Vi skravler videre i august.

I know. Men han tror stadig det.

Med denne ferske påminnelsen har han endret plan for i morgen. En går på kino med ungene og den andre handler med yngste. "og den andre er hjemme og fikser huset" utgår liksom uansett.

Jeg tar badet i kveld. Så godt jeg orker. Og slenger den overfylte kurven med skittentøy på senga under selskapet.

Han tar kjøkkenet i dag. Og så er det kino og handling i morgen formiddag (offisielt ettermiddag, kino kl 13) og baking etterpå og så tar vel han kjøkkenet en gang til mens jeg og ungene rydder stua i morgen antar jeg. Og så tar jeg kjøkkenet en eller annen gang (for etter mitt syn er ikke kjøkkenet ryddet selv om han styrer på. Han vasker filteret til vifta nå. Det trengs. Jada. Men for min del trengs heller å vaske opp den termosen som bør satt på benken for å vaskes for flere dager siden. Han vasker opp daglig. Termoser og drikkeflasker og en del andre ting teller vistnok ikke når han vurderer hva som må vaskes. På vinteren har ungene kakao på skolen en dag i uka. Passer jeg ikke på står den der og venter til neste uke selv om han har vasket opp daglig. Selv om jeg har åpnet den og satt den i vann.

Så helt klart. Han tar kjøkkenet. Og så tar jeg det etterpå.
Det er ikke det at han ikke jobber. Han jobber masse. Og masse bra. Men vi prioriterer litt ulikt. Tilsammen blir det. Da da

Ikke uvanlig at det prioriteres ulikt[emoji28] kjenner til det...

Ble til jeg malte alle vegger. Tar taket og hemsen i morgen. Vil si jeg er ca halvveis. Så ca 3 timer inn i det. Gikk skjelvende ned trappa gitt og kan såvidt ta armene over hodet nå da. Men jeg er fornøyd med innsatsen min denne helga. I morgen blir jeg jammen ferdig med hele kvistlakken/grunninga tenker jeg. [emoji7]
Hvile. Hørt om det?

Men vi fikk nye lyspærer i trappa. Vært gåen siden....(må i stige for å bytte og der er jo seks, så en etter en....) Lenge. I stua også kom det nye.
Og vaska viftefilteret. Lurt.

Bare. Ulike prioriteringer ja.

Bare at et ble jeg gikk på kino med ungene. Og handlet med dem og han var hjemme og lekte med yngste. Vi var borte over fem timer...

Håper du har kommet deg i løpet av dagen
Rimelig trøtt i kroppen kjenner jeg. Men slapp å lage middag og unga gikk tur med hunden. Som fikk bæsj i pelsen og jeg måtte bade og føne da [emoji849][emoji23] Menmen. Ren og fresh hund da [emoji23]

Back
Topp