Så gøy. Gratulerer så mye
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Så gøy. Gratulerer så mye
Det er demonterte docmorrisGratulerer!
Hva slags tester er de rosa?
fra app
Sorry at keg flirer litt nå, men når du skrev troll kunne jeg ikke annet. Siden hver gang jeg kjefter på sambo så kaller han meg trollhan sier at alle damer er troll bare at noen er litt mer troll..
Men synd at du har sånn smerterhåper du kan få noe mot det.
Kan være greit å sjekke om du har sopp og uvi for det er ikke godt. Håper vondten din går over snart <3
*Før Savangerskapet*
*Vi som temper*
*Prøver siden Nov 12*
I dag har jeg vært hos gyn, og kommer neppe til å gå tilbake til henne igjen.
Hun var svært lite interessert i å høre på hva jeg sa, og fikk egentlig ikke forklart meg ordentlig engang. Jeg fikk en masse kritiske spørsmål av henne, som "Hvorfor gjør du dette?", "Hvorfor kom du egentlig hit i dag?", "Hva er det du vil med dette?"
Hun var veldig opptatt av å påpeke at det ikke var noe vits i å se hvordan ting stod til, da det var alt for kort tid siden jeg hadde sluttet på pillen. Jeg prøvde å forklare at jeg ville sjekke om eggleder/eggstokker/livmor var i orden, og at hvis det var noe i veien, følte jeg at det var bedre å finne ut av det tidlig, sånn at noe kunne gjøres med det, men hun var fortsatt veldig negativ.
Jeg hadde printet ut grafene mine, men de var hun ikke interessert i å se på en gang. "Sånt der er for pasienter, ikke noe for leger!", fikk jeg brysk beskjed om. Ble faktisk usikker på om hun i det hele tatt kom til å ville undersøke meg, for følte at jeg var på vei til å bli kastet ut når som helst.
Fikk i hvertfall tatt ultralyd og prøver, men måtte faktisk bruke litt tid inne på toalettet på undersøkelsesrommet for å samle meg før undersøkelsen.
Men men, livmoren min var fin, og hun fant en folikkel på den ene eggstokken på 15 mm. Det var litt problemer med å finne eggstokkene, da tarmene mine var i veien...
Resultatet var på en måte bra - kroppen min funker. Er ikke særlig fornøyd med hvordan jeg ble behandlet, selv om hun ble hyggeligere etter undersøkelsen. Fikk beskjed om at det var normalt at man ikke hadde eggløsning hver måned og at det var veldig mye som virket inn på syklusen, som stress, alkohol, kosthold osv. Forsøkene mine på å si at grafene mine viste at jeg hadde hatt el, ble rett og slett ignorert. Var til tider virkelig på gråten, og satt igjen med følelsen av at jeg var utrolig dum og uvitende som hadde trodd at jeg kom til å bli gravid innen 9 pp
Vis vedlegget 54278
Her er min for i dag, som sammenligner gravid og ikke-gravid, slik jeg liker best å bruke den
fra app
Kryss av for "drinking", da mener jeg at den skal bli regnet som ugyldig eller i alle fall usikker. eller du kan rett og slett se bort fra den. Discard.
Gratulerer!! Inhen tvil der nei
Gratulerer så masse! Endelig litt fraflytting i denne tråden!
Teite duste tanteTemp fallblør mer så da kommer vel TR for fulle mugger. Neg G test også.
Men tror ikke tempen stemmer siden jeg måtte opp noen ganger før jeg skulle tempe.
![]()
Obs obs! Ekle detaljer om Crinone. Slutt å lese nå om du ikke har lyst til å lese om det.
Det aller viktigste er å vente med å begynne til du er dpo. Du burde egentlig vente til du er 100 % sikker på at du er dpo. For Crinone/progesteron kan jo i verste fall forhindre EL om du begynner før EL. For de fleste vil det jo holde å begynne med Crinone 7 dpo, så bedre å vente til du vet du er dpo altså. Første regel. Når du temper vil du jo ofte kunne si sikkert at du er dpo en eller annen gang i perioden 3-7 dpo, og kan da begynne med Crinone.
Du skal ta 1 dose om dagen fra du vet at du er dpo og enten frem til tr kommer eller til du er 10-12 uker på vei. Jeg fikk beskjed om å ta daglig frem til jeg var 10 uker på vei og så annenhver dag fra 10-12 uker for å trappe ned før jeg skulle slutte helt. Dette er fordi embryoet blir til foster ved 10 uker og da tar morkaken over produksjon av progesteron og du trenger ikke lenger tilføre det.
Jeg pleier å grave ut gamle Crinone-rester i dusjen før jeg setter ny dose. Det er fordi det gjerne "klumper" seg litt og kan bli som pappmassje, og da tenker jeg at den nye dosen med Crinone ikke vil nå frem. Så derfor dusjer og rydder jeg, så setter jeg ny dose. Jeg pleier å forsøke å ligge i senga 15-20 minutter etter å ha satt dosen, for hvis ikke synes jeg fort det kjennes ut som alt renner ut igjen. Noen ganger har jeg ikke hatt tid til å ligge så da har jeg tatt den før jeg skal sitte så jeg hvert fall er rolig en stund. Da pleier jeg å "knipe" en del for å "massere" det på plass. Og etter det så skal man jo være aktiv. Det har jeg hvert fall lest. Så jeg pleier å ta den på morgenen. De gangene jeg har tatt den på kvelden (ble litt surr da jeg var gravid og kvalm, så noen ganger på kvelden) så følte jeg at det var mye mer klumper dagen etter - så det virket som mer var igjen da enn om jeg var i aktivitet etter å ha satt dosen.
Gynekolog kan søke for deg om at du skal få Crinone på blå resept. Det er ganske dyrt. 550 kr per pakke, 15 doser i hver pakke. Fastlege kan ikke søke om det. Dersom du ikke får det på blå resept kan du spare på alle kvitteringer og sende det inn på slutten av året til Helfo, da kan du få dekket utgifter over 1700 kr for én medisin.
Heller dustete kropp. Var helt stabil til vi begynte å prøve![]()
![]()