Vi som hører til Haugesund <3

Er innforbi BMI grensa Men ligger rett under så tenker det skader ikke å ta av mer, må ha noe å ha fokuset på kjenner jeg :happy:

Ser den.
Jeg danser på BMI grensa. Jeg vil under, men kroppen har nådd et platå og rikker seg ikke

Det var da godt. 10min?
Når de setter bedøvelsen er noen sekunder bare. Selve inngrepet er vel 10min maks men det kommer an på. Første gangen tok det minst 30 min for jeg hadde så sykt vondt og måtte ha mange pauser, mannen svimte av og det var helt fælt. Denne gangen gikk det kjempefint. Fikk dobbelt med bedøvelse. Så spør om mer bedøvelse om du har mye vondt under selve inngrepet. Det er verdt noen sekunder med smerte for et smertefritt inngrep videre liksom.

Både leger, sykepleiere og embryologer (heter det det?) er sååå flinke og greie i Haugesund så du trenger ikke bekymre deg. Jeg har hatt to uttak der og det siste var ikke vondt i det hele. Dersom du opplever det ubehagelig kan du også be om mer bedøvelse. De er veldig opptatt av at du skal ha en ok opplevelse.
Under mine uttak så har det også blitt jubel for hvert egg som ble funnet :)
Signerer veldig denne. Men jeg hadde en forferdelig uttak/opplevelse første uttaket. Så fortalte de om dette denne gangen og fikk ekstra smertestillende, beroligende og bedøvelse fordi de nettopp var opptatt av at det skulle være en fin opplevelse for meg. Skikkelig gøy når de teller opp egga, så det er godt å fokusere på det.

Når de setter bedøvelsen er noen sekunder bare. Selve inngrepet er vel 10min maks men det kommer an på. Første gangen tok det minst 30 min for jeg hadde så sykt vondt og måtte ha mange pauser, mannen svimte av og det var helt fælt. Denne gangen gikk det kjempefint. Fikk dobbelt med bedøvelse. Så spør om mer bedøvelse om du har mye vondt under selve inngrepet. Det er verdt noen sekunder med smerte for et smertefritt inngrep videre liksom.

Jepp, det er jeg helt enig med deg i. Kommer til å spørre om noe morfinlignende ja.

Signerer veldig denne. Men jeg hadde en forferdelig uttak/opplevelse første uttaket. Så fortalte de om dette denne gangen og fikk ekstra smertestillende, beroligende og bedøvelse fordi de nettopp var opptatt av at det skulle være en fin opplevelse for meg. Skikkelig gøy når de teller opp egga, så det er godt å fokusere på det.

Ja, det gleder jeg meg til.
Hvor lang tid tar det ca før man får vite kvaliteten?

Det er absolutt ikke så lett å skulle styre med det midt oppi et forsøk. Det er så mange andre tanker rundt det hele.

Nei, det er jammen sant! Men jeg klarer å kontrollere det så jeg ikke går opp, men jeg skulle helst vært nede 3 kg til før kontrollen 9/05 altså.. Ganske så sikker på at de kommer til å veie meg der..

Nei, det er jammen sant! Men jeg klarer å kontrollere det så jeg ikke går opp, men jeg skulle helst vært nede 3 kg til før kontrollen 9/05 altså.. Ganske så sikker på at de kommer til å veie meg der..

Vet di at du har vært over? Jeg ble faktisk ikke veid på kontroll eller i det hele tatt før oppstart, bare opplyste vekta.

Vet di at du har vært over? Jeg ble faktisk ikke veid på kontroll eller i det hele tatt før oppstart, bare opplyste vekta.

Ja, jeg var over når jeg var på forsamtale. Fikk beskjed om å gå ned 8kg. Så kunne jeg få starte. Mangler 1,4kg, så derfor jeg gjerne skulle gått ned 3 til.
Siden jeg var over på forsamatalen, tipper jeg de vil veie meg når jeg kommer inn på kontroll

Alle kvitteringer må sendes inn, ellers vet de jo ikke at du har nådd egenandelsgrensa. Nye papirer fra legen skal også sendes etter hvert forsøk. Men var mye mindre styr enn jeg hadde forventet. Sendte inn, fikk svar, så kom penger på konto:-)

Alle kvitteringer må sendes inn, ellers vet de jo ikke at du har nådd egenandelsgrensa. Nye papirer fra legen skal også sendes etter hvert forsøk. Men var mye mindre styr enn jeg hadde forventet. Sendte inn, fikk svar, så kom penger på konto:)

Tok det mange ukene for deg? Før de var på konto? :)

Hmm.... ikke heeelt sikker, men tror kanskje det tok 4-5 uker fra jeg sendte inn til pengene var på konto. Fikk beskjed underveis om at de hadde mottatt papirene og at behandlingstiden var opp mot ti uker... så tenkte disse pengene får jeg ikke før til sommeren men så tikka det inn ny melding om at pengene var på vei og på konto innen noen dager.

Begge deler, gjerne :D
Du krysser av for at du vil ha tlf dagen etterpå, så ringer embryologen og oppdaterer deg om befruktning så kan du spørre de. Det er på dag 1. Så har jeg pleid å ringe dagen for innsett før å høre om det er vits å komme opp (pga lang vei) så har de ofte gått å sjekket på laben. Men de sier jo at de ringer så snart de kan pga mange har lang reisevei, og at intet nytt er godt nytt og kom til avtalt tid osv Men jeg klarer ikke slappe av med det :hilarious:

Hmm.... ikke heeelt sikker, men tror kanskje det tok 4-5 uker fra jeg sendte inn til pengene var på konto. Fikk beskjed underveis om at de hadde mottatt papirene og at behandlingstiden var opp mot ti uker... så tenkte disse pengene får jeg ikke før til sommeren men så tikka det inn ny melding om at pengene var på vei og på konto innen noen dager.
Fikk og beskjed om 10 ukers behandling tid

Du krysser av for at du vil ha tlf dagen etterpå, så ringer embryologen og oppdaterer deg om befruktning så kan du spørre de. Det er på dag 1. Så har jeg pleid å ringe dagen for innsett før å høre om det er vits å komme opp (pga lang vei) så har de ofte gått å sjekket på laben. Men de sier jo at de ringer så snart de kan pga mange har lang reisevei, og at intet nytt er godt nytt og kom til avtalt tid osv Men jeg klarer ikke slappe av med det :hilarious:

Herremin hatt! Kommer til å ha nerver i spinn de dagene tror jeg.

Skriv svaret ditt ...
Back
Topp