptomene" og grafen min ble noe helt annet enn det som var reelt. Heldigvis fikk jeg korrigert det, men grafen er temmelig ustabil for meg denne gangen. Og i dag glemte jeg å temp. *arg*

Hadde el smerter fra helsike midten av forrige uke og CM i mengder, men ingen EL... *sukk*

Tror jeg skal begynne å vurdere å teste etter EL hvis neste syklus og er sånn her.

Ja jeg temper oralt ja. Så kanskje derfor det er så ujevnt. Kjedelig å ikke se tydelig om eggløsning har vært eller ikke. Kjøpte meg babycomp for et par måneder siden, og den var DYR! Så håper jo at den skulle hjelpe meg til å finne eggløsning. :-/

Jeg hadde veldig rotete graf før jeg begynte å tempe vaginalt, du kan jo se forskjellen på de 4 første grafene mine i første innlegget i dagboken min. De to første er oral temping, etter det har jeg holdt meg til vaginal. Vil anbefale deg å prøve det, så du får en tydeligere graf. Jeg varmer termometeret i armhulen et par minutter først, siden det er kaldt på rommet og så temper jeg vaginalt. Du skal ikke oppleve at termometeret kjennes kaldt ut. Det gjelder jo ved temping oralt og. Vil som sagt anbefale deg å teste det en syklus. Jeg synes grafene ble mye enklere å tyde. Bare vær obs på at du får høyere temp vaginalt enn oralt, så du kan ikke sammenlikne tempene i de ulike grafene med hverandre.

http://forum.babyverden.no/threads/drømmen-vår-3.1655171/#post-16445562

Om hun temper med en babycomp er det ikke aktuelt å tempe vaginalt da, den måledingsen der er til bruk i munnen. Den er ikke så plaget med å være kald heller ettersom der ikke er metalltupp på den, i alle fall var de ikke det på ladycomp.

Om hun temper med en babycomp er det ikke aktuelt å tempe vaginalt da, den måledingsen der er til bruk i munnen. Den er ikke så plaget med å være kald heller ettersom der ikke er metalltupp på den, i alle fall var de ikke det på ladycomp.

Ah. Jeg trodde hun både hadde babycomp og termometer jeg. :p At babycompen var nyinvesteringen.

Liten oppdatering før jeg tar kvelden hos svigers. Her har det ikke skjedd noe mer... Kom en liten spott før i dag, men ikke sett noe mer... Synes bare resten kan komme nå, så vi kan fokusere neste pp, orker ikke kluss og tull på slutten når det ikke har klaffet likevel.

Ah. Jeg trodde hun både hadde babycomp og termometer jeg. :p At babycompen var nyinvesteringen.
Takk for gode svar og tips. Men har kun babycompen ja, så får fortsette å tempe oralt :-) Skal prøve å tempe mer på samme plass hver dag :-)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Satse på hele gjengen til august :) Jeg venter også på el. Fikk høy på monitor i dag, så forhåpentligvis max i løpet av helgen. Mannen har vært borte hele uka men kommer hjem i kveld, så det passer bra ;) Så skal han være borte i 2 uker igjen fra mandag, så håper VIRKELIG at el er søndag/mandag, sånn som den statistisk sett er hos meg - krysser fingre!
Satse på at dere for lagt inn aksjer da krokus! :p Happy humping :)
Takk for det, jommen ble det ikke litt :sign19 :sign17 på meg :thumleft Mulig det er i seineste laget, men da blir hvertfall de neste dagene ikke totalt uspennende!
Håper du får el som bestilt :-)

Tidenes tullesyklus.

Våkna i dag klokka fem (guttungen skulle på do, da våkner jeg når han slår på lyste (og vifta) på badet.
36,5. Sur, nei, det kan det ikke! Igjen, 36,51. ER det sånn? Tenke (hodet er ganske treigt på denne tiden, og akkurat nå kommer jeg på at jeg våkna jo faktisk med leggkrampe også) Tett i nesen, ja, se så, kan det være åpen minn? Holder den lukket i fem minutter 36,55.

Selv om jeg justerer for tid blir det ikke mer enn 36,6, Lite pent, og jeg forventer liksom spotting når jeg står opp, det er jo småvondt i magen også.

Sovner, og sover en time til. Bare en time, altfor lite søvn til en grei temp egentlig, men det pleier ikke rote for mye for mine temper det, egentlig. 36,79. Say what?

FF time corrector anslår dette til 36,76 ved min faste måletid kvart på seks, men jeg anser den som høøøøøøøøøøyst usikker.

Spotter ikke, men det er jo tidlig for det uansett, det begynner nok ikke før til uka en gang det.

Tempen min er ikke til å bli klok på. Tankene svirrer om progestronmangel? Men jeg kan jo ikke bruke WY eller noe sånn, for i dag er jeg 10 dpo, og av disse ti dagene har jeg vært SIKKER på at jeg var dpo på dag 4 og 9. De andre åtte tviler jeg, OG wy etc skal ikke brukes når man ikke vet om man har hatt el enda, ellers hindrer det jo el.

(vaginal temping vurderes absolutt!)

(vaginal temping vurderes absolutt!)
Ja, tenker jeg også. Neste syklus blir det vaginale... Har jo hylster og alt, så er jo egentlig bare latskap at jeg ikke har begynt med det før.

Venter fortsatt på mer blod her. Fortsatt bare kommet kor som tilsvarer en dråpe i går, får se om det løsner i dag.

Jeg vet ikke hvor jeg har de engangtrekkene, men det er jo bare 50 av dem eller noe sånn i en pakke når den er full, hvilket vil si at jeg kommer til å trenge flere enn den pakken vi har, for den er påbegynt, og jeg har jo sykluser på fort over 40 dager. Nei, jeg lurer på å gå for å vaske den mellom hver gang i stedet, men da lurere jeg på å kjøpe et eget termometer til det, sånn at jeg har muligheten til å gå tilbake til munnen om det ikke funker for meg?

Frustrerende med tempen din Sara! Kanskje du skulle sjekket opp progesteron du også?
Jeg begynte å tempe vaginalt forrige syklus. Noe mer stabil temp før el, men etter el synes jeg fortsatt den er ujevn. Men klart, nå har vi minsten i 1. året i bhg og han har vært snørrete siden 5. august ;) Og jeg er forkjøla på 7. uka...så kan jo forklare litt der.

Dersom jeg går til legen, så skal jeg ta opp både EL-problematikk og mulig progestron-problematikk.

Men, vi har jo to barn som vi har fått til selv, og jeg ble jo også gravid i mai, så strengt tatt så KLARER vi jo dette her selv...

Dersom jeg går til legen, så skal jeg ta opp både EL-problematikk og mulig progestron-problematikk.

Men, vi har jo to barn som vi har fått til selv, og jeg ble jo også gravid i mai, så strengt tatt så KLARER vi jo dette her selv...
Ja det gjør dere helt sikkert, og det er "bare" å ta tiden til hjelp. Men hvis man begynner å bli frustrert og lei, så er det jo en mulighet. Jeg for min del synes det er utrolig irriterende med spotting og truseinnlegg fra 3-5 dpo til mensen kommer. Og så mens i 4-5 dager + spotting i et par dager. Siden jeg har 28 dagers syklus så er det MYE blod ila perioden. Vil gjerne slippe det også om det er mulig. Men nå prøver jeg WY etter el, og så skal jeg jo til gynekolog på onsdag. Så da får vi se.

Hei snupper!
Jeg fikk ikke tittet på grafene deres da de var biiiitte små :)
Men kan dere bare fortelle meg hva tempen deres har vært i dpo land? :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Back
Topp