Vi som temper.

Fant analogt thermometer også. Trenger ikke batterier. Men går "bare" ned til 35,6C. Dumme meg er jo nede i 35,3 av og til.
Står at det kan brukes vaginalt. Hvordan blir det i forholdt til rektalt? Litt mer "innbydene", om dere skjønner. :p

Ja da - koser meg på ebay sidene nå. :D

Haha ja å ta tempen vaginalt virker litt rart for meg egentlig :p Blir det noe særlig nøyaktig da?
 
Dere som klager over at det ikke husker siste temp, bare 36,5, dere har sjekket bruksansvisningen for hvordan det viser siste måling, sant?

Mitt viser altså også 36,5 når jeg trykker på,alltid. For å få frem siste måling må jeg holde nede knappen ei stund. Jeg gjør aldri det, men har testet, det funket. Trenger ikke funksjonen, så stresser ikke med det.

Har tidligere hatt febermål som viste siste måling når man slo det på, men dette fungerer altså ikke slik.

Jeg kjøpte mitt hos billigetester sammen med en pakke folat eller to (totalt rett under 200 kroner), i november og har brukt det siden. Batteriet funker utmerket.

Mitt fra fertil.no (50 kr termometeret) må jeg holde knappen inne på i to sek. Hvis jeg så lar det ligge til det piper og slår seg av selv husker den sist målte temp.
Hvis jeg derimot trykker på knappen en gang til og selv slår det av glemmer den siste temp :(
 
Lurer på enda mer, temperelatert.
Hvis man slipper 2 egg en måned, vil man da få to tempstigninger, eller slippes de samtidig?
 
Ja da, føler jeg spamer siden her i kveld, men dette er dagens siste. Tror jeg....
Ville bare fortelle jeg bestilte et thermometer fra Hongkong til 27kr inkl porto. Blir spennende å se om det virker. Og hvor lenge det virker. Så om en måneds tid blir det dobbelt-måling for meg. Tror jeg kanskje må opprette enda en tempe-skjema-konto en eller annen plass....
 
Om du slipper to egg på en måned slippes det andre innen 24 timer etter det første, etter det er progesteronnivået i kroppen for høyt til at eggløsning vil finne sted, derved vil det ikke synes på grafen at du en måned har sjangs på toeggede tvillinger.

(Ja, også har vel "alle" sett på tv den der dokumentaraktige filmen om ei som var gravid med søsken (eller, halvsøsken....) som ikke var tvillinger, men i magen samtidig, den ene et par mnd yngre enn den andre. Det skal ikke kunne skje, men, vel, unntaket som bekrefter regelen? Sånn i hovedregel som gjelder i 99.99999% av tilfellene vil egg nummer to løsne innen 24 timer, og deretter ikke flere før etter fødsel, grunnet hormoner som styrer disse tingene. Bla nettopp fordi vi ikke skal ende opp med å bli gravid når vi allerede er gravid, hvilket på ingen måte er ideelt for noen av barna, ikke minst når den eldste er fødeklar, og den andre skulle vært der noen måneder til... kroppen har ordnet seg slik at vi ikke skal få de problemene.)
 
Om du slipper to egg på en måned slippes det andre innen 24 timer etter det første, etter det er progesteronnivået i kroppen for høyt til at eggløsning vil finne sted, derved vil det ikke synes på grafen at du en måned har sjangs på toeggede tvillinger.

(Ja, også har vel "alle" sett på tv den der dokumentaraktige filmen om ei som var gravid med søsken (eller, halvsøsken....) som ikke var tvillinger, men i magen samtidig, den ene et par mnd yngre enn den andre. Det skal ikke kunne skje, men, vel, unntaket som bekrefter regelen? Sånn i hovedregel som gjelder i 99.99999% av tilfellene vil egg nummer to løsne innen 24 timer, og deretter ikke flere før etter fødsel, grunnet hormoner som styrer disse tingene. Bla nettopp fordi vi ikke skal ende opp med å bli gravid når vi allerede er gravid, hvilket på ingen måte er ideelt for noen av barna, ikke minst når den eldste er fødeklar, og den andre skulle vært der noen måneder til... kroppen har ordnet seg slik at vi ikke skal få de problemene.)
Nytt svar = nytt spørsmål. Vitebegjærelig i kveld.
Men hva skjer med de som har blødninger en gang i måneden, gjerne flere måneder mens dem er gravide. Vet det kalles blødninger, er det fordi man bare blør uten at ett egg har slippet ut?
Phu, stakkars Sara som må være Klara Klok...
 
Det er helt mulig å blø uten eggløsning, enten man er gravid eller ei. Man kan ha det som oppleves som mensen, med blodmengde og smerter og tømming av livmorens slimhinner, men som altså ikke kommer etter en eggløsning, en syklus uten EL. Den er ikke nødvenigvis akkurat like lang som en vanlig syklus, men det kan den godt være, og det er ikke unormalt at ellers friske kvinner med stabil syklus og ingen fertilitetsproblemer kan ha en slik syklus i året eller sånn deromkring.

Jeg hadde mange det første året etter p-pilleslutt, jeg hadde vel ikke EL de første fem syklusene i det hele tatt, og deretter fortsatt noen uten en stund til. Men som gravid har jeg ikke sånne blødninger. Jeg har hatt blødninger i begge mine svangerskap, men ikke månedlig, og det har begge ganger medført UL som viste at jeg ikke hadde mistet.

Helt hvorfor noen få blør relativt jevnlig flere mnd ut i svangerskapet vet jeg ikke, vet ikke om noen vet det.
 
Jeg veldig glad for at Sara faktisk vet alt det der :)
God morgen forresten. Sjekket tempen i stad og der var det overraskende nok et hopp. Dumme meg kom på etter at jeg hadde tisset at jeg kanskje burde testet igjen. Haha.
 
God morgen.

Hold deg noen timer uten å drikke mange liter, så tar du en?
 
liten oppdatering. Prøve pause her denne mnd . Helt ufrivillig fra min side, men sånn må man regne med når mannen får kalde føtter. Er vel 2 dpo i dag. Og jeg kjenner je er både lei meg skuffa og sint på han for å ta bort muligheten for en jan baby. Har vært igjennom dette så altfor mange ganger før, da vi prøvde på mini. Kjenner jeg ikke orker å gå igjennom det samme igjen, for det virkelig knakk meg psykisk. Fortsetter å temping men Jeg vet ikke når prøvingen begynner igjen.
 
liten oppdatering. Prøve pause her denne mnd . Helt ufrivillig fra min side, men sånn må man regne med når mannen får kalde føtter. Er vel 2 dpo i dag. Og jeg kjenner je er både lei meg skuffa og sint på han for å ta bort muligheten for en jan baby. Har vært igjennom dette så altfor mange ganger før, da vi prøvde på mini. Kjenner jeg ikke orker å gå igjennom det samme igjen, for det virkelig knakk meg psykisk. Fortsetter å temping men Jeg vet ikke når prøvingen begynner igjen.

Lei for det Bina :( Jeg håper mannen din ombestemmer seg og at dere finner ut av ting. <3
 
God morgen.

Hold deg noen timer uten å drikke mange liter, så tar du en?

Gjort og nå begynne jeg virkelig å bli irritert. :( Fortsatt negativ, men jeg er igrunn ikke i tvil, alle symptomer sier at jeg er gravid, tom mannen sier at jeg er nødt å være gravid.

Da jeg etter noe om og men hadde fått i meg frokost ble jeg skikelig kvalm, det var sånnn at jeg måtte få sambo til å lete fram bøtte og legge meg nedpå en halvtime.
Når jeg våknet så var de litt masete og jeg eksploderte fullstendig. Det sa bare klikk. :(
Jeg virkelig sliter med at ting lukter sterkt og enkelte ting er helt motbydelig pluselig.
Vi har akkurat kommet hjem fra Farmor og på veien hjem ser vi en brud som kommer ut fra frisøren og er på vei til kirken og jeg ble så rørt at tårene bare renner. :eek:
Jeg blir rørt av å se en brud jeg ikke kjenner.. jeg tom kjemper med tårene nå... Hallo! *ler*
Og halsbrann, SKIKKELIG halsbrann... Holdt på vannet i 3 timer og testa. fortsatt negativ, men jeg nekter å tro det.

Det her er meg akkurat nå :angry

Den legen bør virkelig ha tid til meg på mandag altså. Her skal det både blodtestes og ul apparatet skal fram og sjekke om det er noe annet som lager krøll.

*sukk*
 
Gjort og nå begynne jeg virkelig å bli irritert. :( Fortsatt negativ, men jeg er igrunn ikke i tvil, alle symptomer sier at jeg er gravid, tom mammen sier at jeg er nødt å være gravid.

Da jeg etter noe om og men hadde fått i meg frokost ble jeg skikelig kvalm, det var sånnn at jeg måtte få sambo til å lete fram bøtte og legge meg nedpå en halvtime.
Når jeg våknet så var de litt masete og jeg eksploderte fullstendig. Det sa bare klikk. :(
Jeg virkelig sliter med at ting lukter sterkt og enkelte ting er helt motbydelig pluselig.
Vi har akkurat kommet hjem fra Farmor og på veien hjem ser vi en brud som kommer ut fra frisøren og er på vei til kirken og jeg ble så rørt at tårene bare renner. :eek:
Jeg blir rørt av å se en brud jeg ikke kjenner.. jeg tom kjemper med tårene nå... Hallo! *ler*
Og halsbrann, SKIKKELIG halsbrann... Holdt på vannet i 3 timer og testa. fortsatt negativ, men jeg nekter å tro det.

Det her er meg akkurat nå :angry

Den legen bør virkelig ha tid til meg på mandag altså. Her skal det både blodtestes og ul apparatet skal fram og sjekke om det er noe annet som lager krøll.

*sukk*

Huff..men husk at innbilt graviditet KAN også være en mulighet her.. Og andre ting. Men det høres jo ut som om det er det som skjer siden testene dine er negative :(

Håper du får svar hos legen og at du bare prod. HCG sent.. God klem
 
Huff..men husk at innbilt graviditet KAN også være en mulighet her.. Og andre ting. Men det høres jo ut som om det er det som skjer siden testene dine er negative :(

Håper du får svar hos legen og at du bare prod. HCG sent.. God klem

Regnet med det var stress, men stess skal ikke gi meg alt dette tullet. Frustrasjon derimot kan gi det meste, hehe.
 
Håper du får noe svar hos legen over helga.
 
Egget lever ett døgn?så hvis jeg kaster meg over mannen i dag selv om det er 2 dager siden el var, så er det 0 håp ?
Men hvis jeg hadde da el for 2 dager siden, hvorfor iall verden er det fortsatt el slim, og åpen tapp?! Skjøner me ikke på dette jeg :/
 
Egget lever ett døgn?så hvis jeg kaster meg over mannen i dag selv om det er 2 dager siden el var, så er det 0 håp ?
Men hvis jeg hadde da el for 2 dager siden, hvorfor iall verden er det fortsatt el slim, og åpen tapp?! Skjøner me ikke på dette jeg :/
Om ikke annet, kos dere for kosens skyld.
 
Gjort og nå begynne jeg virkelig å bli irritert. :( Fortsatt negativ, men jeg er igrunn ikke i tvil, alle symptomer sier at jeg er gravid, tom mannen sier at jeg er nødt å være gravid.

Da jeg etter noe om og men hadde fått i meg frokost ble jeg skikelig kvalm, det var sånnn at jeg måtte få sambo til å lete fram bøtte og legge meg nedpå en halvtime.
Når jeg våknet så var de litt masete og jeg eksploderte fullstendig. Det sa bare klikk. :(
Jeg virkelig sliter med at ting lukter sterkt og enkelte ting er helt motbydelig pluselig.
Vi har akkurat kommet hjem fra Farmor og på veien hjem ser vi en brud som kommer ut fra frisøren og er på vei til kirken og jeg ble så rørt at tårene bare renner. :eek:
Jeg blir rørt av å se en brud jeg ikke kjenner.. jeg tom kjemper med tårene nå... Hallo! *ler*
Og halsbrann, SKIKKELIG halsbrann... Holdt på vannet i 3 timer og testa. fortsatt negativ, men jeg nekter å tro det.

Det her er meg akkurat nå :angry

Den legen bør virkelig ha tid til meg på mandag altså. Her skal det både blodtestes og ul apparatet skal fram og sjekke om det er noe annet som lager krøll.

*sukk*
Føler med deg.
 
Back
Topp