Vi som bruker Pergo/Letrozol/Femar

:) Så bra du fikk noe ut av det. Så lyst til å hjelpe til, men så er jeg så trøtt og sliten i dag. :p
Hehe, skjønner det altså. Det får da være måte på hvordan du skal stå på pinne for oss her inne :p
Men ja, det var akkurat det med at det kan være et normalfunn, jeg lurte på. For hvis det kan være det, så skjønner jeg det :)
 
Åh, så fint med en sånn tråd nå som jeg også faller innunder den kategorien! :)

Jeg ble gravid i pp 2 for et år siden, mistet i uke 12+6 i januar, og siden har jeg slitt med å bli gravid igjen. Har uregelmessige og lange sykluser. Jeg var hos gyn i dag og fikk påvist PCO. Mannen skal sjekke soldatene sine, og så skal jeg begynne på pergo hvis alt er ok der. Jeg vet ikke noe særlig mer enn det foreløpig, annet enn at jeg skal komme og ta blodprøve ved dag 25-27 for å sjekke om jeg har hatt EL.

Jeg luftet letrozol for gyn også, men hun bet ikke helt på. Det virket som hun ikke hadde vært så mye borti det. Lykkeliten postet en studie om at letrozol er bedre egnet for PCO-kvinner enn pergo. Jeg skal lese den og tenker å sende den til gyn også og se hva hun sier. Evt er det vel mulig å først prøve pergo, og så letrozol, men det er jo litt kjipt å bruke unødig tid på pergo hvis det er letrozol som er nøkkelen. Vi får se. Jeg er ikke så flink til å kreve ting av legene mine.. :p

Da er vi litt i lik båt, jeg har nettopp fått diagnosen jeg og. Eller, jeg har PCOS da..
Håper mannens prøve er flott, så du kommer fort i gang med pergo.

Og, jeg sniker litt i IKM grupper, og ser du skriver at du dropper IKM grupper fremover. Jeg har gjort det samme nå, savner litt den "skravle og oppdatere" delen, men det er litt godt og :)
 
Åh, dette var en lur tråd nå som vi begynner å bli mange! :D

Jeg har fått påvist PCOS etter nærmere 1,5 år med prøving, og har nå tatt første kuren med pergo. Venter på blodprøvesvar for å se om jeg har hatt el. Selv er jeg usikker på det, fikk bare positiv el test en dag, med nesten ingen symptomer før/etter. Mitt tydeligste DPO symptom er ømme brystvorter, og de har ikke kommet denne mnd..
Håper du har hatt EL! Utrolig kjekt at vi kan ta blodprøve for å sjekke det:)
 
Da er vi litt i lik båt, jeg har nettopp fått diagnosen jeg og. Eller, jeg har PCOS da..
Håper mannens prøve er flott, så du kommer fort i gang med pergo.

Og, jeg sniker litt i IKM grupper, og ser du skriver at du dropper IKM grupper fremover. Jeg har gjort det samme nå, savner litt den "skravle og oppdatere" delen, men det er litt godt og :)
Ah, ja, godt vi er flere som sliter med det samme i det minste :) Kan jeg hviske til deg (sånn at ikke Lykkeliten hører det og våkner fra sin søte søvn og bare MÅ lete frem en studie eller et svar til meg. Jeg vil ikke mase mer på henne i dag, stakkar :p) hvordan du fikk påvist PCOS? Er det vha de vanlige blodprøvene man tar at man ser at det er hormonell ubalanse? For jeg vet da at jeg har PCO, men hva må de finne ut for å evt fastslå om jeg har PCOS eller ikke?

Og ja, nå er det helt håpløst å være med i en IKM-gruppe. Alt er på bærtur denne syklusen :p Synes syklusene mine blir bare mer og mer off jeg. Vi får heller skravle og oppdatere litt her inne :) (og jeg har jo dagboka mi jeg bruker flittig da ;))
 
Ah, ja, godt vi er flere som sliter med det samme i det minste :) Kan jeg hviske til deg (sånn at ikke Lykkeliten hører det og våkner fra sin søte søvn og bare MÅ lete frem en studie eller et svar til meg. Jeg vil ikke mase mer på henne i dag, stakkar :p) hvordan du fikk påvist PCOS? Er det vha de vanlige blodprøvene man tar at man ser at det er hormonell ubalanse? For jeg vet da at jeg har PCO, men hva må de finne ut for å evt fastslå om jeg har PCOS eller ikke?

Og ja, nå er det helt håpløst å være med i en IKM-gruppe. Alt er på bærtur denne syklusen :p Synes syklusene mine blir bare mer og mer off jeg. Vi får heller skravle og oppdatere litt her inne :) (og jeg har jo dagboka mi jeg bruker flittig da ;))

Jeg "fikk" faktisk diagnosen hos gyn før gu :p To av tre symptomer må være tilstede for at den kan settes; uregelmessige sykluser, unormal hårvekst (eller andre "kroppslige" tegn på hormonforstyrrelser) og evt. cyster på eggstokkene.
Hos meg var det uregelmessige sykluser og akne som overbeviste han. Også viste gu etterpå at eggstokka var dekket av cyster. Så hurra, 3 av 3 tegn :p
Men helt hva som skiller syndrom/ikke syndrom er jeg ikke helt sikker på dessverre. Vi får Google litt vi og ;)

Og dagboken din leser jeg alltid, må bli flinkere til å legge igjen spor, Hehe! :D
 
Ut i fra det jeg googler meg frem til, er PCO hovedsakelig cyster på eggstokkene (ligger jo og i navnet, polecystiske ovarier), mens PCOS har tilleggsymptomene som uønsket hårvekst, akne, overvekt osv., altså en rekke hormonkluss i tillegg.
 
Jeg "fikk" faktisk diagnosen hos gyn før gu :p To av tre symptomer må være tilstede for at den kan settes; uregelmessige sykluser, unormal hårvekst (eller andre "kroppslige" tegn på hormonforstyrrelser) og evt. cyster på eggstokkene.
Hos meg var det uregelmessige sykluser og akne som overbeviste han. Også viste gu etterpå at eggstokka var dekket av cyster. Så hurra, 3 av 3 tegn :p
Men helt hva som skiller syndrom/ikke syndrom er jeg ikke helt sikker på dessverre. Vi får Google litt vi og ;)

Og dagboken din leser jeg alltid, må bli flinkere til å legge igjen spor, Hehe! :D
Ut i fra det jeg googler meg frem til, er PCO hovedsakelig cyster på eggstokkene (ligger jo og i navnet, polecystiske ovarier), mens PCOS har tilleggsymptomene som uønsket hårvekst, akne, overvekt osv., altså en rekke hormonkluss i tillegg.
Ah, ok, da skjønner jeg litt mer. Jeg kunne sikkert ha googlet og funnet det ut jeg også, jeg bare rakk det ikke i går. Så takk for at du sjekka :D

Jeg har flere ting som matcher (noe uønsket hårvekst, akne, uregelmessige sykluser og noe overvekt (men vet ikke om den kan relateres til PCO(S)'en da)). Så da kan det vel kanskje hende at jeg kan slenge på den S'en jeg også :/ Jeg får høre litt mer med gyn neste gang jeg skal dit :)

Så hyggelig at du leser dagboka mi :) Den har vært helt avgjørende for å "keep sane" i denne litt kjipe situasjonen det er å være langtidsprøver :p
 
Skal begynne på pergotimekur neste mnd pga PCO. Skulle begynne denne mnd men pga veldig lav folsyre må jeg vente en mnd for å få den til å stige med medisin.. :)
En spennende tid fremover:)
 
Skal begynne på pergotimekur neste mnd pga PCO. Skulle begynne denne mnd men pga veldig lav folsyre må jeg vente en mnd for å få den til å stige med medisin.. :)
En spennende tid fremover:)
Spennende:) Lurt å vente til folsyrenivået i kroppen blir høyere først.
 
Hei på dere ☺ , er nå på min syklus dag 17 har gått på dobbel pergo kur fra dag 4 til dag 8 , har 3 barn fra Før så dette er bonus om det fjerde å siste mirakle skulle komme nå
 
Pleier å ha det :) , ble gravid med enkel kur i 2010 aldri tatt dobbel Før nå ,var litt skeptisk til å kjøre rett på dobbel kur men gynekolog synes det var like greit
 
Pleier å ha det :) , ble gravid med enkel kur i 2010 aldri tatt dobbel Før nå ,var litt skeptisk til å kjøre rett på dobbel kur men gynekolog synes det var like greit
Okei, vi får håpe dobbel gir like bra resultat som enkel for din del da:) Kanskje du ender opp med å få både nr. 4 og 5:D
 
Hihi ertet mannen min å sa trillinger enten sitter den nå eller så er det El for fy å vondt det er i begge egg stokkene
 
Back
Topp