Takk Smuta

skulle bare så gjerne vært en av de som kom med gladnyheter nå

Folliklene lå på mellom 8 og 10, burde være over 12. Dette er på Riksen ja, og jeg fikk nok en av de legene som ikke tar seg så god tid med pasientene dessverre... Han var rett på sak, gjorde en rask UL og sa egentlig veldig lite om noe som helst. Fikk ingen teori om hvorfor hinnen var tynn og om det hadde noe med blødningen å gjøre. Har aldri opplevd det før. Måtte spørre om hvordan det så ut, hvor mange follikler han så på hver side osv. Jeg har nemlig ikke fått respons på høyre eggstokk tidligere, antagelig på grunn av skade etter en cyste som ble operert bort der. Hadde iallfall én på høyre (og noen som var så små at de ser bort ifra dem), og to på venstre.
Er veldig skuffet og faktisk litt forvirret nå. Forrige forsøk ble avbrutt fordi jeg bare fikk én moden follikkel. Legene mente da at jeg egentlig burde få til mye bedre resultater basert på tidligere forsøk, så vi ble enige om å avbryte og prøve på nytt med høyere dose hormoner. I mai hadde jeg et forsøk på Hausken og fikk ut fire egg, hvor tre ble befruktet og ett satt tilbake (ingen på frys). Den gangen ble eggene hentet ut for tidlig, så har tenkt at vi faktisk kunne ha lykkes om de hadde ventet et par dager til (de var redd for spontan eggløsning pga en follikel som var mye større enn de andre - det var en cyste...). På Hausken hadde jeg kort protokoll siden de mente det ville fungere best for meg, på Riksen gir de meg ikke annet alternativ enn lang. Men jeg forstår ikke hvorfor det nå plutselig blir snakk om at de ikke kan gjøre noe annerledes og at eggdonasjon er neste alternativ. Har egentlig ikke noe tro på at det skal skje et mirakel til tirsdag, så virker litt meningsløst å nettopp handlet medisiner til 8 000,-, men jeg skal ikke gi opp håpet om at vi kan lykkes og heller kontakte Hausken igjen så snart som mulig.