Vi prøver på baby. ❤️

karamell

Glad i forumet
Junilykke 2020 ♡
Skuddårsspirene 2024
Hei, og velkommen til dagboka mi.
Jeg trenger et sted å skrive ut litt tanker og følelser nå som vi har startet på dette nervepirrende eventyret.

Litt om meg/ oss: Vi er 30 år, og har vært sammen siden vi var 18. Vi har endelig bestemt oss for å prøve på baby, og ønsket om å bli foreldre er veldig sterkt!

Dag 1 i syklusen min var 26. mars. Eggløsningen var trolig mellom 7.-10. april. Med andre ord er en eventuell graviditet så fersk som den kan bli.

Jeg har bestemt meg for å vente til IKM med å teste meg, men det er noe jeg sier nå!

Tanker nå etter PP1:
- Jeg lurer fælt på om vi er fertile. Vi har aldri sett tegn på det før, altså ingen "uhell" på prevensjon, selv om vi har vært sammen i 12 år.
- Vi fikk hatt litt sex i dagene før sannsynlig eggløsning, men ikke så mye som jeg skulle ønsket.
- Jeg prøver å si til meg selv at 2019 er året vi skal prøve. Men inni meg kjenner jeg at jeg vil være gravid allerede nå!!

Hører gjerne fra andre her inne, og særlig fra andre prøvere.


Mvh 1 stk følsom, spent og litt nervøs Karamell
 
Kveldstanker:

Jeg er usikker på når jeg egentlig hadde eggløsning. Etter syklus-beregninger er jeg mest sannsynlig 4DPO, 3DPO eller 2DPO.
Så begynte jeg å lese om eggløsningsslim (aldri hørt om før) og andre symptomer på EL... Lurer på om disse symptomene var tilstede tirsdag eller onsdag. I så fall er jeg 2DPO eller 1DPO, og da er det vesentlig mindre sjanse for at skuddet satt denne perioden.

Jeg har tidvis vært kvalm i dag, og har mye murringer nedentil som både kan minne om mens-murringer eller eggløsningssymptomer. I tillegg er jeg litt rar i magen. Derfor er det veldig godt mulig at murringene jeg kjenner bare er god, gammaldags luft i magen.

Jeg blir veldig glad av å høre fra andre i lignende situasjon, dere er hjertelig velkomne til å dele erfaringer eller legge igjen hilsener i dagboka mi.

Mvh forvirret Karamell
 
Velkommen til forumet og lykke til som prøver. Spennende tid dere er inne i :)
Mye jeg heller ikke hadde hørt om før jeg ble prøver, en helt ny verden her inne sammen med likesinnede.
 
Velkommen som prøver! Blir spennende å følge deg:) håper spiren sitter så fort som mulig:D forumet er verdt gull! så mange hjelpende og støttende damer her inne:happy:
 
Velkommen til forumet og lykke til som prøver. Spennende tid dere er inne i :)
Mye jeg heller ikke hadde hørt om før jeg ble prøver, en helt ny verden her inne sammen med likesinnede.

Jammen meg en ny verden som åpner seg. Slår meg hvor mye man lærer om å forhindre graviditet, og hvor lite man lærer om å BLI gravid. Tenker både på gjennom media og skolen.
 
Velkommen som prøver! Blir spennende å følge deg:) håper spiren sitter så fort som mulig:D forumet er verdt gull! så mange hjelpende og støttende damer her inne:happy:

Takk! Det ser jeg allerede. Fint å lese deres erfaringer, og å se hvor mye støtte det faktisk er å få her. Ikke minst tror jeg det er sunt for forholdet at jeg har et sted å få utløp for alt, enn å prakke alle følelser på mannen.
 
Takk! Det ser jeg allerede. Fint å lese deres erfaringer, og å se hvor mye støtte det faktisk er å få her. Ikke minst tror jeg det er sunt for forholdet at jeg har et sted å få utløp for alt, enn å prakke alle følelser på mannen.

Ja, man blir en smule avhengig av dette forumet! Hvertfall jeg! :hilarious: Mannen sa til meg at de her inne visste mer om meg enn han gjorde om dagen, så:hilarious: veldig godt å ha en sted å få ut litt tanker:)
 
Tanker i natten:

Her ligger jeg uten å få sove. Forrige gang jeg hadde det slik, var i julen. Da hadde vi bestemt oss for å prøve på barn i 2020, eller hvertfall starte prøvingen vår i 2019. Da ble jeg liggende å tenke, ønske og drømme hele nettene.

Denne søvnløsheten er altså ikke et tidlig symptom på potensiell graviditet, men symptomer på en sterk lengsel etter baby!

Sovner jeg innen 10 min får jeg i det minste to timer på øyet! Alt er bedre enn ingenting.

Mvh nattkaramell
 
I dag føler jeg meg veldig lite gravid. Vet at man ikke kan kjenne det så tidlig, men alt kjennes bare så... vanlig.

Jeg har fortsatt en del luft i magen, mye mulig at alle murringene jeg kjente på i går kun var det. Grugleder meg til IKM ca 22.04, som jo like sannsynlig kan bli KM. Det er noe med at jeg gjerne bare vil vite det! Så kan jeg heller gå videre mentalt, og vi kan innstille oss på en ny prøveperiode i mai.

Nå har jeg en lang påskeferie foran meg. Håper jeg klarer å fylle hodet med andre tanker enn baby.

Mvh påskeferiekaramell
 
Palmelørdag:

I dag er jeg altså SÅ knirkende trøtt. Alle potensielle planer om hagearbeid får vike for lesing og kaffe på terrassen. Fin-fint det også!

Hjertet mitt sier at så trøtt er jeg aldri, altså kan det være en gryende graviditet på gang. Jeg er sannsynlig mellom 4-6 DPO.

Hjernen min rasjonaliserer: Jeg har nettopp fått påskeferie etter utrolig fine og givende, men samtidig travle og utmattende uker på jobb (- Er lærer på barneskole, de som har lignende jobber kan vel kjenne seg igjen. Trøtt i kropp og hode. ).

Baby er omtrent det eneste jeg tenker på, så prøver alt jeg kan å ikke gi mannen min falske forhåpninger. Spiller alle kort på lærer-trøtthet foran han.

God helg til alle prøvere og ikke-prøvere.

Mvh slapp karamell
 
Så artig, vi har NØYAKTIG samme syklus i April, iallefall ut i fra det du skrev ovenfor her. Hadde første dag mens 26 Mars og sannsynlig EL rundt 7-10 April :p Dessverre ingen prøving på meg denne syklusen, men neste :)

Lykke til!
 
Så artig, vi har NØYAKTIG samme syklus i April, iallefall ut i fra det du skrev ovenfor her. Hadde første dag mens 26 Mars og sannsynlig EL rundt 7-10 April :p Dessverre ingen prøving på meg denne syklusen, men neste :)

Lykke til!

Så morsomt! Så hvis det ikke blir full klaff for meg denne måneden, så kan vi prøve samtidig neste syklus. Greit å ha en prøve-buddy!
 
Dette er kanskje ord jeg kommer til å angre på senere, men jeg føler at noe er på gang i kroppen min! Jeg kjenner jeg er redd for å skrive dette, og får nesten tvangstanker om at dette skal jinxe noe for meg... Jeg er også redd for å bli desto mer skuffet hvis mensen kommer, fordi jeg har sagt "høyt" at jeg tror at noe kan være på gang. Mye følelser i sving på en lørdagskveld!! ❤️

Jeg ønsker at dagboka mi skal være ærlig, og jeg vil ikke holde tilbake for mye eller pynte på sannheten. Sannheten akkurat nå er at jeg føler noe skjer med kroppen min. Men for å være enda ærligere så klarer jeg ikke helt skille mellom stikninger og murringer i underlivet og luft i magen.

Har ikke merket noe særlig med utflod. Ei heller ikke noen tegn til festeblødning. :confused013

Det jeg KAN si er at jeg nok ikke kommer til å klare å vente til IKM 22.-23.04 med å ta test, Hehe.

Mvh luftig (les oppblåst) karamell. :smiley-ashamed008 :laughing002
 
Spennende å følge med her! Håper virkelig at spiren sitter hos dere :)
Masse lykke til og God Påske til dere! ❤️
 
Håper det er et gullegg som har festet seg godt og blir inne til termin :love2 Når tenker du å teste? Alltid gøy å få vært med på litt testetyding :pompus:
God påske!
 
Håper det er et gullegg som har festet seg godt og blir inne til termin :love2 Når tenker du å teste? Alltid gøy å få vært med på litt testetyding :pompus:
God påske!

Åå. Takk! :Heartred Vet ikke helt, men tror jeg vil ta første test tirsdagsmorgen. Er det alt for tidlig?? Da er det 6 dager til IKM, men jeg tror bare jeg er 8 DPO. Er det sjanse for at en test vil slå ut allerede da, tror du?

Good påske. Tester du også etter påskeegg i år? :duckie
 
Åå. Takk! :Heartred Vet ikke helt, men tror jeg vil ta første test tirsdagsmorgen. Er det alt for tidlig?? Da er det 6 dager til IKM, men jeg tror bare jeg er 8 DPO. Er det sjanse for at en test vil slå ut allerede da, tror du?

Good påske. Tester du også etter påskeegg i år? :duckie
Spennende :D Jeg kan bare snakke av egen erfaring, og jeg fikk helt negativ test 8 dpo, men svaaaakt positiv test 9 dpo :) Fikk så negativ morgenen 10 dpo og positiv på kvelden igjen før den begynte å bli sterkere :D

Vi er nå i pp3/4 og prøver på nr 2. Så håper på et lite påskeegg, men er på cd 39 idag uten tegn til tr og med negative gravidtester :rolleyes: Så det ser dårlig ut....
 
Back
Topp