Vi over 38 ❤️

Hei søta :) Selv om du er trist, så skriver du litt morsomt likevel. Sånn som at mannen ikke aner hva han tar :laughing001 Jeg tar følgende: Q10 uniqinol (200 mg daglig), ekstra tilskudd av D-vitamin. (Tok blodprøve hos ny fastlege, og han mente det var for lavt. Det er viktig ifht å bli gravid.) Omega 3 (2 kapsler daglig), multivitamin og folat.

Jeg syns selvfølgelig det er positivt med lutinus/crinone, albyl-e og prednisolon som støttemedisin, da jeg gikk på dette da jeg fikk 2 positive i høst/vinter. MAS! :dead: Det kan da ikke skade og prøve iallfall. Albyl-e starter jeg med allerede første mensdag. Det jeg gjorde denne gangen, kontra sist, da det ikke var noen egg, var å starte på Trisekvens ved forrige mens første dag. Det tok jeg i "egen regi", men klinikken visste jeg tok dem. Si du vil prøve noe annet :joyful:

Jeg skal seriøst begynne med Q 10 i morgen, bare latskap at jeg ikke har starte på det tidligere.
Denne gangen brukte jeg verken varmeflaske eller ullsokker:yuck: føltes ut som jukset litt, så sokkene skal tilbake ved neste forsøk. Jeg ser nå at jeg skriver og tenker som om vi har tatt en beslutning om at de blir nytt forsøk, men det er ikke helt avklart altså:eek::rolleyes:

Jeg hadde også litt lavt nivå av D vitamin, så du må ta tilskudd sier legen. Men jeg tar jo allerede tilskudd, sier jeg. Så da økte jeg mengden tilsvarende det gamle personer skal ta.
 
Aksepterer bare alt jeg får beskjed om å ta, men vet egentlig ikke hva hverken Femar eller Prednisolon gjør - vet du?:D Tar Prednisolon, Cyclogest og Klexane nå. Hva er Trisekvens?

spennende, men det er mye å forholde seg til! Nå kjenner jeg også på en snikende forkjølelse med halsvondt og tett nese, og lurer på om det kan virke ødeleggende for om egget fester seg :nailbiting:

Tror forresten ikke litt halsvondt gjør noe for om egget fester seg, eller ikke :) :) :)
 
Vi krysser alt for at det er riktig. Hvordan føler du deg? Test om 5-6 dager? Du og Saltvann tester denne uken, blir spennende ❤️❤️
Ja, fikk nesten litt frysninger når hun skulle begynne å lytte etter en baby...:wideyed: Blir nervøs bare av tanken på å skulle teste, men det blir nok lørdag tenker jeg. Har vært litt slått ut i dag, men tror rett og slett det er allergi som plager meg. :)

Skjønner godt at det ikke er lett å senke skuldrene enda, men håper du har det bra og klarer å glede deg over gode resultater ❤️
 
Tror forresten ikke litt halsvondt gjør noe for om egget fester seg, eller ikke :) :) :)
Halsen er bedre, tror det er allergien som har skylden for den dårlige formen.:) Men begynner å krisemaksimere litt når jeg kjenner på å bli syk, ser for meg at kroppen bruker alle ressurser på å bli frisk istedet for å feste lille embryo :depressed:
 
Ja, fikk nesten litt frysninger når hun skulle begynne å lytte etter en baby...:wideyed: Blir nervøs bare av tanken på å skulle teste, men det blir nok lørdag tenker jeg. Har vært litt slått ut i dag, men tror rett og slett det er allergi som plager meg. :)

Skjønner godt at det ikke er lett å senke skuldrene enda, men håper du har det bra og klarer å glede deg over gode resultater ❤️
Jeg prøver nyte bare nå , og tar ting som det kommer. Stor klem ❤️
 
Nå ble jeg veldig nysgjerrig på hva du mener med seriøs testing? Sniktester du først, er det det du kaller useriøs testing :laughing001:laughing001


Jeg sniktester litt for å sjekke når ovitrellen er ute av kroppen, også blir det mer seriøst når jeg ser at ovitrellen er ute og venter på en ny strek :woot: Så jeg sier ifra, orker ikke "testepress".:laughing001
 
Halsen er bedre, tror det er allergien som har skylden for den dårlige formen.:) Men begynner å krisemaksimere litt når jeg kjenner på å bli syk, ser for meg at kroppen bruker alle ressurser på å bli frisk istedet for å feste lille embryo :depressed:


Ser den. Men tror ikke det skal ha noe å si. Jeg har lest at lett aktivitet hjelper egget og feste seg, da det skaper god blodsirkulasjon :)
 
Jeg skal seriøst begynne med Q 10 i morgen, bare latskap at jeg ikke har starte på det tidligere.
Denne gangen brukte jeg verken varmeflaske eller ullsokker:yuck: føltes ut som jukset litt, så sokkene skal tilbake ved neste forsøk. Jeg ser nå at jeg skriver og tenker som om vi har tatt en beslutning om at de blir nytt forsøk, men det er ikke helt avklart altså:eek::rolleyes:

Jeg hadde også litt lavt nivå av D vitamin, så du må ta tilskudd sier legen. Men jeg tar jo allerede tilskudd, sier jeg. Så da økte jeg mengden tilsvarende det gamle personer skal ta.

Bra! Kjøp deg Q10 :) Ifht D-vitamin fikk jeg beskjed om å ta 40 mg ekstra, i tillegg til multivitamin. Ja, håper du får med deg mannen. Det klarer du helt sikkert :) :joyful:
 

(Siterer bare for at du skulle se varsel)

Har spørsmål
Jeg mener å huske at dere gikk gjennom en alvorlig utredning i forbindelse med tidligere graviditet (habituell abort utredning?)
Muligens jeg husker feil.
Du nevnte i hvert fall noe med gentesting (?)
Husker du hvilke andre undersøkelser dere hadde?

Jeg prøver å sjekke alt som kan sjekkes her og nå. Men jeg har følelsen at det er jeg som må lese meg opp og spørre, spørre, kreve.
Vet ikke om jeg overdriver. Men har ikke lyst å vandre i mørket med flerfoldige mislykkede ivf-forsøk før det kanskje funker. Eller ikke.
 
(Siterer bare for at du skulle se varsel)

Har spørsmål
Jeg mener å huske at dere gikk gjennom en alvorlig utredning i forbindelse med tidligere graviditet (habituell abort utredning?)
Muligens jeg husker feil.
Du nevnte i hvert fall noe med gentesting (?)
Husker du hvilke andre undersøkelser dere hadde?

Jeg prøver å sjekke alt som kan sjekkes her og nå. Men jeg har følelsen at det er jeg som må lese meg opp og spørre, spørre, kreve.
Vet ikke om jeg overdriver. Men har ikke lyst å vandre i mørket med flerfoldige mislykkede ivf-forsøk før det kanskje funker. Eller ikke.


Hei :) Nei, vi har ikke gentestet ifht SA. Men vår yngste ble født i uke 27 for 2 1/2 år siden, og da kjørte de på med en haug med tester og undersøkelser, blant annet gentest. Ellers så har ikke jeg sjekket noe mer ifht til SA. Jeg har riktignok lest om lavt stoffskifte vs SA, og har av den grunn byttet fastlege. Jeg skulle vært medisinert for lavt stoffskifte I forrige graviditet, og jeg skulle økt dosen med medisiner før/ved positiv test.

:)
 
Godt og høre, fantastisk om du klarer det. Men ja, man får nesten bare ta alt som det kommer :Heartred

Men du, supertesteren ( :laughing001); starter du med sensitive tester? Bytter du til ordinære når du kommer til ikm dag 1?
Haha, jeg begynte faktisk med tidlig. Men gikk over til make sure 25, liker den bedre enn tidlig testene. Jeg startet vell 7 dager etter Ovitrelle, for å teste den ut:hilarious:
 
Jeg sniktester litt for å sjekke når ovitrellen er ute av kroppen, også blir det mer seriøst når jeg ser at ovitrellen er ute og venter på en ny strek :woot: Så jeg sier ifra, orker ikke "testepress".:laughing001
Og du....skjønner ikke hva du mener ? At jeg tester tidlig? Aldri hørt så mye tull snakk:hilarious::hilarious::yuck:
 
ENDELIG kan jeg settes på stimulerer. Setter første sprøyte i morgen! :smiley-bounce022
Så spennande, Dagni!! Har endeleg fått oppdatert lista vår, beklager sein oppfølging her. Du må gjerne dela kva medisinar du går på også. Masse lykke til!!!! ❤️
 
Hei :) Jeg skjønner du har tunge dager. Derfor ville jeg at du skulle vite at jeg tenker på deg. Hva er det som er så vanskelig å finne ut av? Er det veldig komplisert? Håper legene snart finner ut av at det er trygt med innsett :Heartred Selv om du nå, forståelig nok, er veldig utålmodig, så er det flaks i uflaksen, på en måte. Godt man fant ut av dette så problemet kan løses :) Takk for gode tanker. Jeg går noen spennende dager i møte :joyful:
Takk for omtanken, Saltvann. Legane prøver å tilpassa behandling med medisinar for å få ned ekstraslaga, så dosen er blitt auka fleire gonger og eg har gjort fleire målingar. Alt dette tar ei halv evigheit. :banghead: I tillegg har ikkje «vanlege» kardiologar nok kunnskap om graviditet, som jo er ganske rart med tanke på at det trass alt er ein vanleg tilstand for kvinner... Så eg har av den grunn hatt eit par veldig kjipe opplevingar. Men no får eg altså endeleg god oppfølging frå privat kardiolog som kan meir om dette og veit kva ekspertar som kan kontaktast for råd. Kryssar fingrane for grønt lys snart!!
 
Hei :) Nei, vi har ikke gentestet ifht SA. Men vår yngste ble født i uke 27 for 2 1/2 år siden, og da kjørte de på med en haug med tester og undersøkelser, blant annet gentest. Ellers så har ikke jeg sjekket noe mer ifht til SA. Jeg har riktignok lest om lavt stoffskifte vs SA, og har av den grunn byttet fastlege. Jeg skulle vært medisinert for lavt stoffskifte I forrige graviditet, og jeg skulle økt dosen med medisiner før/ved positiv test.

:)

Ok. Da husket jeg feil.
Den "haug med tester og undersøkelser" du nevner - var det på dere foreldre eller på barnet?
Hvis på dere voksne, så kanskje husker du hvilke det var?

Jeg har sendt spørsmål til Spiren om de kunne henvise oss til karyotyping, DNA fragmentering og HLA kompatibilitet. Venter på svar. Og lurer samtidig på om det var noe annet jeg kunne bedt om i samme slengen.
 
Så spennande, Dagni!! Har endeleg fått oppdatert lista vår, beklager sein oppfølging her. Du må gjerne dela kva medisinar du går på også. Masse lykke til!!!! ❤️

Tusen takk! Nå er jeg godt i gang med sprøytene her. Skal ha første ultralyd på fredag og jeg er så spent på hvordan det ser ut. Det er jo første forsøket mitt så har liksom ikke noe å sammenligne med og jeg vet heller ikke hva jeg kan forvente. Måtte denne uken fly av sted!

Jeg går på 150 IE Bemfola, Fyremadel, Ovitrelle og Duphaston. Det blir vel uttak uke 19 og innsett uke 19/20 alt etter som hvordan det går!
 
Last edited:
Haha, jeg begynte faktisk med tidlig. Men gikk over til make sure 25, liker den bedre enn tidlig testene. Jeg startet vell 7 dager etter Ovitrelle, for å teste den ut:hilarious:


Så make sure 25 allerede 7 dager etter ovitrellen, ja! Ja, det er tidlig :woot: Det blir vel 5 dpo, hvis jeg har forstått det riktig? Så sensitive frem til 5 dpo, også de ordinære?
 
Last edited:
Ok. Da husket jeg feil.
Den "haug med tester og undersøkelser" du nevner - var det på dere foreldre eller på barnet?
Hvis på dere voksne, så kanskje husker du hvilke det var?

Jeg har sendt spørsmål til Spiren om de kunne henvise oss til karyotyping, DNA fragmentering og HLA kompatibilitet. Venter på svar. Og lurer samtidig på om det var noe annet jeg kunne bedt om i samme slengen.


Hei :) Nei, det var kun på han, i og med ekstrem prematur. Bra, Lysi :) Sikkert fint med en god "gjennomgang".
 
Back
Topp