Vi over 38 (Eksisterende tråd)

Melder meg inn her jeg. Var så sikker på at jeg fulgte denne tråden fra før av, men har ikke fått varsler... uansett :smiley-bounce012

Litjmora, 40, barn#2, UNN, IVF#2, frys i naturlig syklus.
Første ul kontroll i morgen
:smiley-bounce016
Hurra og velkommen, dette er verdens beste gruppe!! ❤️❤️❤️

Er det noen av dere som har brukt Cytotec tabletter her? Jeg må ha tre stk av disse opp i skjeden før operasjonen i morgen. Er det slik at de bør fuktes med vann, og skal man ligge en stund etter å ha ført de inn slik at de ikke sklir ut? Står på nettet at man bør ligge i en times tid for at de ikke skal dette ut? Jeg skal være på klinikken kl 08, og tablettene skal inn kl 07 ifølge brev fra sykehuset. Ser på nett at Cytotec brukes ifbm missed abortion.
Hei FrøkenBlå, eg var jo dessverre nyleg gjennom MA og måtte då gjennom Cytotec-behandling. Eg fukta dei ikkje med vatn, men passa på å ligga stille relativt lenge for at dei skulle virka. Viss ikkje kan dei falla ut. Men er ikkje så lett det då om du skal ta tablettane 07 og vera der 08. Ta godt med smertestillande om du kan, for det var vondt! Kvifor skal du ta det når det ikkje er SA/MA? Masse lykke til med operasjon!! ❤️ Heia, dette klarer du! Målet ditt er der framme! Styrkeklemmar

Tusen takk for svar! Da dropper jeg å ligge mer enn maks en halvtime :)
Lykke til!! Jeg gjennomgikk denne operasjonen i februar, men på sykehus, så fikk ingen medisiner før jeg ble lagt på bordet for selve prosedyren. Jeg fikk masse smertestillende et døgn og måtte sove der en natt før jeg fikk reise hjem, men var oppe og gikk etter noen timer og synes nesten jeg taklet denne operasjonen bedre enn vanlig lapraskopi som jeg har tatt tidligere. Ble sykemeldt i 2 uker. Du blir garantert godt tatt vare på og det kommer til å gå så fint! Masse lykke til!!

Hvis jeg ikke hadde stilt spørsmål, så ser det utifra planen at jeg skal starte på neste mens. Jeg har akkurat hatt en SA, så mener legen sa muntlig til meg at jeg må ha en mens først. I tvil om ivf eller insem... Hva hadde du valgt om du var meg? Spennende dager for deg!! :)
Spennande Saltvann! Om det hadde vore meg, hadde eg valgt IVF, men det er fordi eg har hatt fleire mislykka rundar med inseminasjon. Så du må kjenna på magefølelsen. Eg kan røpa at me endeleg har fått svar frå OLGA!!! Lovar solid rapport på alt i gruppa i morgon, iiiiiik, crazy times! :joyful:

FrøkenBlå!! :) Beklager lite svar fra meg de siste par dagene. Måtte bare inn og skrive masse lykke til imorgen!! Det kommer til å gå så bra :) Jeg liker deg, og jeg syns du skriver så festlig! Du prøver sikkert ikke å være morsom, men det er du :) Send oss en melding når operasjonen er over imorgen. Jeg skal tenke på deg :Heartred Nyt hotellseng :)
Saltvann :Heartred Tusen takk for lykkeønskningen, det verdsettes stort her jeg ligger i hvite satengdynetrekk på hotellet og tror min siste time kommer i morgen ;P Hvis så er tilfelle så dør jeg med god samvittighet, da noen iallefall har funnet meg morsom i denne jammerdalen som kalles livet! :woot::hello2 Liker deg også!!!

Jeg skal holde dere oppdatert etter at muskelknutene er røska ut! Takk for at du tenker på meg, det trenger jeg :Heartred

Jeg glemte å svare deg frøken blå:( utilgivelig:(
Hodet mitt er bare ikke med om dagen :banghead:
Jeg vet så godt at man MÅ ta en dag av gangen i det gamet her, men hodet mitt eksploderer snart:sorry: Er så sikker på at det ender med kjemisk at jeg kunne ha vedda bikkja mi på det, og hun er det fineste jeg vet:Heartred Og så er det den spottingen da:arghh: Men jeg får bare leve i nuet og håpe på det beste, skal ta blodprøve på mandag så tenker at det blir litt mer klart da. Hvis det ikke er over før det...

Men du, masse lykke til med operasjonen i morgen!!!! Det kommer til å gå kjempe bra! Send oss gjerne en oppdatering når du orker:happy:
Du har MER enn nok å tenke på, denne ventinga får tanker og følelser til å gå i alle retninger :( Men alle symptomer, inkludert spotting, eller total mangel på symptomer, kan egentlig ikke gi deg noe svar som helst..det er det bare testene/blodprøver som kan :) Så test på fredag som du har planlagt og så tar du det derfra! :happy: Lettere sagt enn gjort :) Håper vofsen din kan hjelpe deg litt med å dempe tankekjøret innimellom :Heartred

Tusen takk for lykkeønskningen, det trenger jeg :Heartred Skal holde dere oppdatert etter at jeg har kviknet til litt utover dagen, hvis jeg ikke er helt i tåkeheimen av smertestillende ;P

Lykke til!! Jeg gjennomgikk denne operasjonen i februar, men på sykehus, så fikk ingen medisiner før jeg ble lagt på bordet for selve prosedyren. Jeg fikk masse smertestillende et døgn og måtte sove der en natt før jeg fikk reise hjem, men var oppe og gikk etter noen timer og synes nesten jeg taklet denne operasjonen bedre enn vanlig lapraskopi som jeg har tatt tidligere. Ble sykemeldt i 2 uker. Du blir garantert godt tatt vare på og det kommer til å gå så fint! Masse lykke til!!
Tusen takk, Cookies! :Heartred Fint å høre om dine erfaringer og at det gikk så bra for deg. Jeg skal ha såkalt åpen myomektomi, så det er en relativt stor operasjon etter hva jeg har forstått (husker ikke om jeg nevnte det et annet sted i tråden). Fint å høre at du var oppe på beina etter få timer. Håper jeg er like sterk. Jeg skal overnatte på pasienthotellet på Aleris til torsdag, håper jeg blir marinert i morfin ;P Jeg velger å stole på deg og dere andre og tro at ja, dette kommer til å gå helt fint! :happy119

Hei FrøkenBlå, eg var jo dessverre nyleg gjennom MA og måtte då gjennom Cytotec-behandling. Eg fukta dei ikkje med vatn, men passa på å ligga stille relativt lenge for at dei skulle virka. Viss ikkje kan dei falla ut. Men er ikkje så lett det då om du skal ta tablettane 07 og vera der 08. Ta godt med smertestillande om du kan, for det var vondt! Kvifor skal du ta det når det ikkje er SA/MA? Masse lykke til med operasjon!! ❤️ Heia, dette klarer du! Målet ditt er der framme! Styrkeklemmar
Smuta ❤️ Jeg satser på at det holder å ligge en halvtimes tid. Jeg aner ikke hvorfor jeg skal ta tablettene ifbm. myomektomien, men må bare stappe de inn, alle tre. Fikk tablettene tilsendt i posten + infoskriv på Pasientpost om at det var viktig at jeg tok tablettene èn time før oppmøte på Aleris. Håper de veit hva de driver med der.. ;P

Målet ligger der fremme, ja. Eggdonasjon i mars/april :) Helt enig med det du skriver om at mange andre land nok har langt mer kompetanse på ED enn Norge har. Sånn går det når det gror mose på bioteknologiloven.

Tusen takk for lykkeønskninger og styrkeklemmer! ❤️

Ikke særlig bedre opplevelse på Riksen i dag dessverre... Folliklene har bare vokst et par mm siden fredag, men legen ville jeg skulle fortsette stimulering og komme på ny kontroll førstkommende fredag. I beste fall kan det hende de kan få ut ett egg. Dersom de ikke er av god nok str på fredag så avbryter de. De mener at det kan tyde på at eggreservene mine er så lave at jeg ikke vil lykkes med videre behandling og får ingen flere forsøk på Riksen.
Har grublet en del på eggdonasjon de siste dagene og om det er noe vi burde vurdere nå. Vet du hvor du evt vil henvende deg hvis det blir aktuelt for dere? DHEA så jo også interessant ut, er det noe du har gått til anskaffelse av privat eller via klinikk?
Ikke særlig bedre opplevelse på Riksen i dag dessverre... Folliklene har bare vokst et par mm siden fredag, men legen ville jeg skulle fortsette stimulering og komme på ny kontroll førstkommende fredag. I beste fall kan det hende de kan få ut ett egg. Dersom de ikke er av god nok str på fredag så avbryter de. De mener at det kan tyde på at eggreservene mine er så lave at jeg ikke vil lykkes med videre behandling og får ingen flere forsøk på Riksen.
Har grublet en del på eggdonasjon de siste dagene og om det er noe vi burde vurdere nå. Vet du hvor du evt vil henvende deg hvis det blir aktuelt for dere? DHEA så jo også interessant ut, er det noe du har gått til anskaffelse av privat eller via klinikk?

Lura :HeartredJeg skjønner du er lei deg, og jeg får veldig vondt av deg. Får lyst til å gi deg verdens beste klem og love deg at det ordner seg. Det kan jeg ikke, men jeg har oppriktig trua på at dere vil lykkes! Alt du trenger er ett egg! Det er ikke umulig, ikke så lenge siden sist du var gravid. Det verste jeg vet er å legge meg og være lei meg. Så om du er det; se en morsom serie med mannen din! Lura :) Sov godt, søtnos:happy:

9 dpo i dag, føler aldri den ovitrelle går ut av kroppen. Er enda skygge på testen. Føler at dette ikke gikk, magefølelsen bruker stemme her.

Vedlegg

• D03D4F79-FD1D-4F44-86C4-52F72309FDF5.jpeg
    D03D4F79-FD1D-4F44-86C4-52F72309FDF5.jpeg
    28,4 KB · Visninger: 88
Åh, kjære Lura, det var leit. ❤️ Håpar i det lengste at folliklane veks seg store til fredag.

DHEA har eg fått gjennom Hausken, ettersom det er reseptbelagt i Norge. Så det går ikkje an å kjøpa det andre stader enn apotek.

Når det gjeld eggdonasjon, så har eg på ingen måte gjort mykje research på dette, har berre høyrt ein del om temaet på ulike podkastar om IVF og infertilitet. No er jo me i kontakt med OLGA i Russland og har faktisk endeleg fått svar frå dei i dag!! Lovar ei lengre oppdatering om alt dette i tråden i morgon. :D Dei er veldig langt framme på ED, så det er jo ein kandidat, i tillegg til klinikkar i Danmark og Instituto Bernabeu i Spania. Og trur også klinikkar i både Finland, Latvia og Tsjekkia er langt framme på ED. Men er jo dessverre lite i Norge enno då, sidan det akkurat har blitt lovleg. Veit ikkje kor lang tid det kan ta å bygga opp ein eggdonorbank i Norge...
Takk kjære deg❤️ Det ser mørkt ut, men det er vel en grunn til at de likevel vil stimulere meg videre? Har uansett begynt å tenke på veien videre og vi skal ihvertfall gjøre ett forsøk på Hausken. Da kommer jeg til å spør om DHEA eller om det evt er andre ting som kan prøves ut, sist gikk jeg jo på testosteron i forkant av stimulering. Takk for tipset! ❤️

ED får vi evt vurdere parallellt, jeg har veldig ambivalente følelser rundt det. Tanken har forøvrig begynt å modnes litt nå som det går opp for meg hvor inderlig jeg ønsker at barnet mitt skal få et søsken. Det kan se ut til at det fortsatt kan drøye en stund i Norge ja, i tillegg til at det sikkert vil være lange ventelister.

Men så kjempespennende at du endelig har hørt fra OLGA!! Gleder meg til å høre mer! :joyful:

Smuta ❤️ Jeg satser på at det holder å ligge en halvtimes tid. Jeg aner ikke hvorfor jeg skal ta tablettene ifbm. myomektomien, men må bare stappe de inn, alle tre. Fikk tablettene tilsendt i posten + infoskriv på Pasientpost om at det var viktig at jeg tok tablettene èn time før oppmøte på Aleris. Håper de veit hva de driver med der.. ;P

Målet ligger der fremme, ja. Eggdonasjon i mars/april :) Helt enig med det du skriver om at mange andre land nok har langt mer kompetanse på ED enn Norge har. Sånn går det når det gror mose på bioteknologiloven.

Tusen takk for lykkeønskninger og styrkeklemmer! ❤️
Jeg tok også cytotec i forkant av utskrapning, men fikk det på sykehuset før operasjonen. Husker ikke nøyaktig hvorfor, men det skulle gjøre inngrepet enklere.
Nå er du vel godt i gang eller ferdig allerede, men lykke til! Blir spennende å høre hvordan det har gått og følge deg på veien videre! :):)❤️

Vanskelig å ikke tenke slikt dessverre, men men...hvordan var din strek 9 dpo?

Jeg fikk positiv tidlig test 9 DPO, men det betyr IKKE at det ikke har lykkes for deg;) Vi produserer HCG forskjellig, og for å være helt ærlig så skulle jeg ønske at jeg ikke fikk den positive testen så tidlig som 9DPO. Det skaper en vanvittig emosjonell karusell om stigning og styrke, og jeg veksler mellom optimisme og pessimisme hvert minutt omtrent. Jeg har jo også de blødningene i tillegg så jeg er helt utkjørt nå:arghh: Måtte være hjemme fra jobb i dag til og med! Senk skuldrene, legg vekk testene, og vent med å teste til IKM er det beste rådet jeg kan gi. Søsteren min fikk ikke positiv test før mens dagen blant annet, og hun er 5 mnd på vei ;) så håpet er ikke ute før TR banker på:happy:

Lura :HeartredJeg skjønner du er lei deg, og jeg får veldig vondt av deg. Får lyst til å gi deg verdens beste klem og love deg at det ordner seg. Det kan jeg ikke, men jeg har oppriktig trua på at dere vil lykkes! Alt du trenger er ett egg! Det er ikke umulig, ikke så lenge siden sist du var gravid. Det verste jeg vet er å legge meg og være lei meg. Så om du er det; se en morsom serie med mannen din! Lura :) Sov godt, søtnos:happy:
Ja, jeg er veldig lei meg nå. Har heldigvis en mann som er positiv og holder motet oppe for oss begge ❤️ Skulle så gjerne ønske at han fikk være med inn under undersøkelsene, det er tøffe beskjeder å få alene synes jeg.

Ingenting er umulig, det umulige tar bare litt lenger tid ;) Vi har et lite mirakel hos oss allerede, så har ikke gitt opp håpet helt, men vet også at det skal mye til å være så heldig igjen. Veksler nå mellom å være så utrolig takknemlig for jenta vår, og samtidig litt trist av tanken på at hun kanskje ikke får søsken. Datteren vår er så sosial og glad i andre barn, så det skjærer meg i hjertet når folk rundt oss kommenterer at hun hadde hatt så godt av å få en liten søster eller bror. Hadde det vært opp til meg skulle vi gjerne hatt enda flere!

Tusen tusen takk for de gode ordene dine fine deg, det betyr så mye! ❤️ Hvordan går det med deg?

9 dpo i dag, føler aldri den ovitrelle går ut av kroppen. Er enda skygge på testen. Føler at dette ikke gikk, magefølelsen bruker stemme her.
Veldig tidlig med 9 dpo. Ikke mange som får positiv test så tidlig i svangerskapet. Er ikke over før tanta kommer på besøk :Heartred

Veldig tidlig med 9 dpo. Ikke mange som får positiv test så tidlig i svangerskapet. Er ikke over før tanta kommer på besøk :Heartred
Føler bare alle som har testet 9 dpo og får positiv blir det baby av. Vet det er tidlig, men mange tester jo så tidlig ved ivf...

Back
Topp