Vi som prøver på vår første

Jeg henger med med her :joyful:

Alder: 26

Mannen: 27

Bosted: Oslo

Forholdet: Sammen i 4,5 år. Samboere i 4 år.

Prevensjonsslutt: September 2017

Hvordan bestemte vi oss: Jeg har vel egentlig vært klar en stund, men samboer har ikke vært klar før nå. Tenker å starte prøvingen ved eggløsning i starten av juli.

Hindere hittil: Har ikke hatt stabil syklus siden jeg avsluttet p-piller og syklusen blir bare lengre og lengre, nå er den på 33 dager. Håper ikke det vil ha noe å si på prøvingen :(

Hjelpemidler: Tatt folat i noen måneder. Ellers eggløsningstester og lavkarbo enn så lenge.
 
Alder: 25

Mannen: 31

Bosted: Akershus

Forholdet: Forlovet siden Desember, skal gifte oss sep 18. Vært sammen siden begynnelsen av 2014.

Prevensjonsslutt: september 2014

Hvordan vi bestemte oss: Mannen har to barn fra tidligere, og vil gjerne ha en til sammen. Kom opp tidlig i forholdet.

Hindere hittil: SA august 16, SA november 16 og SA 2 mai 17
Hormoner er helt over styr om dagen, men håper det er positivt og at den sitter snart. Vært hos Gynokolog og fått utskrevet vaginal gelé og blodfortynnende til neste graviditet.

Hjelpemidler: Monitor [emoji4]
 
Slenger meg på denne
Alder: 22

Mannen: 27

Bosted: Et lite sted på Vestlandet

Forholdet: Sammen i 4år, gift i 1år.

Prevensjonsslutt: August 2016

Hvordan bestemte vi oss: Vi snakket om det rundt et år før vi startet prøvingen, men ville ha noen år der vi bare kunne tenke på oss. Blir jo ikke noe av det lenger når det kommer barn i bildet ;) Ble enige om å starte prøvingen slik at jeg uansett rakk å bli ferdig med bacheloren før babyen kom. Nå er jeg ferdig, og det er enda ingen baby på veg:(

Hindere hittil: Vet ikke om noe spesielt. Slet med å finne el sist pp, og tr kom en uke for sent. Mannen har testet seg, og ut i fra resultatet har han stor sannsynlighet for å få barn. Har derfor en kjip mistanke om at ikke alt er som det skal hos meg da vi ikke har fått en eneste positiv test til nå..

Hjelpemidler: Bruker concieve plus, temper og tester etter el. Tar også folsyre og b- og d-vitaminer :) Mannen tar også b-vitaminer.
 
Alder: 25

Mannen: 26

Bosted: Sørlandet

Forholdet: 4 år, samboere i 3 år

Prevensjonsslutt: nyttår 16-17

Hvordan bestemte vi oss: jeg har vært klar et års tid, mannen ville begynne PP1 nå i mai, og følte seg klar da.

Hindere hittil: ingen hindringer, venter på tante rød, føler ikke det klaffet på første forsøk. IKM 30/5 sånn omtrent, så tester rundt da om tanta ikke har dukket opp.
 
Back
Topp