Vi som prøver på vår første

Det står det stor respekt av! [emoji123] Jeg var inne på tanken selv før jeg fant han jeg bor med nå, så skjønner deg så godt! [emoji1] Spennende! Masse lykke til [emoji170]

Tusen takk for gode ord! :) Man blir jo litt usikker på hvordan folk kommer til å reagere, men her inne er jeg heldigvis ganske så anonym. Hehe!

Jeg prøvde igjen å være sammen med en mann (ung mann, han var 22), men gjorde det slutt i februar etter ca 3 mnd. Jeg presterte jo å bli gravid med han, men jeg mistet i uke 9 (også i februar). Jeg ble så deprimert av hele greia at jeg slo opp med han. Det var jo selvfølgelig ikke bare derfor, men det var dråpen.
"Alle" snakker om at jeg kommer til å finne noen, men jeg er veldig innstilt på å ikke leve i et parforhold! Barn har jeg derimot ønsket så lenge jeg kan huske :Heartred

#livshistorie. Haha!
 
Tusen takk for gode ord! :) Man blir jo litt usikker på hvordan folk kommer til å reagere, men her inne er jeg heldigvis ganske så anonym. Hehe!

Jeg prøvde igjen å være sammen med en mann (ung mann, han var 22), men gjorde det slutt i februar etter ca 3 mnd. Jeg presterte jo å bli gravid med han, men jeg mistet i uke 9 (også i februar). Jeg ble så deprimert av hele greia at jeg slo opp med han. Det var jo selvfølgelig ikke bare derfor, men det var dråpen.
"Alle" snakker om at jeg kommer til å finne noen, men jeg er veldig innstilt på å ikke leve i et parforhold! Barn har jeg derimot ønsket så lenge jeg kan huske [emoji813]red

#livshistorie. Haha!
Så herlig å høre at det er flere som tenker sånn! [emoji1] Som sagt så vurderte jeg det jo selv, da jeg var singel i 6 år og visste at barn vil jeg ha, og jeg vil ha det før jeg er 30! [emoji28] Husker jeg nevnte det for familien, og de var ikke så veldig positive til det nei... Så ikke alle som skjønner den der!
Dette klarer du!![emoji6][emoji123]
 
Så herlig å høre at det er flere som tenker sånn!
emoji1.png
Som sagt så vurderte jeg det jo selv, da jeg var singel i 6 år og visste at barn vil jeg ha, og jeg vil ha det før jeg er 30!
emoji28.png
Husker jeg nevnte det for familien, og de var ikke så veldig positive til det nei... Så ikke alle som skjønner den der!
Dette klarer du!!
emoji6.png
emoji123.png

Jeg synes det er helt innafor å velge å gjøre dette, og det er jo en lang prosess! Det er ikke som om man bestemmer seg, også reiser avgårde neste dag. Det ligger mye tenking og vurdering bak avgjørelsen, og også undersøkelser og samtaler. Jeg er inne i tredje måned etter at jeg bestemte meg.
Min familie er heldigvis positive, og ser på det som en god løsning for meg :) De vet ikke hvor nært forestående det er da, burde vel fortelle det iløpet av ett par dager :rolleyes:

Tusen takk! Håper det klaffer for deg/dere snart :D
 
Jeg synes det er helt innafor å velge å gjøre dette, og det er jo en lang prosess! Det er ikke som om man bestemmer seg, også reiser avgårde neste dag. Det ligger mye tenking og vurdering bak avgjørelsen, og også undersøkelser og samtaler. Jeg er inne i tredje måned etter at jeg bestemte meg.
Min familie er heldigvis positive, og ser på det som en god løsning for meg :) De vet ikke hvor nært forestående det er da, burde vel fortelle det iløpet av ett par dager :rolleyes:

Tusen takk! Håper det klaffer for deg/dere snart :D
Ja det er helt klart et eget valg [emoji4] bra de er positive! [emoji1] Takk for det [emoji4]
 
Alder: 27

Mannen: 27

Bosted: Sør-Trøndelag

Forholdet: Sammen i 12 år, gift i 9 mnd.

Prevensjonsslutt: Nyttår i år

Hvordan bestemte vi oss: Siden vi har vært sammen så lenge har det vært et naturlig samtaleemne i flere år. Jeg har vært klar et par år, og nå har mannen omsider kommet etter [emoji5]

Hindere hittil: Ble gravid pp1, men mistet dessverre allerede 4+3.

Hjelpemidler: El-tester, grapefruktjuice før el og ananas etter. Skal prøve temping denne pp'en (ser jo så gøy ut med alle grafene her inne!)
 
Jeg fikk pergo grunnet litt lange sykluser og for å booste el etter lang tid som prøver. Jeg har fått el på pergo på cd 16 alle 3 pp, inkludert pausemnd. På ul så han også at livmorslimhinnen var tykkere og finere på pergo. Er nå 5 dpo i den 3. pp, så vet ikke om det er klaff nå enda.
Er det jeg er redd for at selv om syklusen nå er som ei klokke og jeg har kraftige eggløsninger, at jeg ikke blir gravid. Og etter de neste 3 pp er det ikke mange alternativene igjen.:( Får bare satse på at det vil klaffe på et eller annet vis en eller annen gang;)

Hva er grunnen til at du har fått henvisning til IVF så raskt etter å ha startet med pergo? Jeg skal gå på det i 6 mnd. Har da pause mellom hver kur.
Jeg vet egentlig ikke. Jeg Har vært veldig frempå i hele prosessen, og bedt om ting før gyn egentlig har foreslått. Så i pp9 var egentlig jeg ferdig utredet for ufrivillig barnløshet. Har bare hatt en bad feeling hele tiden. Har syklus på 28 dager, tjukk livmorslimhinne, masse egg og alt er bra så i pp11 på kontroll med tanke på pergo bare spurte jeg om vi ikke kunne bli henvist siden det ble den veien antakelig uansett, og siden det er en evighet ventetid, og da var han bare enig egentlig. Så fikk det heller skje ett mirakel imellom tiden når vi ventet. Har hatt 14pp når vi skal til samtale, og er vi heldige får vi begynne på medisiner mnd etter og innsett etter der, så har da 15pp vi har prøvd naturlig, og har det ikke klaffet da ER det jo noe galt på en måte, og da har jeg rukket 6mnd med pergo og på en måte :) er forresten 24 år, så burde jo gått for lenge siden og mannen har barn fra før.

Dette ble langt, hoho :D
 
Alder: 23

Mannen: 26

Bosted: Kolbotn (utenfor Oslo)

Forholdet: Samboere 3 år, vært sammen noen måneder lengre

Prevensjonsslutt: April 2015..? Men gikk ikke på prevensjon i starten av forholdet (hadde jo ikke EL). Brukte egentlig bare prevensjon for å få kortere sykluser.

Hvordan bestemte vi oss: Begge hadde lyst og følte oss klare + at vi visste det ville ta tid.

Hindere hittil: PCOS, ingen eggløsning og SA/kjemisk de få gangene egget har blitt befruktet.

Hjelpemidler: Diverse hormontabletter, sprøyter, IVF..
 
Alder: 23

Mannen: 23

Bosted: Buskerud

Forholdet: 7 år

Prevensjonsslutt: Mars 2016

Hvordan bestemte vi oss:
Sluttet fordi jeg ikke fungerte så bra på p-piller, men vi fant fort ut at vi ikke ville bruke annen prevensjon :happy:

Hindere hittil: Ikke stabile sykluser og mye mellomblødninger

Hjelpemidler: Ingen
 
Jeg vet egentlig ikke. Jeg Har vært veldig frempå i hele prosessen, og bedt om ting før gyn egentlig har foreslått. Så i pp9 var egentlig jeg ferdig utredet for ufrivillig barnløshet. Har bare hatt en bad feeling hele tiden. Har syklus på 28 dager, tjukk livmorslimhinne, masse egg og alt er bra så i pp11 på kontroll med tanke på pergo bare spurte jeg om vi ikke kunne bli henvist siden det ble den veien antakelig uansett, og siden det er en evighet ventetid, og da var han bare enig egentlig. Så fikk det heller skje ett mirakel imellom tiden når vi ventet. Har hatt 14pp når vi skal til samtale, og er vi heldige får vi begynne på medisiner mnd etter og innsett etter der, så har da 15pp vi har prøvd naturlig, og har det ikke klaffet da ER det jo noe galt på en måte, og da har jeg rukket 6mnd med pergo og på en måte :) er forresten 24 år, så burde jo gått for lenge siden og mannen har barn fra før.

Dette ble langt, hoho :D
Ja, da er det rart det ikke har klaffet tidligere! Så lurt å være litt frempå :) Jeg er litt som deg, har hatt en dårlig følelse helt siden dag en! Alle bare lo av meg da jeg prata om det etter et par mnd, men det er mange mnd siden nå og det har enda ikke skjedd noe her heller. Er bare så typisk min flaks :oops: Så er ikke overrasket. Her har ikke samboer fått sjekket seg enda, er så vanskelig å få til når sykehuset har åpent for prøver i forhold til når han jobber :( Men nå må han snart presse det inn! Han har tatt en sånn hjemmeprøve som gir anslag på antall sperm som svømmer, og den var fin. Men er greit å få tatt en skikkelig prøve. Er den helt fin så vil nok jeg og be om henvisning til IVF ganske raskt. Det blir spennende å følge med på deg, da du ligger bittelitt foran meg i løypa! Lykke til med prosjekt baby:Heartred
 
Ja, da er det rart det ikke har klaffet tidligere! Så lurt å være litt frempå :) Jeg er litt som deg, har hatt en dårlig følelse helt siden dag en! Alle bare lo av meg da jeg prata om det etter et par mnd, men det er mange mnd siden nå og det har enda ikke skjedd noe her heller. Er bare så typisk min flaks :oops: Så er ikke overrasket. Her har ikke samboer fått sjekket seg enda, er så vanskelig å få til når sykehuset har åpent for prøver i forhold til når han jobber :( Men nå må han snart presse det inn! Han har tatt en sånn hjemmeprøve som gir anslag på antall sperm som svømmer, og den var fin. Men er greit å få tatt en skikkelig prøve. Er den helt fin så vil nok jeg og be om henvisning til IVF ganske raskt. Det blir spennende å følge med på deg, da du ligger bittelitt foran meg i løypa! Lykke til med prosjekt baby:Heartred
Ja, vanskelig å beskrive den følelsen, men har aldri tatt det forgitt å kunne få barn, men fortsatt skuffende å overraskende at det ikke går. Frustrerende når alt er bra :( vi går til fertilitetssenteret, og mannen bestilte sædprøve en dag, tok den dagen etter og fikk svar samme dag for 300 kroner, så de anbefaler jeg :) masse lykke til! Skal følge med ❤
 
Ja, vanskelig å beskrive den følelsen, men har aldri tatt det forgitt å kunne få barn, men fortsatt skuffende å overraskende at det ikke går. Frustrerende når alt er bra :( vi går til fertilitetssenteret, og mannen bestilte sædprøve en dag, tok den dagen etter og fikk svar samme dag for 300 kroner, så de anbefaler jeg :) masse lykke til! Skal følge med ❤
Har fått henvisning til riksen for sædprøve, der kan man komme på drop in tre dager i uka :) Må bare finne en ledig dag :rolleyes: Takk for det :) Da håper jeg vi snart er i mål begge to ;)
 
Alder: 24

Mannen: 30

Bosted: Sør Trøndelag

Forholdet: vært sammen i over 8 år, kjøpte hus for 2 1/2 år siden.

Prevensjonsslutt: Mai 2016

Hvordan bestemte vi oss: Vi var begge klare for å utvide familien.

Hindere hittil: Prevansjonsstoffer i kroppen i lang tid pga en genfeil jeg har i blodet. SA i februar.

Hjelpemidler: Ingen.
 
Alder:
22, blir 23 i år.

Mannen:
25, blir 26 i år.

Bosted:
Buskerud

Forholdet:
Vært sammen i 1 og 1/2 år. Bodd sammen i 1 år.

Prevensjonsslutt:
Mai 2016.

Hvordan bestemte vi oss:
Vi begge er familiekjære mennesker og kom egentlig fort inn på praten om at vi begge ønsket oss barn. Så en dag spurte han meg om vi ikke skulle begynne å prøve i August 2016. Så da sluttet jeg på pillen i mai.

Hindere hittil:
Veldig uregelmessig menstrasjon (den kommer aldri til samme tid) så har vært vanskelig å finne ut av EL. Hadde Laparoskopi med blåfarge (kikkhullsoperasjon) for noen uker siden, blåfargen tømte seg fint på høyere side, men ikke på venstre side. Men de kunne ikke finne noe spesielt og kunne ikke se noen grunn for hvorfor jeg ikke kunne bli gravid. Men skal på videre undersøkelse om noen mnd. For sliter også med store smerter under samleie, og det passer seg jo veldig dårlig når vi prøver å bli gravide, hehe :(

Hjelpemidler:
Har ikke brukt noe så langt. For har/hadde et ønske om at det skulle skje ''naturlig''. Men skal begynne med EL tester denne mnd.

Men ønsker alle her inne masse lykke til! :Heartred
 
Alder:
22, blir 23 i år.

Mannen:
25, blir 26 i år.

Bosted:
Buskerud

Forholdet:
Vært sammen i 1 og 1/2 år. Bodd sammen i 1 år.

Prevensjonsslutt:
Mai 2016.

Hvordan bestemte vi oss:
Vi begge er familiekjære mennesker og kom egentlig fort inn på praten om at vi begge ønsket oss barn. Så en dag spurte han meg om vi ikke skulle begynne å prøve i August 2016. Så da sluttet jeg på pillen i mai.

Hindere hittil:
Veldig uregelmessig menstrasjon (den kommer aldri til samme tid) så har vært vanskelig å finne ut av EL. Hadde Laparoskopi med blåfarge (kikkhullsoperasjon) for noen uker siden, blåfargen tømte seg fint på høyere side, men ikke på venstre side. Men de kunne ikke finne noe spesielt og kunne ikke se noen grunn for hvorfor jeg ikke kunne bli gravid. Men skal på videre undersøkelse om noen mnd. For sliter også med store smerter under samleie, og det passer seg jo veldig dårlig når vi prøver å bli gravide, hehe :(

Hjelpemidler:
Har ikke brukt noe så langt. For har/hadde et ønske om at det skulle skje ''naturlig''. Men skal begynne med EL tester denne mnd.

Men ønsker alle her inne masse lykke til! :Heartred

Lykke til du også [emoji177][emoji172] håper spira sitter snart :)
 
Alder: 28

Mannen: 32

Bosted: sør-trøndelag

Forholdet: snart 2 år

Hvordan bestemte vi oss: var klar på det fra starten begge to om at vi ønsket barn, bestemte oss for å starte prøvingen i februar da det passer bra nå[emoji7]

Hindere hittil: 2 spontanaborter på 2 pp'er...

Hjelpemidler: kalender, nylig begynt med el-tester.
 
Alder: 28

Mannen: 33

Bosted: Buskerud

Forholdet: 2 1/2 år

Prevensjonsslutt: november 2016

Hvordan bestemte vi oss: vi har vært enige om at vi vil ha barn helt fra starten av forholdet, men synes det var fint å bare være oss et par år først [emoji7]

Hindere hittil: en sa i april

Hjelpemidler: kalender, el-tester og temping.
 
Alder: 30

Mannen: 33

Bosted: Østlandet

Forholdet: 4 år

Prevensjonsslutt: Juni 2016

Hvordan bestemte vi oss: Jeg har vært klar lenge, men samboer har trengt mer tid. Bestemte oss tidlig i 2016 om å begynne å prøve fra høsten-16 av.

Hindere hittil: Sa 5+0 i februar.

Hjelpemidler: Prøvd EL-tester i en pp. Begynt å tempe og drikke te denne pp. Tester også med EL- tester denne pp.
 
Hvordan går det med dere jentene her inne? [emoji4] hvor er dere i syklusen? [emoji1]

Jeg selv har hatt tr for første gang siden før jul, og håper at 8 kg vektnedgang +metformin kanskje har fått syklusen min på rett kjør igjen! [emoji1] i såfall er det forventet el til helgen! Krysser alt jeg har for det [emoji173]
 
Back
Topp