Vi som temper(Ny)

Hmm. Så rart. Egget kan feste seg så sent altså. Fra 6dpo - 10dpo er vel vanligst. Du må nesten bare vente å se an. Håper virkelig ikke du har begynt å spotte, med den fine høye tempen. Da skjønner jeg ingenting :/
Skjønte ikke så mye jeg heller, så får vel heller se det an på tempen i morgen.

Spottingen kan bare holde seg unna, uansett om jeg er gravid eller ei!;)

Sent from my iPhone using BV Forum

Nå skjønner jeg fint lite. Da jeg var på do i sted, var det blod på papiret. Ikke mye, det havnet kun på papiret.

Er 10 DPO, så festeblødning er vel litt seint?
Er det noen her som har fått småblødninger av wild yam? Har også tatt canesten helt i begynnelsen av uken, men har aldri blødd av den før, kun fått oransje utflod.

Du har jo veldig fin graf... Håoer ikke det kommer noe mer blod nå. På leeeeeenge :)

Eg blødde rundt eggløsning:/ viss eg hadde når eg trodde

Sent from my iPad using BV Forum
Har hørt at man visstnok skal være ekstra fruktbar hvis man blør rundt EL, så det høres lovende ut for deg. Men, du må ikke ta dette for god fisk, siden jeg ikke har sikre kilder på det.

Du har jo veldig fin graf... Håoer ikke det kommer noe mer blod nå. På leeeeeenge :)
Nei, nå kan det holde seg vekke i rundt ett års tid!

Har hørt at man visstnok skal være ekstra fruktbar hvis man blør rundt EL, så det høres lovende ut for deg. Men, du må ikke ta dette for god fisk, siden jeg ikke har sikre kilder på det.

Har egentlig ikkje truen på at eg er gravid nå, men det er sikkert fordi eg skal begynne på kur neste:p

Nei... Altså, for meg har ikke dette mer med graviditet å gjøre enn andre ting som ville gjort meg dårligere egnet til jobben min (for jeg blir jo faktisk det, i og med at det er masse ting jeg ikke bør gjøre). Om jeg for eksempel visste nå at jeg måtte ha en korsbåndsoperasjon kort tid etter at jeg skulle starte i jobben, og dermed ikke kunne jobbe på flere uker etter det, hadde jeg følt at jeg hadde lurt dem, selv om de etter loven ikke har noe med det å gjøre. Det er altså ikke livmoren, men arbeidsudyktigheten som følger med en graviditet, som plager meg.

Rettigheter er en ting, men så lenge vi kvinner (og de menn) ønsker å ta hensyn til andre folk, tror jeg nok at vi kommer til å sitte med et snev av dårlig samvittighet overfor de det går utover, samme hva som er årsaken.

Om loven og rettigheter er alt som teller, er det selvsagt bare tull å tenke på sånt, men for de fleste er jo ikke verden sånn...

Jeg får dårlig samvittighet om jeg blir syk ellers, men jeg fikk ikke dårlig samvittighet da jeg ble sykemeldt med hyperemesis, selv om arbeidsgiveren min i starten ikke fikk vite årsaken. Jeg synes ikke det handler om ikke å ta hensyn til andre. Og jeg synes det er feil tanke også jeg da, at man ikke er hensynsfull når man må forlate arbeidsoppgavene sine pga graviditet. Jeg forstår at det er vanskelig å "slå av og på" sånn følelser, men jeg håper det blir borte til neste generasjon allikevel. Norge trenger nye arbeidstakere om 20 år, det er også derfor vi har så mange ordninger og regler som støtter opp om det å få barn, fordi vi gjør et bidrag på sikt ved å lage barn. Så for meg er det merverdi og nytte langt utover den akutte situasjonen som sannsynligvis vil oppstå neste gang jeg blir sykemeldt ved graviditet (fordi jeg har stor risiko for hyperemesis). Nå vet jo sjefen min om aborten, så det kommer nok ikke som et sjokk nå da. Kanskje heller når jeg lage nummer to eller tre eventuelt. Lover og regler er også med på å forme normer og holdninger. Før ville ingen trodd på deg om du sa at det ikke skulle være lov å røyke innendørs om 15 år, de ville ledd, og kranglet jo også så busta føyk om rettigheter og at "sånn skal det fortsatt være" da forslaget etter hvert kom. Nå skuler folk stygt på den som tenker tanken på å røyke for nærme inngangsdøren, så røyklukten kanskje kan trekke inn i lokalet. Det tar tid med holdninger, men de endres altså stort sett etter hvert, og veldig mange røykere er jo nå tilhenger av røykeloven. Forhåpentligvis blir graviditet og fravær i forbindelse med fødsel (eller graviditet om ikke arbeidsoppgaver kan utføres) like alminnelig og forventet som at man setter opp sommerferie, sånn er det bare å ansette mennesker isteden for roboter. Helt forventet for sjefen, ikke noe han/hun har noe med. Håper jeg. Da vil det være bedre for døtrene våre. :) Jeg forstår at det dessverre ikke er helt sånn enda, men jeg håper jo at vi gradvis beveger en seig masse i riktig retning her nå.

Men jeg forstår deg nå i din situasjon i dag altså, jeg bare håper at vi etter hvert kan bli helt kvitt de tankene.

Det er virkelig lenge, mange tårer! Så den følelsen og gleden jeg har i dag, kan jeg ikke beskrive!:D
Jeg skal nyte hvert minutt av denne graviditeten, til og med om jeg får noe skikkelig kvalme. Hihi;)
Ikke vært gravid før, og dem kunne ikke finne noe galt med noen av oss. Mye frustrasjon i prøvingen!
Bare og spørre i vei Molly;)
Skulle ønske og håper dere kommer etter meg nå, og håper inderlig spiren min klorer seg fast!:Heartred

Dere får feire skikkelig denne helgen her! :) Det var på tide med en skikkelig solskinnshistorie her inne. :D

Det er virkelig lenge, mange tårer! Så den følelsen og gleden jeg har i dag, kan jeg ikke beskrive!:D
Jeg skal nyte hvert minutt av denne graviditeten, til og med om jeg får noe skikkelig kvalme. Hihi;)
Ikke vært gravid før, og dem kunne ikke finne noe galt med noen av oss. Mye frustrasjon i prøvingen!
Bare og spørre i vei Molly;)
Skulle ønske og håper dere kommer etter meg nå, og håper inderlig spiren min klorer seg fast!:Heartred

Gratulerer så inderlig!

Hvor skal dette ende? Trifase kan jeg glemme, her går det bare oppover!

fra app

Tempen har gått opp idag og kjempe positiv el test!! På dag 26:/:/

fra app
Men det er jo flott :D

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Tempen min gikk også litt oppover! 8 dpo. Sist med pergo hadde jeg lav temp 7 og 8 dpo. Hvor jeg fikk mens 8 dpo

fra app

Oj. Så spennende! Du sa jo for flere måneder siden at vi skal på januar. Det var en følelse du hadde. Nå synes jeg at det ser veldig spennende ut hvert fall. :)

*Taster på app på mobilen*

Tempen min gikk også litt oppover! 8 dpo. Sist med pergo hadde jeg lav temp 7 og 8 dpo. Hvor jeg fikk mens 8 dpo

Liker liker liker :D Den skal fortsette med å stige og holde seg der den nå;)

Back
Topp