Hei jenter!
Smuta, så bra at dere nå er igang med behandling ved OLGA klinikken, høres veldig spennende ut, det virker veldig bra faglig (har lest litt), gleder meg til å få oppdateringer! Masse lykke til!
Og kjære NyPrøver; jeg tenker sånn på deg og håper på et mirakel for dere! Men forstår så godt frykten og den ventetiden hvor lang den føles...jeg bare ber og håper av hele mitt hjerte!Får helt tårer her...det må jo gå bra! Det må!
Og dere andre fantastiske jenter, håper dere har det bra og er igang med behandling, CamillaCamilla, du skal snart teste?? Massevis av lykke til
Og Saltvann og Lura; utrolig kjip opplevelse med klinikken, er nok dessverre sånn at man kan risikere å måtte lese seg opp selv og finne ut av både svar og årsaker ift egen behandling. Føler dette sterkt selv da jeg har hatt ny lege omtrent hver 3 uke nå, og de ikke kjenner hele min historie, der jeg må forklare meg på nytt ang IVF bl.a. Jeg skal til samtale med overleger 30. januar for å diskutere veien videre. Jeg starter opp med stråling første uken i januar i 4,5 uker. Planen er også å starte med hormontabletter i 10 år for å redusere tilbakefall. De anbefaler at jeg går på tabletter ihvertfall i 1 år før man tar pause. Jeg skal ha 1/2 års og 1 års kontroll for å sjekke status ang kreften, og tenker også å gå privat for å få en grundig scan av hele kroppen. Per nå er jeg kreftfri, men det er som sagt fare for tilbakefall, spesielt om jeg nå unngår å starte opp med hormontablettene for å prøve å bli gravid ganske snart. Det er et dilemma som gnager i meg dag og natt nå, fordi jeg bl.a. mistet min svigerfar pga kreft igår og min far ligger på sykehuset for utredning. Jeg vil være frisk og tilstede for min sønn og familie, samtidig har man aldri noen garantier i livet, og ønsket om få bruke disse eggene på frys er veldig sterkt....jeg blir også 40 til neste år.
Forbereder meg nå først og fremst til siste kur med cellegift idag. Mange tanker som svirrer. Sorry lang melding her og lite meldinger fra meg i det siste, men er bare så mye som skjer nå...håper dere alle kan få fredfulle og fine dager frem mot julVi satser på mange mirakler fremover
![]()
Kjære Vårsol
Først av alt; gratulerer som kreftfri
Det er fantastisk
Skjønner godt din frustrasjon i forhold til å måtte ta ansvar for å oppdatere leger for egen medisinsk situasjon. Det er godt vi er oppegående! Kondolerer så mye med din svigerfar
Den forbanna kreften! Og din far. Hvordan går det med han? Jeg skjønner det er en tøff tid å stå i, spesielt i tillegg til ditt eget. Ja, skjønner det er et dilemma ifht hormontablettene... Ikke lett. Og utrolig dårlig den "oppfølgingen" du fikk ifht ivf samtalen du skrev om i et tidligere innlegg. Har du kommet deg videre der?
Tenker på deg og sender deg en stor klem

, gleder meg til å få oppdateringer! Masse lykke til!
Ord blir fattige. Livet er så urettferdig! 
Du skriver så festlig!!
Jeg må bare skrive dette; jo, et keisersnitt klarer du, snuppa 

2018 var nok det beste året i livet mitt så langt, mens 2019 begynte bra i permisjon og etterhvert det som skulle bli en baby til, og så kom MA'en og mørkla alt... Er forberedt på at neste år også kan få sine nedturer, men akkurat nå ser jeg heldigvis bare mulighetene - året er langt! Godt at 2020 har vært bra for dere tross alt du har vært gjennom også!