Vi over 38 ❤️

Jeg er på andre forsøk og må bare få ut at jeg jammen hadde tatt sprøyter i månedsvis enn å holde ut alle gravidsymptomene som kommer etter innsett. (Og klisset med cyclogest).
Fremdeles en uke til testdag, så prøver å fortrenge det gjennom kvalmen som har meldt seg de siste dagene :rolleyes:
 
Jeg er på andre forsøk og må bare få ut at jeg jammen hadde tatt sprøyter i månedsvis enn å holde ut alle gravidsymptomene som kommer etter innsett. (Og klisset med cyclogest).
Fremdeles en uke til testdag, så prøver å fortrenge det gjennom kvalmen som har meldt seg de siste dagene :rolleyes:
Haha I feel you! Jeg synes heller ikke sprøyter gjør noe, hormonhelvetet derimot! Håper symptomene kommer av faktisk graviditet også da, ikke bare cyclogesten.. :Heartpink
 
Haha I feel you! Jeg synes heller ikke sprøyter gjør noe, hormonhelvetet derimot! Håper symptomene kommer av faktisk graviditet også da, ikke bare cyclogesten.. :Heartpink
Krysser fingrene for det! Testdag på fredag. Mange flere symptomer enn forrige runde, men det kan jo være tilfeldig også.
 
Må si jeg er spent på hva veien videre for meg og samboeren min blir nå. Jeg var så bestemt på eggdonasjon og tenkte det ville løse alle våre problemer. Så sier legen plutselig at det kan være samboeren min som har problemer. Vi venter på svar på blodprøver nå der de sjekker oss for genetiske greier. Fint lite å gjøre utenom å bare vente. Føler meg litt tom og trist om dagen. Håper vi får svar snart så vi vet litt mer om hva vi skal gjøre framover.
 
Må si jeg er spent på hva veien videre for meg og samboeren min blir nå. Jeg var så bestemt på eggdonasjon og tenkte det ville løse alle våre problemer. Så sier legen plutselig at det kan være samboeren min som har problemer. Vi venter på svar på blodprøver nå der de sjekker oss for genetiske greier. Fint lite å gjøre utenom å bare vente. Føler meg litt tom og trist om dagen. Håper vi får svar snart så vi vet litt mer om hva vi skal gjøre framover.
Veldig bra om dere får avklart dette før dere kaster dere ut i ED da! Veldig forståelig at du føler det sånn, håper du klarer å fylle ventetiden med gode ting og at dere hører noe snart!
 
Endelig i gang, starter med menopure i går , scanning neste mandag.
Fikk antibiotika av hausken også nå etter hystroskopi for å prøve. Han mente det ikke kunne skade.. blir spennende 5 søsken forsøket..
 
Må si jeg er spent på hva veien videre for meg og samboeren min blir nå. Jeg var så bestemt på eggdonasjon og tenkte det ville løse alle våre problemer. Så sier legen plutselig at det kan være samboeren min som har problemer. Vi venter på svar på blodprøver nå der de sjekker oss for genetiske greier. Fint lite å gjøre utenom å bare vente. Føler meg litt tom og trist om dagen. Håper vi får svar snart så vi vet litt mer om hva vi skal gjøre framover.
Skjønner❤️Prøv å tenke på at det er større sjans for å få premien i andre enden når de finner ut mest mulig før forsøk❤️i våre ED forsøk så gjorde de alltid en vurdering av sædprøven før befruktning, regner med det er likens praksis også andre steder. Håper dere får gode svar og at dere får kommet igang snart med forsøk, uansett hvordan det blir. Jeg følte virkelig alt håp var ute en stund, når jeg klarte å miste til tross for toppkvalifiserte blastoer, slimhinne, livmor, hormonnivåer og god sædlvalitet. Men nå sitter jeg her og er i uke 12 i overimorgen. Ultralyd i neste uke. Så ikke mist håpet! Men tenk at dess mer de finner ut dess mer øker sjansene for å finne løsninger som gir dere best mulig odds.

Sender positiv energi✨
 
Var på ultralyd i dag og satte ovitrelle rett etterpå. Har fått time til innsett på torsdag neste uke. Såå spent. Første innsett siden vi startet i november. Andre uttak. De to første ble avbrutt. Først pga eggløsning allerede var skjedd og så pga for lite stimulerering. Så nå håper vi virkelig at gullegget skal feste seg ❤️

C82- B1 - Forsøk 4 - 2 blasto på frys
 
Var på ultralyd i dag og satte ovitrelle rett etterpå. Har fått time til innsett på torsdag neste uke. Såå spent. Første innsett siden vi startet i november. Andre uttak. De to første ble avbrutt. Først pga eggløsning allerede var skjedd og så pga for lite stimulerering. Så nå håper vi virkelig at gullegget skal feste seg ❤️

C82- B1 - Forsøk 4 - 2 blasto på frys
Masse lykke til!
 
*DETTE ER NY TRÅD FOR VI OVER 38*

Vi er sikkert en del damer der ute som er litt opp i årene, men som ikke har gitt opp drømmen om barn:Heartred

Tenkte derfor vi kunne ha et forum der vi kan dele oppturer og nedturer sammen, og gi hverandre råd og støtte underveis.

Skriv gjerne opp alder, klinikk, behandlingsmetode, medisiner, antall forsøk og om du har barn fra før.:happy:

Gleder meg til å se hvor mange vi er :love7


VENTER PÅ OPPSTART: :smiley-angelic006

Sekiro - 42 - Har tre ICSI blastoer på frys, prøver på nr 3. etter sommeren - Livio

Sistesjanse-41 år- B2-Vestlandet(hausken Bergen)- oppstart med iui med i løpet av våren/sommeren-23

Nelly - 38 - B2 - IVF og IUI (annenhver måned), Riksen + Fertilitetssenteret- Gonal-F + Fyremadel + Ovitrelle + Cyclogest / Letrozole + Ovitrelle, 2 IVF-forsøk og 1 IUI.

Engelpia 39 - ED#1- B1 - Spiren

LillePrinsesse. - 42 - Barn#3 - IVF#2 - Rogaland/Medicus - Menopur/Fyremadel
mamlala - 38 år - B3 - IVF#8 - ICSI - usikker angående klinikk, holder på å bytte - går vanligvis på østrogen, progesteron og blodfortynnende i prøveperioder

Minisjansen-45-B3-IVF#1-Spiren-ICSI

NEDREGULERER/STIMULERER::signs003

Enga1 - B2 - 41 - Medicus - FER#1 etter IVF#2

Håpefull24 - 38 - B1 - IVF #2- Porsgrunn - Menopur/letrozol/fyramadel

Gamlemor80 - 42 - barn#1 - ivf#1 - fer3 -medicus

Liille - 37 (38 i år) - IVF#3 - barn#2 - Medicus Oslo - Femar, Menopur, Fyremadel

Lemuren, 41, B1, IVF#5, medicus

Morild79 - barn#1 - ED-forsøk#1 - i gang med nedregulering.

RUGER::chicken:

Mamma til 3 men prøver nr 4- 45 - B4 - ED#1 FET#4

Håperpåenfamilie - 38 - B1- IVF4 - ET1 - St.Olavs.

Cissa10- 41 - B3 ( første felles) - IVF#2 -Porsgrunn

Wishforamiracle - 38 - barn nr 2 - ivf forsøk 3 - Maigaard Aarhus - ferskforsøk - oppstart i januar 2023. Ikm 23.1

GRAVID::smiley-bounce022:Heartred

Litjmora - 42 - B2- spontant gravid i påvente av nytt forsøk, hurra! ❤️

Lilkil79, 43år - barn #1 - IVF #10/ED#1 - Livio- bruker Cyclogest som støtte

FruBlå - 42 år - Hausken Oslo - IVF - B2

Tcsk - 38 - prøver på nr 3 - Ivf første gang - Porsgrunn - kort protokoll Menopur/fyrmadel

Vårsol2020 - 40 - Haukeland - IVF#2, FET#1 - barn#2 - Progynova, Prolutex - innsett uke 50

Månelilje -38- barn#2 - IVF#2 -innsett#4- Oslo

LE83 - 39 - barn #1 - ivf#2 - Porsgrunn
Hadde innsett av en blasto 7 september, termin mai 2023

Camillacamilla - 40 - IVF#2, innsett#9- barn #2 - Rikshospitalet - termin 20.06.23

AVBRUTT :( / TOTALFRYS:

IKKE GRAVID::sad010

BABY: :love7

HildeFraNordSør - 43 - barn nr 3 - ED-forsøk nr 1 - innsett nr 2, baby august 2023

Lysi - 42 år - Barn #2 - Totalt 6 uttak og 7 innsett av 9 embryo - baby februar 2023

FrøkenBlå - 42 - barn#1 - embryoadopsjon#1 (dobbeldonasjon) - Serum Athen - baby januar 2023

Rainbowdash ~ 42år~ embryadopsjon #1~ Tsjekkia - baby desember 2022

B82 - 39 - IVF/ICSI#1 - Barn#4 - Porsgrunn - baby desember 2022

Saltvann - 40 - barn#3 - eggdonasjon#1 - Hausken - baby september 2022

Lura - 40 - barn#2 - forsøk#10- Hausken - baby august 2022

Smuta - 41 - IVF#4/5, innsett #1 med PGT-A (innsett #3 totalt) - barn#2 - OLGA Fertility Clinic, St. Petersburg - baby juni 2022

Tenkeboblen - 42 - Spiren - ivf#1 i Norge (#3 totalt) - baby mai 2022

Signy, 37, St. Olav, IVF#4, innsett #11, barn #2 - baby mars 2022

22
:Heartred
- 39 - IVF#4, innsett #12 - barn#2 - Hausken - baby november 2021

Forsiktig desemberoptomist - IVF#2 - baby november 2021

Nyprøver2020 - 39 - IVF#6 - B1 - Porsgrunn - baby oktober 2021

Solomor2020 - 40 - IVF#1 - baby september 2021

SiljeVanilje82 - 38 - IVF#1 - barn#2 - Hausken - baby august 2021

Cookies - 39 - forsøk#8 - barn#1 - Maigaard - baby februar 2021

Katch - 38 - Spiren - Bemfola - Fyremadel, et Aid, IVF#1, barn#2. - baby februar 2021
1984håp - 40 - UNN Tromsø - IVF#1 - B1 - Pergoveris og Ganirelix.

Starter neste syklus, venter utålmodig på mensen.
 
1984håp - 40 - UNN Tromsø - IVF#1 - B1 - Pergoveris og Ganirelix.

Starter neste syklus, venter utålmodig på mensen.
Når ca får du mensen? Meld deg på i Juni-gruppa sammen med oss - jeg venter også utålmodig på mensen, regner med at den kommer ca 14.-15. mai med innsett i starten av juni ☺️☺️
 
Er i gang med 5 søskenforsk , Vært på ultralyd i dag , dag 9.. ny ul torsdag. Hausken og dem har faktisk åpent både 17 mai, 18 mai og 1 pinsedag mandag .. kjempe gode nyheter. At de holder åpent på røde dager og helg…blir spennende om det blir uttak lørdag eller mandag.. mitt 5 søskenforsøk som sakt ,men nå har jeg tatt to hystroskopier med fjerning av dødvev , samt antibiotika kur og scratching samt har fått all støtte medisiner jeg kan så nå håper jeg all denne innsatsen er verdt det… blir spennende ..
 
Er i gang med 5 søskenforsk , Vært på ultralyd i dag , dag 9.. ny ul torsdag. Hausken og dem har faktisk åpent både 17 mai, 18 mai og 1 pinsedag mandag .. kjempe gode nyheter. At de holder åpent på røde dager og helg…blir spennende om det blir uttak lørdag eller mandag.. mitt 5 søskenforsøk som sakt ,men nå har jeg tatt to hystroskopier med fjerning av dødvev , samt antibiotika kur og scratching samt har fått all støtte medisiner jeg kan så nå håper jeg all denne innsatsen er verdt det… blir spennende ..
Kan du si noe om hvilke støttemedisiner du har fått?
 
Kan du si noe om hvilke støttemedisiner du har fått?
Da jeg fikk første barnet mitt prøvde først med bare litt så med alt på de to neste, hun satt på 3 forsøk fersk forsøk. Nå ved søsken har hausken kjørt på med alt fra forsøk nr 1 , dette er 5 søskenforsøk ..

Jeg tar pednisolon , klexane, clycogestx2 ganger per dag , prolutex , noen forsøk også abyl-e, så ville de jeg skulle ta plaquenil (men jeg har tatt en annen, fått av revmatolog) , Ovitrelle støtte etter insett for å lure kroppen til og tro den er gravid..

hystroskopi var fordi med første barn fant de en skillevegg som den gang ble operert bort. Jeg ble gravid på 2 forsøk etter den var tatt bort. Der den en gang har vært festet hadde det komt dødvev og usirkulert vev som en såg tydelig ikke hadde blodgjennomstrømning, dette klippet de bort . Ble gjort to ganger nå sånn at de viste det var helt borte. Jeg har etter spurt dette med skilleveggen helt fra forsøk 1 på søsken så synes det var utrolig kjedelig jeg har hat 4 negative før de endelig fikk fikset dette men de hadde jo trodd alt var ok men det kan skje.

Jeg spurte hausken og antibiotika pga denne livmoren og fikk da svar :

Jeg har brukt antibiotika i årevis ved manglende implantasjon (men på indikasjon)

Som jeg har nevnt tidligere, det er 5 årsaker til manglende implantasjon

  • Embryo (95%)
  • Økte immunresponser
  • Forstyrret bakt miljø
  • Forhold ved livmoren (polypper, septum. Muskelknuter etc)
  • Forskjøvet vindu

Vi kan godt prøve en kur. Når du først tar det opp så er det umulig å si nei fordi hvis en ikke lykkes så vil du tenke på om hvis vi bare osv

Jeg fikk Doxycyclin 10 dagers kur..
 
Last edited:
Da jeg fikk første barnet mitt prøvde først med bare litt så med alt på de to neste, hun satt på 3 forsøk fersk forsøk. Nå ved søsken har hausken kjørt på med alt fra forsøk nr 1 , dette er 5 søskenforsøk ..

Jeg tar pednisolon , klexane, clycogestx2 ganger per dag , prolutex , noen forsøk også abyl-e, så ville de jeg skulle ta plaquenil (men jeg har tatt en annen, fått av revmatolog) , Ovitrelle støtte etter insett for å lure kroppen til og tro den er gravid..

hystroskopi var fordi med første barn fant de en skillevegg som den gang ble operert bort. Jeg ble gravid på 2 forsøk etter den var tatt bort. Der den en gang har vært festet hadde det komt dødvev og usirkulert vev som en såg tydelig ikke hadde blodgjennomstrømning, dette klippet de bort . Ble gjort to ganger nå sånn at de viste det var helt borte. Jeg har etter spurt dette med skilleveggen helt fra forsøk 1 på søsken så synes det var utrolig kjedelig jeg har hat 4 negative før de endelig fikk fikset dette men de hadde jo trodd alt var ok men det kan skje.

Jeg spurte hausken og antibiotika pga denne livmoren og fikk da svar :

Jeg har brukt antibiotika i årevis ved manglende implantasjon (men på indikasjon)

Som jeg har nevnt tidligere, det er 5 årsaker til manglende implantasjon

  • Embryo (95%)
  • Økte immunresponser
  • Forstyrret bakt miljø
  • Forhold ved livmoren (polypper, septum. Muskelknuter etc)
  • Forskjøvet vindu

Vi kan godt prøve en kur. Når du først tar det opp så er det umulig å si nei fordi hvis en ikke lykkes så vil du tenke på om hvis vi bare osv

Jeg fikk Doxycyclin 10 dagers kur..

Tusen takk for svar!

Jeg må tydeligvis til Hausken neste gang hvis ikke Medicus gjør meg gravid. Medicus sier nei til antibiotika og jeg har vært under assistert befruktning i 4 år. Brukt alle de offentlige forsøkene før vi gikk privat og har hatt 3innsett hos dem som har endt i tidlig abort. Jeg synes det er lenge nok og mye nok til å få prøve antibiotika. Hausken virker mye bedre enn Medicus på å finne alternativer og faktisk prøve ulike ting.
 
Tusen takk for svar!

Jeg må tydeligvis til Hausken neste gang hvis ikke Medicus gjør meg gravid. Medicus sier nei til antibiotika og jeg har vært under assistert befruktning i 4 år. Brukt alle de offentlige forsøkene før vi gikk privat og har hatt 3innsett hos dem som har endt i tidlig abort. Jeg synes det er lenge nok og mye nok til å få prøve antibiotika. Hausken virker mye bedre enn Medicus på å finne alternativer og faktisk prøve ulike ting.
Ja sånn er hausken god..
Jeg var på Maigaard ved første barnet mitt pga det ikke var lov for enslige i Norge, men hadde all oppfølging og kontroll hos Jon hausken. Han gav meg mye mer en Maigaard ville. De var ikke så åpent for støtte medsiner. Sånn er jeg veldig gla jeg går til han denne gang også. For han er åpent for å prøve ulike ting og sjekke ut..
 
Back
Topp