Vi over 38 (Eksisterende tråd)

Her hos meg bestemte me oss for å ringa til vår koordinator hos OLGA i dag for å etterspørra meir info. Det viser seg at ting tar tid pga både stor pågang, ferieavvikling og fordi det medisinske teamet må vurdera både forslag til behandlingsplan og kva garantipakke me eventuelt kan få. Så her er det berre til å smøra seg med tålmodigheit... :banghead: Men var iallfall godt å få bekrefta at ting ikkje har stoppa heilt opp, men er i prosess. Hjelper litt, sjølv om eg veldig gjerne vil ha avklaringar no, både ifht OLGA og ifht Hausken. Men OK, ting er på gang iallfall. Skal halda dykk oppdaterte! :happy:

Bra, Smuta!! Da er det noe som skjer :)

Forstår godt hva du mener, før hadde jeg jo på en måte godtatt at det bare ble et barn, og det er noe med uttrykket "count your blessings'. Så får jeg heller tenke om vi lykkes med barn igjen at det er en fantastisk fin og ønsket bonus. Jeg har allerede planene klare for hva jeg skal gjøre dersom barn nr. 2 ikke kommer, jeg skal ta videreutdanning og reise når verden går tilbake til normalen igjen, håper det ikke er så altfor lenge til! Men enig med deg i at verden er skremmende for tiden med stormaktene Kina og Russlands effekt på verden nå, og Europa og USAs svekkelser , det blir spennende tider fremover, heldigvis er lille Norge godt rustet til å stå i det, så jeg har troen! På begge deler altså, både masse babyer i grupper her og en normal og fin verden:joyful::Heartred

Jeg skjønner deg godt, Smuta :) Jeg kjenner ikke så veldig mye til hormonene, ellers har jeg bare blitt veldig vant til dem. Barn nummer 3 er HØYST ønskelig, men det preger ikke hele livet vårt. Om det var forståelig skrevet? Vi har to herlige skatter og dagene går i ett. Det ville nok føltes annerledes om vi hadde vært barnløse, eller hadde hatt ett fra før. Det vil jeg kanskje tro, så jeg har STOR forståelse for deg og alle andre her inne. Det vil likevel ikke si at jeg håper av hele mitt hjerte og oppleve gleden ved å få et barn til, samt et søsken til mine to :Heartred

Håper mensen smertene dine har gitt seg. Jeg har det ikke vondt, men kjente det greit første dagen med blødning. Veldig tyngde i underlivet, på en måte. Jeg fikk svar fra gynekologen igår, hcg på under 5. Alt er visst ute visstnok. Nå er jeg i dialog med både Hausken og Maigaard om what to do next...

Alt som skjer i verden bekymrer meg. Hvor skal dette ende? Pandemien, urolighetene i Frankrike, valget i USA. For en tid! :Heartred:Heartred:Heartred

Hva hadde dere gjort i min situasjon? Prøvd en inseminisjon i Norge, også ivf med assisted hatching i DK? Eller dratt rett til DK og hatt ivf med assisted h?

Forstår godt hva du mener, før hadde jeg jo på en måte godtatt at det bare ble et barn, og det er noe med uttrykket "count your blessings'. Så får jeg heller tenke om vi lykkes med barn igjen at det er en fantastisk fin og ønsket bonus. Jeg har allerede planene klare for hva jeg skal gjøre dersom barn nr. 2 ikke kommer, jeg skal ta videreutdanning og reise når verden går tilbake til normalen igjen, håper det ikke er så altfor lenge til! Men enig med deg i at verden er skremmende for tiden med stormaktene Kina og Russlands effekt på verden nå, og Europa og USAs svekkelser , det blir spennende tider fremover, heldigvis er lille Norge godt rustet til å stå i det, så jeg har troen! På begge deler altså, både masse babyer i grupper her og en normal og fin verden:joyful::Heartred

Sååå enig!! Jeg tenker akkurat det samme :) En stoooor bonus :) Ja, verden ER skremmende om dagen. Vi skulle feire 2 åringen med besteforeldre som kom fra Sørlandet igår ettermiddag, samt min mamma og søster. Søsteren min kom fra Tromsø igår kveld og bor hos mamma. Under frokosten idag tidlig sa svigerfar at han hadde fått sms fra en kollega. Kollegaen er smittet, og de var i møte sammen forrige mandag. Svigerfaren min er visst ikke definert som nærkontakt, noe vi finner underlig. Vi besluttet uansett at de skulle reise hjem, og mamma og søsteren min kommer heller ikke. Vi har holdt god avstand, men 2 åringen har ved noen anledninger vært "for nærme."

Litt ubehagelig, men det går vel helst bra. Jeg håper han tester seg kjapt. Jeg får si ifra til daglig leder imorgen, så får de avgjøre.

Håper lørdagen din er bra :)

Hva hadde dere gjort i min situasjon? Prøvd en inseminisjon i Norge, også ivf med assisted hatching i DK? Eller dratt rett til DK og hatt ivf med assisted h?
Åh, vanskeleg med alle valg me må ta i denne prosessen her... Men med tanke på at du har såpass masse styr med jobb osv. ifht Danmark og karantene, kanskje køyra ein runde inseminasjon på Hausken og så køyra for fullt på IVF i DK igjen om det ikkje klaffar? Eventuelt IVF på Hausken då, men det blir jo ein annan prisklasse... Me går og ventar utålmodig på svar frå OLGA, håpar veldig på tilbakemelding ein av dei nærmaste dagane... :banghead:

Da var jeg ferdig, 8 eggposer ble bare til tre egg. Kjenner jeg er skuffet og lei meg, 5 forsøket og håpet på noen flere. Beklager klaging, men bare slik jeg føler akkurat nå.

Da var jeg ferdig, 8 eggposer ble bare til tre egg. Kjenner jeg er skuffet og lei meg, 5 forsøket og håpet på noen flere. Beklager klaging, men bare slik jeg føler akkurat nå.
Åh, det var leit, kjære NyPrøver. Veit veldig godt korleis det er å få ut få egg... Men har ikkje opplevd så mange tomme. Sender deg ein styrkeklem, og så håpar eg at gullegget er blant dei tre! ❤️

Åh, det var leit, kjære NyPrøver. Veit veldig godt korleis det er å få ut få egg... Men har ikkje opplevd så mange tomme. Sender deg ein styrkeklem, og så håpar eg at gullegget er blant dei tre! ❤️[/tusen takk, legen syns det var rart med så mange tomme. Men vi håper på det beste på de tre, da er det bare vente til i morgen på en telefon ❤️

Kjære Nyprøver :) Skjønner at du er litt skuffet, men hei!; det er jo faktisk 3 egg!! Jeg hadde vært sjeleglad :) !! Positive tanker nå!! :) Alt du trenger er ett!

Kjære Nyprøver :) Skjønner at du er litt skuffet, men hei!; det er jo faktisk 3 egg!! Jeg hadde vært sjeleglad :) !! Positive tanker nå!! :) Alt du trenger er ett!
Jeg vet, føler meg fæl når jeg klager over ett egg når det er folk som ikke får ett engang. Hadde bare håpet på litt flere på forsøk fem, så kanskje det kunne blitt ett på frys også. Grugleder meg til telefonen. Har så dårlig magefølelse....Håper du får en negativ prøvd, skummelt med den korona dritten!

Jeg vet, føler meg fæl når jeg klager over ett egg når det er folk som ikke får ett engang. Hadde bare håpet på litt flere på forsøk fem, så kanskje det kunne blitt ett på frys også. Grugleder meg til telefonen. Har så dårlig magefølelse....Håper du får en negativ prøvd, skummelt med den korona dritten!

Nei, det må du ikke. Det er dine følelser, og du har full rett til å føle det du gjør :) Selvfølgelig!! Jeg tenker du får en hyggelig telefon imorgen :) Takk, jeg angret meg og slettet innlegget. Det går sikkert bra. Jeg skal ikke klage. Men gleder meg til denne dritten er over!! Gleder meg til glade nyheter fra deg imorgen :)

Masse varme klemmer til deg:Heartred:Heartred det er mye følelser som styrer disse forsøkene, og du klager ikke. Det er jo slike meldinger du skal skrive her. Få ut all dritten;)

Heier masse på deg og de tre eggene dine:wav

Nei, det må du ikke. Det er dine følelser, og du har full rett til å føle det du gjør :) Selvfølgelig!! Jeg tenker du får en hyggelig telefon imorgen :) Takk, jeg angret meg og slettet innlegget. Det går sikkert bra. Jeg skal ikke klage. Men gleder meg til denne dritten er over!! Gleder meg til glade nyheter fra deg imorgen :)
Tusen takk gode deg❤️

Kjære Saltvann!
Jeg brukte en hel fredag på å gråte for at det ikke gikk din vei:sad010:sad010Hadde så trua på forsøket ditt, som jeg syntes på en måte tok en så fin vending når du først fikk positive tester. Også fortsatte jeg å gråte for meg selv på lørdagen:laughing001:laughing001 jeg var ikke forberedt på at jeg skulle bli så lei meg, og syntes så synd på meg selv. Mest av alt ville jeg vel egentlig bare ha et svar på hvorfor det ble slik, og om jeg kommer til å bli gravid igjen i det hele tatt. Hadde liksom vært så greit å vite:happy090

Nå blir det jo et nytt fryseforsøk før jul, men kjenner at jeg er vettskremt for en ny runde. Blir veldig motivert av å lese andre sine innlegg her inne. Jeg føler at det finnes så utrolig mye styrke i alle de flotte damene her, og alle er så gode på å heie på hverandre:Heartred:Heartred:Heartred

Nå er det ikke så mange ukene igjen av dette rare og vanskelige året, men jeg håper med all min styrene og kampvilje at vi får noen oppturer blant oss nå:Heartbigred

Back
Topp