Vi som temper(Ny)

Streken igår kom etter tidsfristen men begge strekene idag kom innen tidsfristen. De ble selvsagt mer tydelig ettet tidsfristen men keg kunne se de etter bare 1 lite minutt

Taster på appen :)
SA 7 juli 2013
SA 26 oktober 2013

Ja, de blir alltid sterkere etter fristen. :)

Et lite spørsmål til dere damer. Hvordan kan jeg se på tempen at el nærmer seg? Er det når den begynner å stige, og isåfall stiger den ikke i det hele tatt før el nærmer seg? Er ikke i nærheten av el enda, men tenker at det er greit å vite :)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Ja, de kan heller komme til dem som vil ha dem på besøk.. De som ikke prøver ;)

Men du ser ut til å ha hatt el?!
Ja jeg tror jeg er en 1 dpo :D Er skikkelig øm og vondt i magen i dag. Husker jeg var det forrige pp med pergo også i dpo tiden :(

Et lite spørsmål til dere damer. Hvordan kan jeg se på tempen at el nærmer seg? Er det når den begynner å stige, og isåfall stiger den ikke i det hele tatt før el nærmer seg? Er ikke i nærheten av el enda, men tenker at det er greit å vite :)

Når du har hatt tre høye temper etter hverandre, så setter FF eggløsning :) Så du kan ikke se på tempen før eggløsning nærmer seg, men når eggløsning er over kan du se det :) Jeg hadde eggløsning i går, se på min graf. Temphopp i dag, og etter to høye målinger til, setter FF eggløsning :)

Tempen stiger etter el. Noen kan ha et lite fall i temp samme dag eller dagen før el. For å forutse el, er det lurt å bruke el-tester i tillegg. Når man legger inn info om tester, temp, livmorhalssekret og -posisjon/-tekstur får ff mye informasjon å gå etter når den skal bestemme når el ha vært. Men man får ikke bekreftet el før man har hatt tre påfølgende dager med høy temp.

@FruUndercover så spennende!! Håper du får sterkere strek i morgen :D Krysser fingrene <3

Venter spent på om mensen setter inn i dag eller ei. Det så slik ut i morges, da var det såpass at det ikke virket som spotting, men så er det ikke kommet noe nevneverdig mer, altså ikke satt igang mens enda, så jeg venter.

Sånn typisk min kropp, så hadde jeg sikkert ikke el før dag 28 uansett, spottingen vedvarer, tempen stiger igjen i morgen, og holder seg opp et par dager før den stuper ned igjen og mensen kommer til helga.

Da blir jeg sur, jeg tar mye heller mens idag.

Dette har vært en dårlig uke for de fleste ser jeg :(

Ligger hjemme syk enda og fikk ikke tempet i morrest :( *furter*

Håper TR ikke kommer i det hele tatt Sara!! Og gratulerer FruUndercover :D Liten digresjon; noen som har prøvd å bli spådd her? Og evt erfaringer med det?

Jeg bruker EL-tester, tappe-tafsing og utflod for å sjekke når EL nærmer seg. Så bruker jeg tempen for å dobbeltsjekke at EL er ferdig. Tempen min er tydelig før og etter EL, men det er umulig å si på tempen at "nå kommer EL". Det er først etter tre dager med dpo-temp at jeg skjønner sikkert at EL har vært. Noen får en såkalt EL-dipp i tempen (at den går litt ned akkurat ved EL). Du kan legge inn informasjon om tappen, utflod og EL-tester i FF, da bruker den dette sammen med temp på å sette EL. Men krysset for at EL har vært kommer først etter 3 dager med høy temp/tempstigning.

Og obs! obs! Det er virkelig ikke anbefalt å tafse på tappen etter EL, det kan visstnok gi økt risiko for spontanabort. Så det anbefaler jeg at man dropper. Jeg tafser frem til EL da, for da kan jeg kjenne at den er åpen (gjerne bare 1-2 dager) så det er et veldig godt tegn hos meg, og det er jo ingenting å plage inni livmoren enda. ;)

Jeg bruker EL-tester, tappe-tafsing og utflod for å sjekke når EL nærmer seg. Så bruker jeg tempen for å dobbeltsjekke at EL er ferdig. Tempen min er tydelig før og etter EL, men det er umulig å si på tempen at "nå kommer EL". Det er først etter tre dager med dpo-temp at jeg skjønner sikkert at EL har vært. Noen får en såkalt EL-dipp i tempen (at den går litt ned akkurat ved EL). Du kan legge inn informasjon om tappen, utflod og EL-tester i FF, da bruker den dette sammen med temp på å sette EL. Men krysset for at EL har vært kommer først etter 3 dager med høy temp/tempstigning.

Og obs! obs! Det er virkelig ikke anbefalt å tafse på tappen etter EL, det kan visstnok gi økt risiko for spontanabort. Så det anbefaler jeg at man dropper. Jeg tafser frem til EL da, for da kan jeg kjenne at den er åpen (gjerne bare 1-2 dager) så det er et veldig godt tegn hos meg, og det er jo ingenting å plage inni livmoren enda. ;)
Takk for svar :) da ble det litt mer klart for meg, trodde jeg kunne bruke tempingen til å se når el kommer, men da får jeg satse på el-tester i tillegg. Greit å få bekreftet om el i det hele tatt har vært der uansett ;) får ikke til den såkalte tafsingen jeg. Usikker på om jeg har for korte fingre eller om jeg ikke klarer å finne den :) men holder sikkert med el-tester og tempingen i tillegg :)

Jeg har funnet ut at jeg mest sannsynlig bare får ett forsøk til på 2014. Mye mulig jeg får EL to ganger som vil gi termin i 2014, men jeg tror ikke jeg rekker å få EL to ganger innen 23. mars. Og jeg kan ikke prøve på EL etter 23. mars. Dette begynte jeg å regne ut i går kveld nemlig. Vi har fått time til utredning for habituell abort i starten av april. Den utredningen kan ikke starte før det har gått 2 måneder hvor kroppen min ikke har vært gravid. Så om jeg blir gravid før timen skulle jeg avbestille timen. Så derfor må jeg vite sikkert om jeg er eller ikke er gravid i starten av april, så jeg kan avbestille timen. Så med EL etter 23. mars tror jeg at vi må bruke kondom. Så da tenker jeg at det mest sannsynlig blir EL én gang denne syklusen før 23. mars, men at om det ikke klaffer da så må jeg bruke kondom neste syklus. :( Og det velger jeg jo selv, men så nærme utredning så er det dumt å tulle det til. Samtidig som jeg ikke har lyst til å bruke kondom. Og det andre jeg lurer på da er jo om den syklusen som sannsynligvis er i gang/begynner i starten av april også blir ødelagt, om vi ikke får prøve på EL som kommer når utredningen er i gang. Så jeg kjenner at jeg får VELDIG lyst til å ha full klaff første EL nå, så jeg ikke får to sykluser med kondom. :eek:

Takk for svar :) da ble det litt mer klart for meg, trodde jeg kunne bruke tempingen til å se når el kommer, men da får jeg satse på el-tester i tillegg. Greit å få bekreftet om el i det hele tatt har vært der uansett ;) får ikke til den såkalte tafsingen jeg. Usikker på om jeg har for korte fingre eller om jeg ikke klarer å finne den :) men holder sikkert med el-tester og tempingen i tillegg :)

Jada, om du pleier å ha tydelige EL-tester så holder det. :) Og da får man bekreftelsen fra tempingen. Jeg synes det er veldig greit.

Venter spent på om mensen setter inn i dag eller ei. Det så slik ut i morges, da var det såpass at det ikke virket som spotting, men så er det ikke kommet noe nevneverdig mer, altså ikke satt igang mens enda, så jeg venter.

Sånn typisk min kropp, så hadde jeg sikkert ikke el før dag 28 uansett, spottingen vedvarer, tempen stiger igjen i morgen, og holder seg opp et par dager før den stuper ned igjen og mensen kommer til helga.

Da blir jeg sur, jeg tar mye heller mens idag.

Ja. Nå har jeg begynt å godta at du har rett i at håpet er ute når du spotter før tr. Så da synes jeg også tr kan komme, og så kan vi prøve på desember.

Jada, om du pleier å ha tydelige EL-tester så holder det. :) Og da får man bekreftelsen fra tempingen. Jeg synes det er veldig greit.
Ja de er tydlige, har bare vært vanskelig å stole på de med 50+ sykluser ;)

Her kom tr i dag.. Eller.. Spotter vel kanskje, eller så er det lett blødning.. Litt usikker på forskjellene på de to..?!

Ja de er tydlige, har bare vært vanskelig å stole på de med 50+ sykluser ;)

Skjønner det. Håper du får klarhet i syklusen din med temping. :)

Håper TR ikke kommer i det hele tatt Sara!! Og gratulerer FruUndercover :D Liten digresjon; noen som har prøvd å bli spådd her? Og evt erfaringer med det?

Joda, den kommer, det er jeg ikke i tvil om.

og nei, jeg kaster ikke bort penger på spå (det sier vel sitt om hvor mye jeg tror på slikt)

Her kom tr i dag.. Eller.. Spotter vel kanskje, eller så er det lett blødning.. Litt usikker på forskjellene på de to..?!
Det er en glidende overgang syns jeg...

Tenker på det som spotting om det holder med et truseinnlegg, og mens om jeg trenger bind, sånn ca.

Back
Topp