Vi som mistet i juli og august... Mars 2019 termingruppe [emoji174]

Det var absolutt ikke sånn ment. Men det var mer ment som en kommentar til at hun skrev «Jeg har «bare» mistet en gang». Jeg mener at uansett hvor mange ganger man mistet er det en følelse og sorg man skulle vært foruten.
Jeg har jo selv vært gjennom to aborter i år, MA i uke 12 og SA uke 8, og jeg kjenner meg godt igjen det du skriver. Mine tanker er ikke like optimistiske etter andre gang som etter første gang..

Det skjønner jeg veldig godt! Forhåpentligvis er det vår tur snart [emoji177]

Huff, nå må jeg bare plage dere litt med testegalskapen min! Måtte jo selvfølgelig svinge innom apoteket og kjøpe med noen flere el-tester - selv om jeg vet at tempen vil jo bekrefte evt el :laughing021
Aaaanyways, her kommer testrekka, og så spm til slutt:
Vis vedlegget 274379

Jeg klarer jo ikke drikke lite nok og holde meg lenge nok til at testing på ettermiddag/kveld fungerer.
Men trur dere ut ifra testrekka at lh-toppen har vært og at jeg kan satse på el idag/imorgen?
For selv om jeg har svakere tester på ettermiddag, så kan den jo ikke bli såå svak uten at lh er på vei ned.. eller? :confused013

Hvordan går det? [emoji1]

Det syns jeg høres ut som en god plan. Det sliter veldig på den psykiske helsen, kunne trengt det selv. Vi må bare forsøke igjen, positive tanker og det positive gror. Utfordrende akkurat i dag, men det kommer bedre dager.

Da har jeg bestilt time hos Vibeke Fjeld. Fikk allerede i morgen. Så skal jeg og sambo til Tove Bråten for en prat mandag om 2 uker. På bursdagen min og den dagen jeg skulle hatt termin [emoji22] Så føler jeg at jeg gjør noe igjen og da går humøret litt opp.

Har sett postene dine på andre tråder. Det er bare jævlig. Igjen?!? [emoji174]

I dag har det murret så mye i magen i sidene av livmoren, sinnsykt vondt i ryggen - sikker på at mensen kom. Gikk på do, der "fant" jeg bare masse hvit utflod (unndskyld detaljer).. Jeg og samboern hadde en litt stor diskusjon i går, stemningen er ikke noe særlig enda, derfor tror jeg rett å slett ikke jeg vil teste i morgen , vill ikke finne ut av det når det er sånn stemning.. Typisk når man nesten aldri krangler at det skjer nå. Blir sykt lei meg (hormoner?) .. uff.. kan hende jeg ikke er så aktiv her i dagene som kommer .. Beklager sutremelding ..:sorry:

Hvordan går det med deg? Testet enda?

Tenkt masse på deg! [emoji177]

Hvordan går det? [emoji1]
Jeg truuur jeg er i dpo-land! Merkelig følelse å ikke stole på kroppen sin altså!
Temp har gått litt opp, og tidligere sykluser har temp klatret seg rolig & jevnt opp etter el.. Men temp i morgen blir litt avgjørende på om jeg føler meg sikker på at el har vært :happy: Fikk plutselig masse el-slim istad.. så det blir nå litt aksjer i kveld for å være sikker :hilarious:

Ellers har jeg hengt meg helt opp i kaffe :wideyed: Jeg drikker 1-2 kopper når jeg er gravid, og egentlig nå i dpo-land.. og nå frem til eggløsning 2-3.. Også er jeg så sykt sliten om dagen, det handler litt om å mest stable det ene beinet fremfor det andre, så nå når jeg er i dpo-land synes jeg det er litt vanskelig å skulle gå ned til 1.. som liksom er målet mitt, for å føle at jeg er godt innafor..
Vet at det blir null stress ved en evt positiv test, men har en litt negativ stemme om dagen som ikke trur på klaff med det første.. :sorry:

Enn med deg? Så du hadde ordnet time både her og der! Synes du er utrolig flink som tar tak :Heartpink Det er jo ofte desto vanskeligere å finne frem til, og be om hjelp, når det allerede er tøft.. Du er flink som ikke bare gir opp og legger deg under dyna!! :Heartbigred

Da har jeg bestilt time hos Vibeke Fjeld. Fikk allerede i morgen. Så skal jeg og sambo til Tove Bråten for en prat mandag om 2 uker. På bursdagen min og den dagen jeg skulle hatt termin [emoji22] Så føler jeg at jeg gjør noe igjen og da går humøret litt opp.

Har sett postene dine på andre tråder. Det er bare jævlig. Igjen?!? [emoji174]

Så bra, det hjelper som regel å iverksette tiltak umiddelbart. Jeg bestiller ofte time, vitaminer og tester når jeg begynner å blød. Det hjelper i hvert fall litt på fortvilelsen der å da.

Ja det gjelder å ikke få forhåpninger. Det snur før jeg rekker det omtrent.. Nei, men jeg rekker jo å bli litt glad, fikk med en gang en sånn følelse av at denne gangen går det bra. Jeg kan ikke ha så uflaks.. Men neida, det er ikke grenser for hvor mye motgang man skal få.

Jeg truuur jeg er i dpo-land! Merkelig følelse å ikke stole på kroppen sin altså!
Temp har gått litt opp, og tidligere sykluser har temp klatret seg rolig & jevnt opp etter el.. Men temp i morgen blir litt avgjørende på om jeg føler meg sikker på at el har vært :happy: Fikk plutselig masse el-slim istad.. så det blir nå litt aksjer i kveld for å være sikker :hilarious:

Ellers har jeg hengt meg helt opp i kaffe :wideyed: Jeg drikker 1-2 kopper når jeg er gravid, og egentlig nå i dpo-land.. og nå frem til eggløsning 2-3.. Også er jeg så sykt sliten om dagen, det handler litt om å mest stable det ene beinet fremfor det andre, så nå når jeg er i dpo-land synes jeg det er litt vanskelig å skulle gå ned til 1.. som liksom er målet mitt, for å føle at jeg er godt innafor..
Vet at det blir null stress ved en evt positiv test, men har en litt negativ stemme om dagen som ikke trur på klaff med det første.. :sorry:

Enn med deg? Så du hadde ordnet time både her og der! Synes du er utrolig flink som tar tak :Heartpink Det er jo ofte desto vanskeligere å finne frem til, og be om hjelp, når det allerede er tøft.. Du er flink som ikke bare gir opp og legger deg under dyna!! :Heartbigred

Så gøy! Da er det min tur til å leve gjennom deg [emoji1] Når tenker du å begynne teste-bonanzaen? [emoji13] Apropos - må få bestilt tester her... [emoji848]

Jeg er som deg med Pepsi Max [emoji13] Kaffen har jeg klart å kutte ut, men Pepsi Max er min svakhet. Prøver å bare drikke 0,5L om dagen. Ett glass til lunsj og ett til middag, men liker å ha et på kvelden og. Så har byttet ut det til lunsj med Bris. Er egentlig boblene jeg må ha! Haha!

Kan du ikke bytte ut den tredje koppen med koffein fri? Så har du koppen liksom [emoji4]

Her har jeg hatt noen skikkelig dårlige dager siden søndag. Da denne elendigheten begynte kom jeg meg ikke opp av senga og lå noen uker under dyna. Fant fort ut at det bare gjør ting verre. Så da er det bedre å gjøre ting. Selv om jeg er 50 % sykemeldt så står jeg opp til vanlig tid og sørger for at jeg har noen hyggelige planer de dagene. Har en 7 mnd gammel hund/valp så han gir meg mye glede. Er mye ute å går tur [emoji5] Også hjelper det alltid på motivasjonen å bestille nye tester, noen timer osv. Men juni MÅ bli vår måned [emoji173]️[emoji173]️

Så gøy! Da er det min tur til å leve gjennom deg [emoji1] Når tenker du å begynne teste-bonanzaen? [emoji13] Apropos - må få bestilt tester her... [emoji848]

Jeg er som deg med Pepsi Max [emoji13] Kaffen har jeg klart å kutte ut, men Pepsi Max er min svakhet. Prøver å bare drikke 0,5L om dagen. Ett glass til lunsj og ett til middag, men liker å ha et på kvelden og. Så har byttet ut det til lunsj med Bris. Er egentlig boblene jeg må ha! Haha!

Kan du ikke bytte ut den tredje koppen med koffein fri? Så har du koppen liksom [emoji4]

Her har jeg hatt noen skikkelig dårlige dager siden søndag. Da denne elendigheten begynte kom jeg meg ikke opp av senga og lå noen uker under dyna. Fant fort ut at det bare gjør ting verre. Så da er det bedre å gjøre ting. Selv om jeg er 50 % sykemeldt så står jeg opp til vanlig tid og sørger for at jeg har noen hyggelige planer de dagene. Har en 7 mnd gammel hund/valp så han gir meg mye glede. Er mye ute å går tur [emoji5] Også hjelper det alltid på motivasjonen å bestille nye tester, noen timer osv. Men juni MÅ bli vår måned [emoji173]️[emoji173]️
Haha! Testebonanza ja! Dersom el faktisk har vært, føler meg ikke helt trygg på det.. så blir nok første test 9-10 dpo, så onsdag/torsdag neste uke!
Faktisk gruer jeg meg litt til g-testene, vet hvor slag i magen det blir dersom testen er negativ.. Men magefølelsen min og begynnende symptomer har stemt så langt i prøvingen, så blir veldig spennende å se hvordan kroppen føles etterhvert.. Kommer det litt symptomer så stiger nok entusiasmen og nysgjerrigheten :shy:

Godt at det ikke bare er meg som har sin greie! Jeg driver å tester ut ulik type te for å prøve å finne en god erstatning, koffeinfri selvfølgelig :happy: også et det så mange urter man liksom skal og ikke skal - blir jo helt svett :hilarious:
Det går greit å holde seg til to kopper kaffe, men da lager jeg meg to latte med espresso, og med doble espresso :sorry: - så da havner jeg på akkurat 200 mg.. men etter jeg mistet fikk jeg liksom litt angst av å skulle ligge helt på grensa av maks inntak..

Enig i at det er best å komme seg i gang å gjøre ting, men det kan være forbanna tungt noen ganger! Noen dager føler jeg at jeg bare stabler det ene beinet foran det andre.. det går jo på et vis, men håper det letter litt mer snart!

Så stas med valp! Hvilken rase? Jeg har vokst opp med hund, utrolig mye selskap og glede :joyful:

Vis vedlegget 274702 Tempen gikk ned idag.. :arghh: og selv med korrigering for tidlig måling så er temp idag lavere enn i går.
El-tester er negative, svakeste jeg har hatt denne syklusen. Så kroppen har heller ikke kastet seg rundt og prøvd på nytt. Og nå er mannen reist på jobb..
Hadde mye mindre el-slim denne gangen, uten testing hadde det nok muligens kunne gått meg hus forbi.. men det er vel ikke en naturlig variasjon, men heller kroppen som ikke er helt i gang.. :sorry:

Dritt. Dritt. Dritt.

Vis vedlegget 274702 Tempen gikk ned idag.. :arghh: og selv med korrigering for tidlig måling så er temp idag lavere enn i går.
El-tester er negative, svakeste jeg har hatt denne syklusen. Så kroppen har heller ikke kastet seg rundt og prøvd på nytt. Og nå er mannen reist på jobb..
Hadde mye mindre el-slim denne gangen, uten testing hadde det nok muligens kunne gått meg hus forbi.. men det er vel ikke en naturlig variasjon, men heller kroppen som ikke er helt i gang.. :sorry:

Dritt. Dritt. Dritt.

Jeg er ikke så oppdatert på temping, men den skulle gått opp hvis du hadde hatt EL, sant?
Men EL må jo ha vært med de testene du hadde? Skjønner ingenting av kroppen din igjen [emoji13] Hvilken CD er du på?

Uff, ja! Jeg skjønner at du blir frustrert! [emoji17]

I dag har vært en bra dag. Var hos Vibeke Fjeld. Vi hadde myyyyyye bedre kjemi enn jeg hadde med Anette på Frøyaklinikken. Dessuten mente hun at jeg burde kose meg med vin igjen og droppe alle kosttilskuddene og den homeopatiske medisinen. Og det liker jeg!!!
Hun var også helt overbevist om at det kom til å bli barn til slutt [emoji4] Håper bare det er snart!

Men det beste av alt er at hun fikk meg til å tenke at det var positivt at jeg ikke ble gravid igjen nå. At det kan være tegn på at livmoren min fungerer som den skal ved å ikke la noe som ikke er liv laga fest seg. At den selekterte bort egget denne gangen. Som er bra for da slipper jeg gå gravid i x antall uker med noe som uansett ikke vil bli noe. Så jeg håper det stemmer! Nå, i stedet for å tenke at jeg gjorde noe galt tenker jeg heller at dette var bra [emoji4]

Og til spml om hunderase så har vi en brun finsk lapphund som heter Nils. Han er helt nydelig [emoji173]️[emoji173]️[emoji173]️

Jeg er ikke så oppdatert på temping, men den skulle gått opp hvis du hadde hatt EL, sant?
Men EL må jo ha vært med de testene du hadde? Skjønner ingenting av kroppen din igjen [emoji13] Hvilken CD er du på?

I dag har vært en bra dag. Var hos Vibeke Fjeld. Vi hadde myyyyyye bedre kjemi enn jeg hadde med Anette på Frøyaklinikken. Dessuten mente hun at jeg burde kose meg med vin igjen og droppe alle kosttilskuddene og den homeopatiske medisinen. Og det liker jeg!!!
Hun var også helt overbevist om at det kom til å bli barn til slutt [emoji4] Håper bare det er snart!

Men det beste av alt er at hun fikk meg til å tenke at det var positivt at jeg ikke ble gravid igjen nå. At det kan være tegn på at livmoren min fungerer som den skal ved å ikke la noe som ikke er liv laga fest seg. At den selekterte bort egget denne gangen. Som er bra for da slipper jeg gå gravid i x antall uker med noe som uansett ikke vil bli noe. Så jeg håper det stemmer! Nå, i stedet for å tenke at jeg gjorde noe galt tenker jeg heller at dette var bra [emoji4]

Og til spml om hunderase så har vi en brun finsk lapphund som heter Nils. Han er helt nydelig [emoji173]️[emoji173]️[emoji173]️
Ja, tempen burde gått opp/mer opp.. Og idag murrer det lett i korsryggen, men det er absolutt null-nada el-slim eller andre tegn..
idag blir det CD15 eller 4dpo.. (Pleier å ha el mellom CD 11 - 14) hvis jeg har tippet riktig fra når i blødningene det var mensen startet o_O Siden vi uansett ikke treffer el om den kommer nå så har jeg sluttet å ta el-tester.. er jo å kaste bort penger på å bli skuffet..

Men jeg har lekt meg litt med temp de kommende dagene i FF, så dersom tempen går litt opp de kommende dagen så kan det være håp.. Men prøver egentlig å legge fra meg den tanken, for det blir så nedtur de kommende dagene dersom temp ikke går nok opp.. da er det bedre å bare ta nedturen nå og bli ferdig med det :sorry:

Så bra at det fungerer bedre med Vibeke Fjeld!! Synes rådene hennes høres fornuftige ut!!
Jeg synes at alle skal gjøre og ta det som føles riktig for dem, men for meg så blir jeg litt urolig mtp å skulle ta mye som skal hjelpe uten at det er godt dokumentert eller utprøvd.. kroppen er jo utrolig finjustert.. tenk om man tuller til balansen med for mye «hjelp».. alt som har en virkning har en bivirkning.. :bookworm:
Og et veldig godt poeng - tenkte faktisk tanken om «bedre seleksjon» når det ikke gikk, etter å ha lest litt om hyperfertilitet! :happy:
Da får dere jo snart en ny sjanse :Heartred

Jeg ELSKER når dyr får ordentlige «menneskenavn»!! Nils :love7

Sånn tenker jeg og, og tenkte å skrive det til deg, men var redd det ble tatt feil. Jeg har blitt gravid på første og andre forsøk, og mistet begge gangene. Nå har det gått 4 pp, og skal begynne å teste om noen dager. Jeg har ikke blitt gravid hver pp som du, men har selv tenkt at jeg blir fort gravid, og at det nå kanskje er bra at det går litt tid. Kroppen skjønner kanskje at den må finne riktig embryo, og ikke la alt feste seg. Tar mye heller noen ekstra pp, en å miste hver gang. Håper det stemmer for oss begge.

Høres bra ut å kose seg med vin og slappe av. Det jeg driver med for øyeblikket :) blir fort altoppslukende dette, og sorgen som følger meg å miste, og uvisstheten rundt det er vond.

Tenker mye på deg, og gleder meg til å se det klaffe hele veien for deg!

Endte jo opp med å teste - og BAM! positiv :smiley-angry016
8F1D22A1-8C4E-4F18-BAB8-7A4CB7CC1F39.jpeg

Vi fikk lagt inn aksjer onsdag kveld, men synes det blir for lenge mellom det og el idag/i morgen.. :(
ikm uke 43.. det er lenge til det!

Sånn tenker jeg og, og tenkte å skrive det til deg, men var redd det ble tatt feil. Jeg har blitt gravid på første og andre forsøk, og mistet begge gangene. Nå har det gått 4 pp, og skal begynne å teste om noen dager. Jeg har ikke blitt gravid hver pp som du, men har selv tenkt at jeg blir fort gravid, og at det nå kanskje er bra at det går litt tid. Kroppen skjønner kanskje at den må finne riktig embryo, og ikke la alt feste seg. Tar mye heller noen ekstra pp, en å miste hver gang. Håper det stemmer for oss begge.

Høres bra ut å kose seg med vin og slappe av. Det jeg driver med for øyeblikket :) blir fort altoppslukende dette, og sorgen som følger meg å miste, og uvisstheten rundt det er vond.

Tenker mye på deg, og gleder meg til å se det klaffe hele veien for deg!

Så utrolig hyggelig melding å få! [emoji173]️

Ja, vi får virkelig håpe at det stemmer for oss begge og jeg er helt enig i at jeg heller tar noen ekstra pp fremfor å miste hele tiden.

Jeg heier masse på deg også og håper du får en positiv test om noen dager!

Hvor mange dpo er du? Hold oss gjerne oppdatert her! [emoji5]

Så utrolig hyggelig melding å få! [emoji173]️

Ja, vi får virkelig håpe at det stemmer for oss begge og jeg er helt enig i at jeg heller tar noen ekstra pp fremfor å miste hele tiden.

Jeg heier masse på deg også og håper du får en positiv test om noen dager!

Hvor mange dpo er du? Hold oss gjerne oppdatert her! [emoji5]

7 dpo idag, så første test ryker i morgen :)

Det kan gå! Sæd lever fint i 2-3 dager. Jeg har trua [emoji1][emoji1]
Jo.. jeg liker bare best med å helgardere med aksjer hver dag rundt el, men ja, 2-3 dager er jo innafor - jeg kan få lov å håpe de to kommende ukene :rolleyes: og feire ordentlig dpo-land!!
Måtte jo Google litt, og flest steder står det 3-5 dager, så hvis el er i morgen, så er det jo innafor!

Men hvordan er det med el-tester -
1) slipper egget 12-36 etter første positive test? Eller 12-36 t etter den sterkeste testen?
2) og når testen begynner å bli svakere så skal egget ha sluppet, ja? :bookworm:

Back
Topp