Vi over 38 ❤️

Verste er ventingen! Så frustrende! Håper dere er i gang igjen snart!
Hva er grunnen til at forsøkene har blitt avbrutt da?
Første forsøk ble avbrutt pga eggløsningen skjedde natten før uttak. Tok ovitrelle 36 timer før, som jeg ble bedt om. Men har brukt ovitrelle noen ganger før vi startet ivf og da har det alltid gått typ 27-30 timer før eggløsning skjedde. Ga også beskjed om det til gynekolog, men fikk svar at det måtte gå ca 35-36 timer. Men fikk likevel eggløsning etter ca 30 timer.
Andre gang ble det lang protokoll og ble det avbrutt fordi eggene ikke utviklet seg sånn som de burde.

Og ja nå å vente på mensen er såå kjipt. Føler jo aldri den kommer. 4 uker siden jeg sluttet på medisiner i dag. Og 6,5 uke siden forrige mensen. ❤️

Første forsøk ble avbrutt pga eggløsningen skjedde natten før uttak. Tok ovitrelle 36 timer før, som jeg ble bedt om. Men har brukt ovitrelle noen ganger før vi startet ivf og da har det alltid gått typ 27-30 timer før eggløsning skjedde. Ga også beskjed om det til gynekolog, men fikk svar at det måtte gå ca 35-36 timer. Men fikk likevel eggløsning etter ca 30 timer.
Andre gang ble det lang protokoll og ble det avbrutt fordi eggene ikke utviklet seg sånn som de burde.

Og ja nå å vente på mensen er såå kjipt. Føler jo aldri den kommer. 4 uker siden jeg sluttet på medisiner i dag. Og 6,5 uke siden forrige mensen. ❤️
Jeg fikk beskjed om å ta otrivelle dagen før. :rolleyes: Og at forventet eggløsning var 24-30 timer etter

Åh så kjipt! All tid er så dyrebar i dette gamet, så skjønner at det er frustrerende med avbrutte forsøk og mens som ikke kommer!!

Føles som jeg venter og venter jeg også, men nå gjenstår bare sædprøve + blodprøve for mannen min, så tenker jeg vi kan ha en samtale med Medicus neste uke mtp mulighet for å prøve med egne egg eller om det blir eggdonasjon.

Hadde innsett idag (og egget aå veldig bra ut)! Er ganske spent, men forsøker å ikke la forventningene ta helt overhånd. Tenker maraton - ikke sprint er uansett glad for å ha kommet mye lenger enn sist.
Oi oi gratulerer som ruger :) Ja du får prøve å avlede deg selv med andre (hyggelige) ting så godt du kan, så håper jeg at tiden flyr frem til testing.

Jeg fikk beskjed om å ta otrivelle dagen før. :rolleyes: Og at forventet eggløsning var 24-30 timer etter
Ja men når dagen før fikk du beskjed å ta den?

Jeg hadde time for uttak kl 830 en mandag morgen og måtte da ta ovitrelle lørdag kveld kl 2030. Altså 36 timer før. Og da kjente jeg eggløsning sent søndag kveld. Så vil tippe typ 27-30 timer før.

Himla sprøtt at det gis så forskjellig info. Men med tanke på hvor lite forskning som finnes på kvinner og kvinners reproduksjon er jeg ikke overrasket, dessverre
Nope.
Ja men når dagen før fikk du beskjed å ta den?

Jeg hadde time for uttak kl 830 en mandag morgen og måtte da ta ovitrelle lørdag kveld kl 2030. Altså 36 timer før. Og da kjente jeg eggløsning sent søndag kveld. Så vil tippe typ 27-30 timer før.
Var på ultralyd rundt 12 og fikk beskjed om å dra rett hjem og sette den.

Og då var det til egguttak?
Det var til fryseforsøk, så mulig det ikke var like spesifikk med tiden da, ettersom jeg ikke skulle hente ut egg. Men hun var veldig tydelig på at «ta otrivelle i dag, og så blir det eggløsning i morgen. Men husker ikke helt hvordan det var ved ferskforsøket, er så lenge siden.

Her har jeg fått tilbake svar fra blodprøve, FSH 10 og AMH 4,1. Da bør det vel være mulighet for å prøve med egne egg? Noen som vet om det noen mulighet for at de kan sjekke arveanlegg på svømmerne til mannen - en ting er jo om de klarer å bekrukte, en annen ting er om det kan være dårlig kvalitet som øker risiko for SA..? Noen som vet?

Her har jeg fått tilbake svar fra blodprøve, FSH 10 og AMH 4,1. Da bør det vel være mulighet for å prøve med egne egg? Noen som vet om det noen mulighet for at de kan sjekke arveanlegg på svømmerne til mannen - en ting er jo om de klarer å bekrukte, en annen ting er om det kan være dårlig kvalitet som øker risiko for SA..? Noen som vet?
Det tror jeg ikke kan sjekkes annet enn ved pgt desverre.
Hva betyr det at det er 4bb? <3
4 er størrelsen, bokstavene indikerer kvaliteten på det de ser inni og rundt blasto. Altså "fosteranlegget" og "morkaken" som de forskjellige delene vokser til.

Det tror jeg ikke kan sjekkes annet enn ved pgt desverre.

Ok, og det får vi jo ikke, vi har ingen arvelige sykdommer.

Litt frustrert, mannens sædprøve var også ok på papiret - litt få svømmere men mobiliteten bra. Men vi har aldri fått det til «selv» (ila 10 år) og nå har jeg satt inn 7 fryseegg på rad som det ikke har blitt noe av.

Men når vi ikke vet hva som egentlig er «problemet» er det vanskelig å ta noen avgjørelse om ED kan være aktuelt. Er åpen for ED hvis problemet er mine gamle egg, men hva om problemet egentlig er hans svømmere?

Back
Topp