12 dpo i dag. Skulle veldig gjerne vært superglad. Må nok gå litt tid. Men hyggelig at andre blir glad på mine vegne daDen er jo ganske sterk også! Hvilken dpo er du på? Jeg hadde vært SUPERGLAD!!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
12 dpo i dag. Skulle veldig gjerne vært superglad. Må nok gå litt tid. Men hyggelig at andre blir glad på mine vegne daDen er jo ganske sterk også! Hvilken dpo er du på? Jeg hadde vært SUPERGLAD!!
God morgen, jenter FREDAG!!!
Nå har jeg sendt mail til Hausken, da disse spørsmålene svirrer oppi topplokket Spent på hva de svarer.
"Om jeg tar en Ovitrelle rundt eggløsning, vil det løsne flere egg da? Altså nå mens vi prøver på egenhånd? Jeg går og tenker på noe. Det kan jo nesten virke som at jeg ikke har vanskeligheter med selve det å "bli gravid", men at prosessen slutter på grunn av muligens dårlig eggkvalitet. Jeg har aldri fått ut mer enn toppen to egg, og slik jeg forsto det på (legen), så blir egget som oftest befruktet ved inseminering/samleie. Blir det da riktig at man i teorien (i mitt tilfelle) like gjerne kan ta inseminering fremfor IVF? Eller enda enklere; kun stimulere og ha samleie? Det er jo langt rimeligere og mindre omfattende."
Hvis jeg får "ja" til dette, så vil mitt oppfølgingsspørsmål være: hvorfor har jeg da gått gjennom flere IVF?
Ha en topp dag!
Åh, beste Signy, gratulerer så mykje!!! Forstår at dette kjennest ekstremt skummelt. Men i dag er du gravid!! Ein dag om gongen… Eg håpar av heile mitt hjerte at denne spiren klamrar seg fast heilt til mål. Du får gi ein lyd når du er klar for å bli satt opp på «gravid».Det er i hvert fall definitivt 2 streker. Men i grunnen betyr det ikke annet enn at kroppen produserer nok HCG til at det slår ut på en test for øyeblikket.
Skulle selvfølgelig ønske jeg hadde mere positivitet og pågangsmot og kunne tenke at «dette blir baby» men det er nok lang vei dit. Uansett; alt må starte med 2 streker på en test, så må bare prøve å tenke at det er ert positivt steg på veien mot er potensielt mål
Tusen takk, SmutaÅh, beste Signy, gratulerer så mykje!!! Forstår at dette kjennest ekstremt skummelt. Men i dag er du gravid!! Ein dag om gongen… Eg håpar av heile mitt hjerte at denne spiren klamrar seg fast heilt til mål. Du får gi ein lyd når du er klar for å bli satt opp på «gravid».
Spent på svaretGod morgen, jenter FREDAG!!!
Nå har jeg sendt mail til Hausken, da disse spørsmålene svirrer oppi topplokket Spent på hva de svarer.
"Om jeg tar en Ovitrelle rundt eggløsning, vil det løsne flere egg da? Altså nå mens vi prøver på egenhånd? Jeg går og tenker på noe. Det kan jo nesten virke som at jeg ikke har vanskeligheter med selve det å "bli gravid", men at prosessen slutter på grunn av muligens dårlig eggkvalitet. Jeg har aldri fått ut mer enn toppen to egg, og slik jeg forsto det på (legen), så blir egget som oftest befruktet ved inseminering/samleie. Blir det da riktig at man i teorien (i mitt tilfelle) like gjerne kan ta inseminering fremfor IVF? Eller enda enklere; kun stimulere og ha samleie? Det er jo langt rimeligere og mindre omfattende."
Hvis jeg får "ja" til dette, så vil mitt oppfølgingsspørsmål være: hvorfor har jeg da gått gjennom flere IVF?
Ha en topp dag!
Skjønner tilbakeholdenheten, men som du sier det starter med 2 streker. Jeg har troaDet er i hvert fall definitivt 2 streker. Men i grunnen betyr det ikke annet enn at kroppen produserer nok HCG til at det slår ut på en test for øyeblikket.
Skulle selvfølgelig ønske jeg hadde mere positivitet og pågangsmot og kunne tenke at «dette blir baby» men det er nok lang vei dit. Uansett; alt må starte med 2 streker på en test, så må bare prøve å tenke at det er ert positivt steg på veien mot er potensielt mål
Tusen takk Skal jobbe med troa etter hvertSkjønner tilbakeholdenheten, men som du sier det starter med 2 streker. Jeg har troa
Jeg kan forresten oppdateres til ikke-gravid. Vi har bestemt oss for å forsøke et par runder med inseminasjon igjen ❤ Vi har tross alt blitt gravide med det tidligere, og med infeksjonen ryddet ut av veien tenker vi det er verdt et forsøk eller to igjen. Om det ikke går, så er vi kanskje enda mer motivert til å gyve løs på lang protokoll og ivf igjen
Jeg har fått svar fra Hausken. Vedrørende Ovitrellen vil den "løsne" de eggene som er stimulert, så ingen effekt av den egentlig.
Ellers så skriver de at vi i utgangspunkt har avtalt inseminasjon, men at vi på ul kan se hvordan alt ligger an, og eventuelt heller planlegge et samleie.
Så jeg forstår fortsatt ikke hvorfor de har foreslått 4 IVF ved tidligere anledninger
Forstår de blandete følelsene så altfor godt, en tør ikke glede seg på forskudd. Men et absolutt nødvendig og veldig positivt steg er det jo, så gratulerer så mye med 2 streker. Håp og styrkeklemmer til degDet er i hvert fall definitivt 2 streker. Men i grunnen betyr det ikke annet enn at kroppen produserer nok HCG til at det slår ut på en test for øyeblikket.
Ikke godt å si.. jeg husker jeg spurte deg om hvorfor dere gjør inseminering og ikke IVF, fordi jeg var klar fir å prøve insemineringen da jeg ikke orket tanken på IVF og fikk til svar at de hadde mye bedre resultater med IVF vs insemineringen- men så forsto jeg av svare ditt at deres utfordringer var en del annerledes enn våre. Jeg må innrømme at jeg er av dem som ikke har orket å sette meg inn i alle detaljer rundt disse tingene, det er så overveldende. Men det jeg har reagert kraftig på en conflicting messages. Den første vi pratet med på Medicus sa klart vi gjør inseminering på dere. Da den andre legen sa; jeg anbefaler virkelig ICSI IVF begynte jeg å hylgrine, både fordi det skremte livskiten ut av meg men også fordi jeg blir så usikker av ulike svar. Jeg har forståelse for at det er ekstremt mange faktorer i dette og at det ikke er 2+2=4, men nå som du har vært gjennom ulike ting tenker jeg at noe burde utkrystallisere seg som bedre enn noe annet. Jeg tenker det beste er å bestille en samtale å snakke ordentlig gjennom alternativene, fordeler og ulemper og hva som finnes i verktøyboksen. men kjenner på frustrasjonen du må føle.. ikke greit!
sender varme tanker og en stor klem.
Hei kjære deg
Ja, jeg skjønner godt reaksjonen din. Man blir skeptisk når man får ulike svar.
Det går absolutt bra med meg altså. Jeg blir irritert riktignok dersom det viser seg at 4 IVF har vært unødvendig, og at alt som var nødvendig var litt stimulering og/eller stoffskiftemedisin.
Jeg forstår poenget med IVF dersom det ser ut til at man kan få ut mange egg. Sjansen er nok større da fordi man har flere egg å velge mellom, kontra ved inseminering. Man kan ikke ta inseminasjon dersom det viser seg å være mange eggposer grunnet "fare" for flerlinger.
Når det kun er snakk om at man kun får ut 1-2 egg, så kan det muligens i mange tilfeller være like greit med inseminering. Jeg fikk det inntrykket sist jeg var hos legen på klinikken. Så lenge spermen er bra, så blir egget mest sannsynlig befruktet. Om det fester seg og utvikler seg videre, vet man aldri, men det gjør man heller ikke med IVF.
Derfor kommer jeg til å skrive en mail imorgen der jeg stiller noen flere spørsmål. Inseminering koster rundt 7000, mens IVF koster i underkant av 40 000. Det er en stor differanse. Vi er heldige og har en god økonomi. Det er uansett ikke greit og betale mer enn unødvendig. Igår fikk jeg beskjed om at vi muligens kan avtale et tidspunkt for samleie, og droppe hele insemineringen. Mild stimulering i forkant, men en mye enklere og rimeligere prosess enn IVF.
Så ja, jeg blir litt forvirret og lurer litt...
Håper kvelden din er super Her ser mannen på kamp. Jeg ser på dokumentaren om Manshaus, interessant.
Velkommen tilbake, Camilla!! Kan flytta deg til «stimulerer». Kva er din oppdaterte info? Kryssar alt av fingrar og tær!!!
Camilla Så hyggelig at du er her igjen! Du er så søt med så gode ord til jentene
Spennende dager for deg; jeg håper og krysser det jeg kan for deg
Hei, hyggelig å høre fra deg igjen Håper det er mange flotte egg som er i vekst hos deg
Det er i hvert fall definitivt 2 streker. Men i grunnen betyr det ikke annet enn at kroppen produserer nok HCG til at det slår ut på en test for øyeblikket.
Så leit, gode Dipsy! Kryssar fingrane for full klaff med inseminasjon. Skal flytta deg over til «ikkje gravid» og vidare til «ventar på oppstart» etter kvart. Kva blir din nye info då?Jeg kan forresten oppdateres til ikke-gravid. Vi har bestemt oss for å forsøke et par runder med inseminasjon igjen ❤ Vi har tross alt blitt gravide med det tidligere, og med infeksjonen ryddet ut av veien tenker vi det er verdt et forsøk eller to igjen. Om det ikke går, så er vi kanskje enda mer motivert til å gyve løs på lang protokoll og ivf igjen