Vi over 38 ❤️

Nei mannen er ikke nøye utredet, men det er jo interessant det du skriver.
Begynte å tenke på hvordan alle uttak har vært og hvor langt embryoene har kommet. Men kom ikke frem til noe fornuftig konklusjon.
Prøven han leverte i går så fin ut så de vurderte å gjøre IVF istede for den planlagte ICSI.

Det er kanskje ikke nødvendig heller, med veldig detaljert utredning av mannen. Dere har jo barn fra før. Og du blir gravid. Så det funker på ett vis. Og så lenge mannen din lever noenlunde sunt og tar kosttilskudd, da er det nok. Det er omtrent det eneste man kan egentlig gjøre. Mener å huske at dere var flinke begge to å ta vitaminer. Og sykluser samme som prøver kan jo variere veldig fra gang til gang.

Jeg stressa masse med det at mannen min ikke var utredet og uten barn fra før. Har nå falt til ro etter at vi fikk svarene jeg skulle ha. Han er ok. Det er jeg som er flaskehals. Har fått alle embryoprotokollene - ser det nå. Men-men... Ikke mye jeg får gjort med det. Bortsett fra å prøve igjen... Og det skal vi.

Lykke til med pågående forsøk i hvert fall. Håper at du får hyggelig telefon fra klinikken i dag. :)

9 av 14 befruktet med IVF (de droppa ICSI)
Nå blir det forhåpentligvis insett av en blasto på mandag :smiley-bounce016

Huff. Klem fra en som har svidd av sikkert 10 EL tester på 2 dager i påvente av EL. Syklus etter uttak - ovarier fortsatt i sjokk. Planlegger jobb, syklus og innsett. Ved forsinkelser kan ikke gjennomføres...
Så jeg skjønner godt hva du mener.
Vræl.
Takk, gode Lysi. ❤️ Håpar du får EL og at eg får mens I DAG!!! :p Mensen kan visst bli litt forsinka når eg har tatt den nedreguleringssprøyta Procren Depot. Den kjennest ut som at den er på veg, men kjem ikkje. Dritt!! Har fått tips frå legen min om ting som hjelper for å få den i gang: drikka masse vatn, fysisk aktivitet, sex (!!) og squats, haha. Sex er dessverre ikkje så digg når systemet mitt er heilt slått av… :hungover::hungover::hungover: Men får gjera eit forsøk i kveld om den ikkje dukkar opp. :wtf: Først må eg berre overleva ein workshop etter lunsj med så dårleg form… I utgangspunktet spennande workshop, men ikkje med migrene, menssmerter og nedregulert. :banghead: Wish me luck!

Takk, gode Lysi. ❤️ Håpar du får EL og at eg får mens I DAG!!! :p Mensen kan visst bli litt forsinka når eg har tatt den nedreguleringssprøyta Procren Depot. Den kjennest ut som at den er på veg, men kjem ikkje. Dritt!! Har fått tips frå legen min om ting som hjelper for å få den i gang: drikka masse vatn, fysisk aktivitet, sex (!!) og squats, haha. Sex er dessverre ikkje så digg når systemet mitt er heilt slått av… :hungover::hungover::hungover: Men får gjera eit forsøk i kveld om den ikkje dukkar opp. :wtf: Først må eg berre overleva ein workshop etter lunsj med så dårleg form… I utgangspunktet spennande workshop, men ikkje med migrene, menssmerter og nedregulert. :banghead: Wish me luck!
Skriver under på at sex starter mensen ;)Brukes ofte her i hjemmet når mensen lar seg vente på

9 av 14 befruktet med IVF (de droppa ICSI)
Nå blir det forhåpentligvis insett av en blasto på mandag :smiley-bounce016

Bra jobba, alle sammen: Litjmora, Mannen og klinikken! :)

I wish you luck!!!
Og at mensen kommer.
Men da må du gi beskjed når den faktisk kommer :) Slik at jeg vet når jeg skal stoppe å tenke på deg og tanta di :wacky:
For det går en del kontinuerlig tankeaktivitet på det.

Digresjon:
Helt utrolig ass, hvor mye detaljer om andres liv man får på slike fora. Tenker av og til at det hadde vært artig å vite hvem i virkeligheten jeg skriver til. Men jeg avfeier straks. Nei altså. Det er best med litt anonymitet i det hele. Det gjør ikke MEG noe om noen flere vet om meg med mine egg. Men når da en uskyldig tredjepart (bl.a. menn) blir utlevert med demers spermprøver og DNA og sånt, da er det best at dem får være i fred.
Følger med ei dame på YouTube. Dem har sleti med infertilitet i en del år. Mannen er med av og til. Og hun var ganske åpen om alt egentlig. Synes litt synd på han mannen. Men det virker ikke som om han var spesielt plaget av det hele. Så lenge alle er fornøyd... :happy:

God bedring, Smuta :) Håper du kom deg igjennom workshop likevel :)

HURRA, mensen kom under workshop!! Har sjelden vore så glad for å få mensen! :hilarious::hilarious::hilarious: Blir jo som oftast i veldig dårleg form med både migrene og menssmerter. Krisa er altså avverga og eg kom meg i tillegg OK gjennom workshop, haha! Takk for støtten, folkens! No er eg offisielt i Embryo Transfer Cycle, halleluja!!! :angel8:angel8:angel8

HURRA, mensen kom under workshop!! Har sjelden vore så glad for å få mensen! :hilarious::hilarious::hilarious: Blir jo som oftast i veldig dårleg form med både migrene og menssmerter. Krisa er altså avverga og eg kom meg i tillegg OK gjennom workshop, haha! Takk for støtten, folkens! No er eg offisielt i Embryo Transfer Cycle, halleluja!!! :angel8:angel8:angel8
Jaaaaaaaaada !

Hurra!!! :):):)

Smuta, mens - check

Litjmora, uttak, befruktning - check; utvikling - pågående

Lysi, EL - glimrer med sitt fravær

Hvis noen har sett min EL der ute i den store verden, kan dere si til h*n at mamma venter?
Please?

Erfaringsoverføring på geriatrisk.
Søker råd.

Har sett på webinar om poor responders og low ovarian reserve. Stilte spørsmål med mine detaljer. Fikk noen innspill ang forbedringsmuligheter. Blant annet bruk av lab teknikkene "calcium ionophore", "piezoelectric oocyte activation" og muligens "spindle transfer".
Har noen hørt om det her i Norge?

Last edited:
Erfaringsoverføring på geriatrisk.
Søker råd.

Har sett på webinar om poor responders og low ovarian reserve. Stilte spørsmål med mine detaljer. Fikk noen innspill ang forbedringsmuligheter. Blant annet bruk av lab teknikkene "calcium ionophore", "piezoelectric oocyte activation" og muligens "spindle transfer".
Har noen hørt om det her i Norge?
Dette har jeg aldri hørt om! Måtte google litt, spennende greier, men høres avansert ut. Spesielt dette med spindle transfer. Er det noen i Europa som driver med dette?

Hei jenter:)

Lørdag, sol og Norge åpner opp :Heartred Jeg skal treffe jentene kl 16.00 og drikke bobler. Dette ble bestemt for lenge siden, uavhengig av gjenåpning. Det er en privat sammenkomst. "Starte tidlig, så vi kan avslutte tidlig". Yeah, right :smiley-bounce022

Jeg har riktignok vært i tvil om jeg skal drikke eller ikke, da jeg snart starter lett stimulering. Jeg sendte faktisk en sms til gynekologen min igår og spurte om en kveld med alkohol ødelegger mye. Han skrev "ikke i det hele tatt og kos deg".

Så da tror jeg faktisk at denne frøkna drar på fest idag! :cool05:dance011 :hello2Har ikke akkurat hjulpet på og vært avholds i nesten 2 år heller.

Vært på Bohus og kjøpt maling! Skal male så og si hele huset innvendig. Gøy!!

Ønsker alle en fantastisk lørdag :)

Hei jenter:)

Lørdag, sol og Norge åpner opp :Heartred Jeg skal treffe jentene kl 16.00 og drikke bobler. Dette ble bestemt for lenge siden, uavhengig av gjenåpning. Det er en privat sammenkomst. "Starte tidlig, så vi kan avslutte tidlig". Yeah, right :smiley-bounce022

Jeg har riktignok vært i tvil om jeg skal drikke eller ikke, da jeg snart starter lett stimulering. Jeg sendte faktisk en sms til gynekologen min igår og spurte om en kveld med alkohol ødelegger mye. Han skrev "ikke i det hele tatt og kos deg".

Så da tror jeg faktisk at denne frøkna drar på fest idag! :cool05:dance011 :hello2Har ikke akkurat hjulpet på og vært avholds i nesten 2 år heller.

Vært på Bohus og kjøpt maling! Skal male så og si hele huset innvendig. Gøy!!

Ønsker alle en fantastisk lørdag :)
Så deilig med bobler på en lørdag, og vell fortjent! Kroppen trenger pause og påfyll av latter og kos! Drikk bobler for meg også, men trenger ikke hodepinen i morgen:hilarious:
Jeg har klipt plenen for kanskje siste gang i år, nyter magen med bok, boblevann og sol❤️

Dette har jeg aldri hørt om! Måtte google litt, spennende greier, men høres avansert ut. Spesielt dette med spindle transfer. Er det noen i Europa som driver med dette?

Jeg tror jeg leste på nettsiden til Copenhagen Fertility Center om i hvert fall kalsium.

I hjemlandet Ukraina gjør dem alt, i hvert fall noen klinikker.
IVMed i Kyiv bl.a., den som jeg har kontakt med - de har mange videoer på engelsk på YouTube om arbeidet demers.
Ukraina er som USA - alt er lov, art er mulig
Og til litt billigere penge

Hvis det blir behov, og hvis vi velger å fortsette assistert, da drar jeg dithen etter Medicus.
Nå som verden åpner opp.

Har lyst å prøve DHEA, veksthormon, og mange andre forskjellige add-ons. Alt som skal til for å finne ut hva som er feil. Og det ER noe som ikke stemmer.
1. Jeg får altfor få egg i forhold til hormonverdiene mine (kan være genetisk mutasjon - FSH reseptorer ser ikke/lite FSH)
2. Og jeg har altfor lav blastodannelse - enten arvematerialet er/blir defekt - ingen kur for det, eller bare mine gamle celler har ikke nok krutt
- det kan man forsøke å endre

Hvis vi finner ut, at sorry, Lysi, løpet kjørt, da er det greit. Jeg aksepterer. Men hvis det er noe man kan gjøre, så vil jeg gjerne prøve.

Back
Topp