Vi som mistet i APRIL 2018 men prøver igjen

I dag har jeg en fryktelig dårlig dag. Blir påminnet hele tiden om at jeg ikke er gravid lenger. Trenger masse positivitet fra dere om at dette her skal gå!

Leit å høre! Viktig å huske på at dette er sorgprosess og du (vi) kommer til å svinge i humør en tid fremover. Snart 14 dager siden det ble oppdaget MA hos meg, har dårlige dager og gode dager. Jeg prøver å fylle dagene med ting som gjør meg glad og som kan få tankene litt bort dra alt det vonde. Trening har hjulpet masse, lese en god bok, gå en tur med samboer, ringe en venninne å skravle om helt andre ting. Ta tiden til hjelp, forhåpentligvis blir det mindre og mindre dårlige dager etterhvert som tiden går. Sender deg styrke klemmer❤
 
I dag har jeg en fryktelig dårlig dag. Blir påminnet hele tiden om at jeg ikke er gravid lenger. Trenger masse positivitet fra dere om at dette her skal gå!

Sender deg en trøste klem ❤

Er tungt når man hele tiden blir påminnet! Prøv å finn på noe koselig sammen kun dere to. Jeg prøver også å fylle dagene mine slik at jeg "glemmer" det litt. Så prøver jeg heller å tenke på spenningen som kommer når jeg forhåpentligvis tester positivt igjen. Det er noe med den første tiden når man lurer på om testen er positiv og om man er gravid. Syns jeg ihvertfall :)

Så får du tenke på at nå på 17 mai så kan du drikke alkohol hvis du vil og kose deg med spekemat:)

Så blir det nok deres tur igjen ❤

Men det er lov å være trist og sørge også.
 
Og det hjelper ikke akkurat med snapper fra gravide eller de som akkurat har fått barn..
nei, jeg har dessverre ikke barn fra før :( Takk for klemmen :happy:

Nei, det hjelper ikke. Jeg har mange rundt meg med nyfødte og må forholde meg til gravide både på jobb og privat. Det er jo ikke slik at man ikke unner andre den lykken og gleden. Men det er fryktelig vondt og gjør sorgen bare enda verre [emoji17]
 
Sender deg en trøste klem ❤

Er tungt når man hele tiden blir påminnet! Prøv å finn på noe koselig sammen kun dere to. Jeg prøver også å fylle dagene mine slik at jeg "glemmer" det litt. Så prøver jeg heller å tenke på spenningen som kommer når jeg forhåpentligvis tester positivt igjen. Det er noe med den første tiden når man lurer på om testen er positiv og om man er gravid. Syns jeg ihvertfall :)

Så får du tenke på at nå på 17 mai så kan du drikke alkohol hvis du vil og kose deg med spekemat:)

Så blir det nok deres tur igjen ❤

Men det er lov å være trist og sørge også.
Tusen takk for klemmen ❤ Kjenner jeg gruer meg til babyshower i dag. Mannen min har nesten ikke vært hjemme i helgen, men ellers finner vi på hyggelige ting sammen. Gleder meg veldig til å gå gravid, det skal jeg oppleve!
Tok meg et glass rødt i går kveld, og det skal jeg gjøre på 17. mai også :)
 
Nei, det hjelper ikke. Jeg har mange rundt meg med nyfødte og må forholde meg til gravide både på jobb og privat. Det er jo ikke slik at man ikke unner andre den lykken og gleden. Men det er fryktelig vondt og gjør sorgen bare enda verre [emoji17]
Selvfølgelig er jeg også glad på andres vegne, men jeg synes det er ekstra «ille» når jeg vet at de gravide ikke har prøvd engang (enten at det satt på første forsøk, eller at det var et «uhell»). Føler meg dritt fordi jeg føler det sånn også.
 
cd18 og el-testen er nesten postiv. Vil tro den blir positiv i kveld. Så da er kroppen helt i rute etter SAen.
 
Hadde aldri trodd at jeg skulle bli skuffet over en positiv test men det ble jeg i dag :( Faen datt det ut av meg. Trodde den skulle være negativ i dag siden den var veldig svak på lørdag. Den er svak i dag å men ser den godt. Men er bare på dag 11 i dag så den kan vel sitte igjen litt til..
 
Hadde aldri trodd at jeg skulle bli skuffet over en positiv test men det ble jeg i dag :( Faen datt det ut av meg. Trodde den skulle være negativ i dag siden den var veldig svak på lørdag. Den er svak i dag å men ser den godt. Men er bare på dag 11 i dag så den kan vel sitte igjen litt til..
Det sitter nok litt i enda .... Det er drittragisk å få den streken når man vet man ikke har noe inni der... Ufattelig hjerteskjærende faktisk.. så jeg skjønner deg godt !
Tok 3 uker før jeg fikk negativ og det syns jeg var kort tid..
 
Det sitter nok litt i enda .... Det er drittragisk å få den streken når man vet man ikke har noe inni der... Ufattelig hjerteskjærende faktisk.. så jeg skjønner deg godt !
Tok 3 uker før jeg fikk negativ og det syns jeg var kort tid..

Det er skikkelig dritt!! Kjenner det er veldig tungt i dag. Har gått noe lunde greit før men i dag fikk jeg en liten knekk. Kan være pga testene.
Var så sikker på at jeg skulle få negativ test i dag siden den var så svak på lørdag. Men kanskje den siste hcg'en er litt treg..
Ja hos deg satt jo den ennå lenger så jeg burde nok hatt mer tålmodighet men det har jeg ikke :hilarious:

Vil bare at syklusen skal bli normal igjen nå! Har nå heldigvis sluttet å blø. Kommer bare av og til litt brunt når jeg tørker så det er jo positivt:)

Men man får vel ikke EL før hcg er ute av kroppen?
 
Melder meg inn :) MA 26/4, utskraping 27/4. Venter på å komme i rute igjen, så blir det nytt ivf forsøk i juli/august. Tok hcg på torsdag, den var på 3300. Tok ny i dag, spent på hva den er i dag. Hvis hcg halveres hver dag ca bør den være på 200-tallet i dag :)
 
Det er skikkelig dritt!! Kjenner det er veldig tungt i dag. Har gått noe lunde greit før men i dag fikk jeg en liten knekk. Kan være pga testene.
Var så sikker på at jeg skulle få negativ test i dag siden den var så svak på lørdag. Men kanskje den siste hcg'en er litt treg..
Ja hos deg satt jo den ennå lenger så jeg burde nok hatt mer tålmodighet men det har jeg ikke :hilarious:

Vil bare at syklusen skal bli normal igjen nå! Har nå heldigvis sluttet å blø. Kommer bare av og til litt brunt når jeg tørker så det er jo positivt:)

Men man får vel ikke EL før hcg er ute av kroppen?
Jeg regner med jeg hadde EL en uke etter blødningene startet ,da jeg fikk mensen litt over 3 uker etterpå... Så det går visst an :)
 
Melder meg inn her, opplevde min første (og siste håper jeg) MA for ca fjorten dager siden... føles lengre ut enn det... da var jeg ca 13 uker på vei, men fosteret (eller babyen, som jeg egentlig sier) hadde stoppet å utvikle seg ca i uke 9. Tok cytotec hjemme for fjorten dager siden idag. Har tre nydelige barn, og føler meg uendelig heldig, men føler veldig sterkt at jeg mistet noe uendelig dyrebart... er engstelig for veien videre, hadde ikke trodd at jeg skulle miste, hadde roet meg på at når jeg var kommet til uke 13 så går det bra... det å se en bitteliten ligge stille inni magen var et sjokk, når det skulle vært sprelling med armer og bein og et lite hjerte som slo... Håper veldig på at en ny liten spire sitter snart, på senkede skuldre, på å se liv på ultralyden, på forventning og GLEDE :) For oss alle her inne :)
 
Last edited:
Jaaa ! Har du merket noe ?

Nei, ingenting! Tror ikke den kommer med det første. Tror kroppen er helt på styr :(

Kommer fremdeles litt blod når jeg tørker meg. Er ikke så mye så trenger ikke bind men kommer inni mellom når jeg tørker meg. Så lei av det. Noen ganger så tror jeg at mensen er på vei igjen men så neste gang så kommer det ingenting. Skjønner ikke hvorfor det skal komme litt blod fremdeles :rolleyes: men er kanskje normalt?
 
Jeg hører egentlig til her. Oppdaget MA for 3 uker siden, men fikk ikke time på ahus før på mandag. Så har satt cytotec idag. Andre MA på rad, så rimelig lei. Ingen barn fra før.

:)
 
Tror kanskje jeg får mensen!!!!!
I mrg er det 4 uker siden cytotec!
Håper kroppen er i rute og eggløsning og nye sjanser kommer om ca to uker :)
 
Dere som har hatt MA, når regner dere første syklusdag fra? Dagen du satt cytotek? Utskrapningsdagen?
 
Hvordan står det til med dere? Her er jeg ikke «ferdig» med aborten enda, blør enda litt tre uker etter den medisinske aborten. Lengter etter å få kroppen tilbake på rett kjøl, men smører meg med tålmodighet...
 
Hvordan står det til med dere? Her er jeg ikke «ferdig» med aborten enda, blør enda litt tre uker etter den medisinske aborten. Lengter etter å få kroppen tilbake på rett kjøl, men smører meg med tålmodighet...

Forstår godt at du vil ha kroppen tilbake på rett kjøl. Er noe dritt å gå å vente! Og ennå kjipere når man fremdeles blør litt.
Er 3 uker siden SA her også, sluttet å blø for noen dager siden.
Så har begynt jakten på EL.

Du var en del uker lenger på vei enn meg så tar vel kanskje litt lenger tid da.
Jeg mistet i uke 8.
 
Back
Topp