Vi over 38 ❤️

Veldig jordnær og nøktern person her, men jeg har i det siste tenkt litt på om jeg burde lage meg noen affirmasjoner eller positive gjentagelser, for å holde motet oppe. :smiley-angelic001 Noen som har peiling? Hvordan skal de være egentlig? Er det f.eks "snart holder jeg deg i armene mine"? eller "Jeg er en sterk og frisk kvinne, og mine egg er fantastiske!" :hilarious: :hilarious: :hilarious:
 
Takk. :) Ja, barn nr 3! Første IVF-forsøk. Isida i Ukraina. Jeg er vettskremt. :nailbiting: :shy:

Artig å se at noen velger UA klinikk.
Får jeg spørre hvordan du valgte nettopp Isida?
Jeg vurderer også Ukraina.
Men må innrømme at det er ikke så enkelt.
Mye bra. Og mye subjektive vurderinger på nett.
Noe som er forståelig. Den klinikken som gir en barn, blir jo automatisk oppgradert til Best Clinic Ever.
 
Hei!
Eg er 42 år. Har en sønn på 14 år som ble til på ordinært vis ;)
Etter 4 SA/MA er vi i gang med IVF på Klinikk Hausken i Haugesund. Uttak på Mandag 11.10. Han kunne se 10 egg.

Tanjaa - 42 - Barn#2-IVF#1 - Haugesund

Velkommen!
Så spennende!
Er sønnen med samme mann som nå?
Hvilken protokoll og medisiner går du på?
Også, hva sier leger, hvorfor trenger du prøverør? Hva kan det gjøre bedre i ditt tilfelle?
Mange spørsmål - bare generell nysgjerrighet.

Jeg tenker at dere blir jo gravide. Klarer til og med holde på graviditeten en stund. Men mister.
Hva er poenget med IVF da?
Mengden, kanskje?
Får du flere normalt utseende embryos på frys, kan du sette de inn til du er 45.
Hvis jeg var lege, så ville jeg utredet dere på kryss og tvers. Jeg ville også tatt abortert vev til gentesting for å se om noe var feil med fosteret.
Og til slutt ville jeg igjen gentestet alle embryo før dem eventuelt skal settes inn. Om det var lov i Norge vel å merke. Men jeg er ikke lege. Og testing er ikke lov.
Blir uansett spennende å følge med deg.
Lykke til!
 
Artig å se at noen velger UA klinikk.
Får jeg spørre hvordan du valgte nettopp Isida?
Jeg vurderer også Ukraina.
Men må innrømme at det er ikke så enkelt.
Mye bra. Og mye subjektive vurderinger på nett.
Noe som er forståelig. Den klinikken som gir en barn, blir jo automatisk oppgradert til Best Clinic Ever.
Jeg vil genteste embryoene, så da ble utvalget av klinikker mye mindre. Har selv tenkt på dette med inntrykket man får av klinikker! Det var en haug med damer i en gruppe jeg er med i som reiste til Isida, og de var så fornøyde både med opplegg, fasiliteter og behandling, og når så mange i tillegg hadde suksess, så følte jeg at jeg bare måtte velge den jeg også! I tillegg er det jo litt betryggende å gå i noen andres fotspor. :) Jeg har også et bedre inntrykk av IVF-behandlinger i utlandet ifht Norge... Men jeg er ingen ekspert, kun et offer for mine egne følelser og innfall. :joyful:
 
Hei!
Eg er 42 år. Har en sønn på 14 år som ble til på ordinært vis ;)
Etter 4 SA/MA er vi i gang med IVF på Klinikk Hausken i Haugesund. Uttak på Mandag 11.10. Han kunne se 10 egg.

Tanjaa - 42 - Barn#2-IVF#1 - Haugesund
Velkommen!!! Du er lagt til på lista. Blir spennande å følgja deg! ❤️
 
Jeg vil genteste embryoene, så da ble utvalget av klinikker mye mindre. Har selv tenkt på dette med inntrykket man får av klinikker! Det var en haug med damer i en gruppe jeg er med i som reiste til Isida, og de var så fornøyde både med opplegg, fasiliteter og behandling, og når så mange i tillegg hadde suksess, så følte jeg at jeg bare måtte velge den jeg også! I tillegg er det jo litt betryggende å gå i noen andres fotspor. :) Jeg har også et bedre inntrykk av IVF-behandlinger i utlandet ifht Norge... Men jeg er ingen ekspert, kun et offer for mine egne følelser og innfall. :joyful:

Skjønner. Bra nok for meg, dine argumenter.
Forresten, gentesting tilbyr så å si "alle" i Ukraina.

Vet du allerede hvilken lege skal følge deg opp?
For det er ofte en bestemt lege man går etter når man velger klinikk der borte. Eller spesielt gode embryolab.

Angående behandlingstilbud i Norge, jeg mener at det kan være bra nok til å begynne med, når man skal prøve ut noen flere basic ting. Kanskje det funker. Og det gjør jo det for en god del. Men skal du ha flere svar i en mer komplisert case, eller mer avanserte metoder, da er det i Norge, dessverre, begrensede muligheter.

Lykke til med behandlingen i Ukraina!
 
Vet du allerede hvilken lege skal følge deg opp?
Jeg tror hun het Dr Inna. Koordinatoren min er bortreist, så jeg venter spent på at hun kommer tilbake slik at jeg får hele planen! Ukraina er vel litt kjent for "babyindustri" eller hva man skal kalle det. Tenker/håper det kan bety mye erfaring og god kompetanse. Takk! :Heartred
 
Da har jeg startet nedregulering, så du kan sikkert oppdatere status på meg @Smuta. ENDELIG i gang igjen ❤ Dipsy - 38 - B2 - IVF # 2 - Stork - Gonapeptyl, Menopur, Fyremadel, Ovitrelle, Lutinus, Klexane, Prednisolon.
 
Hei gjengen, det nærmer seg nedreguleringen for meg også. Usikker på hvordan jeg skal skrive det...?
For jeg skal jo sette inn et fryst embryo i styrt syklus, nedreguleringen starter nok i januar.
Sett meg gjerne på listen :):Heartbigred
 
Da har jeg startet nedregulering, så du kan sikkert oppdatere status på meg @Smuta. ENDELIG i gang igjen ❤ Dipsy - 38 - B2 - IVF # 2 - Stork - Gonapeptyl, Menopur, Fyremadel, Ovitrelle, Lutinus, Klexane, Prednisolon.
HURRA!! ❤️ Skal oppdatera sporenstreks! :D Masse lykke til!! Blir så spennande å følgja deg!
 
Hei gjengen, det nærmer seg nedreguleringen for meg også. Usikker på hvordan jeg skal skrive det...?
For jeg skal jo sette inn et fryst embryo i styrt syklus, nedreguleringen starter nok i januar.
Sett meg gjerne på listen :):Heartbigred
Så spennande, juhu!! ❤️ Me treng å rydda litt i kategoriane våre i oversikten, men fint om du uansett skriv følgjande:

Navn - alder - prøver på barn nr. - embryoadopsjon#1- klinikk - medisinar om du vil det.

Når begynner du nedreguleringen? Blir så spennande å følgja deg på den neste etappen av reisa. :)
 
Rainbowdash ~ 41år~ embryoadopsjon #1
Starter i januar tror jeg, litt avhengig av syklusen. Kommer med oppdatering av medisinene når reseptene kommer i posten:D
 
Last edited:
Hei fine folk! Eg kan melda om at eg er trygt framme i St. Petersburg…!!!! Endeleg! Veldig letta over å vera på plass med tanke på alle siste hinder på vegen, med covid-test, visum osv.

Juba!
:smiley-bounce015:smiley-bounce015:smiley-bounce015
 
Hei fine folk! Eg kan melda om at eg er trygt framme i St. Petersburg…!!!! Endeleg! Veldig letta over å vera på plass med tanke på alle siste hinder på vegen, med covid-test, visum osv.

Juba!
:smiley-bounce015:smiley-bounce015:smiley-bounce015
Hurra! :cool05
 
Hei fine folk! Eg kan melda om at eg er trygt framme i St. Petersburg…!!!! Endeleg! Veldig letta over å vera på plass med tanke på alle siste hinder på vegen, med covid-test, visum osv.

Juba!
:smiley-bounce015:smiley-bounce015:smiley-bounce015
Åh, endelig litt medgang, Smuta! Jeg blir så glad på dine vegne! Masse lykke til med innsett av gulleskimoen :love7
 
Planene begynner å konkretisere seg. :nailbiting: Det ser ut til at
- uke 43 blir pretester (klinikken krever grundig fysisk sjekk, bl.a. mammografi. De sjekker forskjellige tilstander som kan forverres ved hormonbehandling. Tror Smuta gjorde noe lignende tidligere.) Uke 41 går ikke pga mensen. Uke 42 går ikke pga travelt på samboers jobb.
- uke 45 reiser partner for å gi sitt bidrag :p
- uke 46 EC - altså egguttak
 
Back
Topp