Vi over 38 ❤️

Er mye man ikke skal gjøre som gravid, som går helt fint likevel. Tenk på alle små embryoer som er badet i alkohol de første ukene fordi man ikke vet? Og det går bra likevel. Mange av rådene kommer ut av et føre-var prinsipp og fordi man ikke alltid klarer å definere en nedre grense og da sier man bare nei for å være på den sikre siden. For eksempel alkohol. Man vet alkohol kan være skadelig for fosteret men man vet ikke nøyaktig hvor mye som skal til før det er skadelig og det ville trolig være totalt uetisk å finne det ut. Er en slurk ok? To? Ti? Man vet ikke, så da blir anbefalingen ingenting for å være på den sikre siden.
Så, jeg tror du kan slappe helt av med micro bladingen :happy:


Ja, jeg vet det og er egentlig ikke særlig bekymret for det :) Så godt det blir for deg å komme på ultralyd! Også til Tanzania, wow! Tenker du deg hjem igjen til fødselen?
 
Hello :)

Litt skuffende at det ikke blir innsett denne gangen, men-men... So be it.

Under siste vannscanning i april ble det oppdaget et lite "noe" inni i livmoderen. Kanskje polypp eller hva det måtte være. Ikke sikkert at det ville laget noen problemer for embryo. Men man vet jo aldri. Kunne begynt å vokse - da er det et problem. For å være på den sikre side ble jeg henvist til hystero, som er gullstandard for undersøkelse av livmorhulen og endometrium. En del problemer kan nemlig overses på UL (små polypper, som kan være mange, noen sammenvoksninger, noe mer - ikke helt sikker). Og så kan man behandle i samme slengen. Hos meg antar jeg skal dem fjerne dette "noe", sende til histologi, forsikre seg at det ikke er kreft og klarere meg for innsett på et senere tidspunkt. Som Dipsy sa det så morsomt "livmorvask i narkose". Skal get ready for the beibi :happy:


Takk for info :) Ja, glad du blir undersøkt nøye, og ikke minst; klargjort til å "leie ut hybelen" :)
 
Hvis det er ingenting hos babyen og ingenting hos deg (kroniske sykdommer, blodtrykk, diabetes, autoimmune tilstander, skjoldbryskkjertelen, +++), da kan problemer med morkaken forårsake intrauterin fosterdød. Jeg vet ikke hvor nøye dette blir sjekket. Det kan være tilfeldig, eller noe som kan gjentas - genetisk komponent. Det finnes en haug med undersøkelser som kan forutsi risiko og ved tidlig nok intervensjon forebygge sånne tilstander (bl.a. PAPP-A test, Placental Growth Factor). Jeg kan ikke alt dette. Men spør gjerne legen. Dem vet sikkert mer.
Takk, det skal jeg gjøre ❤️
 
Det er veldig gode nyheter, NyPrøver:flower :love7
Tusen takk, og har ikke skrevet noen ord til deg etter negativ test. Føler virkelig med deg, og skjønner hvordan du tenker. Min mann var også slik, han tenke på meg og jeg trodde han avviste tanken på flere forsøk. Men , jeg hadde kanskje trengt å hvile mer mellom noen av de forsøkene enn jeg ville innrømme selv. Og det så min mann, og jeg var rett ut med piggene og tenke han ikke ville ha barn lenger. Det er mye følelser inne dette, og mer skal det bli tenker jeg. Håper dere lander på noe som er det beste for dere begge. Stor klem❤️
 
Ja, jeg vet det og er egentlig ikke særlig bekymret for det :) Så godt det blir for deg å komme på ultralyd! Også til Tanzania, wow! Tenker du deg hjem igjen til fødselen?

Det er planen ja og ta permisjonen hjemme, så drar vi alle tre ned når jeg begynner å jobbe igjen- hvis alt går bra
Kom hjem i dag etter tre år i Sør-Sudan, så Tanzania blir skikkelig upgrade med tanke på helsevesen. Har dog elsket årene der og har vært emosjonelle dager når jeg har pakket sammen.. er jo bare LITT på grinærn om dagen :arghh:
 
Det er planen ja og ta permisjonen hjemme, så drar vi alle tre ned når jeg begynner å jobbe igjen- hvis alt går bra
Kom hjem i dag etter tre år i Sør-Sudan, så Tanzania blir skikkelig upgrade med tanke på helsevesen. Har dog elsket årene der og har vært emosjonelle dager når jeg har pakket sammen.. er jo bare LITT på grinærn om dagen :arghh:
Wow, tre år ja. Hvor ofte har du vært hjemme i disse årene?
 
Det er planen ja og ta permisjonen hjemme, så drar vi alle tre ned når jeg begynner å jobbe igjen- hvis alt går bra
Kom hjem i dag etter tre år i Sør-Sudan, så Tanzania blir skikkelig upgrade med tanke på helsevesen. Har dog elsket årene der og har vært emosjonelle dager når jeg har pakket sammen.. er jo bare LITT på grinærn om dagen :arghh:


Oi, ja! Det skjønner jeg var emosjonelt :Heartred Tre år er lenge. Jeg er også litt lett på grinærn om dagen. Naboene flyttet forrige helg, og jeg gråt. Veldig! Har ikke vært naboer så lenge akkurat, men det kom nå over meg likevel. :laughing001 Tror jeg har blitt litt mer emosjonell, og tror det kanskje kommer av forhistorie med prematurfødt baby og "hele sirkuset" vi opplevde da.

Nok om det. Du/dere har sikkert noen spennende og betydningsfulle jobber :Heartred
 
Tullejente :p Jeg er 6 dpo idag. Du hadde vel svidd av en 5-pakning allerede på dette tidspunktet? :laughing001 Når ville du startet? Kjøpte meg de testene du bruker igår. Kommer vel snart på døren :hilarious:
Guri malla så spennende. Jeg ville starta 8 dpo.....
 
Tullejente :p Jeg er 6 dpo idag. Du hadde vel svidd av en 5-pakning allerede på dette tidspunktet? :laughing001 Når ville du startet? Kjøpte meg de testene du bruker igår. Kommer vel snart på døren :hilarious:
Haha, jeg startet ikke før 6-7 dpo:hilarious:Ville vell ventet til 9-10 dager etter ovitrelle.
 
:Heartred
Oi, ja! Det skjønner jeg var emosjonelt :Heartred Tre år er lenge. Jeg er også litt lett på grinærn om dagen. Naboene flyttet forrige helg, og jeg gråt. Veldig! Har ikke vært naboer så lenge akkurat, men det kom nå over meg likevel. :laughing001 Tror jeg har blitt litt mer emosjonell, og tror det kanskje kommer av forhistorie med prematurfødt baby og "hele sirkuset" vi opplevde da.

Nok om det. Du/dere har sikkert noen spennende og betydningsfulle jobber :Heartred

Jeg er på grinærn hele tiden haha. Gikk tur i dag og hørte på podcast, ble rørt og begynte å grine. Ser litt snålt ut.. griner når jeg ser på tv, på flyet så jeg på ting jeg hadde lastet ned på Netflix og spolte hver gang det kom noe fint eller trist, hadde ikke lyst å grine foran alle lizzom. Ahh.. har aldri vært sånn før.

Oj, prematur baby er ingen spøk. Da får man testet hele følelsesregisteret kan jeg tenke meg og sikkert oppdage noen nye noter. Alt har gått bra håper jeg?
Ganske utrolig hvor langt medisinen har kommet..

Jeg har hatet alt med IVF, det er bare vondt og masse bivirkninger, men når jeg får det litt på avstand så er det også ganske utrolig når man tenker på det. Er fascinerende å se videoer av hvordan dem tvinger sædcellen inn i egget. Så mye som er mulig i dag som var helt utenkelig for våre foreldre.
God natt :Heartred
 
Back
Topp