Vi som prøver på vår første

Hvordan går det med dere jentene her inne? [emoji4] hvor er dere i syklusen? [emoji1]

Jeg selv har hatt tr for første gang siden før jul, og håper at 8 kg vektnedgang +metformin kanskje har fått syklusen min på rett kjør igjen! [emoji1] i såfall er det forventet el til helgen! Krysser alt jeg har for det [emoji173]
Så gøy å være inne i sin første pp :D håper det blir med den for denne gang :D

Jeg er på Cd24 6dpo :) ryker en test i morgen [emoji14]
 
Så gøy å være inne i sin første pp :D håper det blir med den for denne gang :D

Jeg er på Cd24 6dpo :) ryker en test i morgen [emoji14]
Har nå prøvd siden februar 2016 da [emoji6] men fordi jeg har PCOS så er det så som så når denne mensen dukker opp [emoji23] derfor veldig glad når den kom nå, for jeg merket at jeg hadde eggløsning! Husket jeg sa til sambo at om to uker får jeg mensen, og det stemte hehe.. Så håper på eggløsning denne helgen også [emoji7]

Så spennende! Får håpe på strek i morgen [emoji7]
 
Har nå prøvd siden februar 2016 da [emoji6] men fordi jeg har PCOS så er det så som så når denne mensen dukker opp [emoji23] derfor veldig glad når den kom nå, for jeg merket at jeg hadde eggløsning! Husket jeg sa til sambo at om to uker får jeg mensen, og det stemte hehe.. Så håper på eggløsning denne helgen også [emoji7]

Så spennende! Får håpe på strek i morgen [emoji7]
Oi, har ikke sett at du har svart, bv er fortsatt ute å kjøre med appen :(

Da missforsto jeg :)
Men så bra :D her har jeg nettopp hatt 13 dager lf. Er i ekstase. Fra å starta på 9 i pp1, så er det faktisk litt glede selvom tr er rett rundt hjørnet [emoji14]
 
Oi, har ikke sett at du har svart, bv er fortsatt ute å kjøre med appen :(

Da missforsto jeg :)
Men så bra :D her har jeg nettopp hatt 13 dager lf. Er i ekstase. Fra å starta på 9 i pp1, så er det faktisk litt glede selvom tr er rett rundt hjørnet [emoji14]
Helt i orden! Appen er her ikke helt på stell her heller [emoji6]

Jeg er igrunn ganske sikker på at jeg hadde eggløsning forrige helg! [emoji1] tror nok ikke det har klaffet, men det betyr jo at syklusen virkelig er på vei til å stabilisere seg!! [emoji1][emoji1]
Godt å høre at det er noe gode nyheter hos deg også, selv om vi helst ønsker en spire begge to [emoji173]
 
Prøvemåned 25, status: drittlei.

Antar EL er minst 2 uker unna. Og så kommer da 11-15 dager lutefase før eventuelt ny tante.
 
Alder: 28 ( 29 om en måned)

Mannen: 28

Bosted: Sør Trøndelag

Forholdet: ca 1,5 år

Prevensjonsslutt: går ikke på prev. har "hoppet av i svingen" frem til nå

Hvordan bestemte vi oss: tja..jeg var veldig klar lenge før mannen. han ville vente, men plutselig så ville han også :)

Hindere hittil: vi har akkurat begynt, men jeg har mistet 2-3 ganger tidligere og sist for akkurat ett år siden nå. så jeg er veldig redd for at det kan skje igjen og at jeg får vite at jeg har problemer med å bli gravid i form av noen lidelser e.l.

Hjelpemidler: ingen spesielle hjelpemidler annet enn å prøve litt "kjerringråd" og testing av EL :)
 
Æsj, skjønner det veldig godt.. har dere prøvd aktivt siden pp1?
Når er neste ivf-forsøk?

Prøvd aktivt fra dag 1, men hatt flere måneder uten eggløsning. Kjapt regnet kun EL 3 ganger første året, 7 ganger det andre året.

Neste IVF blir i august :) Når spørs litt på når jeg får tanta i juli/august. Starter på sprøyter dag 2.
 
Jeg vil være med [emoji4]
Alder: 26

Mannen: 27

Bosted: Skedsmo --> Sørlandet

Forholdet: kjærester i 9 år, gift og samboere i 3 år [emoji173]

Prevensjonsslutt: jan. -17 (hormonspiral)

Hvordan vi bestemte oss: lenge ønsket og følt oss klare. Ingen krise om det hadde skjedd før, men nå orker vi ikke være fornuftige lenger - det passer aldri uansett [emoji6][emoji4]

Hindere hittil: SA i uke 7 i starten av mai [emoji22]

Hjelpemidler: ingen

Vi er klare for å prøve igjen!
 
Prøvd aktivt fra dag 1, men hatt flere måneder uten eggløsning. Kjapt regnet kun EL 3 ganger første året, 7 ganger det andre året.

Neste IVF blir i august :) Når spørs litt på når jeg får tanta i juli/august. Starter på sprøyter dag 2.
Ja, spennende :) får du el hver syklus nå når du går på medisin da?
 
Ja, spennende :) får du el hver syklus nå når du går på medisin da?

Nei. Eller fått det siste 3 rundene, men gikk flere runder i fjor vår uten å få eggløsning. Samme med hele sommeren også.
 
Nei. Eller fått det siste 3 rundene, men gikk flere runder i fjor vår uten å få eggløsning. Samme med hele sommeren også.
Bra det har funka i det siste da :) Er det noen underliggende årsak til at du ikke har el av deg selv?
Mulig du har skrevet det før, og at jeg har lest det, men er så glemsk [emoji14]
 
Bra det har funka i det siste da :) Er det noen underliggende årsak til at du ikke har el av deg selv?
Mulig du har skrevet det før, og at jeg har lest det, men er så glemsk [emoji14]

Jeg har PCOS som igjen ga anovulasjon :)
 
Skjønner :) er du mye plaga med det ellers eller?

Tja, spørs hva man legger i plaget? Har økt hårvekst, vonde cyster, problemer med blodsukkeret (tilnærmet diabetes) og sliter med skikkelige smerter under menstruasjon. Og blir ikke gravid da :p
 
Jeg vil også bli med her :)

Alder: 32

Mannen: 26 :rolleyes:

Bosted: Nord Trøndelag

Forholdet: vært kjærester og samboere snart to år. Forlovet i ca 7 mnd :Heartred

Prevensjonsslutt: sluttet på p piller i høst da jeg følte hormonene tullet med meg. Brukt kondom og hoppe av i svingen etter det...

Hvordan vi bestemte oss: jeg var klar i høst og har siden da snakket mye om det. I februar ble mannen klar, og jeg ble gravid på første forsøk som endte med SA i uke 10 i April. Etter dette har vi begge lengtet uendelig etter å bli foreldre....starter prøvingen igjen nå når tr er ferdig :)

Hindringer: det at jeg spontanaborterte...

Hjelpemidler: eggløsningstester
 
Last edited:
Tja, spørs hva man legger i plaget? Har økt hårvekst, vonde cyster, problemer med blodsukkeret (tilnærmet diabetes) og sliter med skikkelige smerter under menstruasjon. Og blir ikke gravid da :p
Vil katogorisere det som plaget [emoji53]
Men bra du har el da, da er det jo sjanse :D
 
Vil katogorisere det som plaget [emoji53]
Men bra du har el da, da er det jo sjanse :D

Eneste problemet nå er eggkvalitet. På papiret er den normal, men kun 2 av 17 egg har klart seg ved IVF. Resten var dårlig kvalitet. Så vet ikke helt om sjansen er der naturlig, men vi får bare se :)
 
her har jeg nettopp hatt 13 dager lf. Er i ekstase. Fra å starta på 9 i pp1, så er det faktisk litt glede selvom tr er rett rundt hjørnet
emoji14.png

Åå, hva har du gjort? Kroppen som har ordnet opp, eller husker jeg rett i at du har drukket te? Min lf har vært på skarve 9 dager de siste syklusene nå her og, skulle gjerne gjort noe for å forlenge den en smule..:rolleyes:
 
Back
Topp