Vi som har OUL uke 35 (28.08-03.09)

Jeg er 20+1, tenker at jo senere, jo bedre ser de alt av organer og strukturer. Eneste som blir vanskeligere er å estimere korrekt termindato, men siden jeg uansett er helt sikker på termin har jo ikke det så mye å si
 
15 dager igjen[emoji7][emoji1319]
 
Har fått UL 28.08., da er jeg 18+0.
Vi var denne uka også, pga ekstra oppfølging, så har fått gått gjennom organer flere ganger, men vet at det er mer ideelt fra uke 18, så håper alt fortsatt ser bra ut da :)
 
Har fått UL 28.08., da er jeg 18+0.
Vi var denne uka også, pga ekstra oppfølging, så har fått gått gjennom organer flere ganger, men vet at det er mer ideelt fra uke 18, så håper alt fortsatt ser bra ut da :)

Kan jeg spørre om hvorfor du får ekstra oppfølging? Du må selvsagt ikke svare om det ikke er noe du vil dele[emoji4]
 
Kan jeg spørre om hvorfor du får ekstra oppfølging? Du må selvsagt ikke svare om det ikke er noe du vil dele[emoji4]

Jada :)
Hadde alvorlig morkakesvikt sist som førte til at datteren vår ikke klarte seg.<3
Heldigvis lite sannsynlig at det skjer igjen, da jeg tar forebyggende medisiner og ellers er frisk, men er jo en god del nerver denne gangen kan man si.
 
Last edited:
Veivalsa :Heartbigred

Vi skal på OUL 28.08 då er eg 18+6, var på TUL 27.06 så eviglang ventetid..
Skal på kontroll hos fastlegen min no på mandag, og så bør eg vel kanskje tenke på å bestille meg time hos jordmor.. Eller når gjer ein det?
 
Jada :)
Hadde alvorlig morkakesvikt sist som førte til at datteren vår ikke klarte seg.<3
Heldigvis lite sannsynlig at det skjer igjen, da jeg tar forebyggende medisiner og ellers er frisk, men er jo en god del nerver denne gangen kan man si.

Så trist å høre [emoji17]
Forstår godt at det er mye nerver denne gangen! Jeg krysser fingrene og håper alt går bra denne gangen[emoji177] Godt at du får tett oppfølging.
 
Veivalsa :Heartbigred

Vi skal på OUL 28.08 då er eg 18+6, var på TUL 27.06 så eviglang ventetid..
Skal på kontroll hos fastlegen min no på mandag, og så bør eg vel kanskje tenke på å bestille meg time hos jordmor.. Eller når gjer ein det?

Man kan selv velge om man vil gå til lege eller jordmor, eller en kombinasjon.

Jeg har valgt å gå til jordmor. Jeg var der allerede i uke 6,10 og nå i uke 17. Jeg får tettere oppfølging fordi jeg har spurt om det pga tidligere prøvehistorie.

Så om du vil gå til jordmor er det bare å kontakte helsestasjon i din kommune og bestille time[emoji4]
 
Vi skal på OUL den 29.08. Aller første UL, så det blir veldig spennende. Spesielt for mannen som skal bli far for første gang
 
Enig med du. Jeg er 19+5 når jeg skal, syns det også er i seneste laget[emoji849]
Jeg kan ikke å telle heller, er 19+2, ikke 20+2 når jeg skal ha oul :) sent allikevel synes jeg. Er første gangen jeg er gravid og blir første gang på ul.
 
1 ule igjen[emoji16][emoji1319]
 
Snart er det vår uke damer! Gleder meg sånn til torsdag! Vi var på tul i slutten av juni, og det føles som evigheter siden!
 
Bare en helg igjen! Fordi jeg har hatt mye komplikasjoner hadde jeg faktisk en kontroll i går også:rolleyes: Den var ikke så omfattende som OUL, bare en statussjekk der de målte morkaketykkelse og mengde fostervann. Men det var så gøy, og det har skjedd masse siden forrige kontroll i uke 16 (uke 19 nå). Det er jo faktisk en liten minibaby inni der, som sparker og spreller og vinker til skjermen. Bare å glede seg jenter - jeg gleder meg masse til en grundig sjekk og langvarig titt på mandag :)
 
No er det snart mandag og tid for OUL.
Eg må ærleg innrømme at eg grur meg meir enn eg gler meg. Er så innmari redd for kva som kan kome.. Har tre friske og raske frå før, aldri hatt noko alvorlige komplikasjoner ifht svangerskapa eller noko slikt.. Denne gongen føles det så annleis, eg kjenner bevegelser men det er svakt og sjeldent (18+4). Eg tenker mykje på eigen alder sidan eg blir 38 neste år.. Ikkje gamalt men eldste blir 18 neste år så eg er gamal i forhold til den gong då... Tankane er monge så det er bra dagen nærmar seg!!
 
Back
Topp