Vi over 38 ❤️

Oppdatering herifra:

1. Status: venter på mens. Starter med spotting i dag. Ser utover dagen. Hvis det faktisk er mens, blir det stims fra i morgen. Det blir ren høstesyklus (se pkt.2) med ICSI i tillegg. Så vi får se.

2. Hysteroskopi 11.mai. Derfor ikke innsett i denne runden. Gruer meg skikkelig. Men samtidig kjenner at det blir bra å få sjekket alt ordentlig.

3. Spurte om flere analyser: karyotyping, DNA fragmentering, HLA matching. Fikk godkjent karyotyping. Skal ta de andre i utlandet på eget initiativ når verden åpner opp igjen.


Hei Lysi :) Sikkert godt og være i gang med alt. Jeg er ikke velinformert om hysteroskopi, hva finner man ut ved en slik undersøkelse? :Heartred
 
Hei jenter :)

Jeg fikset brynene mine igår, microblading, eller hva det nå heter:p Anyway, dette skal man ikke gjøre når man er gravid. Om det nå skulle vise seg at jeg er det, så går vel det uansett bra? Før egget har festet seg?
Det går nok sikkert helt fint :Heartred
 
Hei Lysi :) Sikkert godt og være i gang med alt. Jeg er ikke velinformert om hysteroskopi, hva finner man ut ved en slik undersøkelse? :Heartred

Hello :)

Litt skuffende at det ikke blir innsett denne gangen, men-men... So be it.

Under siste vannscanning i april ble det oppdaget et lite "noe" inni i livmoderen. Kanskje polypp eller hva det måtte være. Ikke sikkert at det ville laget noen problemer for embryo. Men man vet jo aldri. Kunne begynt å vokse - da er det et problem. For å være på den sikre side ble jeg henvist til hystero, som er gullstandard for undersøkelse av livmorhulen og endometrium. En del problemer kan nemlig overses på UL (små polypper, som kan være mange, noen sammenvoksninger, noe mer - ikke helt sikker). Og så kan man behandle i samme slengen. Hos meg antar jeg skal dem fjerne dette "noe", sende til histologi, forsikre seg at det ikke er kreft og klarere meg for innsett på et senere tidspunkt. Som Dipsy sa det så morsomt "livmorvask i narkose". Skal get ready for the beibi :happy:
 
Last edited:
Hei jenter :)

Jeg fikset brynene mine igår, microblading, eller hva det nå heter:p Anyway, dette skal man ikke gjøre når man er gravid. Om det nå skulle vise seg at jeg er det, så går vel det uansett bra? Før egget har festet seg?

Er mye man ikke skal gjøre som gravid, som går helt fint likevel. Tenk på alle små embryoer som er badet i alkohol de første ukene fordi man ikke vet? Og det går bra likevel. Mange av rådene kommer ut av et føre-var prinsipp og fordi man ikke alltid klarer å definere en nedre grense og da sier man bare nei for å være på den sikre siden. For eksempel alkohol. Man vet alkohol kan være skadelig for fosteret men man vet ikke nøyaktig hvor mye som skal til før det er skadelig og det ville trolig være totalt uetisk å finne det ut. Er en slurk ok? To? Ti? Man vet ikke, så da blir anbefalingen ingenting for å være på den sikre siden.
Så, jeg tror du kan slappe helt av med micro bladingen :happy:
 
Landet i Stockholm, bare en liten flytur til så er jeg i moderlandet. Tar ultralyd på Medicus, har en stk inkludert i pakka. Ettersom jeg ikke har vært hjemme siden innsett har vi fortsatt den. Må gjøre unna reisekarantene først. Er faktisk 11+5 når vi kommer til ultralyddagen her så håper det er mye å se. Tenkte jeg skulle diskutere litt med dem ang NIPT. Jeg tenker egentlig at det ikke er noe vits å gjøre KUB, da kan man gå rett på NIPT. Blir i Norge til 6 Juni så reiser jeg til Tanzania, så må ta noen beslutninger litt raskt.

Hvordsn gjør du det med NIPT? Tar blod privat og sender i posten?
Jeg bestiller nipt om UL ser bra ut i dag. Hatt en samtale med en i går, og har en i dag så bestemmer meg for hvilken jeg går for. Tar den her hjemme og sender med alt i posten , er ganske enkelt sier de som har gjort det på oktober gruppen. Fikk jo ikke nipt i Norge, så da får jeg bare betale for den i utlandet.
 
Liten oppdatering fra meg. Henta ut 8 egg i dag og krysser fingrene for at lillesøster er der :Heartred Nå må man bare vente på en tlf i morgen og forhåpentligvis innsett på mandag.
 
Liten oppdatering fra meg. Henta ut 8 egg i dag og krysser fingrene for at lillesøster er der :Heartred Nå må man bare vente på en tlf i morgen og forhåpentligvis innsett på mandag.
Svarte i en annen tråd, men dette er jo den gode trofaste tråden vår. Gratulerer med vellykket egguttak ❤️
 
Ul i dag. 10 uker og en flott liten en med et dunkende hjerte ❤️

Måtte det bare fortsette slikt helt til mål.
DA skal vi feire. Tvi tvi.

Edit: nå var jeg som ikke har norsk som morsmål, plutselig usikker ang dette med "tvi, tvi". Ser at en av betydningene er "ønske om hell og lykke", mens de andre er helt motsatt. Håper at jeg ikke tråkker helt feil her. Det er altså lykkeønsker som er meningen.:)
 
Last edited:
Måtte det bare fortsette slikt helt til mål.
DA skal vi feire. Tvi tvi.

Edit: nå var jeg som ikke har norsk som morsmål, plutselig usikker ang dette med "tvi, tvi". Ser at en av betydningene er "ønske om hell og lykke", mens de andre er helt motsatt. Håper at jeg ikke tråkker helt feil her. Det er altså lykkeønsker som er meningen.:)
Det betyr bra❤️❤️Tusen takk❤️
 
Ja tenk det, skal vente til uke 11 med å bestille den Nipt testen. Har neste ultralyd om to uker, så det er litt godt med tett oppfølging ❤️

Tett oppfølging er bra!
Skjønner godt bekymringene, både dine og helsepersonalet sine.
Da du mistet såpass sent en av dine tidligere graviditeter, fant dere ut hva som ikke funket da? Er det noe som de prøver å forebygge nå?
Du trenger ikke å svare hvis det blir altfor personlig eller vanskelig.
 
Tett oppfølging er bra!
Skjønner godt bekymringene, både dine og helsepersonalet sine.
Da du mistet såpass sent en av dine tidligere graviditeter, fant dere ut hva som ikke funket da? Er det noe som de prøver å forebygge nå?
Du trenger ikke å svare hvis det blir altfor personlig eller vanskelig.
Nei, både kub og Nipt var fin den gangen. Og det de kunne se av babyen i uke 20, var ingenting «galt».
 
Nei, både kub og Nipt var fin den gangen. Og det de kunne se av babyen i uke 20, var ingenting «galt».

Hvis det er ingenting hos babyen og ingenting hos deg (kroniske sykdommer, blodtrykk, diabetes, autoimmune tilstander, skjoldbryskkjertelen, +++), da kan problemer med morkaken forårsake intrauterin fosterdød. Jeg vet ikke hvor nøye dette blir sjekket. Det kan være tilfeldig, eller noe som kan gjentas - genetisk komponent. Det finnes en haug med undersøkelser som kan forutsi risiko og ved tidlig nok intervensjon forebygge sånne tilstander (bl.a. PAPP-A test, Placental Growth Factor). Jeg kan ikke alt dette. Men spør gjerne legen. Dem vet sikkert mer.
 
Back
Topp