Vi som har OUL uke 35 (28.08-03.09)

No er det snart mandag og tid for OUL.
Eg må ærleg innrømme at eg grur meg meir enn eg gler meg. Er så innmari redd for kva som kan kome.. Har tre friske og raske frå før, aldri hatt noko alvorlige komplikasjoner ifht svangerskapa eller noko slikt.. Denne gongen føles det så annleis, eg kjenner bevegelser men det er svakt og sjeldent (18+4). Eg tenker mykje på eigen alder sidan eg blir 38 neste år.. Ikkje gamalt men eldste blir 18 neste år så eg er gamal i forhold til den gong då... Tankane er monge så det er bra dagen nærmar seg!!

Jeg merker også at jeg er mer nervøs denne gangen enn med de to første. Alderen har nok litt å si, man hører så mange skrekk eksempler. Blir jo ikke mer enn 35, men det er 10 år siden første og man har jo lært litt av hvert siden den gang (da ante jeg ingenting egentlig). Har i tillegg morkake i front denne gangen så bevegelsene har vært svakere enn med de to eldste.
Fikk jo helt hjertet i halsen da de på UL sa at magesekken til vesla var litt liten. De sa det mest sannsynlig var fordi hun hadde tømt den (noe de gjør hvert 40 min), men de ramset opp ting som kunne være galt alt fra kromosomer til tett spiserør (som både jeg og mannen syns de kunne spart seg for). Og jeg så for meg at hun måtte rett fra føden til operasjonsbordet. Ble ei lang uke før neste UL, men heldigvis var alt som det skulle.
Håper at alt går strålende på mandag!
 
Jeg merker også at jeg er mer nervøs denne gangen enn med de to første. Alderen har nok litt å si, man hører så mange skrekk eksempler. Blir jo ikke mer enn 35, men det er 10 år siden første og man har jo lært litt av hvert siden den gang (da ante jeg ingenting egentlig). Har i tillegg morkake i front denne gangen så bevegelsene har vært svakere enn med de to eldste.
Fikk jo helt hjertet i halsen da de på UL sa at magesekken til vesla var litt liten. De sa det mest sannsynlig var fordi hun hadde tømt den (noe de gjør hvert 40 min), men de ramset opp ting som kunne være galt alt fra kromosomer til tett spiserør (som både jeg og mannen syns de kunne spart seg for). Og jeg så for meg at hun måtte rett fra føden til operasjonsbordet. Ble ei lang uke før neste UL, men heldigvis var alt som det skulle.
Håper at alt går strålende på mandag!

Godt å høyre det er fleire som tenker litt slik. Sambo forstår ikkje kvifor eg grur meg slik, "alt var jo bra" i følge tul.. var ja, men ikkje alt dei ser då, og den er heller ikkje så grundig. Trur kanskje morkaka ligg i front her også, i vertfall så trøster eg meg sjølv litt med at det er derfor eg kjenner lite liv..

Forstår godt at den veka vart lang!! Lite omtenksomt å nevne alt det til nervøse foreldre..
 
Masse lykke til med Ul den kommende uka[emoji173]️

Jeg grugleder meg. Fikk sjekket mye på ul når jeg var 12+4, men føler det er veldig lenge siden..

Er det flere enn meg som ønsker å vite om det er gutt eller jente?
 
Lykke til til alle andre også som skal denne veka :Heartred
Vi har time kl 14.00 i morga, reknar ikkje med eg er heilt klar i toppen på jobb tidleg på dag...

Vi skal ikkje vite kjønn :)
 
Lykke til til alle andre også som skal denne veka :Heartred
Vi har time kl 14.00 i morga, reknar ikkje med eg er heilt klar i toppen på jobb tidleg på dag...

Vi skal ikkje vite kjønn :)

Å håper dagen går fort! Skjønner godt at du ikke kommer til å være klar i hodet[emoji4]
Lykke til [emoji173]️
 
Då er vi komt heim!
Alt såg bra ut med den lille i magen, følte jordmor tok godt vare på ei ekstremt nervøs gravid dame som kom innom i dag! Ho sjekka og forklarte meir inngående enn det eg har vore med på før. Kjende pulsen vart lavare og lavare medan eg låg der. Så reiste derifrå med godt mot :)

Morkaka låg i front akkurat slik eg trudde, så naturleg å då kjenne mindre spark/bevegelser.
Fikk termin 25.01 (hadde 26.01 etter mens)
:Heartred
 
Då er vi komt heim!
Alt såg bra ut med den lille i magen, følte jordmor tok godt vare på ei ekstremt nervøs gravid dame som kom innom i dag! Ho sjekka og forklarte meir inngående enn det eg har vore med på før. Kjende pulsen vart lavare og lavare medan eg låg der. Så reiste derifrå med godt mot :)

Morkaka låg i front akkurat slik eg trudde, så naturleg å då kjenne mindre spark/bevegelser.
Fikk termin 25.01 (hadde 26.01 etter mens)
:Heartred

Så utrolig bra å høre [emoji177]Godt å bli tatt vare på når man er så bekymret.
 
Så kjekt å høre det gikk bra med dere i dag! Gratulerer med gode nyheter alle fire [emoji177][emoji2][emoji177]
 
Gratulerer til alle som har vært på UL... husk å oppdatere i gutt/jente-tråden... .:D
 
Back
Topp