Vi over 38 ❤️

Ja, det husker jeg nå. Ja, jeg gikk også på femar fra syklusdag 4-9, menopur 75 IU fra syklusdag 8-11 og albyl-e fra syklusdag 1. Trisekvens har jeg tatt i egen regi fra forrige mens første dag. Som støttemedisin tar jeg lutisnus, prednisolon og albyl-e. Så spennende!!! :)
Aksepterer bare alt jeg får beskjed om å ta, men vet egentlig ikke hva hverken Femar eller Prednisolon gjør - vet du?:D Tar Prednisolon, Cyclogest og Klexane nå. Hva er Trisekvens?

spennende, men det er mye å forholde seg til! Nå kjenner jeg også på en snikende forkjølelse med halsvondt og tett nese, og lurer på om det kan virke ødeleggende for om egget fester seg :nailbiting:
 
Aksepterer bare alt jeg får beskjed om å ta, men vet egentlig ikke hva hverken Femar eller Prednisolon gjør - vet du?:D Tar Prednisolon, Cyclogest og Klexane nå. Hva er Trisekvens?

spennende, men det er mye å forholde seg til! Nå kjenner jeg også på en snikende forkjølelse med halsvondt og tett nese, og lurer på om det kan virke ødeleggende for om egget fester seg :nailbiting:


Vet egentlig ikke helt. Albyl-e tror jeg gjlr noe positivt med blodgjennomstrømningen... Jeg har tidligere fått beskjed om å slutte med prednisolon ved positiv test, men nå skal jeg gå på det ut uke 7. Det har jeg lest er bra for å forebygge SA. Trisekvens, hm.... Mener å huske at gynekologen jeg hadde i forbindelse med Maigaard, sa at den var fin for å bygge opp en perfekt slimhinne, så egget fester seg.

Legen sa at egget mest sannsynlig blir befruktet, så gjelder det "bare" at det deler seg riktig og fester seg. Mannen stusset litt på hvorfor tar man da IVF ved 1-2 egg, om det befruktes uansett?
 
Last edited:
Aksepterer bare alt jeg får beskjed om å ta, men vet egentlig ikke hva hverken Femar eller Prednisolon gjør - vet du?:D Tar Prednisolon, Cyclogest og Klexane nå. Hva er Trisekvens?

spennende, men det er mye å forholde seg til! Nå kjenner jeg også på en snikende forkjølelse med halsvondt og tett nese, og lurer på om det kan virke ødeleggende for om egget fester seg :nailbiting:

Interessant spørsmål. Måtte google selv.
Fra felleskatalogen:
Prednisolon: antiinflammatorisk og immunosuppressiv effekt. Vet at hos noen kvinner med autoimmune sykdommer angriper immunforsvaret embryo. Prednisolon skulle kanskje hjelpe mot det?
Klexane (heparin) og Albyl-E (acetylsalisylsyre) er begge blodfortynnende, men virker litt forskjellig. "Tykt blod" kan hos noen forårsake abort.

Edit: ok, dette med heparin og acetylsalisylsyre tidlig i graviditet er litt mer komplisert - hører nå på en smarting å fortelle på YouTube. Gir ble.a. støtte under implantasjon og forebygger alvorlige problemer senere i svangerskapet (preeklampsi). Klarer ikke å gjengi alt. Poenget: noen kvinner må ha medikamentene for vellykket graviditet.
 
Last edited:
...
Legen sa at egget mest sannsynlig blir befruktet, så gjelder det "bare" at det deler seg riktig og fester seg. Mannen stusset litt på hvorfor tar man da IVF ved 1-2 egg, om det befruktet seg uansett?

Da er jeg som mannen din.
Også lurer på det.
Hva er poenget? Hvis sperm er ok og egglederne ok, da
Ut av 10 egg i min alder blir det kanskje bare ett eneste i batchen som er ok. Resten: garbage in, garbage out. Man tvinger bare til å gro det som ikke er ment til å gro. Og det som var ment å være, det blir til uansett, ved ivf, iui eller naturlig.
Det er kun det at ved ivf da er man 100% sikre at det var befruktning og deling og kanskje til og med blastocyst. Og så håper man å få flere ok blasts enn i naturlig syklus. Kanskje 2, eller 3.

Slik dem gjør det andre steder i verden, makes sense: ta 3-5-6 høstesykluser tett, spare alle embryoer, PGT-A teste alle. Da sitter man forhåpentligvis med noen gode embryoer man kan sette inn.
Ellers blir det som å vandre i blinde og kaste penger ut av vinduet.
 
Interessant spørsmål. Måtte google selv.
Fra felleskatalogen:
Prednisolon: antiinflammatorisk og immunosuppressiv effekt. Vet at hos noen kvinner med autoimmune sykdommer angriper immunforsvaret embryo. Prednisolon skulle kanskje hjelpe mot det?
Klexane (heparin) og Albyl-E (acetylsalisylsyre) er begge blodfortynnende, men virker litt forskjellig. "Tykt blod" kan hos noen forårsake abort.

Vet egentlig ikke helt. Albyl-e tror jeg gjlr noe positivt med blodgjennomstrømningen... Jeg har tidligere fått beskjed om å slutte med prednisolon ved positiv test, men nå skal jeg gå på det ut uke 7. Det har jeg lest er bra for å forebygge SA. Trisekvens, hm.... Mener å huske at gynekologen jeg hadde i forbindelse med Maigaard, sa at den var fin for å bygge opp en perfekt slimhinne, så egget fester seg.

Legen sa at egget mest sannsynlig blir befruktet, så gjelder det "bare" at det deler seg riktig og fester seg. Mannen stusset litt på hvorfor tar man da IVF ved 1-2 egg, om det befruktes uansett?

Klexane vet jeg er blodfortynnende og skal hjelpe blodgjennomstrømmingen til livmor. Leste også pakningsvedlegget til Prednisolon og prøvde og Google, men jeg har jo egentlig ingen indikasjon på betennelse eller autoimmunesykdommer, men de er kanskje bare føre var? Og kanskje det virker positivt om jeg blir syk nå..? :rolleyes: Skal også gå på det ut uke 7 (samme med progesteron).
 
Klexane vet jeg er blodfortynnende og skal hjelpe blodgjennomstrømmingen til livmor. Leste også pakningsvedlegget til Prednisolon og prøvde og Google, men jeg har jo egentlig ingen indikasjon på betennelse eller autoimmunesykdommer, men de er kanskje bare føre var? Og kanskje det virker positivt om jeg blir syk nå..? :rolleyes: Skal også gå på det ut uke 7 (samme med progesteron).

Skulle gjerne svart på det. Men blir bare helt forvirret av alle mulige tilstander og behandlinger. Følger nå en kanal fra en klinikk i Moskva som behandler vanskelige case, bl.a. habituell abort, intrauterin fosterdød, gjentatte mislykkede ivf-forsøk etc. Veldig interessant. Men komplisert. Dem gjør noe vanvittig mye av utredninger: immunologi, genetikk, ++

Hvis jeg hører noe om prednisolon i svangerskapet, skal jeg svare senere.
 
Klexane vet jeg er blodfortynnende og skal hjelpe blodgjennomstrømmingen til livmor. Leste også pakningsvedlegget til Prednisolon og prøvde og Google, men jeg har jo egentlig ingen indikasjon på betennelse eller autoimmunesykdommer, men de er kanskje bare føre var? Og kanskje det virker positivt om jeg blir syk nå..? :rolleyes: Skal også gå på det ut uke 7 (samme med progesteron).
Hei, ref Prednisolon og Klexane;

Jeg har gått på Prednisolon de siste 3 innsett.
Det brukes vanligvis mot autoimmune sykdommer hvor kroppen selv angriper egne celler, som også kan skje i livmor ved innsett av egg. Skal bedre miljø i livmor og hindre at kroppen støter egget fra seg. Gikk på det til uke 7 nå.
Klexane er blodfortynnende og skal bidra til blodgjennomstrømning i livmor og kan hjelpe mot SA. Jeg skal på sprøyter til uke 12 og Albyl E som er det samme bare i tablettform videre.

:)
 
Så dritt Camilla! :( Vet du hva eller hvilke medisiner du reagerer på? Kanskje det er mulig å prøve noe annet hvis du skal over på ferskforsøk nå?

Skal ikke nødvendigvis gi deg noen råd, men jeg hadde fulgt hjertet mitt :Heartpink Men det er vanskelig å stå i det om man ikke får den støtten som trengs på hjemmebane. Jeg har egentlig tålt hormonbehandlingen ganske bra, men da er det også vanskelig for samboeren å huske på at det er en grunn til at jeg av og til overreagerer og er litt urimelig - og det får han tåle! Fyrte skikkelig av her en dag fordi han mente at det jo gikk an å ta seg sammen selv om man er hormonell :mad: Vil bare si med dette at jeg og de andre i gruppen her skjønner hvor vanskelig du har det, og det er det ikke mange rundt oss som gjør. Om du fortsetter får du tenke at dette bare er en liten periode i et langt liv, og da skal du ihvertfall prøve å legge bort den dårlige samvittigheten din. Håper dere finner ut av det sammen. Kanskje dere hadde hatt nytte av coach/samtaleterapi? Sender deg all støtte, klem til deg :Heartred

Tusen takk for gode ord:Heartred

Jeg reagerer på absolutt alt jeg tar. Det begynner med Primolutten som jeg må ta for å få i gang menstruasjon med. Men jeg skal takle det en gang til :yuck:;):eek: vet bare ikke om jeg klarer hele løpet uten å be om sykemelding på slutten, og det stresser meg veldig. Kjenner at jeg bruker unødvendig mye energi på å grue meg til å eventuelt spørre om det.

Jeg har tenkt litt på å benytte meg av coach, får se når tiden nærmer seg. Man må liksom ha tid og energi til å bruke det også.
 
Så leit å høre at det ikke gikk denne gangen ❤ Og ekstra tungt når både kroppen krangler, og man ikke nødvendigvis møter den forståelsen og støtten man trenger av de nærmeste.

Kjenner meg så veldig godt igjen i det du skriver om dårlig samvittighet. Det er vanskelig å strekke til på alle områder midt i en sånn her prosess, som er belastende på både kropp og sjel.

Håper du får noen gode dager fremover nå når hormonene går litt mer ut av kroppen, og at du får ladet godt til neste runde. Den som gir seg, vinner i allfall ikke, så følg hjertet ditt ❤

Takk for fine ord:Heartred Nå har jeg vært uten medisiner siden torsdag, og kvalme og svimmelhet er helt borte. Er fortsatt trøtt, men det tror jeg alle med en liten i huset er;)
 
Så leit, Camilla :(
Ja, det er ikke "bare-bare" dette IVF styret, og jeg skjønner det er ekstra tungt når du blir så dårlig av alle hormonene. Jeg skjønner deg veldig godt i forhold til jobb, men prøv og tenk på deg selv. Dette gjelder deg og din familie, og det er mye viktigere enn en jobb :)

Gullegget skal sitte en dag, det er jeg sikker på :Heartred

Ja gullegget skal sitte på oss alle sammen snart:chicken::chicken:
Hvordan går det med deg nå? Tror du at det sitter:love7
 
Ja gullegget skal sitte på oss alle sammen snart:chicken::chicken:
Hvordan går det med deg nå? Tror du at det sitter:love7


Ja, det skal det :) Jo takk, det går fint med meg. Jeg tror ingenting, men håper masse :) Jeg har iallfall en sjanse for at det kan sitte bedre nå, enn de to siste gangene. Jeg har økt stoffskiftemedisinen, tar D-vitamin tilskudd og har knasket Q10 en god stund, så føler iallfall at jeg har bedre forutsetninger denne gangen :)

Legen på klinikken sa at i Tyskland er det vanlig og gi alle ved positiv test litt stoffskiftemedisin, da det er noe (husker ikke hva akkurat nå) som synker ved befruktning. Interessant.

Hvordan går det med deg? :)
 
Håper toåringen er synsk :D Magen min laget en lyd som hun reagerte på og lurte på om hun kunne høre på magen min. Den lagde tydeligvis mere lyd for hun mente det var en baby inni der som ville ut :hilarious: «Du har spist så mye at det har kommet en baby inni der! Den banker på og vil ut mamma! Og når du har blitt større skal vi dra på sykehuset og hente den ut.»
Hvor tar hun det fra liksom?:hilarious:
 
Håper toåringen er synsk :D Magen min laget en lyd som hun reagerte på og lurte på om hun kunne høre på magen min. Den lagde tydeligvis mere lyd for hun mente det var en baby inni der som ville ut :hilarious: «Du har spist så mye at det har kommet en baby inni der! Den banker på og vil ut mamma! Og når du har blitt større skal vi dra på sykehuset og hente den ut.»
Hvor tar hun det fra liksom?:hilarious:
Vi krysser alt for at det er riktig. Hvordan føler du deg? Test om 5-6 dager? Du og Saltvann tester denne uken, blir spennende ❤️❤️
 
:dance018
Ja, det skal det :) Jo takk, det går fint med meg. Jeg tror ingenting, men håper masse :) Jeg har iallfall en sjanse for at det kan sitte bedre nå, enn de to siste gangene. Jeg har økt stoffskiftemedisinen, tar D-vitamin tilskudd og har knasket Q10 en god stund, så føler iallfall at jeg har bedre forutsetninger denne gangen :)

Legen på klinikken sa at i Tyskland er det vanlig og gi alle ved positiv test litt stoffskiftemedisin, da det er noe (husker ikke hva akkurat nå) som synker ved befruktning. Interessant.

Hvordan går det med deg? :)

Det går bra:) gråt en liten skvett i går når jeg fikk mensen, men er fryktelig klar for en ny runde nå:yuck:
Skal på apoteket i morgen og kjøpe alt av vitaminer til både meg og mannen. Vi tar begge Nycoplus Gravid :dance018det er enkelt og greit. Mannen tar bare i mot, og vet ikke at det er det han tar. Vil også prøve Q10 denne gangen. Er det bare til meg eller skal mannen også ta det? Hva ellers burde vi ta?

Jeg har spurt etter annen støttemedisin, men det fikk jeg ikke. Hva tenker du på da, spurte legen. Jeg vet ikke jeg, sa jeg :happy090 men det er vel noen som går på blodfortynnende? Nei det trenger du ikke, sa han. Så følte det var litt ferdig snakka. Jeg skal ikke til legen før jeg eventuelt starter på medisiner, så da blir det samme opplegg som de siste gangene. Ikke noe nytt. Ingen som stiller spørsmål om hvorfor det ikke går. Det irriterer meg litt, kjenner jeg. Men så er det jo ikke vanskelig å irritere meg for tiden heller da:laughing001:laughing001

Ellers så gleder jeg meg til dere andres tester, kjenner at det er mye lettere å glede seg til deres enn mine egne tester. Skulle ønske dere testet litt hver dag :Heartred
 
:dance018

Det går bra:) gråt en liten skvett i går når jeg fikk mensen, men er fryktelig klar for en ny runde nå:yuck:
Skal på apoteket i morgen og kjøpe alt av vitaminer til både meg og mannen. Vi tar begge Nycoplus Gravid :dance018det er enkelt og greit. Mannen tar bare i mot, og vet ikke at det er det han tar. Vil også prøve Q10 denne gangen. Er det bare til meg eller skal mannen også ta det? Hva ellers burde vi ta?

Jeg har spurt etter annen støttemedisin, men det fikk jeg ikke. Hva tenker du på da, spurte legen. Jeg vet ikke jeg, sa jeg :happy090 men det er vel noen som går på blodfortynnende? Nei det trenger du ikke, sa han. Så følte det var litt ferdig snakka. Jeg skal ikke til legen før jeg eventuelt starter på medisiner, så da blir det samme opplegg som de siste gangene. Ikke noe nytt. Ingen som stiller spørsmål om hvorfor det ikke går. Det irriterer meg litt, kjenner jeg. Men så er det jo ikke vanskelig å irritere meg for tiden heller da:laughing001:laughing001

Ellers så gleder jeg meg til dere andres tester, kjenner at det er mye lettere å glede seg til deres enn mine egne tester. Skulle ønske dere testet litt hver dag :Heartred
Denne siden er fin å se igjennom med tanke på mannen
https://www.froyaklinikken.no/blogg/2019/4/21/f-bedre-sdkvalitet-med-kosttilskudd
 
Håper toåringen er synsk :D Magen min laget en lyd som hun reagerte på og lurte på om hun kunne høre på magen min. Den lagde tydeligvis mere lyd for hun mente det var en baby inni der som ville ut :hilarious: «Du har spist så mye at det har kommet en baby inni der! Den banker på og vil ut mamma! Og når du har blitt større skal vi dra på sykehuset og hente den ut.»
Hvor tar hun det fra liksom?:hilarious:


Så søtt!! Det hadde jeg tatt som et godt tegn :)
 
:dance018

Det går bra:) gråt en liten skvett i går når jeg fikk mensen, men er fryktelig klar for en ny runde nå:yuck:
Skal på apoteket i morgen og kjøpe alt av vitaminer til både meg og mannen. Vi tar begge Nycoplus Gravid :dance018det er enkelt og greit. Mannen tar bare i mot, og vet ikke at det er det han tar. Vil også prøve Q10 denne gangen. Er det bare til meg eller skal mannen også ta det? Hva ellers burde vi ta?

Jeg har spurt etter annen støttemedisin, men det fikk jeg ikke. Hva tenker du på da, spurte legen. Jeg vet ikke jeg, sa jeg :happy090 men det er vel noen som går på blodfortynnende? Nei det trenger du ikke, sa han. Så følte det var litt ferdig snakka. Jeg skal ikke til legen før jeg eventuelt starter på medisiner, så da blir det samme opplegg som de siste gangene. Ikke noe nytt. Ingen som stiller spørsmål om hvorfor det ikke går. Det irriterer meg litt, kjenner jeg. Men så er det jo ikke vanskelig å irritere meg for tiden heller da:laughing001:laughing001

Ellers så gleder jeg meg til dere andres tester, kjenner at det er mye lettere å glede seg til deres enn mine egne tester. Skulle ønske dere testet litt hver dag :Heartred


Hei søta :) Selv om du er trist, så skriver du litt morsomt likevel. Sånn som at mannen ikke aner hva han tar :laughing001 Jeg tar følgende: Q10 uniqinol (200 mg daglig), ekstra tilskudd av D-vitamin. (Tok blodprøve hos ny fastlege, og han mente det var for lavt. Det er viktig ifht å bli gravid.) Omega 3 (2 kapsler daglig), multivitamin og folat.

Jeg syns selvfølgelig det er positivt med lutinus/crinone, albyl-e og prednisolon som støttemedisin, da jeg gikk på dette da jeg fikk 2 positive i høst/vinter. MAS! :dead: Det kan da ikke skade og prøve iallfall. Albyl-e starter jeg med allerede første mensdag. Det jeg gjorde denne gangen, kontra sist, da det ikke var noen egg, var å starte på Trisekvens ved forrige mens første dag. Det tok jeg i "egen regi", men klinikken visste jeg tok dem. Si du vil prøve noe annet :joyful:
 
Det blir nok ikke testing før neste uke, sånn seriøs testing. Kun 2 DPO idag. Det blir veldig spennende med Lura :) Jeg har skikkelig trua!!

Nå ble jeg veldig nysgjerrig på hva du mener med seriøs testing? Sniktester du først, er det det du kaller useriøs testing :laughing001:laughing001
 
Back
Topp