Vi over 38 ❤️

Kontroll i dag, 3 eggposer på 15, 16 og 17 mm, og legen vil ha uttak på torsdag. Det vil si innsett tidligst mandag (sykepleieren holdt en knapp på tirsdag), HVIS de overlever så langt. Er litt skuffa og hadde håpet på uttak onsdag og innsett fredag. Jeg har aldri hatt mange nok og gode nok embryo til å få blastocyster, så jeg er veldig skeptisk. Og det irriterer meg at det blir slik bare fordi klinikken har stengt i helgen. :shifty:
Korleis går det med deg, kjære Lura? Har du gjort uttak no? Eg har stor tru på blastocystar, så håpar veldig at de får minst ein blastocyst denne gongen!! Håpar sånn for dykk!!! ❤️
 
Hei alle voksne prøvere! Håper det går bra med dere alle, uansett hvor dere er i prosessen. Jeg melder meg inn i tråden igjen etter at vi snart kan avslutte året 2021, som for min del har vært ordentlig kjipt. Etter dødsfall i nær familie, oppussing av hus (inkludert barnerom...som jeg håper at en liten kan få bruke med tid og stunder) og generelt et lavt energinivå så har jeg ikke klart å samle tanker til å skrive noe her inne på lenge.

Det er nå litt over ett år siden jeg hadde operasjonen hvor det ble fjernet muskelknuter. Jeg er sånn sett klar for graviditet, da forhold i livmora har vært bra på gynekologiske kontroller jeg har vært på, siste i september. Jeg har jo bestemt meg å gå for eggdonasjon pga. alderen min (41), og klinikken er Serum i Athen. Jeg er alene, så det blir dobbeldonasjon.

Etter videokonsultasjon med Serum i september, sendte jeg prøve av menstruasjonsblod ned til Athen, og pakka kom frem etter 29 dager. Hadde det gått over èn måned hadde blodprøva vært for gammel, ifølge klinikken. Så jeg slapp på hengende håret i sende ny prøve, og risikere vente enda en måned. Jeg trodde alt var i orden der nede mht mikroorganismer og annet faenskap. Jeg har tross alt ikke hatt sex siden 2016 (utrolig glad for at dèt ikke endte i graviditet) og innbiller meg at jeg tar ganske godt vare på meg selv ellers. Men det viste seg at jeg kun hadde 2% av de gode bakteriene (lactobacilius) og resten var dårlige bakterier. Så i skrivende stund er jeg på antibiotikakur. Hjelper ikke med en skvett biola i ny og ne her, nei.


Jeg håper å kunne dra ned til Athen i januar en gang. Serum er i prosessen med å finne eggdonor til meg, ikke godt å si hvor lang tid de bruker. Kanskje jeg må vente til februar eller enda lenger. Men jeg er iallefall igang! Og i dag kom det mannlige bidraget, i form av donorstrå levert fra Cryos International i Århus, til klinikken i Athen. Litt nervepirrende å skulle bestille levering via DHL Express og se at pakka, med sædceller i en nitrogentank, bli stående fast på flyplassen i Leipzig i to døgn..Nitrogentanken bidrar bare til å holde sædcellene i live i 7 dager. Men heldigvis ble det videresendt til Athen etter to døgn og så snart tanken nådde Athen ble den levert til klinikken. Enda en etappe overstått.

Egentlig har jeg en litt dårlig følelse over alt nå. Det er så mye som har skjedd, og jeg føler meg sliten (og gammel). For ett års tid siden var det ikke sånn. Da følte jeg meg relativt ung og hadde masse optimisme. Men livet skjer. Likevel, jeg blir nok bare mer nedbrutt om jeg ikke fullfører det løpet jeg har begynt på. Jeg vil jo dette, men gruer meg til alt jeg har i vente. Bare tanken på å reise ned til Athen alene gjør meg helt svett. Har flyskrekk på toppen av alt, ser for meg at embryoet går dukken på hjemreisa fordi jeg sitter i flyet med 170 i puls. Jaja. Da har jeg iallefall prøvd! ;P

Gode klemmer til alle sammen, ta vare på dere selv og ikke gi dere :Heartred

Og hvis Solomor fremdeles er her inne håper jeg alt står bra til med deg og den lille :Heartred
Hei gode FrøkenBlå, så fint å høyra frå deg igjen!! Men utruleg leit å høyra om alt det tøffe du har vore gjennom, med både sjukdom og dødsfall i familien. Me er verkeleg ein gjeng med tøffingar her inne!!

Men gledeleg å høyra at du no er klar for å prøva igjen, me skal heia på sidelinja. Eg skal oppdatera infoen din i oversikten vår, du får gi beskjed når det er noko nytt å melda. Eg har hatt eit veldig tøft år sjølv der eg plutseleg måtte gjennom full hjerteutredning midt oppi alt… Men OLGA i St. Petersburg er altså enormt dyktige og det heile var verdt det, for no er eg altså gravid med vårt einaste lille embryo. Er no i veke 9+1 og me håpar jo så inderleg at dette no skal gå vegen. Håpar det kan gi litt håp til dykk andre også. Me held kvarandre oppdatert!! Mange styrkeklemmar ❤️
 
Hadde du kraftige blødninger da? Klinikken ønsket ny hcg og håpet på det beste :angelic: Det er vel ikke vanlig med så kraftige blødninger ved exu?
Hei beste Dipsy, korleis går det med deg? Sender masse styrkeklemmar! ❤️
 
Hei alle sammen.
Nå har jeg fått summet meg litt etter aborten og prøver å se frem mot en rolig julefeiring med litjmann i huset og mannen som har fått fri i år også selv om han egentlig skulle ha jobbjul:smiley-bounce012

Neste steg på reisen blir å ta blodprøver for å sjekke habituell abort siden jeg nå har mistet 3 ganger på rad.
Jeg har også lyst å ta en hysteroskopi og har bedt fastlege om å sende inn henvisning, men han har ikke latt seg høre fra ennå. Også sjekker jeg litt omkring i landet for å finne private klinikker som også gjør det. Så langt er det C medicus som ligger lavest i pris.
Ønsket er å få gjort unna hysteroskopien i desember slik at vi kan ha et nytt forsøk i februar. Men om et er funn på blodprøvene nå, så må jeg vente i 3 mnd for å ta nye. Har sendt brev til Medicus med ønske om lang protokoll neste gang og føler at jeg argumenterte godt for det. Om de nå sier nei så skjønner jeg ingenting.
Uansett en liten tid å vente før noe mer skjer på denne fronten.

@Smuta du kan jo ta meg vekk fra gravid og sette meg på venter på oppstart, og oppdater til dette:

Litjmora - 41 år - Barn #2 - Medicus - IVF #7(ICSI #4)
Hei finaste Litjmora, så godt å høyra frå deg! Har fjerna deg frå gravid, beklager at eg ikkje hadde fått gjort det. Er letta også over å høyra at du er ferdig med aborten. Korleis går det med deg fysisk og psykisk? Er jo heilt jævlig å måtta gå gjennom det der så mange gonger og såpass seint i tillegg… Sender over alt av styrkeklemmar!!! ❤️ Håpar verkeleg at du får gjort hysteroskopi som du vil no. Det høyrest veldig lurt ut!! OLGA gjer hysteroskopi på omtrent alle pasientar som rutine før innsett. Skulle ønska at du også kunne fått testa embryoa for kromosomfeil med PGT-A som me fekk gjort hos OLGA, men det er jo dessverre ikkje lov i Norge. Håpar du trass alt får ei fin julefeiring og så er me klare til å heia deg vidare i prosessen over nyttår!!
 
Hei beste Dipsy, korleis går det med deg? Sender masse styrkeklemmar! ❤️
Takk som spør ❤ HCG er på vei ned, men klinikken ønsker blodprøver til uka for å sjekke at kroppen ordner opp selv. Ellers blir det nytt fryseforsøk i neste syklus (naturlig), så det blir sikkert innsett i januar en gang, hvis ikke syklusen havner helt på tur. Det er tøft med fjerde aborten nå på rad. Det var tidlig denne gangen, og vi var forberedt, men jeg begynner å miste litt troa på at det skal gå til slutt. Hvor mange aborter skal vi måtte gjennom, tro? ❤
 
Hei gode Saltvann!! :Heartred Hvordan går det med deg og hvor er du i prosessen nå? Kaller det prosess, jeg, høres veldig klinisk ut, men. Jeg har ikke lest her inne på forumet på lenge nå, så har ikke oversikt over hvor folk er i løypene sine. Var innom i sommer om jeg ikke husker feil, men så logget jeg ut og glemte passordet. Når man er så kraftløs at man ikke orker å re-sette et passord så er det kanskje like greit at man tar en time-out fra internettverdenen :schocked028

Tusen takk for støttende ord! Jeg er enig med deg, energien kommer tilbake. Man er da bare litt over halvveis til 80, og det er da ingen alder i våre dager :dance011

Håper du får en fin dag! :Heartred


God morgen :) Det går fint med meg. Vi venter på at donor får mens, så starter stimulering. Veldig spennende! Vi regner med at det blir innsett i januar :)

Du er absolutt ikke gammel, men livet har åpenbart vært vanskelig. Da er det absolutt på sin plass og ta noen time-outs fra det ene og det andre, og bare fokusere på komme seg igjennom :Heartred
 
Kontroll i dag, 3 eggposer på 15, 16 og 17 mm, og legen vil ha uttak på torsdag. Det vil si innsett tidligst mandag (sykepleieren holdt en knapp på tirsdag), HVIS de overlever så langt. Er litt skuffa og hadde håpet på uttak onsdag og innsett fredag. Jeg har aldri hatt mange nok og gode nok embryo til å få blastocyster, så jeg er veldig skeptisk. Og det irriterer meg at det blir slik bare fordi klinikken har stengt i helgen. :shifty:


Hvordan ligger du an? Jeg krysser det som krysses kan for dere :Heartred
 
Hei alle sammen.
Nå har jeg fått summet meg litt etter aborten og prøver å se frem mot en rolig julefeiring med litjmann i huset og mannen som har fått fri i år også selv om han egentlig skulle ha jobbjul:smiley-bounce012

Neste steg på reisen blir å ta blodprøver for å sjekke habituell abort siden jeg nå har mistet 3 ganger på rad.
Jeg har også lyst å ta en hysteroskopi og har bedt fastlege om å sende inn henvisning, men han har ikke latt seg høre fra ennå. Også sjekker jeg litt omkring i landet for å finne private klinikker som også gjør det. Så langt er det C medicus som ligger lavest i pris.
Ønsket er å få gjort unna hysteroskopien i desember slik at vi kan ha et nytt forsøk i februar. Men om et er funn på blodprøvene nå, så må jeg vente i 3 mnd for å ta nye. Har sendt brev til Medicus med ønske om lang protokoll neste gang og føler at jeg argumenterte godt for det. Om de nå sier nei så skjønner jeg ingenting.
Uansett en liten tid å vente før noe mer skjer på denne fronten.

@Smuta du kan jo ta meg vekk fra gravid og sette meg på venter på oppstart, og oppdater til dette:

Litjmora - 41 år - Barn #2 - Medicus - IVF #7(ICSI #4)


Gode tanker sendes deg :Heartred Ja, bra og en selvfølgelighet at alt skal sjekkes grundig nå.

Godt og høre at du ser frem til jul og at mannen skal være hjemme :Heartred Det blir ikke så langt innlegg nå, ville bare vise at jeg tenker på deg :Heartred
 
Takk som spør ❤ HCG er på vei ned, men klinikken ønsker blodprøver til uka for å sjekke at kroppen ordner opp selv. Ellers blir det nytt fryseforsøk i neste syklus (naturlig), så det blir sikkert innsett i januar en gang, hvis ikke syklusen havner helt på tur. Det er tøft med fjerde aborten nå på rad. Det var tidlig denne gangen, og vi var forberedt, men jeg begynner å miste litt troa på at det skal gå til slutt. Hvor mange aborter skal vi måtte gjennom, tro? ❤


Hei og beklager alt for sen tilbakemelding til deg. Hvordan går det med deg? Har du tatt blodprøve?

Jeg skjønner at det er veldig tøft :Heartred Jeg håper av hele mitt hjerte at dere lykkes i januar :Heartred
 
Tidlig i morges kom han. Selv om det ‘bare’ har vært to forsøk, tok det åtte år fra nr 1 til 2 fordi jeg ikke orket tanken på å gjøre det igjen. Ønsker virkelig for alle dere at dere får det barnet dere ønsker dere :Heartred
 

Vedlegg

  • 03FA0191-0310-411A-9376-4A6BFF8C92B2.jpeg
    03FA0191-0310-411A-9376-4A6BFF8C92B2.jpeg
    472,6 KB · Visninger: 84
Tidlig i morges kom han. Selv om det ‘bare’ har vært to forsøk, tok det åtte år fra nr 1 til 2 fordi jeg ikke orket tanken på å gjøre det igjen. Ønsker virkelig for alle dere at dere får det barnet dere ønsker dere :Heartred



Åhhhhhhhhh :Heartbigred:Heartbigred:Heartbigred Gåsehud over hele meg. GRATULERER SÅÅÅÅÅÅÅ MYE :Heartbigred:Heartbigred:Heartbigred Nydelig!!! Nyyyyyyyyt!!! Bra jobba, sterke kvinne :Heartred
 
Tidlig i morges kom han. Selv om det ‘bare’ har vært to forsøk, tok det åtte år fra nr 1 til 2 fordi jeg ikke orket tanken på å gjøre det igjen. Ønsker virkelig for alle dere at dere får det barnet dere ønsker dere :Heartred
På nytt igjen, gratulere så mye. Helt perfekt er han❤️ Kos deg som mamma, og jeg skjønner de åtte årene godt. Er hardt det løpet vi går gjennom. Klem fra meg ❤️
 
Korleis går det med deg, kjære Lura? Har du gjort uttak no? Eg har stor tru på blastocystar, så håpar veldig at de får minst ein blastocyst denne gongen!! Håpar sånn for dykk!!! ❤️
Hvordan ligger du an? Jeg krysser det som krysses kan for dere :Heartred
Hei dere, takk som spør! ❤️❤️ Det ble innsett i dag, og jeg har nå to tidlige blastocyster innabords! :)

Det ble befruktning av alle tre eggene jeg fikk ut på torsdag, og status på lørdag var en good og to poor embryo. I går var det ett embryo som hang litt etter og ett embryo som hadde noe fragmentering, men de overlevde til i dag begge to, så da håper jeg at ett av dem klarer å klamre seg fast! Litt mye stress på klinikken ved innsett, siden urinblæren min var tom, men de kom seg inn på riktig sted til slutt ;)
 
Hei dere, takk som spør! ❤️❤️ Det ble innsett i dag, og jeg har nå to tidlige blastocyster innabords! :)

Det ble befruktning av alle tre eggene jeg fikk ut på torsdag, og status på lørdag var en good og to poor embryo. I går var det ett embryo som hang litt etter og ett embryo som hadde noe fragmentering, men de overlevde til i dag begge to, så da håper jeg at ett av dem klarer å klamre seg fast! Litt mye stress på klinikken ved innsett, siden urinblæren min var tom, men de kom seg inn på riktig sted til slutt ;)
Spennende!!
Grattis som ruger :)
 
Hei dere, takk som spør! ❤️❤️ Det ble innsett i dag, og jeg har nå to tidlige blastocyster innabords! :)

Det ble befruktning av alle tre eggene jeg fikk ut på torsdag, og status på lørdag var en good og to poor embryo. I går var det ett embryo som hang litt etter og ett embryo som hadde noe fragmentering, men de overlevde til i dag begge to, så da håper jeg at ett av dem klarer å klamre seg fast! Litt mye stress på klinikken ved innsett, siden urinblæren min var tom, men de kom seg inn på riktig sted til slutt ;)


Oi, oi, oi, såååå spennende!!! Også to, da!! :)
 
Jeg har i påvente av blodprøvesvar (som sikkert tar en hel evighet) begynt å undersøke litt nærmere på min familie sine sykdommer. Det viser seg at min mor har hatt blodpropp og er bærer av et gen som er arvelig i den forbindelse. Så da må man jo inn å lese litt og da finner jeg blant annet dette.
https://altformamma.no/artikler/410/article/item/null/leiden-og-graviditet

Hva om jeg har samme feil og det er derfor jeg mister. Hva om mamma kunne ha fortalt om dette tidligere.....
På en måte håper jeg at prøvene kommer tilbake med dette svaret og at det er hjelp å få, men på en annen måte så vil man jo ikke være ekstra utsatt for blodpropp.

Uansett, håper adventstiden er fin og rolig damer :Heartred
 
Back
Topp