Vi over 38 ❤️

Han er 4 1/2 år. Jeg ble så overrasket over reaksjonen hans, at jeg nesten selv begynte å gråte. Noen dager før jul i fjor kom han hjem fra barnehagen og ropte til meg mamma, mamma vennen min skal bli storebror. Å så hyggelig sa jeg, også sier han kan ikke du også få baby i magen? Det var selvfølgelig samme uke som jeg selv hadde mistet, så da måtte jeg ta meg en tur på kjøkkenet. Livet går opp og ned. Men i alle fall med den historien i tankene trodde jeg han skulle bli kjempe glad.

Han er en gutt som tenker mye og liker og være godt forberedt, så jeg tror det var veldig lurt at vi fortalte det til han allerede nå. Så han kan forhåpentligvis blir glad i tanken på å bli storebror etter hvert. I dag sa han igjen at han ikke ville ha noe baby, men hva skal vi gjøre når han kommer da spurte jeg? Vi kan dra til sentrum å selge han forslo Lillegutt. Hvor mye skal vi selge han for da spurte jeg? 100 kr var svaret :laughing002 :laughing002 jeg tror det blir noen gode historier å bruke i konfirmasjonstaler for fremtiden:):Heartblue
Han høres så nydelig ut! :love017 Jeg har en som er like gammel. Jeg har jo vært veldig fokusert på de siste forsøkene, så for noen uker siden sa jeg noe a la "hvordan tror du det hadde vært hvis vi hadde hatt en baby til?". Så på ham at tanken var uvant, så jeg la inn litt morsom snakk om hva om vi hadde 10 babyer, og forskjellige rare funfacts om babyer ("de kan ikke sitte engang!"). Så har både samboeren og jeg nevnt hypotetiske babyer innimellom siden da. Litt risky, siden vi kunne ende opp med ingen ny baby. Men i dag sa han "jeg gleder meg til den nye babyen kommer!". Så derfor har jeg tro på at din også venner seg til tanken, og kanskje blir positiv etterhvert. ❤️

Han er 4 1/2 år. Jeg ble så overrasket over reaksjonen hans, at jeg nesten selv begynte å gråte. Noen dager før jul i fjor kom han hjem fra barnehagen og ropte til meg mamma, mamma vennen min skal bli storebror. Å så hyggelig sa jeg, også sier han kan ikke du også få baby i magen? Det var selvfølgelig samme uke som jeg selv hadde mistet, så da måtte jeg ta meg en tur på kjøkkenet. Livet går opp og ned. Men i alle fall med den historien i tankene trodde jeg han skulle bli kjempe glad.

Han er en gutt som tenker mye og liker og være godt forberedt, så jeg tror det var veldig lurt at vi fortalte det til han allerede nå. Så han kan forhåpentligvis blir glad i tanken på å bli storebror etter hvert. I dag sa han igjen at han ikke ville ha noe baby, men hva skal vi gjøre når han kommer da spurte jeg? Vi kan dra til sentrum å selge han forslo Lillegutt. Hvor mye skal vi selge han for da spurte jeg? 100 kr var svaret :laughing002 :laughing002 jeg tror det blir noen gode historier å bruke i konfirmasjonstaler for fremtiden:):Heartblue
Fantastisk med gode NIPT-resultat!! For ein lettelse! ❤️ Og så lillegutt som vil selga lillebror så fort han kjem ut, hahaha! :hilarious: Vår jente som var 5,5 i jula i fjor blei veldig overraska og glad då ho fekk vita at ho skulle bli storesøster. Og ho er veldig stolt av lillesøster, men det er sjølvsagt også sjalusi der. Vanskeleg dette med å dela på oppmerksomheit, så ho leikar meir intensivt, kosar veldig voldsomt med baby og har hatt meir utagering generelt. Men det går stort sett bra altså. Så lenge ein er bevisst på det som foreldre, så går det nok seg til. Fint at han har tid til å forbereda seg! Me har også lest bøker om å bli storesøster/bror og såg på Daniel Tiger og andre ting på TV som handla om samme tema. Fin måte å ta opp både gode og vanskelege følelsar rundt dette med å få småsøsken. ❤️

Hei, slenger meg på dere. Begynner med Menopur-fyrmadel-otrivielle nå første mens dag, grugleder meg, hva er bivirkninger?vektøkning? Har dere svar på AMH og FSH? Min AMH var på 5,7 mens FSH var på 6, er 38 år, 2 barn fra før med normal graviditet (som tok flere år) mannen har også nedsatt kvalitet og lite spermier. Men i følge Porsgrunn hadde dem ikke tatt oss inn om det ikke var sjangs. Er spent å litt redd:)

I dag fikk jeg årets julegave på forskudd. Vi har fått 3 stk høykvalitets blastocyst på frys fra Finland.
Medicus ringte å ga meg tidenes beste nyhet.. så om de får dem over til Norge for jul så blir det innsett allerede i uke 2
Så regningen som kom på 92600 i dag betalte jeg med glede
Den følelsen e magisk❤️

Da er jeg ruger av, i følge overlegen som satte det inn, en perfekt blastocyst. Og jeg er bare uendelig lykkelig over å ha kommet hit jeg er nå. Måtte 2023 bli året for oss som lengter. Masse babystøv og lykkeønskninger til dere. Og gratulerer så mye til dere som er gravide:Heartbigred En nydelig jul ønskes dere alle!

Hei, slenger meg på dere. Begynner med Menopur-fyrmadel-otrivielle nå første mens dag, grugleder meg, hva er bivirkninger?vektøkning? Har dere svar på AMH og FSH? Min AMH var på 5,7 mens FSH var på 6, er 38 år, 2 barn fra før med normal graviditet (som tok flere år) mannen har også nedsatt kvalitet og lite spermier. Men i følge Porsgrunn hadde dem ikke tatt oss inn om det ikke var sjangs. Er spent å litt redd:)
Velkommen til oss!! Skriv gjerne litt info sånn at me får det inn i oversikten vår:

Nick - alder - barn i rekka du prøver på - type behandling - forsøk nr. - klinikk - medisinar og eventuelt andre ting.

Masse lykke til, blir spennande å følgja deg!

Da er jeg ruger av, i følge overlegen som satte det inn, en perfekt blastocyst. Og jeg er bare uendelig lykkelig over å ha kommet hit jeg er nå. Måtte 2023 bli året for oss som lengter. Masse babystøv og lykkeønskninger til dere. Og gratulerer så mye til dere som er gravide:Heartbigred En nydelig jul ønskes dere alle!
Aldeles fantastisk!!!!! ❤️❤️❤️ Heia, heia gullegget! Som eg håpar for deg! Du må halda oss oppdaterte…! Gooood jul!

Forresten, noen som vet når 2 dagers fester seg i forhold til blasto?
Det fester seg på samme tidspunkt uansett hvor langt det har kommet før innsetting.

Jeg er ikke lege, men fra det jeg forstår er det slik at for at embryoet skal feste seg så må minst to viktige ting skje: For det første må embryoet være på riktig stadium. Før embryoet er blastocyst så har det en tynn hinne rundt seg som heter zona pellucida som gjør at det ikke kan feste seg noe sted (slik at det ikke skal feste seg i egglederen). Etter at det har blitt blastocyst forsvinner denne hinnen og embryoet er ‘klart for landing’. I tillegg må livmorslimhinnen være mottakelig for blastocysten og det er den 6-10 dager etter eggløsningen.

Med andre ord så skal det ikke spille noen rolle når embryoet blir satt inn- hvis det blir satt inn tidlig må det bare surre rundt og vente til både det selv og livmoren er klare før det kan feste seg

Det fester seg på samme tidspunkt uansett hvor langt det har kommet før innsetting.

Jeg er ikke lege, men fra det jeg forstår er det slik at for at embryoet skal feste seg så må minst to viktige ting skje: For det første må embryoet være på riktig stadium. Før embryoet er blastocyst så har det en tynn hinne rundt seg som heter zona pellucida som gjør at det ikke kan feste seg noe sted (slik at det ikke skal feste seg i egglederen). Etter at det har blitt blastocyst forsvinner denne hinnen og embryoet er ‘klart for landing’. I tillegg må livmorslimhinnen være mottakelig for blastocysten og det er den 6-10 dager etter eggløsningen.

Med andre ord så skal det ikke spille noen rolle når embryoet blir satt inn- hvis det blir satt inn tidlig må det bare surre rundt og vente til både det selv og livmoren er klare før det kan feste seg
Takk for svar ❤️ er bare det at jeg satte inn fryst blasto i juni, mensen kom en uke før testdag, tenker litt at den kanskje gjør det nå og ❤️

Takk for svar ❤️ er bare det at jeg satte inn fryst blasto i juni, mensen kom en uke før testdag, tenker litt at den kanskje gjør det nå og ❤️
Det spørs kanskje litt hvordan klinikken beregner testdato? På St Olav hadde jeg testdato 14 dager etter innsett både når jeg satte inn 2-dagers, 3-dagers og 5-dagers.

Det spørs kanskje litt hvordan klinikken beregner testdato? På St Olav hadde jeg testdato 14 dager etter innsett både når jeg satte inn 2-dagers, 3-dagers og 5-dagers.
Jeg har bare hatt fryseforsøk av blasto hos spiren tidligere og var 14 dager til testdag da og slik som nå. Jeg har egentlig testdag 28 des, men bestemt meg for å vente til 2 eller 3 januar og dra på furst og ra blodprøve i stedet ❤️

Velkommen til oss!! Skriv gjerne litt info sånn at me får det inn i oversikten vår:

Nick - alder - barn i rekka du prøver på - type behandling - forsøk nr. - klinikk - medisinar og eventuelt andre ting.

Masse lykke til, blir spennande å følgja deg!
Hei, starter med min første sprøyte så fort første mensdag kommer, Jeg er 38 år med 2 barn fra før på 8 og 9 år. (Tok flere år uten prevensjon før jeg ble gravid med barna)Men har 2 naturlige graviditeter bak meg. Har nå prøvd i 3 år med nr 3, etter vi sjekket oss hadde vi tydligvis begge vanskeligheter jeg pga alder 38. Hadde en AMH på 5,7 noe dem mente var svært lav for min alder og en FSH på 6. så sjangsen for å bli gravid naturlig var mindre enn 10%, Mannen har også noe lavere sædkvalitet/Produksjon. Vi ble henvist til Porsgrunn fertilitetsklinikk i August og fikk time til konsultasjon allerede i Oktober, pga min alder ville dem starte kjapt så jeg har allerede fått time nå neste mnd, medisiner er handlet inn. Skal gå på Menopur høyeste dose 412,5 og fyrmadel samt oteivielle. Dem mener pga alder får jeg nok ikke mer enn 2 forsøk å det er jeg vel litt enig i, er jo ikke akuratt ung lenger, har masse tanker rundt dette, aldri tenkt at jeg må mellom dette før heldigvis har jeg 2 nydelig friske gutter som går i 3 og 4 klasse. Mannen min har også en datter som blir 12 så vi er utrolig heldig alt i alt. Vi vet begge at dette er siste sjangs for oss. Noen som ønsker å dele erfaringer? Åssen var det? Opplevde dere store forandringer i humør/vekt ol. Mange forsøk måtte dere mellom? Takk for alle svar♥️

Nå har jeg fått svar på Nipt, og de hadde ingen ting å bemerke :Heartred har egentlig ikke vert så nervøs på resultatet på den, tenkte at det får vi ta hvis det kommer.

Etter TUL gledet jeg meg slik til å fortelle Lillegutt at han skulle bli storebror. Vi satt oss ned alle tre og fortalte og viste bilde av ul. Han viste godt at det var bilde av en baby i magen. Men mens vi viste bilde og fortalte så jeg bare at han ble tristere og tristere( har faktisk aldri sett han så trist før), før han begynte å gråte. Han ville ikke bli storebror og han ville ikke ha noe baby i hus, da flyttet han:rolleyes:

Godt det er noen måneder til sommeren
Camilla:Heartred
Andremann var 3 år da han fikk vite at han skulle bli storebror. Han tok det greit, men var ikke overlykkelig. Han lurte blant annet på hvor hardt han kunne kaste snø på babyen, om han kunne sette seg på babyen, og om han kunne kaste henne oppi badekaret og ned trappen :laughing001

Da lillesøster kom til verden, viste han kun den svært omsorgsfulle siden sin. Han er en svært glad og stolt storebror! Så vet du; tenker det vil gå seg til :)

Nå har jeg fått svar på Nipt, og de hadde ingen ting å bemerke :Heartred har egentlig ikke vert så nervøs på resultatet på den, tenkte at det får vi ta hvis det kommer.

Etter TUL gledet jeg meg slik til å fortelle Lillegutt at han skulle bli storebror. Vi satt oss ned alle tre og fortalte og viste bilde av ul. Han viste godt at det var bilde av en baby i magen. Men mens vi viste bilde og fortalte så jeg bare at han ble tristere og tristere( har faktisk aldri sett han så trist før), før han begynte å gråte. Han ville ikke bli storebror og han ville ikke ha noe baby i hus, da flyttet han:rolleyes:

Godt det er noen måneder til sommeren

Back
Topp