Vi som har PCOS og er aktive prøvere

Jeg går på Metformin 2x500 mg to ganger daglig. Og har gjort det siden 2009.
Var ganske slurvete med dem de åra jeg var singel:confused::yuck: (2013-2015) Det angrer jeg på, for da gikk jeg opp 15 kilo :mad:
Skulle aldri ha vært slurvete. Men har gått ned 10 kilo nå.
 
Ja. Det har fungert godt på meg. Ingen cyster og dårlige gamle egg heller lenger
 
Ja. Det har fungert godt på meg. Ingen cyster og dårlige gamle egg heller lenger
Åh, håper virkelig det skjer på meg Og! Har en kjemisk graviditet akkurat Nå, begynte å blø før i dag etter positiv test.. Det etter tre uker på metformin. Håper neste runde blir spire som sitter! Gått ned en og en halv kilo ca etter oppstart også. Det er bare positivt [emoji16]
 
Åh, håper virkelig det skjer på meg Og! Har en kjemisk graviditet akkurat Nå, begynte å blø før i dag etter positiv test.. Det etter tre uker på metformin. Håper neste runde blir spire som sitter! Gått ned en og en halv kilo ca etter oppstart også. Det er bare positivt [emoji16]


Jeg har gått ned 10 kg nå, på halvanna år. Da jeg begynte på de i 2009 gikk jeg ned 13 kg på noen måneder, men gikk de opp igjen da jeg slutta.

Jeg hadde kjemisk i januar, 5+2 eller 5+3 ca rundt der:oops: Skikkelig kjipt. Men det var etter både Clomid og EL sprøyte.
Og ikke blitt noe mer etterpå.
 
Jeg har gått ned 10 kg nå, på halvanna år. Da jeg begynte på de i 2009 gikk jeg ned 13 kg på noen måneder, men gikk de opp igjen da jeg slutta.

Jeg hadde kjemisk i januar, 5+2 eller 5+3 ca rundt der:oops: Skikkelig kjipt. Men det var etter både Clomid og EL sprøyte.
Og ikke blitt noe mer etterpå.
Satse på det skjer med oss begge snart!
 
Hvor lenge har dere som måtte ty til IVF gå på hormonstimulering før det ble sendt henvisning til IVF?[emoji4]

Jeg gikk 11 måneder på Clomifeen, før jeg endelig med søkt. I 2013 gikk jeg enda flere kurer, men da både doble og enkle, nå bare enkle. (Ble ikke fullført IVF i 2013)
 
Takk for svar[emoji4]

Bare hyggelig. Men fikk litt kjeft da jeg fortalte den andre gynekologen (Kom inn til forskjellige HVER gang)
For Clomid skal tas maks 3 måneder:rolleyes: Pga økt kreftfare blant anna. Men jeg er oppe i over 30 i løpet av min prøverkarriere.
 
Hvor lenge har dere som måtte ty til IVF gå på hormonstimulering før det ble sendt henvisning til IVF?[emoji4]
Jeg gikk på tre kurer med Pergotime før vi ble søkt til IVF, men dette var helt tilbake i 2015 da. :)
 
Jeg venta tre år med å bli henvist første gangen, (med forrige samboer) og ganske nøyaktig ett år nå. Det er halvanna år siden vi ba om hjelp nå.
 
Tusen takk for svar[emoji173]️ Nesten så jeg bare vil bli henvist nå, har på følelsen at vi må det uansett.
Det er jo gjerne litt ventetid på dette, så det kan være greit å få sendt henvisning og bli ferdig med forsamtale. Så kan man heller vente med forsøk hvis man ikke føler seg klar når dere kommer så langt :) Vi gjorde det sånn, og da var det bare å melde inn mens når vi ønsket (varierer hvor fort man får forsøk da).
 
Jeg brukte ett år før gynekologen ga opp og sendte meg videre til IVF... Enda jeg ville dit med en gang :rolleyes:
Men endte i køen, for de fikk ikke til og ga meg altfor mye hormon kurer. Så godt å være ferdig med dem og vente nå:)
 
Spent på tiden fremover, går egentlig å heier på TR slik at jeg kan få tatt blodprøver og få behandlingsopplegg for egguttak :chicken:
 
Denne har jeg ikke sett før, så sniker meg inn her.
Vi har har komt til pp13 nå. Fikk påvist pco i oktober 2018, med tydelig fest i begge eggstokkene :p etter det har vi hatt en tidlig spontanabort (5+2) og ellers bare masse blenda tester.
Nå skal jeg inn i 2.pp med trippel dose letrozol enkel og dobbel gjor lite her :p
 
Sniker meg inn her jeg også vil gjerne fortelle min historie så kanskje noen kan finne håp i den. Jeg er en litt utypisk PCOSer, fikk diagnosen for et år siden etter å ha hatt sykluser på mellom 40 og 80 dager. Jeg er normalvektig, ganske aktiv og hadde ingen andre tegn på PCOS enn store og mange cyster på eggstokkene og sjeldne og uregelmessige menstruasjoner. Jeg fikk tilbud om mye forskjellige for å regulere eggløsning, men følte meg ikke helt klar for det. Jeg gikk heller til en annen gynekolog som ga meg noen gode råd om kosthold, hvile og trening. Ganske enkelt.

Jeg gjorde noen små justeringer i kostholdet, økte treningsmengden min noe og nå har jeg sykluser på nøyaktig 31 dager. Cystene færre og mindre. Og nå kan det se ut om en spire sitter (krysser fingrene). Dette vil selvfølgelig ikke fungere for alle, men det fungerte for meg og jeg håper det kan gi håp til noen andre prøvere med PCOS der ute .
 
Hei, fikk beskjed i oktober 2019 at jeg har pcos etter ca 1 år med prøving, (skal sies at vi ikke gjør det flere ganger i uken men).
Jeg ble veldig usikker og fant ikke mye svar på nett eller fikk mye svar av gyn.. jeg er ikke overvektig, ikke mye kviser, har hatt murringer i magen veldig ofte samt at mensen uteblir, men etter timen hos gyn har jeg hatt mensen nesten månentlig ( en til to uker over) men jeg vet ikke om jeg har hatt eggeløsninger noen gang så som dere sikkert skjønner er jeg super forvirret og vil gjerne få råd av dere som vet litt mer
Ønsker virkelig å bli gravid og sa dette til gyn når jeg var der og tok ultralyd og blodprøve og spurte om han trodde jeg kunne bli det, fikk som svar at det må vi se på evt senere.. blir litt satt ut og turte ikke helt stå opp for meg selv da. Så setter pris på alle råd fra dere skjønne ❤️
 
Back
Topp