Vi over 38 ❤️

Haha jo det er jo alltid ett eller annet med meg og min IVF reise :hilarious: Det var superstressende. Han stakkars mannen på apoteket sprang rundt å lette høyt og lavt i alle hyller og skap, men måtte gi opp etter 30 min for da måtte jeg dra å rekke båten :wtf: Men klinikken sa at det skulle gå fint med en litt lavere dose siste dag :)
Håpar det ordnar seg, Litjmora og at det er kvalitetsegg på gang!! ❤️ Synest det er flust med drama i alle sine IVF-reiser her, eg…!!! :wacky: Men du har vel ein del spesielle logistikkutfordringar. :wtf:

Stress. Sånn er det hvis man bor langt unna klinikken. Kjenner meg igjen i det.
Men det kommer nok til å gå bra.
+/- 75 iu fsh på hvor mye, 3000-4000 (?), kommer nok ikke til å gjøre den store forskjellen.
Korleis går det med deg, gode Lysi? Kva skjer på din front?

Korleis går det med deg, gode Lysi? Kva skjer på din front?

Det går bare bra, takk.
Skulle nesten ikke tro det selv.
Men det gjør det.
Kroppen og jerntilskudd har fikset blodprosent.
Mentalt - min sårbarhet - er jeg bare takknemlig for at det ikke gikk verre.

Vi planlegger frysesyklus neste gang det måtte passe. Oktober? November? ikke bestemt ennå. Syklus og jobb må snakke sammen, evt få hjelp av medisiner. Klinikken insisterer på at jeg setter inn og ikke bare lagrer embies. Og her er jeg litt enig med dem. Tror ikke jeg tør å gå til et nytt uttak med det første. Har fått skikkelig PTSD.
Så nå er det bare å jobbe, tjene litt for å kunne betale moroa, koble av, la sårene gro, og planlegge videre.
Det heter "Bra!" hos meg :)

Enn du? Kjøpt billetter til St.Petersburg? :)

Lura

Jeg er dårlige til å gi støtte og trøst i slike tilfeller.
Jeg bare håpet så inderlig at NÅ skulle det endelig gå. Kjenner liksom vi er alle i samme båt.
Veldig synd hvis det virkelig ikke gikk denne gangen heller.
Lysi, det trengs ikke så store ord for å vite at du støtter og heier ❤️ Det er som du sier - vi er alle i samme båt, og jeg finner mye trøst i å kunne dele både sorger og gleder og vite at dere vet akkurat hvordan jeg har det. Mensen kom i dag, så da vet jeg at det er over - for nå. Jeg har ikke tenkt å gi meg helt enda.

Godt å høre at det går bra med deg, men håper det klaffer med fryseforsøk snart så du slipper flere uttak!

Nei og nei, så utruleg leit. Sender deg alle styrkeklemmar i verden!!! ❤️❤️❤️ Håpar du og mannen klarer å ta godt vare på kvarandre midt i stormen.
Ja, det var ikke sånn det skulle gå… Droppet Cyclogest og Klexane i går kveld, og i dag kom mensen. Mannen er evig optimist, men jeg er litt lettet over at kroppen fungerer og at det ikke er mer usikkerhet nå. Det verste hadde vært en ny MA.

Lysi, det trengs ikke så store ord for å vite at du støtter og heier ❤️ Det er som du sier - vi er alle i samme båt, og jeg finner mye trøst i å kunne dele både sorger og gleder og vite at dere vet akkurat hvordan jeg har det. Mensen kom i dag, så da vet jeg at det er over - for nå. Jeg har ikke tenkt å gi meg helt enda.

Godt å høre at det går bra med deg, men håper det klaffer med fryseforsøk snart så du slipper flere uttak!

Så leit, Lura:) Jeg syns det er "dårlig gjort" og gi positive tester når det går sånn som dette. På den annen side, så er det "greit" og se at man blir gravid.
Når det likevel skulle gå som det skulle gå, er det like greit at mensen kom så fort. Ferdig med det, se fremover og start på nytt om dere ønsker det.
Det er lov å være litt deppa, og tillat deg å være det. Jeg er sikker på at du sitter med en liten baby i armkroken en eller annen gang :Heartred

Last edited:

Bra at du skjønner hva jeg mener.
Jeg er vanligvis tilbakeholden med gratulasjoner ved første positive test.
Vi vet jo alle at det er altfor tidlig, og mye kan skje. Men her klarte jeg ikke holde meg - når jeg så hvor mange forsøk dere hadde.
Det var jammen på tide. Men ei. Ikke denne gangen heller. Veldig skuffende.

Om jeg var "Universet", eller hvem er det nå er som bestemmer, så ville jeg gitt baby til alle jenter i assistert på maks tre forsøk, eller i hvert fall godt under 10 forsøk.
Tenk hvor artig hadde det vært!

... ... ...
Jeg er sikker på at du sitter med en liten baby i armkroken en eller annen gang :Heartred

Hvordan går det med deg, Saltvann?
Noe nytt på DE-fronten?

Her klør det i fingrene ganske så bra.
Har innbildt meg, at DE er "kvikk fiks" og leker med tanken nå. Tenk hvor artig hadde det vært å unngå alle de uendelige runder med smerte, skuffelsen og frustrasjonen og bare få BABY!

Jeg vet egentlig at DE ikke nødvendigvis er noe kvikk fiks. Bare liker å drømme. Kikka på donorer igjen. Tenker å ta kontakt med klinikken om det. Men skal nok fullføre det planlagte løpet først.

Hvordan går det med deg, Saltvann?
Noe nytt på DE-fronten?

Her klør det i fingrene ganske så bra.
Har innbildt meg, at DE er "kvikk fiks" og leker med tanken nå. Tenk hvor artig hadde det vært å unngå alle de uendelige runder med smerte, skuffelsen og frustrasjonen og bare få BABY!

Jeg vet egentlig at DE ikke nødvendigvis er noe kvikk fiks. Bare liker å drømme. Kikka på donorer igjen. Tenker å ta kontakt med klinikken om det. Men skal nok fullføre det planlagte løpet først.

Det går fint med meg, takk som spør :) Godt og lese i et tidligere innlegg, at det går fint med deg.

Vi hopper på ED så fort den rette donoren dukker opp :) Gleder oss! Ja, jeg vet at det ikke alltid er en "quick fix", men jeg tenker at det vil gå bra :)

Jeg blir i "utgangspunktet" lett gravid, så nå er det nok kun kvaliteten som er ødeleggende.

Du er heldig som har tilgang til bilder av donorer :) Spennende, Lysi :)

En liten oppdatering fra meg, selv om det er en god stund til det skjer noe spennende på denne fronten. Syklusstart og imponert over kroppen som setter igang systemet 28 dager etter SA.

Startet på prednisolon i dag, så er spent på om jeg merker noen bivirkninger. Ellers er det under to uker til hysteroskopi :wideyed: Jeg pleier vanligvis ikke grue meg til så mye, men akkurat det gruer jeg meg ekstremt til. Ikke pga smerter, tåler smerter ganske godt, men jeg sliter skikkelig med at jeg skal i narkose. Har hatt narkose en gang tidligere, og syns det var helt grusomt. Håper på en bedre opplevelse denne gangen.

Om 20 dager starter nedreguleringen! Lang protokoll denne runden.

Håper på mye medvind for geriatrigruppa i tiden fremover ❤

Det går fint med meg, takk som spør :) Godt og lese i et tidligere innlegg, at det går fint med deg.

Vi hopper på ED så fort den rette donoren dukker opp :) Gleder oss! Ja, jeg vet at det ikke alltid er en "quick fix", men jeg tenker at det vil gå bra :)

Jeg blir i "utgangspunktet" lett gravid, så nå er det nok kun kvaliteten som er ødeleggende.

Du er heldig som har tilgang til bilder av donorer :) Spennende, Lysi :)

Ja, det går jo bra med ganske mange allerede på 1.forsøk med DE. Og i hvert fall på første 2-3.
Jeg synes det er viktig at eggdonor skal ligne mest mulig på "intended mother" og at det er vi som vurderer det, og ikke fremmede.
Dessverre har ikke Ovogene eggbank så mange donorprofiler å velge gjennom. Og jeg er ikke helt der hvor jeg begynner å ta kontakt med klinikker om det.
Tenker at neste sommer vet vi mye mer om det er noe vits å fortsette med egne egg. Da har jeg fylt 42. Har plenty stats fra forsøk med egne egg. Da skal vi ta beslutning ang veien videre.

En liten oppdatering fra meg, selv om det er en god stund til det skjer noe spennende på denne fronten. Syklusstart og imponert over kroppen som setter igang systemet 28 dager etter SA.

Startet på prednisolon i dag, så er spent på om jeg merker noen bivirkninger. Ellers er det under to uker til hysteroskopi :wideyed: Jeg pleier vanligvis ikke grue meg til så mye, men akkurat det gruer jeg meg ekstremt til. Ikke pga smerter, tåler smerter ganske godt, men jeg sliter skikkelig med at jeg skal i narkose. Har hatt narkose en gang tidligere, og syns det var helt grusomt. Håper på en bedre opplevelse denne gangen.

Flinke kroppen.
Bare fortsette å gjøre de riktige tingene.
Eller i hvert fall gi beskjed om det som ikke passer. Snakker til kroppen nå.

Håper at dere finner ut hvorfor det ikke fungerer. Og ikke minst klarer å fikse det.

Blir spennende å følge med din progresjon under lang protokoll. Først Litjmora, så deg. Kanskje blir det noe for meg også?

Lykke til i hvert fall!
Og ikke være redd for narkose. Ubehagelig å tenke på det - ja, helt enig. Men ganske behagelig mhp inngrep. Og trygt.

Flinke kroppen.
Bare fortsette å gjøre de riktige tingene.
Eller i hvert fall gi beskjed om det som ikke passer. Snakker til kroppen nå.

Håper at dere finner ut hvorfor det ikke fungerer. Og ikke minst klarer å fikse det.

Blir spennende å følge med din progresjon under lang protokoll. Først Litjmora, så deg. Kanskje blir det noe for meg også?

Lykke til i hvert fall!
Og ikke være redd for narkose. Ubehagelig å tenke på det - ja, helt enig. Men ganske behagelig mhp inngrep. Og trygt.
Lysi! Jeg liker at du snakker til kroppen som en flink hund :joyful: Jeg håper også den kan fortsette å gjøre det som er bra, og kanskje skjerpe seg litt på de tingene som ikke fungerer!

Og takk! Jeg håper selvfølgelig på en forklaring som er enkel å fikse. Kanskje litt rester etter abortvev som lett kan fjernes :shy: men, vi får se! Vet at det er trygt, og er ikke veldig redd for komplikasjoner heller, men får helt klaustrofobi av å miste kontrollen. Var så flau også sist, etter å ha jamret meg skikkelig på oppvåkningen :hilarious: Det er som å ha skikkelig fylleangst.

Jeg får forresten anbefalt lang protokoll fordi jeg har mange antrale follikler de ikke fikk med i forrige runde (15-20, fikk ut 4, slimulerte veldig få dager). Vi får se om de vokser jevnere ved lang protokoll. Spent på om det gjør noen forskjell.

Når får du sette inn gullegget? ❤

Lysi! Jeg liker at du snakker til kroppen som en flink hund :joyful: Jeg håper også den kan fortsette å gjøre det som er bra, og kanskje skjerpe seg litt på de tingene som ikke fungerer!

Og takk! Jeg håper selvfølgelig på en forklaring som er enkel å fikse. Kanskje litt rester etter abortvev som lett kan fjernes :shy: men, vi får se! Vet at det er trygt, og er ikke veldig redd for komplikasjoner heller, men får helt klaustrofobi av å miste kontrollen. Var så flau også sist, etter å ha jamret meg skikkelig på oppvåkningen :hilarious: Det er som å ha skikkelig fylleangst.

Jeg får forresten anbefalt lang protokoll fordi jeg har mange antrale follikler de ikke fikk med i forrige runde (15-20, fikk ut 4, slimulerte veldig få dager). Vi får se om de vokser jevnere ved lang protokoll. Spent på om det gjør noen forskjell.

Når får du sette inn gullegget? ❤

Jeg ville helst satt inn i oktober. Men da er jeg avhengig av at arbeidsgiver tilpasser schedule. Og det er avhengig av total arbeidsmengde, folk tilgjengelig og ikke minst hvordan jobbene går - stjerner i himmelen altså der og da. Og syklus. At den ikke jammer alt.
Så jeg følger med på eggløsning, operasjoner, og når tiden nærmer seg, skal spørre pent om tjeneste. Huff. Det har vært så mye fra meg siden januar - starten på det hele. Men-men... Så be it.

Jeg håper virkelig at det du har er noe som kan fikses lett.
Sitter og leser her litt rep.immunologi.
Skjønner ingenting.
Skjønner bare at det skjer at immunforsvaret angriper fosteret. At det er komplisert. Få leger har peiling på dette. Og det er vanskelig å behandle. Det er altså ingen grenser på hvor komplisert forplanting kan være. Håper altså virkelig at det ikke gjelder noen av oss her. For det er ikke hjelp å få her i Norge.

Jeg ville helst satt inn i oktober. Men da er jeg avhengig av at arbeidsgiver tilpasser schedule. Og det er avhengig av total arbeidsmengde, folk tilgjengelig og ikke minst hvordan jobbene går - stjerner i himmelen altså der og da. Og syklus. At den ikke jammer alt.
Så jeg følger med på eggløsning, operasjoner, og når tiden nærmer seg, skal spørre pent om tjeneste. Huff. Det har vært så mye fra meg siden januar - starten på det hele. Men-men... Så be it.

Jeg håper virkelig at det du har er noe som kan fikses lett.
Sitter og leser her litt rep.immunologi.
Skjønner ingenting.
Skjønner bare at det skjer at immunforsvaret angriper fosteret. At det er komplisert. Få leger har peiling på dette. Og det er vanskelig å behandle. Det er altså ingen grenser på hvor komplisert forplanting kan være. Håper altså virkelig at det ikke gjelder noen av oss her. For det er ikke hjelp å få her i Norge.
Skjønner følelsen din. Det er ikke alltid så lett å få det til å passe med timingen på jobb, også er det så fort at man føler på dårlig samvittighet- selv om man vet man ikke trenger det. Håper det blir innsett i oktober på deg!

Ja, virkelig! Man blir litt desperat etter å finne årsak. Det kan rett og slett bare være dårlige egg også, men jeg vil helst at alt skal være prøvd uansett. Klinikken vil ikke gi meg blodfortynnende heller. Til tross for at jeg uansett skal stå på det ut svangerskapet. Det er nok noe rart hvertfall, infeksjon, tykk slimhinne, syklusforandringer tidligere preklampsi og mange SA/MA. Det tyder på at det kan være noe immunologisk, men det er lite hjelp å få og det tar altfor lang tid. Man blir utslitt i mellomtiden :angelic:

Så leit, Lura:) Jeg syns det er "dårlig gjort" og gi positive tester når det går sånn som dette. På den annen side, så er det "greit" og se at man blir gravid.
Når det likevel skulle gå som det skulle gå, er det like greit at mensen kom så fort. Ferdig med det, se fremover og start på nytt om dere ønsker det.
Det er lov å være litt deppa, og tillat deg å være det. Jeg er sikker på at du sitter med en liten baby i armkroken en eller annen gang :Heartred
Ikke sant? Man føler seg så lurt! :yuck: Men jeg også synes det var fint å se de to strekene, det er tross alt to år siden sist! Dette var min beste syklus ever etter min mening, så da er det verdt å forsøke videre! Jeg prøver å ikke føle og ikke tenke for mye på det som kunne blitt, men i går tillot jeg meg selv å grine litt ut, det er så veldig urettferdig dette… :(
Takk for at du tror, jeg er overbevist om at det ordner seg for deg også - på den ene eller andre måten :)

Bra at du skjønner hva jeg mener.
Jeg er vanligvis tilbakeholden med gratulasjoner ved første positive test.
Vi vet jo alle at det er altfor tidlig, og mye kan skje. Men her klarte jeg ikke holde meg - når jeg så hvor mange forsøk dere hadde.
Det var jammen på tide. Men ei. Ikke denne gangen heller. Veldig skuffende.

Om jeg var "Universet", eller hvem er det nå er som bestemmer, så ville jeg gitt baby til alle jenter i assistert på maks tre forsøk, eller i hvert fall godt under 10 forsøk.
Tenk hvor artig hadde det vært!
Ja, jeg vet jo så godt hvordan det har gått med andre her inne, man lærer så mye av denne gruppa. Jeg hadde aldri hørt om kjemisk graviditet før jeg ble med her, så da hadde jeg kanskje heller ikke testet så mange ganger etter den første positive. Likevel betyr de to strekene så enormt mye, selv om det ikke ble noe mer denne gangen.

Jeg følte meg egentlig overraskende behersket over resultatet, jeg er en realist og har nok blitt litt herdet i dette gamet. Mannen derimot begynte å regne ut termindato med en gang. Den ville sammenfalt med bursdagen min.

En lege sa til meg en gang at med mine odds vil det kunne ta 10 forsøk før det klaffer, så kanskje neste gang…? Jeg hadde holdt ut 20 forsøk om jeg hadde visst at det ville gå på 20, så det hadde vært fantastisk å ha en slik garanti! Det hadde vi fortjent! ❤️

Dipsy, vi har jo nettopp vært gjennom det samme, så håper kroppen min også er tilbake i vater med en gang!❤️ Jeg ville vanligvis hoppet rett på nytt forsøk på neste syklus, men det blir nok en pause nå.

Under to uker til hysteroskopi, det blir så spennende å se om de finner noe! Og så flott at du får begynt prosessen med nytt forsøk så snart etterpå. Skjønner at du gruer deg, men tenk at det går fort over! Hvorfor går du på Prednisolon i forkant (har liksom ikke skjønt helt hva den gjør…)?
Krysser fingrene for deg!

Dipsy, vi har jo nettopp vært gjennom det samme, så håper kroppen min også er tilbake i vater med en gang!❤️ Jeg ville vanligvis hoppet rett på nytt forsøk på neste syklus, men det blir nok en pause nå.

Under to uker til hysteroskopi, det blir så spennende å se om de finner noe! Og så flott at du får begynt prosessen med nytt forsøk så snart etterpå. Skjønner at du gruer deg, men tenk at det går fort over! Hvorfor går du på Prednisolon i forkant (har liksom ikke skjønt helt hva den gjør…)?
Krysser fingrene for deg!
Ja, håper kroppen din også går raskt tilbake til normalen ❤ Skjønner at du trenger en pause nå ❤

Prednisolon skal kunne dempe betennelse (og endometriose) i kroppen, dersom problemet ligger der. Det er jo ikke sikkert det er noen quickfix, men jeg kan ikke la det være uprøvd. Skulle helst fått prøvd både klexane og albyl-e også, så alt av støttemedisin hadde vært utprøvd, men der er de litt tilbakeholden. Vi får se hva som kommer ut av undersøkelsen, det blir spennende!

@Lura og @Dagni, har flytta dykk til «venter på oppstart».

Dagni, korleis går det med deg? Veit du kva som blir planen vidare no?

Sender gode tankar til dykk begge!! ❤️❤️❤️

Back
Topp