Vi over 38 ❤️

En liten oppdatering fra meg, selv om det er en god stund til det skjer noe spennende på denne fronten. Syklusstart og imponert over kroppen som setter igang systemet 28 dager etter SA.

Startet på prednisolon i dag, så er spent på om jeg merker noen bivirkninger. Ellers er det under to uker til hysteroskopi :wideyed: Jeg pleier vanligvis ikke grue meg til så mye, men akkurat det gruer jeg meg ekstremt til. Ikke pga smerter, tåler smerter ganske godt, men jeg sliter skikkelig med at jeg skal i narkose. Har hatt narkose en gang tidligere, og syns det var helt grusomt. Håper på en bedre opplevelse denne gangen.

Om 20 dager starter nedreguleringen! Lang protokoll denne runden.

Håper på mye medvind for geriatrigruppa i tiden fremover ❤
Åh, så bra at det nærmar seg både hysteroskopi og oppstart!! Eg forstår veldig godt nervøsiteten ifht narkose, var også veldig nervøs. Men eg gjekk frå å aldri ha hatt narkose til å ha hatt tre på kort tid hos OLGA. Og det gjekk iallfall veldig bra for min del! Har vore mindre dårleg av det enn av medikamenta eg har fått i samband med uttak her heime…! Så eg tenker at det skal gå veldig fint, kjære du. Du får jula ut når det er ting eg skal oppdatera på lista vår! ❤️

Hei fine damer, på tide med ei oppdatering frå meg også. Eg fekk heldigvis gjort ERA-test (ERPeak) som planlagt i forrige veke her i Oslo og ventar no på resultat… Tok smertestillande i forkant og fekk også beroligande, og då var det ikkje så vondt, altså! Som menssmerter. Var veldig nervøs i forkant. Utruleg letta over å ha det overstått. Fekk også tatt nedreguleringssprøyta, men fekk tak i den norske versjonen Procren Depot i staden for den planlagte russiske, og den kunne eg ta i magen. Så no ventar eg først og fremst på resultat av ERA og eg har også no slutta på hormonar for å få mens. Når mensen kjem, er eg altså offisielt i gang med Embryo Transfer Cycle, som kjennest heilt uverkeleg… :yuck:

Men i dette IVF-dramaet er det sjølvsagt fortsatt ting som skal på plass før eg veit endeleg dato for innsett (!). Må få resultatet på ERA-testen aller først og den blir visst sendt til USA, så det tar litt tid…

To be continued altså! :wtf:

Hei fine damer, på tide med ei oppdatering frå meg også. Eg fekk heldigvis gjort ERA-test (ERPeak) som planlagt i forrige veke her i Oslo og ventar no på resultat… Tok smertestillande i forkant og fekk også beroligande, og då var det ikkje så vondt, altså! Som menssmerter. Var veldig nervøs i forkant. Utruleg letta over å ha det overstått. Fekk også tatt nedreguleringssprøyta, men fekk tak i den norske versjonen Procren Depot i staden for den planlagte russiske, og den kunne eg ta i magen. Så no ventar eg først og fremst på resultat av ERA og eg har også no slutta på hormonar for å få mens. Når mensen kjem, er eg altså offisielt i gang med Embryo Transfer Cycle, som kjennest heilt uverkeleg… :yuck:

Men i dette IVF-dramaet er det sjølvsagt fortsatt ting som skal på plass før eg veit endeleg dato for innsett (!). Må få resultatet på ERA-testen aller først og den blir visst sendt til USA, så det tar litt tid…

Lykke til, Smuta!

Mens du venter, kunne du delt litt info om din behandling hos Olga?
Medikamenter du gikk på (dose, dager) og resultat (eggposer, egg, embryoer).
Også dine tall på AMH, FSH, AFC.
Hvis du gidder?

Lysi tar brevkurs i reproduksjonsendokrinologi på fritiden :hilarious: og setter pris på kliniske eksempler!
Jeg tuller altså. Bare har lyst til å forstå hva dem gjør og hvorfor. Har en del spørsmål til min behandler. I hvert fall hvis jeg skal ha en ny runde.

Ja, håper kroppen din også går raskt tilbake til normalen ❤ Skjønner at du trenger en pause nå ❤

Prednisolon skal kunne dempe betennelse (og endometriose) i kroppen, dersom problemet ligger der. Det er jo ikke sikkert det er noen quickfix, men jeg kan ikke la det være uprøvd. Skulle helst fått prøvd både klexane og albyl-e også, så alt av støttemedisin hadde vært utprøvd, men der er de litt tilbakeholden. Vi får se hva som kommer ut av undersøkelsen, det blir spennende!
Ok, så Prednisolonen hadde ikke noe med hysteroskopien å gjøre? Jeg går på Prednisolon, Cyclogest og Klexane etter innsett. Er veldig glad Hausken kjører på med alt av støttemedisin, er enig med deg i at jeg ikke ønsker at noe skal være uprøvd - selv om de ikke nødvendigvis gir noen forklaring på hvorfor de gjør som de gjør ;)

@Lura og @Dagni, har flytta dykk til «venter på oppstart».

Dagni, korleis går det med deg? Veit du kva som blir planen vidare no?

Sender gode tankar til dykk begge!! ❤️❤️❤️
Takk Smuta ❤️❤️ Jeg har begynt med DHEA igjen og venter på ny plan fra Hausken. Tar en pausesyklus og kjører nok samme oppskrift som sist. Håper vi får samme effekten som etter pausen vi hadde i sommer, kanskje det er det som skal til.

Tjoho, det går fortsatt fremover Smuta, snart er du der!! Supert å høre at alt har gått som planlagt så langt, er spent på fortsettelsen! :)

Ok, så Prednisolonen hadde ikke noe med hysteroskopien å gjøre? Jeg går på Prednisolon, Cyclogest og Klexane etter innsett. Er veldig glad Hausken kjører på med alt av støttemedisin, er enig med deg i at jeg ikke ønsker at noe skal være uprøvd - selv om de ikke nødvendigvis gir noen forklaring på hvorfor de gjør som de gjør ;)
Nei, får det pga habituell abort fra klinikken. Hysteroskopien har jeg ikke gjort enda, så vi får se om det blir noe funn der. Hausken virker veldig oppdatert ifht støttemedisin, så det er veldig bra ❤ Kan skjønne at klinikkene generelt er tilbakeholden på medisiner, men når man mister og mister er det kjipt å føle på at man kunne prøvd noe annet.

14 egg ut :smiley-bounce012 blir spennende med tlf i morgen for å se hvor mange som blir befruktet :rolleyes:

14 egg ut :smiley-bounce012 blir spennende med tlf i morgen for å se hvor mange som blir befruktet :rolleyes:

Supert antall! 10-15 - helt perfekt.
Tror du det var lang protokoll eller kosttilskudd som gjør?
Husker ikke hva fikk du sist. Det var også noe bra antall.

Også: vokste eggposene jevnt etter nedregulering?

Det er jo heilt fantastisk, Litjmora!!! ❤️ No håpar me at det er minst eitt gullegg blant desse. Så nervepirrande, du må halda oss oppdaterte.

Supert antall! 10-15 - helt perfekt.
Tror du det var lang protokoll eller kosttilskudd som gjør?
Husker ikke hva fikk du sist. Det var også noe bra antall.

Også: vokste eggposene jevnt etter nedregulering?
Det er jo heilt fantastisk, Litjmora!!! ❤️ No håpar me at det er minst eitt gullegg blant desse. Så nervepirrande, du må halda oss oppdaterte.
Kjempe bra, så mange har jeg aldri fått ut…Håper det er gode egg som utvikler seg fint❤️
Serr? :) :)

Så utrolig bra!! Grattis!!! :smiley-bounce016
Wow! Det var imponerende. Krysser fingrene for prima kvalitet
Gratulerer med et perfekt resultat! Håper det blir mange gode blastoer ❤

Hei alle fine damer. Har nå endelig kommet meg litt til hektene igjen, og finner alle fine svar fra dere :Heartred Kan godt si vi alle inne på rommet ble positivt overrasket, siden de kun fant 7 potensielle ved ul kontroll. Var noen som hadde gjemt seg godt, så hun ene sykepleieren sto oppå en krakk og presset det hun kunne ned på magen min for å få alle posene tilgjengelig på begge sider. Dette var uten tvil topp 2 på alle mine smertefulle uttak :wtf:
Jeg har trua på at den lange protokollen har gjort sitt for meg, uten at jeg vet det sikkert da. Men det var altså 11 poser på ca samme størrelse og 3 litt mindre. De sa at 3 egg så litt små ut og at de mest sannsynlig ikke var moden, men de skulle forsøke å befrukte alle uansett.
For å svare deg Lysi så fikk jeg vel ut 13 egg siste runde med stim, men da var posene av svært ulike størrelser. Endte da opp med innsett dag 4 og 6 -7 andre overlevde ikke til dagen etter. (Om jeg husker riktig)
Jeg har jo alltid fått ut en god mengde egg, men kvaliteten derimot har vært så som så.

Dette blir spennede!

Her hos meg er eg i skikkeleg dårleg form med migrene og menssmerter. Har kjentest ut som at mensen er på veg i fleire dagar, men så kjem den liksom aldri i gang… Så utruleg frustrerande! I dag er eg så uendeleg lei av IVF-gjørma… Denne evigvarande ventinga heile tida og bekymring for at ting ikkje skal gå etter planen. Mensen må koma før første UL-kontroll på fredag, så no er eg redd for at eg må utsetta. Vrææææl!!! :arghh::arghh::arghh:

...
Jeg har trua på at den lange protokollen har gjort sitt for meg, uten at jeg vet det sikkert da. Men det var altså 11 poser på ca samme størrelse og 3 litt mindre. De sa at 3 egg så litt små ut og at de mest sannsynlig ikke var moden, men de skulle forsøke å befrukte alle uansett.
For å svare deg Lysi så fikk jeg vel ut 13 egg siste runde med stim, men da var posene av svært ulike størrelser. Endte da opp med innsett dag 4 og 6 -7 andre overlevde ikke til dagen etter. (Om jeg husker riktig)
Jeg har jo alltid fått ut en god mengde egg, men kvaliteten derimot har vært så som så.

Dette blir spennede!

Ja, dette blir veldig spennende.
Med lang protokoll og om det gjør noe forskjell til slutt.
Bra med synca follikelvekst.
Det er definitivt nedregulering som gjør.
Hos meg så lyktes vi ikke med sync vha "estrogen priming"/Progynova, selv om det er en anerkjent måte for sync.
Håper på fin befruktning og utvikling hos dere denne gangen.

Vet du hva som slår meg nå?
Hvis du sier at mange embies falt fra etter dag 4 sist, da kan det jo være tegn på mannlig faktor.
Vitenskapen sier at fram til dag 3 er det egget som styrer utviklingen. Ved dårlige egg er det tidlig frafall. - Min case - 2/3 stopper konsekvent utvikling t.o.m. dag 3. - Etter dag 3 overtar embryogenomet. Frafall etter det kan ofte skyldes krøll med sperm. Sier fagfolk.

Er mannen din nøye utredet? Husker at dere er ICSI pga varierende sædkvalitet.
Det er jo synd på siste forsøk hvis det var slik du sier. Men la oss se hvordan dette forsøket blir. Blir det bra, da er alt bra.

Her hos meg er eg i skikkeleg dårleg form med migrene og menssmerter. Har kjentest ut som at mensen er på veg i fleire dagar, men så kjem den liksom aldri i gang… Så utruleg frustrerande! I dag er eg så uendeleg lei av IVF-gjørma… Denne evigvarande ventinga heile tida og bekymring for at ting ikkje skal gå etter planen. Mensen må koma før første UL-kontroll på fredag, så no er eg redd for at eg må utsetta. Vrææææl!!! :arghh::arghh::arghh:

Huff. Klem fra en som har svidd av sikkert 10 EL tester på 2 dager i påvente av EL. Syklus etter uttak - ovarier fortsatt i sjokk. Planlegger jobb, syklus og innsett. Ved forsinkelser kan ikke gjennomføres...
Så jeg skjønner godt hva du mener.
Vræl.

Ja, dette blir veldig spennende.
Med lang protokoll og om det gjør noe forskjell til slutt.
Bra med synca follikelvekst.
Det er definitivt nedregulering som gjør.
Hos meg så lyktes vi ikke med sync vha "estrogen priming"/Progynova, selv om det er en anerkjent måte for sync.
Håper på fin befruktning og utvikling hos dere denne gangen.

Vet du hva som slår meg nå?
Hvis du sier at mange embies falt fra etter dag 4 sist, da kan det jo være tegn på mannlig faktor.
Vitenskapen sier at fram til dag 3 er det egget som styrer utviklingen. Ved dårlige egg er det tidlig frafall. - Min case - 2/3 stopper konsekvent utvikling t.o.m. dag 3. - Etter dag 3 overtar embryogenomet. Frafall etter det kan ofte skyldes krøll med sperm. Sier fagfolk.

Er mannen din nøye utredet? Husker at dere er ICSI pga varierende sædkvalitet.
Det er jo synd på siste forsøk hvis det var slik du sier. Men la oss se hvordan dette forsøket blir. Blir det bra, da er alt bra.
Nei mannen er ikke nøye utredet, men det er jo interessant det du skriver.
Begynte å tenke på hvordan alle uttak har vært og hvor langt embryoene har kommet. Men kom ikke frem til noe fornuftig konklusjon.
Prøven han leverte i går så fin ut så de vurderte å gjøre IVF istede for den planlagte ICSI.

Masse gode klemmer til deg Smuta :Heartred Håper du har det litt bedre i dag! Og at mensen kommer NÅ!

Back
Topp