Åh, finaste Saltvann, håpar du oppdaterer oss litt iallfall!!! Sjølv om det ikkje blir minutt-for-minutt. Masse lykke til!!!!Tusen takk, søteste deg
Håper det går fint med dere
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Åh, finaste Saltvann, håpar du oppdaterer oss litt iallfall!!! Sjølv om det ikkje blir minutt-for-minutt. Masse lykke til!!!!Tusen takk, søteste deg
Håper det går fint med dere
Tusen takk har endelig fått 30 % som helsefagarbeider etter jeg ble ferdig utdannet for 1,5 år siden så vil liksom jobbe mest mulig, var sykmeldt etter egguttak en gang og da jeg hadde lang protokoll med Synarela men det er det. Kjenner og jeg begynner få antydning til smerter så greit å slappe av tenker jeg og gå noen turerIdiot er du på ingen måte!! IVF i seg sjølv er knalltøft og å oppleva SA og MA etter IVF er ekstra jævlig. Eg hadde knapt vore sjukmeldt nokon gong før IVF-køyret. Var sjukmeldt i fleire kortare periodar under perioden med IVF og har også vore mykje sjukmeldt i svangerskapet pga alvorleg svangerskapskvalme og utmattelse, no klarer eg iallfall å jobba 40%. Har vore vanskeleg for meg også oppi alt, men først og fremst er eg takknemleg for at dette faktisk er mogleg i Norge. Viktig å ta vare på helsa, kjære deg. Fastlegen sjukmelder deg ikkje uten grunn. Ta godt vare på deg sjølv.
Åh, finaste Saltvann, håpar du oppdaterer oss litt iallfall!!! Sjølv om det ikkje blir minutt-for-minutt. Masse lykke til!!!!
Lykke til kjære deg, skjønner du vil vente med oppdateringer. klem
Uff damer, nå altså
Hadde ul 5+2. Liten fostersekk funnet. Ikke noe fosteranlegg. Den skjønner jeg, var jo tidlig.
Ny ul i dag 6+4. Fosteranlegget funnet, men kun 2,7 mm ikke noe hjerteaktivitet .
Legen mente at det fortsatt var tidlig, men jeg tenker jo mitt. Fosteret burde vel ha vært litt større og hjerte skulle man ha sett på dette tidspunktet.
Så nå ser det altså ut som om jeg har min 4 MA på 2 år
Ny ul på mandag.
Mamma til 3 men prøver nr 4- 40+ -nr 4, første forsøk, medicus. Ivf(letrozol,pergoveris,fyremadel, ovitrille og duphastonVelkommen til den fine gruppa vår! Vil du oppdatera med samme info som andre, slik at eg får deg inn på oversikten vår på første side?
Nick - alder - barn i rekka du prøver på - forsøk nr. - klinikk - behandling
Masse lykke til, det blir spennande å følgja deg!
Uff damer, nå altså
Hadde ul 5+2. Liten fostersekk funnet. Ikke noe fosteranlegg. Den skjønner jeg, var jo tidlig.
Ny ul i dag 6+4. Fosteranlegget funnet, men kun 2,7 mm ikke noe hjerteaktivitet .
Legen mente at det fortsatt var tidlig, men jeg tenker jo mitt. Fosteret burde vel ha vært litt større og hjerte skulle man ha sett på dette tidspunktet.
Ny ul på mandag.
Du er nå bra skjønn SofiaSniker litt her inne Og må bare si at jeg nesten gleder meg til jeg er over 38, for dette må jo være en av de koseligste gruppene på hele forumet
Heier masse på dere alle - dere er herlige
Tenk at du snart er halvveisÅh, eg veit alt om det der…!! Er fortsatt kvalm og er no 19+6!!! Heldigvis gir den «miste-angsten» seg littegrann for kvar veke som går, men den vil nok vera med oss IVF-arar litt ekstra gjennom heile svangerskapet trur eg… Eg flyttar deg til gravid, hurra!
Vet ikke med hcg, tror den er veldig variabel uansett hvordan man blir gravid. Men termin og antall uker på vei må beregnes manuelt ja. Dagen for egguthentlng skal beregnes som eggløsningsdagen. Altså tar man datoen man hentet ut egg, trekker fra 4 dager og plusser på 9 mnd så får man termindato. F eks uttak 8. Januar - 4 dager = 4 januar + 9 mnd = termin 4 oktober. Så med antall uker på vei så må du altså regne deg som 2+0 på uttaksdagen.Hallo flotte, voksne IVF'ere nå trenger jeg litt veiledning av drevne damer. Termin beregnes fra siste mens i naturlig syklus, men med IVF med lang protokoll forskyves jo syklusen litt, hverfall gjorde min det. Har vanligvis eggløsning dag 14-15 men siste egguttak var dag 18. Vil ikke dette påvirke beregning av uker på vei, termin og hcg? Er hcg også noe tregere ved IVF? Hva tenker dere, noen erfaringer som vil deles?
Javisst, da tenkte jeg jo rett, tusen takk for oppklaringVet ikke med hcg, tror den er veldig variabel uansett hvordan man blir gravid. Men termin og antall uker på vei må beregnes manuelt ja. Dagen for egguthentlng skal beregnes som eggløsningsdagen. Altså tar man datoen man hentet ut egg, trekker fra 4 dager og plusser på 9 mnd så får man termindato. F eks uttak 8. Januar - 4 dager = 4 januar + 9 mnd = termin 4 oktober. Så med antall uker på vei så må du altså regne deg som 2+0 på uttaksdagen.
Håper dette var forståelig
Jordmor/lege har en egen avkryssing på svangerskapspapirene for IVF og jeg må som regel fortelle dem når termin er utifra det.
Måtte bare telle littVet ikke med hcg, tror den er veldig variabel uansett hvordan man blir gravid. Men termin og antall uker på vei må beregnes manuelt ja. Dagen for egguthentlng skal beregnes som eggløsningsdagen. Altså tar man datoen man hentet ut egg, trekker fra 4 dager og plusser på 9 mnd så får man termindato. F eks uttak 8. Januar - 4 dager = 4 januar + 9 mnd = termin 4 oktober. Så med antall uker på vei så må du altså regne deg som 2+0 på uttaksdagen.
Jordmor/lege har en egen avkryssing på svangerskapspapirene for IVF og jeg må som regel fortelle dem når termin er utifra det.
Vet ikke med hcg, tror den er veldig variabel uansett hvordan man blir gravid. Men termin og antall uker på vei må beregnes manuelt ja. Dagen for egguthentlng skal beregnes som eggløsningsdagen. Altså tar man datoen man hentet ut egg, trekker fra 4 dager og plusser på 9 mnd så får man termindato. F eks uttak 8. Januar - 4 dager = 4 januar + 9 mnd = termin 4 oktober. Så med antall uker på vei så må du altså regne deg som 2+0 på uttaksdagen.
Ja på OUL så kommer det jo helt an på legen man treffer på om de endrer termin eller ikke om barnet skulle måle mindre/større. Men på den første svangerskapskontrollen blir det satt etter IVF dato.Jeg fikk flyttet termin på OUL. Riktignok bare 3 dager, men spurte hvorfor de gjorde det når det var ivf. Jeg vet jo eksakt dato for innsett av 5-dagers blasto.
Fikk til svar at det gjøres ulikt rundt omkring i landet, at IVF-barn ofte vokser bittelitt raskere enn ikke-IVF-barn frem til uke 18-20. Jeg bor i et området i landet som "følger" StOlavs tankegang, fikk jeg beskjed om, og dermed ny dato på OUL. Har lest et sted (tror det var i et eller annet lege-blad) at flertallet ønsker å beholde opprinnelig beregnet termindato, mens mindretallet ønsker at det også på IVF-barn skal dette bestemmes ved OUL i uke 18-20.
❤❤❤Uff damer, nå altså
Ny ul på mandag.
Skal få deg inn på lista!! Men me vil gjerne vita nøyaktig alder, dei fleste av oss her er jo 40+…!!Mamma til 3 men prøver nr 4- 40+ -nr 4, første forsøk, medicus. Ivf(letrozol,pergoveris,fyremadel, ovitrille og duphaston
Syklusdag1 i dag