Vi prøver på baby. ❤️

Spennende :D Jeg kan bare snakke av egen erfaring, og jeg fikk helt negativ test 8 dpo, men svaaaakt positiv test 9 dpo :) Fikk så negativ morgenen 10 dpo og positiv på kvelden igjen før den begynte å bli sterkere :D

Vi er nå i pp3/4 og prøver på nr 2. Så håper på et lite påskeegg, men er på cd 39 idag uten tegn til tr og med negative gravidtester :rolleyes: Så det ser dårlig ut....

A-ha.. Jeg kan nok spare meg for mye berg-og-dal-bane-følelser om jeg venter til 10-11 DPO. Men det er jo så vanskelig å være tålmodig!! Jeg skal være med å holde liv i håpet ditt, og hvis ikke så håper jeg TR kommer kjapt, så du får forta deg inn i ny PP. :) Hvor mange prøveperioder tok det for dere med barn nr. 1? :bookworm:

A-ha.. Jeg kan nok spare meg for mye berg-og-dal-bane-følelser om jeg venter til 10-11 DPO. Men det er jo så vanskelig å være tålmodig!! Jeg skal være med å holde liv i håpet ditt, og hvis ikke så håper jeg TR kommer kjapt, så du får forta deg inn i ny PP. :) Hvor mange prøveperioder tok det for dere med barn nr. 1? :bookworm:
Det lureste er jo å vente til 10/11 dpo ja, og det sier jeg til meg selv hver pp, men jeg har aldri klart å vente så lenge :hilarious: Det er alt for spennende!!
Takk for at du hjelper meg å holde liv i håpet iallefall :love2 Hvis ikke jeg blir gravid nå så hååper jeg bare tr kan skynte seg inn døra så jeg kan komme igang!
Med nr 1 tok det 7 pp men bare 3-4 mnd, hadde sykluser på ca 14 dager etter jeg slutta på p-ring :rolleyes: Og nå har det igrunnen gått 3-4 mnd fra vi starta å prøve, så jeg hadde egentlig et håp om at det ikke skulle ta så mye lengre tid denne ganga :hilarious:

Søndagsoppdateringen:
Jeg tror jeg er omtrent 6 DPO i dag.

- Jeg er fortsatt trøtt, litt søvnig og sliten i kroppen. Vanskelig å vite hvorfor.
- Ikke tegn til ømme bryster.
- Ingenting spesielt å skimte i trusa, hverken rødt eller hvitt. :knegg:
- Murringer og stikninger i underlivet: Ja og nei. Jeg kjenner mye, men det kan like godt være fordøyelsen.
- Jeg synes brystvortene mine endrer størrelse og utseende flere ganger til dagen. Må le av meg selv. Har aldri sett så mye på puppene mine noen gang! :knegg: Kanskje de alltid endrer seg rundt EL og PMS? :whacky011
- Snufsete og tett i nesen: Ja. MEN så har jeg jo pollenallergi også.

Så irriterende at graviditetssymptomer er prikk like alle andre symptomer. :angry1

Det føles fortsatt som om noe skjer, men jeg aner ikke hva.

Mvh lat søndagskaramell

Au.

Jeg har så vondt på venstre side av underliv/ helt nederst i magen. Jeg har også uro og luft i fordøyelsessystemet, derfor frykter jeg at smertene kan være i tarmen. Vel vel, i så fall går de jo over. Smerten ble gradvis verre i løpet av kvelden i går, og jeg har tatt meg selv i å hviske AU to ganger.

Området både føles og ser ømt/ hovent ut. Men bare på venstre side. Jeg er nervøs for at det bare er tarmen. (Siste svingen før endestasjonen er jo på venstre side).

Håper og ønsker sterkt at det kan være et lite egg som lager dramatikk der inni! :smiley-angelic001:smiley-angelic001

I dag er jeg omtrent 7 DPO.

Mvh øm og hoven Karamell

Au.

Jeg har så vondt på venstre side av underliv/ helt nederst i magen. Jeg har også uro og luft i fordøyelsessystemet, derfor frykter jeg at smertene kan være i tarmen. Vel vel, i så fall går de jo over. Smerten ble gradvis verre i løpet av kvelden i går, og jeg har tatt meg selv i å hviske AU to ganger.

Området både føles og ser ømt/ hovent ut. Men bare på venstre side. Jeg er nervøs for at det bare er tarmen. (Siste svingen før endestasjonen er jo på venstre side).

Håper og ønsker sterkt at det kan være et lite egg som lager dramatikk der inni! :smiley-angelic001:smiley-angelic001

I dag er jeg omtrent 7 DPO.

Mvh øm og hoven Karamell

So eggciting :chicken::laughing002

Mandagsoppdateringen:

I dag er jeg trolig ca 7 DPO. Jeg har bare regnet det ut, ikke testet EL, så det er ikke helt sikkert. :confused004

Jeg har skikkelig vondt i mage/ underliv. Nå er jeg helt sikker: Dette er på ingen måte innbilning. Jeg har en del murring, som jeg ikke helt klarer å identifisere som underliv eller tarm/ gass. Innimellom stikker det tydelig. Mest på venstre side, men også høyre. Smertene går opp og ned i løpet av dagen, og endrer seg etter hvordan jeg sitter. Det var vondest da jeg kjørte bil. Stikningene sitter nær trusekanten på siden og i nærheten av enden på tykktarmen. I bilen ble det så vondt at det gjorde vondt å le.

Jeg fikk også vondt da jeg skulle bære handleposene inn fra bilen. Det kjentes ut som det strakk skikkelig. Det som gjør det så vanskelig å forstå seg på disse symptomene, er at de kjenner så like som fordøyelsesbesvær. Jeg er fortsatt litt øm, og jeg kjente ekstra smerte når jeg gikk på toalettet. - Som om musklene strakk seg eller noe. (Det som kommer ut i doskåla er typisk PMS-produkter. Sorry, TMI. :smiley-ashamed005 )

Alt dette kan minne om slik jeg opplever PMS, men sterkere.

Men: I tillegg har jeg vært litt kvalm og føler meg generelt svak og slapp. Det pleier jeg aldri å være i forbindelse med PMS.

Jeg føler så veldig på meg at dette MÅ være graviditet. Hvis ikke så tror jeg at jeg må ta en tur til legen om det ikke går over. Er dette graviditet så tar jeg gjerne imot alle symptomene med glede. :Heartbigred

Symptomer jeg ikke har:
- Utflod/ andre ting i trusa.
- Ømme bryster.
- Ekstra tissetrang.
- Endring i apetitt.

Jeg er så spent og redd for å skuffe meg selv med høye forhåpninger.

Mvh en karamell som trenger å få svar snart!! Må testedagene komme.

PS: Jeg er takknemlig for å høre fra alle som har lignende erfaringer, enten det gikk den ene eller andre veien.

Last edited:
Har du testa idag? :D

Kjenner jeg er veldig spent på dine vegne altså! :D
Veldig spennende symptomer, håper virkelig at det er en spire som er grunnen! ;) :Heartred

Tirsdag:
Etter alt å dømme er jeg 8 DPO i dag. Startet dagen med å ikke føle meg gravid. Våknet kl. 7 av meg selv. Dette er typisk meg til vanlig, men i helgen som var sov jeg til 9-10, og var dautrøtt likevel.

Test med morgenurin: Hviteste jeg har sett i mitt liv. :dontknow

Følte meg mye mer vanlig og i bedre form i dag. Derfor ble det hagearbeid etter frokost. Holdt på et par timer og var TOTALT skutt, altså dausliten. Kom inn, og greide nesten ikke sitte en gang. I løpet av dagen har jeg hatt små stikk og murringer igjen. Mest på venstre side, men litt på høyre også. Mindre enn søndag og mandag, men definitivt til stede.

Jeg føler meg også søvnig og støl i magemusklene. Jeg håper virkelig ikke at hagearbeidet jeg gjorde har påvirket noe i negativ retning. Nå er det sånn at det gjør litt vondt å snakke høyt eller le. Stakkars mannen min, som er tidenes hverdagsklovn. Jeg ler så jeg griner av han hele tida, og han får dårlig samvittighet når jeg sier AU! :rolleyes:

Jeg føler så sterkt at NOE er på gang. Jeg har aldri hatt det slik før, og mannen min tror også at det kan være noe... Dette er skummelt å si høyt eller skrive her inne. Men, jeg har lovet meg selv å holde en ærlig dagbok.

Stort håp og store følelser kan føre til store skuffelser, men det er det verdt!
Kommer nok til å teste i morgen tidlig også, men jeg er fullt klar over at det er mer sjanse for positivt resultat litt senere i uka.

Holder på å sovne her jeg sitter. Nå blir det tv og krimbok resten av kvelden. :sleep011

Mvh svak og sliten, men glad karamell

Høres lovende ut det her! Samme symptomene har jeg når jeg er gravid.

Når jeg fikk guttungen testet jeg 8 dpo, negativ. Sterk strek 10 dpo :)

Kjenner jeg er veldig spent på dine vegne altså! :D
Veldig spennende symptomer, håper virkelig at det er en spire som er grunnen! ;) :Heartred

Høres lovende ut det her! Samme symptomene har jeg når jeg er gravid.

Når jeg fikk guttungen testet jeg 8 dpo, negativ. Sterk strek 10 dpo :)

Åh, jeg blir faktisk rørt av støtten. Takk. :)

Jeg håper og håper. :smiley-angelic001 Kommer til å teste i morgen, og garantert hver dag resten av påsken. :happy090:happy090

Onsdag: Morgentanker og morgentest 9 DPO:
Like hvit som i går... :( Jeg blir jo så klart nervøs. Prøver å ikke miste trua. Flere dager igjen å teste.
Veldig vond og øm i hele magen. Det virker som jeg har fått litt forstoppelse, derfor kan det jo hende at all stikking jeg kjenner er fra tarmene. Det er største frykten akkurat nå.

Men hvorfor stikker det så langt nede, fremme og ned mot sidene av trusekanten? Jeg føler at jeg har både mage- og underlivssmerter. Det gjør rett og slett vondt!

Sov fra ca 01.30 til 05.30 i natt. Lå å tenkte og ønsket for harde livet. Det hjelper ikke akkurat på følelsene. Gleder meg til klokka blir 8-9, så jeg kan vekke mannen min, og vi kan lage frokost. Det er det koseligste jeg vet. Lange frokoster når vi har fri, begge to.

Vi holder på å gjøre klart til å ta imot villsauer. Fjerner trær og setter opp gjerde. Ble nesten emosjonell i går av å se for meg fremtidige barn løpe rundt og se på sauene. :Heartred

Vær så snill å være en baby! :smiley-angelic001

Mvh emosjonell karamell

Onsdag: Morgentanker og morgentest 9 DPO:
Like hvit som i går... :( Jeg blir jo så klart nervøs. Prøver å ikke miste trua. Flere dager igjen å teste.
Veldig vond og øm i hele magen. Det virker som jeg har fått litt forstoppelse, derfor kan det jo hende at all stikking jeg kjenner er fra tarmene. Det er største frykten akkurat nå.

Men hvorfor stikker det så langt nede, fremme og ned mot sidene av trusekanten? Jeg føler at jeg har både mage- og underlivssmerter. Det gjør rett og slett vondt!

Sov fra ca 01.30 til 05.30 i natt. Lå å tenkte og ønsket for harde livet. Det hjelper ikke akkurat på følelsene. Gleder meg til klokka blir 8-9, så jeg kan vekke mannen min, og vi kan lage frokost. Det er det koseligste jeg vet. Lange frokoster når vi har fri, begge to.

Vi holder på å gjøre klart til å ta imot villsauer. Fjerner trær og setter opp gjerde. Ble nesten emosjonell i går av å se for meg fremtidige barn løpe rundt og se på sauene. :Heartred

Vær så snill å være en baby! :smiley-angelic001

Mvh emosjonell karamell
Enda tidlig ❤️ Jeg krysser alt jeg har for dere!

Kveldsrapport, 9 DPO:
Smerter og stikninger av og på i dag. For første gang kjente jeg på litt kvalme. Jeg hadde ei dårlig natt til i dag, så det kan jo skyldes det.

Har helt normal appetitt, og har fått spist vanlig.

Er trøtt, sliten og svak i kroppen. Håper på en god natts søvn!

Tør ikke helt å si det sikkert, men jeg synes jeg har hatt konstant stive og utstående brystvorter i hele dag. Jeg tenker lite over dette til vanlig, da, men jeg trooor det er noe "nytt" med dem. :smiley-ashamed008:happy090

Jeg fortsetter med testing, jeg. Klarer ikke annet. Rapport i morgen tidlig.

Gonatthilsen fra 1 stk trøtt karamell

Last edited:
Blir spennende med test imorgen! Jeg hadde ikke fått positiv test 9 dpo hverken nå eller forrige gang, så det er håp!

Startet morgenen (10 dpo) med kritthvit test og utstikkende brystvorter....

Jeg har lovet meg selv å ikke bli skuffet før det nærmer seg IKM. Jeg lever fortsatt i håpet. Litt stikninger nå og da, men ikke så mye som tidligere i uka.

Så spennende! Er i samme situasjon som deg, akkurat startet prøving! Har også vært sammen med samboer lenge, og endelig er det tid for babylaging. Krysser fingrene for dere:Heartpink

Back
Topp