Vi over 38 ❤️

Ok, og det får vi jo ikke, vi har ingen arvelige sykdommer.

Litt frustrert, mannens sædprøve var også ok på papiret - litt få svømmere men mobiliteten bra. Men vi har aldri fått det til «selv» (ila 10 år) og nå har jeg satt inn 7 fryseegg på rad som det ikke har blitt noe av.

Men når vi ikke vet hva som egentlig er «problemet» er det vanskelig å ta noen avgjørelse om ED kan være aktuelt. Er åpen for ED hvis problemet er mine gamle egg, men hva om problemet egentlig er hans svømmere?

Har dere satt inn dag 3 eller blasto?

Slik jeg har forstått det er dårlig sædkvalitet ofte forbundet med dårlig blastocystdannelse fra dag 3 embryo (selv embryo med god kvalitet). Så har dere satt inn blastocyster med god kvalitet er det mindre sannsynlig at det er svømmerne som er problemet.

Noen trenger jo dessverre også veldig mange innsett før de lykkes, uten at man finner noen spesielle feil :(

Har dere satt inn dag 3 eller blasto?

Slik jeg har forstått det er dårlig sædkvalitet ofte forbundet med dårlig blastocystdannelse fra dag 3 embryo (selv embryo med god kvalitet). Så har dere satt inn blastocyster med god kvalitet er det mindre sannsynlig at det er svømmerne som er problemet.

Noen trenger jo dessverre også veldig mange innsett før de lykkes, uten at man finner noen spesielle feil :(
De fleste var blastoer. Da vi bare hadde to 3 dagers embryoer igjen i fryseren så sa jeg at jeg ville de skulle sette de inn med en gang istedet for å dyrke dem videre. Pga tenkte egentlig at vi ikke skulle gå videre med nytt uttak dersom ikke det gikk, og at det da var best sjanse hvis de ble satt rett inn.

But here we are :) vanskelig å sette strek..

De eggene jeg satt inn nå sist var fra et uttak i januar 2017. Da fikk vi 10 på frys. Ett av dem ble lillesøster. Og etter hun var født hadde vi 8 igjen, så tenkte liksom det var god sjans å lykkes med ett av dem i det minste. Men resten har ikke blitt til barn..

Oi oi spennende! Så alt bra ut?
Ja , mange fine folikler så håper det har skjedd noe til fredag.. . Er oppblåst og kjenner det spenner i magen så noe skjer vertfal.. er siste av 3 pakk på søsken forsøk , aldri hat egg på frys men hat ett til insett de to andre gangene men tørr ikke håpe for mye.. selv om han sa eggstokkene mine var veldig bra til og være nesten 38 så såg de ikke sånn ut sa han..

Går det ikke nå på søsken vet jeg ikke helt hva jeg gjør videre ..

Ja , mange fine folikler så håper det har skjedd noe til fredag.. . Er oppblåst og kjenner det spenner i magen så noe skjer vertfal.. er siste av 3 pakk på søsken forsøk , aldri hat egg på frys men hat ett til insett de to andre gangene men tørr ikke håpe for mye.. selv om han sa eggstokkene mine var veldig bra til og være nesten 38 så såg de ikke sånn ut sa han..

Går det ikke nå på søsken vet jeg ikke helt hva jeg gjør videre ..
Store valg! Har dere hatt behandling offentlig tidligere? Hvor mange forsøk trengte dere for nr. 1 da?

Her har jeg fått tilbake svar fra blodprøve, FSH 10 og AMH 4,1. Da bør det vel være mulighet for å prøve med egne egg? Noen som vet om det noen mulighet for at de kan sjekke arveanlegg på svømmerne til mannen - en ting er jo om de klarer å bekrukte, en annen ting er om det kan være dårlig kvalitet som øker risiko for SA..? Noen som vet?
Vi har vært hos Medicus og der ble vi anbefalt å ta en dna screening av sæden, sperm comet kaller de det, koster rundt 10k så vidt jeg husker. Snakket med en dansk klinikk etterpå( maigaard) og de mente den testen var unødvendig - ikke vet jeg nok til å vite hvem som hadde rett. Kom ikke så mye mer ut av det enn av kvaliteten var ok og at det da sannsynligvis er eggene som er av dårlig kvalitet.

Back
Topp