Takk for styrkeklem, Smuta
Jeg har ikke spurt klinikken om jeg kan fortsette på medisiner inntil jeg har fått undersøkt nærmere. Kontaktpersonen min beskrev det bare som "at this stage there is no point taking the medication". Hvis det er rester i livmora så er det nok like greit å ikke ta mer medisiner nå, og heller vente på menstruasjonen. Vet ikke om å ta så høye doser progesteron og østrogen nå kan forsinke menstruasjonen.
Jeg fikk helt blenda tester hele vegen i testperioden, også på testdato som klinikken oppgav, 23. mai, som var hele 16 dpo. Dagen etterpå fikk jeg jo det som virka som mensen, med blødning i 3-4 dager. Spottet litt i 14 dager etter dette, så jeg tenkte jo at dett var dett. Medisinene sluttet jeg på 21. mai tror jeg det var.
Det er veldig rart at graviditetstestene viser så sterke positive streker nå. Kanskje jeg blødde ut den ene blastocysten, mens den andre festa seg og utvikla seg sent, med lave nivåer av hcg i starten. Og uten støttemedisinene så stoppet det opp, men hcg-nivåene har økt på de siste ukene og det kan ta mange uker før det synker. Tror det er dette som har skjedd.
Fastlegen min er veldig hyggelig, men veldig travel, så ikke ledig time der før i august med mindre man kan få hastetime. Jeg sendte en melding til administrasjonen ved legekontoret nå, så håper på blodprøvetaking i morgen. Får ringe og følge det opp i morgen tidlig.