Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Test test test testIngen mens ennå, og temp litt opp!
Så fortsatt håp...![]()
Nå er du faktisk over ikm... Hvor lenge har du tenkt å vente før du tester?Ingen mens ennå, og temp litt opp!
Så fortsatt håp...![]()
Da ville jeg også hatt latt være å tempe. Da har du ihvertfall ditt på det sikre med at du ikke visste at du var gravid da du signerte![]()
Nei, ikke droppe å tempe (med mindre man har lyst til å la være av andre grunner, f.eks. som at man trenger å kunne konsentrere seg og ikke boble helt over av egne tanker). Det er helt ulovlig å be om at vi skal si noe om dette til noen, så hva vi vet eller ikke vet om vår egen kropp kan de bare droppe å bry seg noe om. Jeg synes det er så synd når noen fortsatt føler at de må forsvare seg med at de ikke visste om graviditeten osv. - Det er ulovlig for andre å ta vurderinger i arbeidslivet på bakgrunn av om kvinner ønsker seg barn. Punktum. Det eneste andre skal forholde seg til er at de må få beskjed senest 3 måneder før permisjonsstart. Punktum. Det er IKKE dårlig gjort eller noe man skal ha skyldfølelse for dersom man tok en jobb og visste at man var gravid. Punktum.
Og jeg kjenner at jeg ble litt streng nå, det er ikke helt meningen altså, men jeg synes det er fryktelig dumt om vi skal lære våre døtre at de må føle noe som helst skyld over å ta en jobb med spire i magen - ingen jenter skal føle det i Norge i dag, det er helt helt helt ulovlig for arbeidsgiver å blande seg borti. Og om arbeidsgiver blander seg borti så er det bare å lyve i vei, for det er enklere enn å anmelde arbeidsgiveren og gå gjennom hele den prosessen. Spørsmålet du burde stille er bare: "Vil jeg ha en arbeidsgiver som bryter loven allerede før jeg er ansatt?" (Og her kommer det helt sikkert an på hvor tett man skal jobbe på vedkommende og hvordan det ble spurt, hva man vil svare.) Forhåpentligvis blir det slutt på det tullet etter hvert, at det blir hintet/spurt om dette i arbeidslivet.
Og så har du utrolig spennende graf nå Lanterne, jeg er spent på din testing snart også jeg.![]()
Arbeidsgiveren min har spurt meg en del ganger.. Eller litt mer sånn "nå vet jo ikke jeg hva du tenker om barn"? Også har jeg bare latt være å svare. Kjenner jeg blir litt irritert. For det har hun ingenting medOj, prøvde egentlig å skrive "teste", men ordet "tempe" brukes så ofte at det gikk litt automatisk. Temping trenger man ikke å slutte med
Jeg er egentlig helt enig med deg. Jeg skal også på jobbintervjuer i mai, og tenker at hvorvidt jeg planlegger barn, er kun MIN sak, ikke arbeidsgivers. Jeg vet med meg selv at jeg ikke hadde klart å være helt konsentrert om jeg hadde testet positivt samme dag som jobbintervju, men ved et kontraktskrivingsmøte er det kanskje annerledes?
Når jeg tenker meg om, syntes jeg egentlig at svaret mitt til Medusa_83 var litt flåsete. Diskriminering i arbeidslivet er ikke ok. Jeg husker selv at jeg raste da min søster, som da var prøver, ble spurt om hun planla å få barn i nærmeste fremtid, da hun var på jobbintervju, og at jeg spurte henne om hun virkelig ville jobbe for en slik arbeidsgiver, som tydeligvis ikke kunne reglene.
Og ja, jeg er syntes også at jeg har en fin graf, men med kun blendahvite tester og 0 symptomer, prøver jeg å ikke lure meg selv med å være optimistisk.
DU ER GRAVID!!!!!!!!!!!!!!!!!?Da klarte jeg ikke og vente mer, måtte dra på apoteket og kjøpe en test!Har tatt den nå! Kan dere gjette resultatet????
![]()
Jeg tror også du er gravidDa klarte jeg ikke og vente mer, måtte dra på apoteket og kjøpe en test!Har tatt den nå! Kan dere gjette resultatet????
![]()
Det greier jeg nok ikkeDa ville jeg også hatt latt være å tempe. Da har du ihvertfall ditt på det sikre med at du ikke visste at du var gravid da du signerte![]()
Hun mente teste, ikke tempeDet greier jeg nok ikkeTemperatur er uansett bare en indikator, og jeg har opplevd å ha kurver som ser gravide ut uten å være det...
Det stemmer som Molly skriver, mente teste. Ble bare en liten tastefeilDet greier jeg nok ikkeTemperatur er uansett bare en indikator, og jeg har opplevd å ha kurver som ser gravide ut uten å være det...
Loven er grei nok, og jeg er helt enig med deg. Jeg bare liker å være helt sikker på at jeg selv ikke sitter igjen med en følelse av å ha lurt noenNei, ikke droppe å tempe (med mindre man har lyst til å la være av andre grunner, f.eks. som at man trenger å kunne konsentrere seg og ikke boble helt over av egne tanker). Det er helt ulovlig å be om at vi skal si noe om dette til noen, så hva vi vet eller ikke vet om vår egen kropp kan de bare droppe å bry seg noe om. Jeg synes det er så synd når noen fortsatt føler at de må forsvare seg med at de ikke visste om graviditeten osv. - Det er ulovlig for andre å ta vurderinger i arbeidslivet på bakgrunn av om kvinner ønsker seg barn. Punktum. Det eneste andre skal forholde seg til er at de må få beskjed senest 3 måneder før permisjonsstart. Punktum. Det er IKKE dårlig gjort eller noe man skal ha skyldfølelse for dersom man tok en jobb og visste at man var gravid. Punktum.
Og jeg kjenner at jeg ble litt streng nå, det er ikke helt meningen altså, men jeg synes det er fryktelig dumt om vi skal lære våre døtre at de må føle noe som helst skyld over å ta en jobb med spire i magen - ingen jenter skal føle det i Norge i dag, det er helt helt helt ulovlig for arbeidsgiver å blande seg borti. Og om arbeidsgiver blander seg borti så er det bare å lyve i vei, for det er enklere enn å anmelde arbeidsgiveren og gå gjennom hele den prosessen. Spørsmålet du burde stille er bare: "Vil jeg ha en arbeidsgiver som bryter loven allerede før jeg er ansatt?" (Og her kommer det helt sikkert an på hvor tett man skal jobbe på vedkommende og hvordan det ble spurt, hva man vil svare.) Forhåpentligvis blir det slutt på det tullet etter hvert, at det blir hintet/spurt om dette i arbeidslivet.
Og så har du utrolig spennende graf nå Lanterne, jeg er spent på din testing snart også jeg.![]()
Ja, så det etterpåHun mente teste, ikke tempehihi
![]()
Bildeeeeee! Hurra!?Da klarte jeg ikke og vente mer, måtte dra på apoteket og kjøpe en test!Har tatt den nå! Kan dere gjette resultatet????
![]()
Gratulerer sååå masse! Nydelig test og fantastisk start på helgenJaaaaaaa, jeg har en spire i magen min!
Jeg skal bli mamma...
Heeelt uvirkelig* smilet går rundt*
Vis vedlegget 58826
helt enigNei, ikke droppe å tempe (med mindre man har lyst til å la være av andre grunner, f.eks. som at man trenger å kunne konsentrere seg og ikke boble helt over av egne tanker). Det er helt ulovlig å be om at vi skal si noe om dette til noen, så hva vi vet eller ikke vet om vår egen kropp kan de bare droppe å bry seg noe om. Jeg synes det er så synd når noen fortsatt føler at de må forsvare seg med at de ikke visste om graviditeten osv. - Det er ulovlig for andre å ta vurderinger i arbeidslivet på bakgrunn av om kvinner ønsker seg barn. Punktum. Det eneste andre skal forholde seg til er at de må få beskjed senest 3 måneder før permisjonsstart. Punktum. Det er IKKE dårlig gjort eller noe man skal ha skyldfølelse for dersom man tok en jobb og visste at man var gravid. Punktum.
Gratulerer så myeJaaaaaaa, jeg har en spire i magen min!
Jeg skal bli mamma...
Heeelt uvirkelig* smilet går rundt*
Vis vedlegget 58826